Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank, dank :)

Nou ja, voor mij wel vreemd die misselijkheid. Ik ben wel misselijk hoor, maar het is echt nog mild. Bij "al" mijn zwangerschappen, zelfs de heel korte (tuurstreepje maar wel gewoon ongesteld zeg maar) was ik voor nod al misselijk.

Maar hee, ik ben er maar gewoon blij mee, en zolang mijn streepjes dikker worden ga ik er maar een beetje vanuit dat het voor nu ieg goed zit. Het is toch afwachten allemaal!

2. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag een iets minder donkere test lijkt wel en iets minder misselijk (dat merkte ik het eerste). Heb me er onder tussen bij neergelegd, je weet het toch allemaal niet en het kan allemaal wisselen natuurlijk.

Maar die bevestiging van die dikkere streep elke dag is wèl fijn! :)

Morgen maar weer :D

Teruggekeken naar de testen van mijn dochter en die wisselen ook wel wat.

3. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Schrikje41 wat een goed nieuws! gefeliciteerd!

Wat is het toch spannend he die eerste periode.. pff

Ik krijg vanavond om 19:00 uur moeders voor moeders op bezoek. geloof me dit is zo niks voor mij! maar nu ik zelf het geluk heb om toch nog vrij snel zwanger te raken om mijn 39e voel ik me zo gezegend dat ik vind dat ik ook iets moet doen om positieve energie terug te geven. En dus ga ik maar een paar weken in die stinkflessen plassen! haha

Ik ben alleen nog aan het bedenken wat ik mijn dochter van 7 daarover ga vertellen? zij weet nog niet dat we zwanger zijn omdat we eerst die 12 weken willen afwachten en omdat zij het direct aan iedereen die ze tegenkomt gaat vertellen en dat is nu nog net even niet de bedoeling. Maar goed, die kleine inspector gadget zal wel direct met vragen komen dus ik moet maar eens gaan bedenken wat ik haar ga vertellen. En me later verontschuldigen voor de leugentjes om bestwil.. beetje dubbel want ik heb een hekel aan liegen.

maar goed, verder hier alles goed. Ik ben totaal niet misselijk? wel ben ik erg moe, en krijg enorme borsten! van theezakjes naar een flinke sinaasappel intussen en pijn dat ze doen? :$

tussen 14 en 16:00 uur wordt ik overvallen door moeheid en begin van de avond eigenlijk ook, ik lig er dan ook elke dag vroeg in. Het sporten schiet er dan ook momenteel bij in maar ik ga op de fiets naar het werk en loop in mijn lunchpauze vaak een half uur door het natuurgebied hier achter.

Vandaag wat lage rugpijn en ik hoop maar dat bekken stabiliteit me dit keer bespaart blijft of minder pijnlijk is.. daar ben ik best wel een beetje bang voor.

en ik ben zo benieuwd wat het wordt!!! ;)

nou meiden, benieuwd hoe het met jullie gaat, altijd leuk om een update te lezen dus.. feel free :)

liefs Dorri

4. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed zeg! Ik had juist bedacht het dit keer lekker niet te doen en zvm aan mijn eigen comfort te denken :D Inderdaad maar een leugentje bedenken dan.

Had jij je verder al gemeld ergens? Verloskundige?

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dorri: wij hebben ook gewacht met ons zoontje vertellen toen we een goede nekplooi achter de rug hadden. Hij is wel eens mee geweest naar de vk, maar had geen weet wat we daar gingen doen. Hij is zelfs altijd met onze afspraken mee naar DD gegaan en ik zei dan altijd dat ik buikpijn had en dat ik naar een dokter in Duitsland moest. Hij vond dat de gewoonste zaak van de wereld. Ik had een keer echt buikpijn en toen ik hem dat nietsvermoedend zei, zei hij gelijk blij of we weer naar Duitsland gingen. Ook bij de eerste echo's bij de vk had hij geen idee wat het was en waarom dat was.
    De verrassing was dus ook extra groot voor hem toen we hem vertelden dat hij een broertje of zusje kreeg. De blijdschap die hij toen had, kan me nog kippenvel bezorgen.
    @Schrikje: er zijn zoveel redenen waarom een test soms iets lichter kan uitvallen. Dus probeer het naast je neer te leggen. Een goed teken dat je in ieder geval al wel misselijk bent (ook al is het met mate). Ik wilde in het begin ook steeds bevestiging hebben en raakte dan in paniek als ik mijn borsten ineens minder voelde. Ik denk dat ik mijn borsten iedere dag zowat fijn geknepen heb om maar te voelen of ze nog gevoelig waren...hihi..

