Welkom Bellylife! Ik zag je al op dezelfde NOD lijst staan als ik. Wauw ik bewonder je geduld en vasthoudendheid en hoop voor jou en je man op een wondertje!! Ik ben 39 en heb al 1 dochter van 7. Helaas is haar vader (na 11 jaar gelukkig samenzijn) kort na haar geboorte een affaire begonnen met een collega waar ik uiteindelijk na 6 maanden zelf achter heb moeten komen! en daarmee heeft hij ons de kans om een gezin te vormen ontnomen want het is nooit meer goedgekomen.. Maar goed na veel beloftes is het bedrog uiteindelijk ook nooit gestopt! Zal jullie de details besparen maar ik voelde me zo vernederd, bedrogen en gebroken.. Ik weet niet, maar er was echt iets geknapt. Na 2 jaar proberen en aanmodderen en een bedrog wat niet stopte heb ik resoluut besloten voor altijd een punt achter die relatie te zetten. Was het niet voor mij dan wel voor mijn dochter. Nu heb ik sinds 4 jaar een nieuwe lieve partner en willen we na wikken en wegen onze laatste kans met beide handen aanpakken en hopen we op een kindjes van ons samen en met ons samen bedoel ik ook mijn dochter van 7.. Misschien toch nog dat gezinnetje wat ik we altijd graag wilden vormen. Ik heb 2 juni mijn koperspiraal laten verwijderen en zit nu in ronde 4 op het wachtbankje momenteel Nogmaals, ik duim voor jullie bellylife en welkom bij ons "ouwe wijven" clubje Lfs, Dorri
Tjonge dorri en bellylife wat een verhalen zeg. Wel ontzettend knap van je bellylife om ondanks alle teleurstellingen toch door te blijven gaan en te hopen op een wondertje. En Dorri wat heb jij een rot periode gehad zo te lezen... Maar het zou toch super zijn als het lukt om toch dat gezinnetje te krijgen... Ik zal voor jullie duimen. Ik heb dus eigenlijk weinig te klagen als ik jullie verhalen zo lees. Heb een super lieve man en twee mooie kinderen... Voor mij wel goed om even te beseffen wat ik wel allemaal heb ondanks de MK's. Bedankt voor het delen van jullie verhalen. Lfs Oh ja en "ouwe wijvenclub" is het toch nog niet? Krijg ik een complex van, ha, ha voel me nog steeds jong hoor!
Nou wat een ellende kan iemand mee maken. Hoop voor jullie dat het echt nog een keer mag lukken en jullie niet te lang op die wachtbank moeten zitten. Haha als ik soms naar de opmerkingen luister die mensen vertellen als je verteld dat je zwanger bent en bijna veertig bent als je uitgerekend bent, dan voel ik mij toch echt een oud wijf
Wat een ellende heeft iedereen ook mee gemaakt he, ik lees wel mee hoor dames reageer alleen niet altijd, zit even in een dip fase ofzo Pfff. Maar komt ook wel weer goed.
Welkom bellylife. Hopelijk mogen jullie nog papa en mama worden. Dorri wat een verhaal. Fijn dat je nu alweer een paar jaar het geluk hebt gevonden en hopelijk wordt dat bekroond met een klein hummeltje van jullie samen. Hier is gister iemand van mvm geweest. De test was een stuk lichter als mijn eigen test. Ze zegt dat dat kan. Ondanks dat ik me er niet veel zorgen over wil maken hoop ik dat het snel woensdag is.
Welkom BellyLife. Hopelijk is een mooi wondertje voor jullie ook nog weggelegd. Knap hoor dat je zo positief blijft Dorri Supergoed dat je uiteindelijk voor jezelf en je dochters geluk hebt gekozen. Dat zal niet makkelijk geweest zijn. Nu op het wachtbankje pfffff Hier ook op het wachtbankje. Nog 2 dagen voor NOD maar gevoel zegt dat het niet raak is. Nog een paar kansen te gaan dus tot dec!!
