Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Borreli goed nieuws! Ik duim voor jullie!

D38, op onze leeftijd kan je na een half jaar al terecht mits he een beetje aandringt. Bij sommige huisartsen is dat aandringen niet eens nodig. Zo veel tijd hebben wij nu eenmaal niet meer. Maar, bij was t in de 4e ronde raak dus t kan wel :)

Succes meid!

Lfs, Dorri

2. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Ik ben in t stadium aanbeland waar ik t liefst de hele dacht buiten ben! Mijn neus is inmiddels mijn ergste vijand en ik wordt al misselijk van mijn eigen deodorant :( ik heb inmiddels emesafene van de dokter gekregen want ik trok t echt niet meer! Dit lijkt een klein beetje te helpen.

Volgende week bloed laten prikken in t ziekenhuis en de 18e de nekplooimeting. 3 november dus de termijn echo en de bloedafname voor de nipt wat dezelfde dag nog naar antwerpen gaat. We zijn er maar druk mee :) maar de tijd gaat zo gelukkig wel wat sneller voorbij. Ik kan niet wachten tot de uitslagen binnen zijn. Na goed nieuws kan ik t eindelijk vertellen!

Lfs, Dorri

3. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    schrikje, succes vandaag met je echo! Ben benieuwd hoe het gaat!!

4. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank dank. Ben al in alle staten want voel me verschrikkelijkl, hele slechte nacht en moest mijn meisje huilend achterlaten op school :(

5. Anjou

Anjou Niet meer actief

Succes Schrikje

En Dorri met de misselijkheid. pff niet fijn

6. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Anjou, inderdaad samen op het bankje! Wel fijn om hierin niet alleen te zijn.

Schrikje succes vandaag, ik duim voor je dat ukkie mooi is gegroeid!

7. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Succes vandaag schrikje. Geen leuk begin van je dag. Niet fijn als je kind huilend moet achterlaten. hopelijk wel na de echo.. Een fijne avond

8. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen goed nieuws dames :( Heb al hard gehuild maar zit nu ieg gezellig te lunchen met mijn moeder en dochter :)

Kom later nog wel even .meer vertellen.

9. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Oh dat is erg! Heel veel sterkte de komende tijd...

10. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja. Het vruchtje is dus doodgegaan. Het was zelfs al iets kleiner geworden. Het tweede vruchtzakje was al kleiner geworden.

Over een week krijg ik een afspraak bij de gynaecoloog. Dan besluiten over evt ingrijpen: pillen of curretage. Als ik er eerder vanaf wil mag ik ook bellen.

Sneu he. Het was zo leuk, de kans ineens dat er een kind bij zou komen :)

11. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jeetje Schrikje, wat verdrietig en erg!! Het was je zo zo gegund! Neem je tijd om even bij te komen van dit! Ik leef met je mee!

12. Anjou

Anjou Niet meer actief

Ach lieve schrikje. Wat een naar bericht. Volgens mij voelde je het onderbewust toch een beetje aankomen of niet.
    He bah heb gewoon even kippenvel. Neem de tijd om alles te bekijken enz. Als je wil mag je me ook altijd een PB doen over de keuzes enz die je hebt.

Hele Hele maar dan vooral heeeeeele dikke knuffel

13. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    O nee schrikje wat een rotnieuws.

Sterkte en een dikke troost knuffel

14. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je. Deze vk was een verademing trouwens. Zr was heel duidelijk dat het niet goed was. En ook heel lief en nam de tijd. Ze zette ook op mijn verzoek de bloedstroomfunctie aan. Niets.

Ze zei ook dat (op mijn leeftijd??) de kans nog altijd 85% is op een goede zwangerschap. Dat lijkt me dan weer onzin!!

15. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    #595 Schrikje41, 22 okt 2014
    Laatst bewerkt: 22 okt 2014
    Uit wiki:

Van alle 'vastgestelde' zwangerschappen loopt gemiddeld 15% uit op een miskraam.

De leeftijd van de moeder is de belangrijkste risicofactor: de kans op een miskraam is circa 9% voor vrouwen tussen 20 en 24 jaar, meer dan 50% voor vrouwen van 42 jaar en zelfs tot 75% voor 45-jarige vrouwen.

Echt, waarom zeggen mensenn toch maar wat.

16. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Het is precies hetzelfde als hoe het bij mij is gegaan de laatste keer. Een kloppend hartje bij 7 weken maar te klein en een week later gestopt. Zo moeilijk om te verwerken, het was zo'n mooi cadeautje... Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

17. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Inderdaad maar als je een kloppend hartje hebt, is de kans veel groter dat zwangerschap doorgaat. Ongeveer 95% wat ik kan vinden op het net (weet niet of leeftijd dan ook nog een rol speelt). Misschien doelde ze daarop of wou ze je wat troosten met het feit dat je nog steeds een gezonde baby kan krijgen?

18. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Heh schrikje wat verdrietig :(

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.. Snap dat je hier even een klap van krijgt! Veel liefs en sterkte in ieder geval!

Lfs, Dorri

19. Fashionlover

15 jul 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nipt test: je kan je bloed niet voor 11 weken meten voor de nipt test meen ik, er moet genoeg gen materiaal van je kindje in jouw bloed zitten . Laat je informeren op gendia in Antwerpen. Super geholpen daar destijds. toen was het in Nederland nog een 'verboden' test. Dwz niet aangeboden in Nederlandse ziekenhuizen. wij hadden per mail binnen twee weken de uitslag. wij hadden eerst de nekplooi en combineer in Nederland gedaan. die willen ze bij gendia ook graag weten

20. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    #600 dorri, 22 okt 2014
    Laatst bewerkt: 22 okt 2014
    @fashionlover. Dat is inmiddels achterhaald denk ik. Mijn vk werkt samen met gendia in antwerpen. Mijn vk neemt bij mij bloed af (bij 10+4 dagen) en dat gaat dan direct met DHL naar gendia in antwerpen. Ze hoeven ook niet eerst een combitest uitslag te weten van mij. Wel spannend hoor! Hoe ben jij die twee weken doorgekomen?

Lfs, Dorri

Deel Deze Pagina