Mama of ik?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marjannn, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.480
    113
    Ik zeg wel altijd jij tegen jesper. Weet niet precies waarom, vind het anders zo raar klinken.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hihi ja hier hetzelfde, mijn moeder praat nog steeds over papa heeft dat gedaan alleen in haar eigen vorm doet ze het niet meer maar wel weer oma doet dit en dat en als ze over opa praat tegen onze kleine, is het ook opa doet dit en dat..

3. Alita

Alita Niet meer actief

mama, zo leert ze ook het snelst mama zeggen haha. zal vast papa worden haar eerste woordje...grrr.....

Gaat ook vanzelf eigenlijk en inderdaad als je kind ouder wordt wel aanpassen....

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Ik had deze vraag gisteren al gelezen en ben er eens op gaan letten...
    Leuke vraag trouwens!

Ik wissel het dus blijkbaar af. Als ik echt direct tegen haar praat en haar iets wil uitleggen dan zeg ik mama... bijv: 'mag mama ook een hapje?' of 'wil je dat pakken voor mama?'... wanneer ik even iets ga doen dan zeg ik ik... dus bijv: ik ga even naar de keuken of ik ben even bezig...

Dus beiden eigenlijk gaat het onbewust... ik denk dat het wel goed is om beide te gebruiken...

5. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Gniffel, gniffel. :) Het zal je moeder maar zijn. Als ik later zo doe laat iemand me a.u.b een knal geven graag.

Maar ik heb er de afgelopen dagen op gelet en kom tot de conclusie dat ik beiden doe.
    Mamma gaat even naar de wc. En ik kom zo weer terug.
    Zoiets bijvoorbeeld

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb me daar eigenlijk altijd aan gestoord, als mensen zeggen "geef dat eens aan mama". Maar toch zeg ik het wel eens. Misschien omdat mijn man dat ook doet.
    Ik ga er niet al te bewust mee om hoor, denk dat ik het afwissel. Maar ik zeg zeker niet bewust mama!

7. Alita

Alita Niet meer actief

hoezo stoor je je daaraan?

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hahah hierom zeggen wij hier dus ook mama en papa :)

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm ik zeg meestal vooral "geef maar aan mama" als er enige haast bij is :)
    loopt ze nou met een koffiekopje dan is het eerder "anne, geef eens hier"

en "geef maar aan mama" gaat meestal gepaard met een snelle grijpactie waarna ze ineens heel spontaan niets meer in dr handen heeft :)
    (koffiekopjes van mensen waar we op visite zijn bijv.)

Deel Deze Pagina