Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Hi dat is super zeg! Leuk al die zwangere dames. Krijg ik weer positieve energie van. Fijn Mar dat je nu over 2 en 4 weken een echo hebt, is het wachten tot de volgende niet zo lang. Heb je nog last van kwaaltjes of valt het mee.

Ik heb vanochtend ook even getest om te kijken of het HCG er al uit is. Ik zag nog maar een heel vaag streepje dus gelukkig bijna weer normaal. Hoe blij kan je zijn met een negatieve test! Maar ja, dan kan mijn lichaam weer resetten en dan op naar de volgende poging. Ben afgelopen dinsdag op controle geweest en alles zag er goed uit. Heb nog steeds een beetje bloedverlies dus dat duurt wel lang (ruim 2 weken nu) maar goed hopelijk is het morgen over en dan kunnen we weer vooruit kijken. 1 oktober een afspraak in het ziekenhuis om de vervolgstappen te bespreken. Tot nog toe nog nooit spontaan zwanger geraakt maar met IUI dus ik ga ervan uit dat we dat weer gaan doen. Nog tot einde dit jaar…spannend weer.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mar: wat een luxe af en toe even spieken met een echo! Erg verleidelijk lijkt me.
    @Borelli: dubbel, hè, hoe blij je kan zijn met een omowitte test. Hopelijk kun je inderdaad snel weer verder. Dat wachten op is zo frustrerend.

Hier drukke dagen gehad. Mijn jongste zoontje besloot donderdagavond ineens niet meer uit de borst te drinken. Even paniek, want dat had ik bij hem nog nooit meegemaakt. Mijn oudste had het ook wel eens gehad, maar dan was het een borst die hij een paar dagen weigerde. Maar nu dus gewoon beiden borsten. Toen maar in de weer gegaan met flesjes bv, dat ging goed, maar dat betekent voor mij ook weer extra kolven. Dus de fles geven, maar daarnaast ook nog eens kolven. Gisterenavond en vandaag heeft hij weer iets uit de borst gedronken, maar nog niet erg van harte. Hopelijk is het een fase en trekt het snel weer bij.
    Had laatst twee weken een soort van menstruatie gehad en dat was over. Maar vandaag weer wat (tussentijds) bloedverlies. Ook daar word ik moedeloos van. Volgende week maar even naar de huisarts of dit ook bij bv kan horen of bij de nasleep na een bevalling.

3. Fashionlover

15 jul 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sneeuwmees;kan het ook zo zijn dat je kindje toe is aan fruit en groente hapjes. Mijn dochtertje krijgt alweer een paar maanden de fles;na zwangerschapsverlof overgegaan op fv.maar merk we dat ze fruit en groente echt geweldig vindt. Ook stukjes brood krijgt ze al een beetje .lachen dat ze doet als ze aan tafel mee mag eten. Ze voelt zich er dan echt 'bij'horen.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fashionlover: we zijn inderdaad al sinds een week of 2-3 met bijvoeding begonnen en de bordjes pap en fruithapjes vindt hij heerlijk. Ook hebben we hem al laten oefenen met een broodkorstje. Hij vindt het inderdaad geweldig bij ons aan tafel te zitten. Dus nu hij ook wat mee kan eten, wordt het nog echter.
    Maar naast het bijvoeden dronk hij altijd nog een keer of 5 per dag bij mij aan de borst. Sinds gisterenavond drinkt hij in ieder geval wel weer wat uit de borst. We zijn nu ook met groente begonnen, dus als hij af en toe wat bij mij drinkt en langzamerhand lekker met de pot mee gaat eten vind ik het prima!

5. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0

haha ja echt erg he dat testen.. maar ik wilde zo graag zien dat ze opliepen.. mijn NOD was op de 18e of de 20e (mijn cyclus verschilde nog weleens met een dag of 2) maar op en na deze data zijn de streepjes inderdaad een stuk donkerder geworden. Ik had ook nog veel dipsticks liggen dus was het te verleidelijk om ze te gebruiken. Gisteren nog een CB digitaal gedaan omdat ik die foto's graag in een plakboek wil plakken en die gaf al mooi 2-3 aan :)

Lang verhaal kort.. het is nog heel onzeker zo in het begin. Inmiddels ben ik al wel van de eerste schok bekomen en raak ik langzaam gewend aan het idee dat ik echt zwanger ben! ik draag een groot geheim met me mee en geniet er van! mijn borsten doen erg pijn en zijn echt al heel snel aan het groeien, mijn bh zal ik eerdaags al moeten vervangen want daar knappen ze nu al bijna uit.

Op de 16e oktober heb ik mijn intake en ik vermoed dat ze dan ook al wel een echo zal gaan doen. verder bespreken we dan hoe het werkt met de NIPT test die wij willen gaan doen en zal er ook al wel een vervolgafspraak worden ingepland om bloed af te nemen, dat doen ze in mijn geval gewoon op de praktijk.

Gelukkig gaan de dagen inderdaad nog best snel voorbij en zoek ik gewoon veel afleiding. Wat heerlijk dat jullie eind deze week de 20 weken echo hebben! spannend joh en wat leuk dat je dochter mee mag!

Hoe gaat het verder met de rest van dames hier?

Lfs, Dorri

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dorri: wat een heerlijke bevestiging die 2-3 wkn, hè? Ik vond het toen ook wel bijzonder het feit dat je zwanger bent, maar niemand het nog weet. Ik kon dan af en toe in de spiegel kijken en dan even tegen mezelf zeggen. Yes, je bent gewoon zwanger! Toen ik het later op mijn werk verteld had, zei een collega al dat ze al een vermoeden had, omdat ik zo straalde.