@Borelli, haha, nee hoor ik voel me ook absoluut nog jong hoor! maar net als MamavanJulia voel ik me soms op het forum met al die 20'ers en hun reacties ook wel 's heel oud ; @Lolababy, kop op heh! knuffel! @Mar77, ik hor wel vaker hoor dat streepjes wat lichter blijven terwijl je toch hartstikke zwanger bent, het zit gewoon goed bij jou! geniet van je echo woensdag! @Anjou, het kan nog heh, je zit nog 2 dagen voor je NOD! al getest misschien? of wacht je netjes tot je NOD? spannend! fijn dag allemaal! lfs, Dorri
Nee nog niet getest. Word ik toch maar zenuwachtig van Mar77 we posten bijna tegelijk maar nog even een opsteker voor jou. Lichtere test zegt lang niet altijd wat. Maar kan me goed voorstellen dat je uitkijkt naar woensdag. Hoe laat heb je de intake? Hier had ik juist een donkere test en een dag voor de intake gaf CB nog 3+ aan en toch zat het niet goed. Niet om je ongerust te maken. Juist niet maar om aan te geven dat testen niet zoveel zeggen helaas. Dikke knuffel voor de spannende wachtdagen!!
Dorri, jouw verhaal had bijna het mijne kunnen zijn, behalve dat mijn ex meteen besloot om met de collega verder te gaan. Daar stond ik dan...alleen met een kleine meid van 6 weken oud, ik wist me echt geen raad. Ik dacht echt dat ik het niet alleen zou kunnen, maar voila we zijn nu bijna 14 jaar verder en het gaat best goed. Na mijn ex, kwam ik nog iemand tegen die heel lief leek. Helaas bleek hij een aartsleugenaar en een oplichter. Hij liet me met een hoop schulden achter... Gelukkig is dat nu allemaal opgelost en heb ik uiteindelijk nog een hele lieve man leren kennen. Wij hebben samen een zoontje van 4. Ik hoop dat dit geluk voor jullie ook nog weggelegd zal zijn... Pluisje
Goh, meiden wat een verhalen allemaal. Ik heb voor ik mijn man leerde kennen ook (achteraf) vreselijke relaties gehad. Een kinderwens heb ik altijd gehad, maar op de een of andere manier kwam het er nooit van in die relaties. Achteraf maar goed ook, want het had een hoop ellende opgeleverd. Uiteindelijk heb ik mijn man leren kennen en merk nu ook dat een relatie rust kan brengen, terwijl ik vroeger altijd mezelf compleet verloor in een relatie, me jaloers en onzeker voelde. Nu weet ik dat het ook anders kan (en moet zijn). Dus heb lang moeten wachten, maar het was het dubbel en dwars waard. @Bellylife: goed dat je zo positief bent! Misschien een opsteker. Ik ben vorig jaar op 42-jarige leeftijd nog spontaan zwanger geraakt. Wat 3 ivf-pogingen niet voor elkaar kregen, kreeg moeder natuur alsnog wel voor mekaar. Dus geef de moed niet op. @Mar77: heb wel vaker gehoord dat die testen van MvM lichter uit kunnen vallen dan je eigen testen, dus houd de moed erin, hè? Meestal laten ze toch ook nog een test achter, zodat je nog een keer kan testen, of hebben ze dat bij jou niet gedaan. @Anjou: vorig jaar was ik er heilig van overtuigd dat het een mislukte maand was. Was ervan overtuigd dat we de eisprong gemist hadden en had weer de typische klachtjes die vooraf gingen aan mijn ongi. Maar bleek toch zwanger. Dus vaak als je het niet verwacht.... @Mamavjulia: herken dat ook wel. Maar bij mij was het meer dat ze het niet hardop zeiden, maar je zag mensen wel in hun hoofd rekenen en zich afvragen hoe oud ik dan wel niet moest zijn, als ze erachter kwamen dat ik zwanger was. Vorige week stond ik bij school en het gesprek naast mij ging over leeftijd en ineens vroeg die vrouw naast me en 'hoe oud ben jij?'. Ik schrok er zelfs een beetje van, want had niet de indruk dat ik onderdeel van dat gesprek was. Ik denk dat ze 'blij' was dat het gesprek over leeftijden ging, zodat ze nu eindelijk eens kon vragen hoe oud ik was (nu ik natuurlijk een paar maanden geleden bevallen ben)..hihi...
