@Schrikje: het is of ik mezelf hoor. Als je eenmaal thuis zit, ga je het filmpje toch weer afdraaien en komen de vragen (en onzekerheden). Als ik hoor hoe stuntelig het gegaan is, lijkt het mij logischer te denken dat ze niet nauwkeurig gemeten heeft. Gaf ze zelf aan dat het er mogelijk niet goed uitzag? Ik weet nog wel bij mijn echo's dat die eerste echo's vaak niet heel prettig aanvoelden, omdat ze echt heel hard in je buik duwden en inderdaad van alle kanten probeerden het in beeld te krijgen. Zo te horen is dat bij jou allemaal niet gebeurd. Dus probeer, hoe moeilijk ook, het naast je neer te leggen en te denken aan het hartje wat klopt. Hopelijk volgende week iemand met meer verstand van zaken.
Goedemorgen dames! Echo gehad! Ben 8 weken of iets verder. Goede hart aktie en geen gekke dingen. Voor nu een dikke 10! Over 2 weken de echte termijn bepaling echo! We zijn blij! Lfs, Dorri
Super!!! Heel fijn nieuws op naar de volgende 2 weken @Schrikje, voor jou ook nog een dikke proficiat!! sorry een beetje laat, maar daardoor niet minder gemeend. Ik kan me goed voorstellen dat je supernerveus bent, maar een kloppend hartje is al een goed teken he. Ik zou ook elk klein detail zien als een grote verwarring. Probeer positief te blijven, hoe moeilijk dat ook is... Ik hoop dat je na volgende week wat meer gerustgesteld bent. Lief dat je vriend positief is... was hij toch mee kunnen gaan? Ik meen me te herinneren dat hij niet kon? ( kan ook aan mijn korte termijngeheugen liggen hoor) Ik ben druk aan de poets, morgen komt sm logeren, jippie Iedereen een fijne dag Pluisje
Fijn Dorri!! Gefeliciteerd! Mooi dat al die kklachten ook ergens voor zijn Lekker nagenieten nu! @@Pluisje, haha jippie je sm Dank je. Pff Tis echt een dubbele tijd! Ik llijk wel iets misselijker te worden, blegh maar ook wel blij mee natuurlijk
Dag meiden, Hier gaat (nog) alles zijn gangetje. Heb aanstaande maandag mijn eerste echo (zit dan tussen de 8 en 9 weken volgens mij). Ik baal ervan dat ik jullie updates niet gekregen heb, ik dacht dat ik dat ingesteld had. Hoe doe ik dat BTW? Ik ging gewoon eens kijken omdat ik nieuwsgierig was en zie dat het inderdaad druk bezocht is. Fijn want ik zou het fijn vinden om jullie te volgen en niet de enige te zijn die na d'r 40e nog een kindje krijgt. Ik ga zo eventjes teruglezen wie er allemaal zwanger zijn en wat jullie status is. Hier wisselend. Wisselend gevoelige borsten, wisselend beetje misselijk en wel constant erg moe. Ik kan de hele dag wel slapen maar dat kan helaas niet. Ik kan het niet helpen maar denk bijna dat er niets zit. Ik kan het me gewoonweg niet voorstellen omdat het allemaal zo onverwachts is gebeurt. Ik ga gauw even teruglezen nu want ik kan me herinneren dat iemand een echo heeft gehad hier.
@Dorri: gefeliciteerd! We zijn dan ongeveer even ver. Jij hebt nu wel wat meer zekerheid. Fijn! @Schrikje41: ik kon me herinneren dat jij een echo kreeg toch ook op 15 oktober? Hoe is het gegaan? Nog eventjes teruglezen...
@Schrikje41: Gefeliciteerd! En ik kan me voorstellen dat het nog niet heel veel zekerheid geeft dat alles goed is. Ikzelf heb het idee dat dit wel tot aan de prenatale screening gaat duren (en zelfs tot het einde wel, mezelf kennende). Ik zeg lekker vaak tegen mezelf: genieten tot je zeker weet dat het ECHT mis is. Maar dat is bijna hetzelfde als zeggen "niet aan een roze olifant denken" :-D
Dat is wel een goed uitgangspunt ja, genieten tot je zeker weet dat het mis is, haha. Gister voelde ik me heeeel slecht, fijn Vandaag voel ik me weer prima volgens mij. Shit Afijn, je doet er niets aan. De dame waar ik woensdag was is overigens wel opgeleid om echo's te doen. Tja, laten rusten maar.
Dorri en schrikje gefeliciteerd met jullie goede echo. Top! Hier begint het alweer een beetje vervelend te worden. Ontzettend veel harde buiken.. Fijn weekend dames.
@Nederbelgje: ik ging bij iedere echo met een gevoel of ik naar de slachtbank gebracht werd. Ik raakte ook zo onverwachts zwanger, dat ik het lange tijd niet kon bevatten en me steeds maar afvroeg, wanneer gaat het mis, want zo veel geluk kon ik toch niet hebben. Pas na de goede 12 wkn echo (nekplooi/combinatietest) kon ik voor het eerst opgelucht adem halen (om vervolgens weer in de stress te zitten voor de 20 wkn echo). Ik duim voor een mooie echo de 20ste. @Schrikje: ik kon ook zo balen als ik niets voelde. Als ik me even wat weeïg voelde was ik 'dolblij' en als ik geen honger gevoel had of niet weeïg was, dan baalde ik. Wanneer moet jij nu weer voor de volgende echo? @Mamavjulia: dat is niet zo prettig, meid. Doe maar rustig aan!
Hi, wat goed dat de echo's goed waren, gefeliciteerd. En goed dat je volgende week naar de VK kan Schrikje, krijg je dan ook een echo? Het blijft toch een super spannende periode. Ik hoop dat je ukkie mooi doorgroeit. En ja, probeer te genieten. Vanochtend had ik 'eindelijk' een echo waarop 1 mooi eitje te zien is dus mogen we dinsdag voor de inseminatie. In het ZH hebben ze liever meer eitjes maar dat zit er dus deze keer niet in maar vorige keer werd ik ook zwanger van 1 eitje dus wie weet, lukt het weer. Woensdag heb ik mijn moeder verteld dat we nog proberen om zwanger te worden maar die vond het geen goed plan. Toch niet zo fijn, brengt me weer aan het twijfelen maar we gaan gewoon door. Nederbelgje fijn dat je maandag voor een echo mag. Heel veel succes alvast.
@Sneeuwmees: heel herkenbaar inderdaad omdat het zo onverwachts is (na vruchtloze vruchtbaarheidsbehandelingen zal ik maar zeggen) in combi met leeftijd en zo onverwachts denk ik dat precies zo. Hoeveel geluk mag je hebben? Maar dat mogen wij! Jij zit momenteel op de 20 weken echo te wachten? En wil je weten wat het gaat worden? Ik was gisteren bij vrienden en die zeiden dat ik er misschien wel twee krijg. Daar heb ik nog niet eens bij stilgestaan. @Borreli bedankt! Ik meld me hier weer met de uitslag. Voel de zenuwen toenemen en slaap er niet echt goed van maar voel me op en top zwanger. Dus kom maar op met die echo (ahum).
@alle zwangeren : succes met de echo's ; het blijft inderdaad de hele tijd spannend. telkens als je een kloppend hartje hoort ben je weer gerust gesteld. Ik hoop dat het voor jullie allen goed afloopt!