Gisteren een druk dagje gehad omdat we het kinderfeestje van ons zoontje hadden. 6 losgelaten kleuters in toom houden is een kunst op zich. Heb nu nog meer respect voor de kleuterjuffen die er 30 in toom moeten houden. De kinderen hebben gelukkig een geweldig feestje gehad en ach... wij tanken wel bij de komende dagen.;)
    Verder vandaag ook een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik had laatst al een week voor de menstruatie bloedverlies en daarna de echte menstruatie. Nu was de menstruatie over en leek het goed te gaan. Maar heb nu een paar dagen later iedere dag weer een beetje spotting. Niet veel, vaak maar een keer per dag en dan de rest van de dag niet meer. Maar ben er wel een beetje klaar mee.
    Het gekke is dat het door de bv kan komen, maar ook door het koperspiraal. Heb al een keer eerder bv gegeven en toen was mijn menstruatie na 6 weken weer op gang en regelmatig en ik heb 2 keer eerder een koperspiraal gehad en toen ook nooit tussentijds bloedverlies gehad. Dus wil het toch maar even navragen en na laten kijken. Desnoods laat ik het spiraaltje er weer uithalen om in ieder geval alvast te zien of het daarmee over is. Maar goed, kan volgende week terecht, dus ben benieuwd wat de huisarts ervan te zeggen heeft.

6. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    ja ik heb de 16e mijn 1e intake bij de VK en ik heb ook de huisarts ingelicht, dat leek me toch wel zinvol!;)

Ik had dus gisteren de informatrice van Moeders voor Moeders op bezoek, wat leuk is dat eigenlijk en wat een goed doel! ik ben blij dat ik zo ook wat kan doen voor stellen die moeilijk zwanger raken want dat zijn er tegenwoordig al 1 op 6 vertelde ze mij!

Ze waarschuwde mij wel dat de test wat lichter kon uitvallen omdat ik gisteren pas precies 5 weken was en die test van MvM veel strenger test maar ik kreeg toch een flink donkere streep die eigenlijk direct al omhoog kwam! blij mee.. ook al zegt het verder weinig. Bijgevoegd een foto! het blijft gewoon heerlijk om een streep te zien :):)

lfs, Dorri

7. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Sneeuwmees! hoe reageerde je zoon eigenlijk op zijn nieuwe fiets?

lfs, Dorri

8. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    #368 Schrikje41, 26 sep 2014
    Laatst bewerkt: 26 sep 2014
    Fijn Dorri!

En goed da je er genoeg vertrouwen in hebt om je gewoon te melden! Je gaat dus gewoon naar de vk, niet medisch gezien je leeftijd? Is het een praktijk met een echo? Maw, gaan ze gelijk voor je kijken denk je? Je bent dan 8 weken tenslotte...

Misschien zou ik me ook gewoon moeten melden... Je kunt natuurlijk ook niet gelijk terecht.

Ik heb vandaag niet meer getest, had er gewoon geen zin in :( Maar ik was wel vrij misselijk vannacht dus ik geloof het maar gewoon eventjes :D

Fijn dat het feestje ook achter de rug is Sneeuwmees. Vervelend van je klachten! Goed om er naar te laten kijken denk ik. Bloedverlies kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben. Ik was altijd heel heftig ongesteld met koperspiraal, maar nooit tussentijds bloedverlies gehad. Ook niet rond de bv trouwens, ik werd gewoon na 8,5 mnd weer ongesteld en toen zat ik weer in het ritme zeg maar.

9. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    ja hoor, natuurlijk heb ik me meteen gemeld :) we moeten positief blijven denken! Bovendien ben ik gewoon goed gezond, ik ben dan wel 39 maar ik denk soms gezonder dan meiden die jonger zijn. Ik ben daar bewust mee bezig (met gezond leven) en weet je, als het mis gaat dan gaat het mis maar daar wil ik niet naar leven!