Ooooh wat zijn jullie toch ook lief hè allemaal met die opstekers! Ik denk ook dat het gewoon goed zit. Maar ben evengoed blij als het woensdag 11.00 uur is. Wat lees ik bij jullie toch allemaal over gecompliceerde relaties, wat fijn dat jullie nu allemaal de liefde van jullie leven hebben gevonden! Hier al heel lang samen met mijn lief. Anjou en Dorri, houden jullie het nog vol op het Wachtbankje? Ik hoop steeds op goed nieuws van jullie kant.
Hier word het helaas wel hardop gezegd, zelfs mn schoonouders willen mij niet meer zien, want wat hebben wij hun aangedaan! We moesten ons diep schamen om op onze leeftijd zwanger te raken en wat moesten hun wel niet zeggen tegen de buitenwereld.. Zelf geen ouders meer dus vind best wel lastig te behappen om veel negatieve reacties te krijgen.. Maar goed als wij het maar leuk vinden Voor de dames die op het wachtbankje zitten, al iemand getest?
@Mamavjulia: dat hakt er inderdaad behoorlijk in dat je schoonouders je zelfs niet meer willen zien. Mijn moeder was ook sceptisch ertegenover dat ik op mijn 40ste nog met ivf begon. Zij is uberhaupt al niet van gedokter en vond dat ik ook maar moest accepteren wat ik had (een zoontje) en je wist nooit wat je je allemaal op de hals haalde. Ze heeft de hele ivf periode ook nooit geïnformeerd hoe een poging verliep. Ze pasten op ons zoontje als we een punctie hadden, maar verder werd niets gevraagd. Toen ik alsnog spontaan zwanger geraakt was, kon ik merken dat ze een soort van opgelucht (en blij) was dat het zo maar zonder zkh gelukt was (ook al is mijn moeder geen prater). Bij iedere echo kon ik merken dat ze toch in spanning zat (en op haar manier meeleefde) of alles goed was. Maar ik begreep achteraf van mijn vader wel dat ze er toch erg over in hadden gezeten of het kindje wel gezond zou zijn. Ze leven nog erg in de veronderstelling dat je als oudere mama meestal een ongelukkig kind krijgt. Ik heb er ook wel rekening mee gehouden, maar kon na een goede nekplooi en 20 wkn echo die angst wel naast me neerleggen. Maar zij waren blijkbaar tot aan de geboorte nog in spanning hierover. Maar verder heb ik nooit enig negatief woord gehoord. Veel sterkte, meid! Weet dat wij er voor je zijn en je steunen!
Zit met traantjes in mn ogen sneeuwmees. Dankjewel Ja dat ouders bezorgd zijn als je op oudere leeftijd kindjes krijgt dat kan ik nog wel begrijpen. Maar daarnaast ben je als (groot) ouders toch blij dat er nog een kindje komt. En zeker als het dan nog spontaan gebeurt, heerlijk toch. Hoe gaat het met jou zwangerschap mar?
Pfff heftig hoor zulke reacties Hier juist tegenovergstelde. Schoonoudes die enigskibd zielig vinden en dan ook heel tactisch zeggen na mijn curettage: ja een broertje of zusje zou wel heel leuk zijn. Zo zielig alleen Ja waarom denk je dat ik gecureteerd ben voor de lol ofzo? Maar helaas vandaag bruin verlies en kramp. Op naar de volgende ronde dan maar. Nog een paar te gaan
Hi Meiden, bij mij weten alleen mijn moeder 2 vriendinnen en 1 collega dat ik aan het proberen ben.. zij reageren allemaal positief, mijn moeder zei ook in 1e instantie zou je dat nou wel doen, en zou je daar nog wel aan beginnen.. en ik begrijp haar ook wel maar toen ik haar zij dat ik het echt nog een keer wilde proberen was ze eigenlijk meteen positief.. balen Anjou.. hier voor de 5e nacht levendige dromen, pijn in mijn hoofd, af en toe pijntjes in mijn buik en moe.. en een temp die steevast op 37 blijft hangen.. verder heb ik werkelijk geen idee. Ik heb mijn NOD maar aangepast naar de 20e september omdat mijn ei hoogstwaarschijnlijk pas vrijdags was en niet de woensdag zoals berekend op ff. heb mijn temp kaartje even bijgevoegd. Morgen vieren we de verjaardag van mijn dochter en dus een goede afleiding! daarvoor moet ik vanavond nog twee taarten bakken en twee schalen lasagne dus vanavond hoef ik me ook niet te vervelen nog een dikke week afwachten dus voor mij... lfs, Dorri
Niet leuk anjou, mn duimen draaien voor de volgende ronde. Spannend dorri , in ieder geval vast van harte gefeliciteerd met je dochtertje. Hier wordt het in ieder geval mooi weer morgen hoop bij jullie ook.