Onze oudste is vandaag jarig en al weer 5. Wat worden ze toch snel groot. We hebben het gisteren al gevierd en vandaag mocht hij tracteren op school. Woensdag nog een kinderfeestje en dan is het dagelijkse leven hopelijk weer snel 'normaal'.

7. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee dat is mooi weer inlezen hier, Dorri gefeliciteerd!! En wat super dat je al zo lekker veel klachtjes hebt :D

En Mar, gefeliciteerd met je goeie echo he, das weer een super stap dichter bij een mooi lief kindje :)

Zomersproet alweer 20 weken, joehoe!!

Dit is niet meer gelukt voor vertrek:
    Gelukkig wel na de eerste reisdag in onze fijne logies. Verder vakantie gevierd en niet meer echt bij een evt zwangerschap stil gestaan, geen dagen geteld, geen testjes gedaan. Ik voelde me wel raar af en toe maar had afgelopen zaterdag (nod) gewoon bloed, dus dat leek me duidelijk. Omdat we op de thuisreis waren en ik met dochterlief plassend in een tankstation steeds mijn tampons een beetje moest wegmoffelen besefte ik gisteravond ineens dat ik na zaterdagavond geen bloed meer had gezien... vanochtend getest en een licht streepje :$

Vind m wel erg licht voor 1 dag na nod, en ben nogal sceptisch na de vorige keren, maar goed, wie weet loopt het eens beter af?! Nog steeds geen bloed ieg. Voel me wel heel moe en heb ook steken heel laag in mijn buik, was vorige x ook. Licht misselijk ook wel.

Bizar he! Zag het eigenlijk niet meer gebeuren hier. Morgen maar weer testen en streepjes vergelijken... Zo eens zien of ik mijn banner kan aanpassen naar ieg overtijd :D Raar dat dat ding automatisch op een nieuwe cyclus springt.

8. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Borelli en Anjou, knuffels voor jullie dames.

Nieuwe dames ook welkom :)

@Zomersproet, we wonen bij elkaar in de buurt denk ik :D Nou ja, relatief dan. Ik voel me voorlopig wel de enige stokoude moeder hoor :) Misschien eens afspreken als het hier ook goed blijft gaan, kun je me moed inspreken, haha.

9. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    #349 Schrikje41, 23 sep 2014
    Laatst bewerkt: 23 sep 2014
    Vanochtend een duidelijk dikkere teststreep :) Ondanks dat ik al geplast had vannacht door een spokend meisje. Whoehoe... spannend zeg!

EDIT: dan toch maar een zwangerbanner genomen... Toch leuk om nu al te zien wat er gebeurt in je buik. (En je weet nooit voor hoe lang dat is natuurlijk :))

10. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Whiwhoe gefeliciteerd schrikje! Helemaal top!

11. Anjou

Anjou Niet meer actief

Woehoe Strikje wat gaaf!!! Super. En dan juist als je het niet verwacht!

12. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, wat spannend en gaaf! Het komt toch vaak onverwacht, heel grappig!! Is je vriend inmiddels wel mee eens? Ik herinner me dat jullie in het begin erg twijfelden over nr 2, vooral hij... Nou, als alles goed gaat mag hij nog rond 36 weken aan het idee wennen. Bij mijn vriend hielp dat iig ;)
    Ik woon in Amsterdam, jij ook?

13. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal!

Ja hij vindt het wel leuk geloof ik. De stress zal ook nog wel komen hoor. Bij ons allebei trouwens, als het goed gaat natuurlijk.

Ik heb je even gepbt wwaar ik woon.

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Schrikje: wat geweldig! Gefeliciteerd! Ik had het vorig jaar ook. Rond mijn NOD had ik bloedverlies en dacht ongesteld geworden te zijn. Dat zette maar niet door. Uit frustratie heb ik toen een test gedaan, zodat als ze in Dusseldorf (waar ik de ivf deed) er naar zouden vragen ik in ieder geval kon zeggen dat ik niét zwanger was. Maar toen kwam er geheel onverwachts een tweede streepje. Zijn de mooiste cadeautjes die je kan krijgen. Geniet ervan!

15. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    @ Schrikje wat goed zeg! Gefeliciteerd...ik ga voor je duimen dat het lekker gaat groeien...

16. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    @schrikje, van harte gefeliciteerd met dit wondertje. Ik zal mijn duimen door duimen, dat alles goed blijft gaan... Grappig wel, dat er meer zijn, die dachten ongesteld te zijn en toch zwanger bleken:D
    Geniet ervan
    Pluisje

17. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja joh, ik vind het zooo raar! Ik voel me ook nog goed, vorige keren steeds gelijk heel misselijk en verstopt en daar nogal beroerd van. Zwangerschap van mijn dochter tot het eind toe heel misselijk geweest dus ik ben een beetje panisch :D

18. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Nog niet zo vreemd dat je nog niet misselijk ben denk ik. HCG is nog aan het opbouwen...misschien komt het nog. Alhoewel je beter natuurlijk niet misselijk kan zijn maar wel zwanger, hi, hi.:) Nou lekker genieten hoor!

19. Fashionlover

15 jul 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    @schrikje: gefeliciteerd !!! Spannend hoor ,probeer relaxed te blijven!(ja ik heb makkelijk praten met een kleine verrassing van 6 maanden hier)

20. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Gefeliciteerd schrikje :)

Deel Deze Pagina