Mijn oma kreeg haar laatste gezonde kind toen ze 46 was en in die tijd waren er nog geen testen.. het was overigens vrij normaal toentertijd dat je op "oudere" leeftijd nog kinderen kreeg.. er waren toen geen voorbehoedsmiddelen voor de hand zoals nu.

Nu wordt er vaak zo hysterisch over gedaan als je wat ouder bent en zwanger terwijl we vandaag de dag zoveel meer mogelijkheden hebben om een zwangerschap zo goed mogelijk te laten verlopen?! ik ben heus niet naïef en me bewust van de mogelijke risico's en die laat ik dan ook uitgebreid screenen maar toch wil ik vooral gewoon blijven doen en een beetje genieten :)

Ik belde al vrij snel de vk en er werd meteen een afspraak ingepland. dat moest op donderdag want dan is de echoscopiste aanwezig zei ze, ik vermoed dus wel dat ze al een echo zullen doen om te zien of er iets zit en of er een hartje klopt etc. Toch wel heel spannend natuurlijk en wij leven daar wel echt naar toe. Gewoon bellen joh.. het komt zoals het komt en het komt goed.. btje vertrouwen hebben in je eigen lijf! ;)

lfs, Dorri

10. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Anjou! hoe is het op het wachtbankje? ik ben voor je aan het duimen hoor!!

lfs, Dorri

11. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt ook gelijk hoor. Ik had natuurlijk in maart al een mk met zes weken - hoewel het wel rommelde al hoor, met wisselende testjes en klachten. Dus ik neem mijzelf gewoon niet zo serieus nog ofzo. En ik ben natuurlijk die dikke 40 al voorbij, daarom ook het gevoel dat het allemaal niet zo erg kansrijk is enzo.

Maar net even buiten gewandeld (ben aan het werk) en gewoon gebeld en ik mag zelfs de 9e al komen :) Ben maar wel gelijk medisch gegaan, zh dus. Fijn dat jij ook gelijk onder de echo mag, daar zou ik dan wel vanuit gaan idd, als ze dat zo zeggen! Ik zat bij mijn dochter bij een praktijk die gewoon geen echo hadden, heel onhandig was dat, echt een drempel voor het kijken.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Schrikje: 'fijn' dat je weer goed misselijk was. Een goede bevestiging dat je hartstikke zwanger bent. En testen bezorgt alleen maar een hoop stress, dus kan me voorstellen dat je daar even geen zin in had.
    En ja, ik ga het gewoon even na laten kijken bij de huisarts. Ik begreep wel dat ze geen uitstrijkjes kunnen doen als je nog bv geeft, maar gewoon al even bespreken vind ik ook al prettig. Want nu blijf ik er ook maar over piekeren.
    @Dorri: wow, wat een knaller. Ik hoor vaak teleurstellingen van meiden als mvm is geweest omdat die test dan lichter uitvalt en ze daar over in zitten. Maar hier is geen twijfel over mogelijk...hihi
    Mijn zoontje is (inmiddels) hartstikke blij met zijn nieuwe fiets. Hij had eigenlijk in zijn hoofd dat hij een electrische auto zou krijgen. En ondanks dat we hem al tijden zeiden dat dat het in ieder geval zeker niet ging worden, had hij volgens mij, op de ochtend van zijn verjaardag, nog de stille hoop dat we die toch gekocht hadden. Hij moest er dus even 'doorheen', maar na een kwartier was hij toch echt heel blij met zijn fiets en heeft er al de nodige ritjes op zitten.

13. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0

och , wat schattig, zo een oer eerlijke reactie, en zo herkenbaar ook! :) fijn dat hij er nu (natuurlijk) blij mee is. Wat vervelend dat je zo tobt met je cyclus sneeuwmees! ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt! met een kleintje zit je al helemaal niet te wachten op dit soort lichamelijke perikelen! :(

lfs, Dorri

14. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloednerveus, ik heb zo meteen mijn 20 weken echo.
    Allemaal duimen, dames, ik meld me hopelijk terug met een bericht van een fantastische echo...
    Brrr,w as het maar al zover... Nog een uur!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: natuurlijk duimen we voor een mooie 20 wkn echo! Heel veel succes straks! Ik voelde me 10 kilo lichter toen ik die echokamer na afloop uitliep. Het blijft toch spannend! Laat je het straks even weten?
    @Dorri: ja, kinderen zijn zo puur. Had zelfs even met hem te doen. Hij wist even niet hoe hij het ermee had. Maar gelukkig is het helemaal goed gekomen. Mooi hè, zo'n banner. Ik had hem ook tijdens mijn zwangerschap. Bij de wisseling van weken, kon ik niet wachten om te zien hoe de kleine uk er die week uit zou zien.

16. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nu al klaar Zomersproet, en? en?

Ah, Sneeuwmees, toch even sneu dan ook he, voor zo'n joch. Weet hij veel wat reëel is enzo... Ik vind het altijd zo fijn als ik mijn meisje kan troosten met haar teleurstelling, ook als die niet reëel is zeg maar. Gewoon omdat je snapt dat ze toch teleurgesteld zijn.

Ps ik heb lichte pijn in 1 borst :D;):p

17. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0

o meis, sorry, wat ongevoelig van mij.. ik ben al zo kippig van de hormonen dat ik dit helemaal niet (meer) wist.. sorry.. :( dan snap ik dat het een ander verhaal wordt gevoelsmatig! wat goed dat je gebeld hebt, hopelijk kunnen ze je gerust stellen en is alles goed! ik ga echt voor je duimen! de 9e al! fijn dat je zo snel mag komen! heel fijn weekend meis en probeer toch een beetje vertrouwen te houden ook al is dat natuurlijk lastig!

lfs, Dorri

18. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    ik duim, duim, duim, duim! wat spannend! heel veel succes en plezier!

veel liefs, Dorri

19. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0

je wil niet weten hoe ik de dagen weg kijk :):):) ik doe misschien wel stoer maar natuurlijk ben ik ook onzeker!

ik kijk dan weer 1 of 2 weken vooruit en dan zeg ik weer tegen mezelf, niet doen! en dan doe ik het toch weer! maar elke donderdag is er weer een week bij! dus donderdag is nu mijn favoriete dag in de week! :)

lfs, Dorri

20. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Terug van de 20-weken echo. Kindje is grondig bekeken en alles ziet er goed uit. Man, dat was spannend! De gyn is nogal lastig, hij begint vaak zijn zinnen zo van 'nu even naar het hoofdje kijken en de afmetingen...' en dan stopt hij een hele poos met praten terwijl hij op het scherm van alles doet. Mijn hart zakte hierom denk ik wel zeker 2 keer in mijn broek omdat ik dacht dat er iets mis was, zeker de eerste keer dat hij zo deed. Maar achteraf was dan alles 'helemaal netjes' en moest ik elke keer weer vragen 'is dus alles goed met de hersenen' en 'dus het hartje is gezond?' enz. Ik moest wel zo'n beetje de woorden uit zijn neus peuteren, jeetje, maar ja: alles blijkt gezond en wel!! Het is een man, de gyn, die zijn zoals bekend niet zo van het multitasken (geconcentreerd kijken EN praten dus :) )
    Onze dochter van 6 was ook mee, en die vond het in het begin heel spannend maar zo naar 20 min toch wel een beetje vervelend omdat ze nog steeds niet wist wat het werd. Maar uiteindelijk kon de gyn vermelden dat het een meisje wordt, en was haar dag helemaal gered. Wat is zij blij met die boodschap, erg schattig! Ikzelf had eigenlijk geen voorkeur. Voor mijn vriend dacht ik dat het wel leuk zou zijn als het een jongen wordt, ook al zegt hij dat het voor hem echt helemaal niets uit maakt. En meerdere buren hebben net allemaal jongetjes gekregen, dat leek me dan ook wel handig. Maar stiekem vond ik het voor onze dochter - voor later dan- wel leuker als het een meisje was. Ik denk dat ze daar in de toekomst, als ze volwassen is, meer aan zal hebben en toche en andere relatie zal hebben met een zus dan met een broer.
    Maar het allerbelangrijkste blijkt dus het geval, het kindje heeft voor zover te zien is geen enkele afwijking en groeit ook helemaal volgens schema (ze was zelfs een dag verder geschat in de metingen).
    Als het kon zou ik nu liefst een borrel nemen op dit nieuws :) :)

Deel Deze Pagina