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties! @Camille, hoe gaat het nu met je? Heb je met je man nog kunnen praten over het verlies of verwerk je dat alleen? Ik hoop dat je het een plekje kunt geven. Je berichtje over de vlinder die je bestelde deed de tranen achter mijn ogen prikken. Wat een mooi idee. @Borelli, heel veel sterkte, ik weet wat het is een miskraam te krijgen. Zoveel hoop, zoveel dromen die ineens als sneeuw voor de zon verdwijnen. Wij voelden ons vooral machteloos omdat we er helemaal niets aan konden veranderen. Maar toch ook het besef, dat de natuur beter weet of een kindje levensvatbaar is of niet. Veel sterkte met jullie verlies. Ik hoop dat jullie snel weer een nieuw wondertje mogen verwachten. @Dorri Wat hebben jij en je dochter een moeilijke tijd gehad. Ik heb er veel bewondering voor dat je uiteindelijk voor jullie geluk hebt gekozen. Dat zal niet gemakkelijk zijn geweest. Soms maken zulke ervaringen je sterker dan je ooit verwacht had te zullen zijn. Wat heerlijk te horen dat je het geluk met iemand anders gevonden hebt en dat jullie nog samen voor een wondertje willen gaan. Ik wens je dat gezinnetje van harte toe. Ik zou op iedereen willen reageren, maar dat zou veel te lang worden. Heel veel succes voor iedereen die wacht op een positieve ovulatietest, veel plezier straks. En voor wie op het wachtbankje zit, net als ik (7 dpo) ik duim voor jullie. Sterkte voor bij wie het deze maand weer niet gelukt is. Houd moed, wie weet heeft volgende maand een wondertje voor jullie in petto. Liefs allemaal en bedankt voor jullie verhalen.
@ Bellylife: bedankt voor je bericht. Emotioneel gaat het alweer een stuk beter met me. Ik twijfel nu wel weer of we wel nog een keer moeten gaan proberen. Combinatie van hormonen en de nasleep van de curettage. Die loopt helaas niet zoals de andere keren. Gelukkig mag ik dinsdag al voor controle dus dan hoop ik dat het er goed uit ziet. @ Anjou: balen zeg! Hopelijk is het 1 van de komende maanden wel raak! @ Dorri: spannend hoor. Wat duren die weken wachten altijd lang he! Hopelijk is het niet voor niks voor jullie.
@Borelli: sterkte met de nasleep. Laat het allemaal even bezinken en laat je lichaam even herstellen. Wie weet kijk je er dan anders tegenaan. @Anjou: hè bah! Wat een teleurstelling weer als je weer een verkleurd wc-papiertje aantreft. Overigens had ik bij deze laatste zwangerschap zelfs 2 dagen helderrood bloedverlies, maar bleek toch zwanger. @Dorri: je kaartje maakt het inderdaad spannend! Gefeliciteerd met je dochtertje en een fijne verjaardag. Onze oudste is maandag over een week jarig en dat vieren we volgend weekend. We willen hem een fiets geven en moesten gisteren even 'passen' in de winkel. Als hij nu vraagt wanneer hij die fiets krijgt, doen we nu net of we nog niet weten of we die fiets wel gaan kopen en of we wel genoeg geld hebben daarvoor. Heel gemeen, maar wel extra leuk om de blijdschap volgende week te zien als hij de fiets alsnog krijgt.