Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Nou spannend hoor. Ik zit er ook pas een paar dagen op. Mag dinsdag over een week testen maar weet niet of ik dat ga halen... Voel niet veel hoor maar dat kan ook niet na een paar dagen. Het is gewoon weer afwachten. Heb een drukke week dus dan gaat de tijd lekker snel.

2. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Borelli en Anjou, spannend weer hoor! Mij lukte het die eerste week meestal nog wel om te denken: ik kan toch nog niets voelen. Maar daarna werd ik altijd wel ongeduldig... Sterkte met afwachten deze week nog!

Ik moet vanmiddag naar de gyn, bah, oh ik voel me zo brak (maar heb ook een virusje onder de leden volgens mij), heb wel zin om me weer eens fit te voelen zeg!!

Dorri en Nederbelgje, nou deze week al onderzoeken? Gaat het nog een beetje met klachtjes? Ohhh, de tijd schrijdt voort he, langzaam maar gestaag :) Zet m op.

Mama van Julia, goed afgelopen met de blaasontsteking (dat was jij toch?)

Kortom, laat eens wat leuks horen hier allemaal ;) Van mij mag het hoor!

3. Nederbelgje

8 sep 2009
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve schrikje41: ik voel me (te) goed, heb weinig klachten (meer). Maak me daarom extra zorgen. 4 november heb ik de NIPT test en combitest. Slaap slecht en genieten is momenteel wat lastig :-D. Maar we gaan nog steeds van het positieve uit omdat er geen andere symptomen zijn die anders uitwijzen.

Hoe gaat het met jou? Ga je zaken bespreken? Heb je al besloten wat je gaat doen? En hoe verder? Stop je met "alles"? Ik ben heel nieuwsgierig. En ik snap dat je niet steeds in mineurstemming wil zitten (dus ook niet hier). Hoe krom ook (en misschien maar goed), life goes on... Sterk van jou ook!

@Dorri: hoe voel jij je? En kun je een beetje genieten?

@de rest: ik sluit met bij Schrikje41 aan, ben nieuwsgierig naar de updates!

4. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Nederbelgje,

Wat naar meid dat je je zo'n zorgen maakt. Hopelijk is het onterecht :( Misschien ben je al over je piek van de hcg heen, die is rond de 10 weken dacht ik. Of went je lijf er aan etc. Maar ik begrijp je hoor. Heb je op 4 november ook een echo, of alleen de bloedtesten? Anders weet je nog niets natuurlijk. Heb je je verloskundige al gebeld? Of wil je liever gewoon afwachten?

Nou sterkte ermee ieg.

Wij hebben verder nog niks besloten. Eerst maar eens een curettage regelen - denk ik - vanmiddag. En dan maar eens rustig me beter gaan voelen. Ik heb nog erge last van mijn maag en ben ook nog wel misselijk. Hopelijk is dat echt zwangerschapsgerelateerd en ben ik er dan snel vanaf. (Ik heb wel eens vaker maagklachten namelijk, ben wel een beetje bang dat ik daar straks gewoon nog mee zit).

5. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    He meiden,

Lief dat jullie er naar vragen terwijl jullie genoeg hebben aan jezelf kan ik me zo voorstellen :)

maar hierbij een update: Dankzij de emesafene ben ik gelukkig niet meer 24/7 misselijk en kan ik vrij goed de dag doorkomen, echt een verademing!

Ik slikte twee tabletten per dag (je mag er drie per dag) maar vandaag ga ik proberen of ik het op 1 tablet ook redt, ik slik namelijk het liefst helemaal niks. Verder heb ik de laatste paar dagen echt knallende koppijn gehad. Mijn vriend gaf me gisteren heel lief een paracetamol bleek later dat hij me een met coffeïne heeft gegeven :( baalmomentje

Ik merk dat mijn weerstand minder is en mijn conditie schrikbarend oplaag is gevlogen :$ maar dat dwingt je dan wel om het gewoon wat rustiger aan te doen en dat is misschien ook wel goed. zo sta ik in de sportschool bijvoorbeeld rustig nog met een stang van 30 kilo op mijn schouders te squatten en dat moet ik gewoon echt niet meer doen.

Mijn borsten lijken iets minder pijnlijk te worden. Ik ben nog wel steeds moe. Het gaat wel wat beter maar na het sporten bijvoorbeeld of een drukke dag merk ik het meteen. Zaterdagmorgen heb ik (voor het eerst sinds 1,5 week weer) gesport en ben dan smiddags om 15:30 uur 2 uurtjes in slaap gevallen op de bank :)

Gisteren een flinke boswandeling gemaakt van 1 uur en in de middag een verjaardagsfeestje gehad en dan lig ik om 20:00 uur echt compleet knock out. tot vanmorgen 07:30 :$

Verder heb ik echt behoefte aan "slecht" eten. chips, snoep, patat, pizza, pannenkoeken noem maar op! en dat terwijl ik normaal best heel gezond eet. Ik probeer er dan ook zo weinig mogelijk aan toe te geven :D

Ik probeer ook zo veel mogelijk in beweging te blijven. op de fiets naar het werk en zo even een half uur wandelen buiten in mijn pauze, gelukkig hebben we weer wat beter weer!

Volgende week maandag 3 november hebben we de termijn echo en de nipt test.. vreselijk spannend toch wel merk ik en door die spanning kom ik nog niet aan genieten toe helaas.. dat vind ik wel jammer en ik hoop dan ook dat als alles goed is ik mezelf ook toesta een beetje te gaan genieten.. ik durf gewoon nog niet zo goed een band op te bouwen met het kleintje in mijn buik.. merk dat ik onbewust toch nog een beetje afstand bewaar..

sterkte met bellen vanmiddag Schrikje!

lfs, Dorri

6. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee dorri,

Rottig dat pillen slikken he. Ik kan je vertellen dat ik een mooie lieve gezonde slimme dochter heb gekregen ondanks Emesafene tot aan mijn ks aan toe... En hier slechte ervaring met afbouwen trouwens.

7. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als in: het lukte gewoon niet. Ging gelijk weer overgeven en had dan weer spijt van t proberen.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Schrikje: hoe is het afgelopen vanmiddag. Hopelijk heb je alle vragen kunnen stellen of beantwoord gehad.
    @Dorri: zin in hartige dingen, dan moet het haast wel een jongetje worden..hihi... Tenminste ik herken de eetlust van mijn zwangerschappen en ik heb 2 jongetjes. En ik had dat ook tijdens mijn zwangerschappen. Na enige inspanning ineens compleet instorten en slapen en nog eens slapen. En dan zelfs nog moe opstaan na zo'n lange nacht.:)
    @Nederbelgje: het hebben van klachten kan per dag verschillen en inderdaad tegen de 12 wkn aan, kunnen er ook weer klachtjes verdwijnen. Maar herken het wel. Heb mijn borsten ook zowat dagelijks bont en blauw geknepen of ze nog wel 'gevoelig genoeg' waren. Op de een of andere manier willen we toch iets merken dat het goed zit, hè? Wanneer had jij weer een echo?

Ik heb zelf weinig te melden. Zit eigenlijk op mijn menstruatie te wachten. Had vroeger altijd een cyclus waar je de klok op gelijk kon zetten en dat was wel prettig. Vorige maand had ik een cyclus van 22 dgn, waarvan ik nog de nodige dagen spotting had gehad in de tussentijd. Toevallig zat ik vorige week eens in de agenda te kijken wanneer ik de laatste keer ongesteld geworden was en dat bleek al bijna 4 wkn geleden. Gisteren ineens behoorlijke ongi-krampen en was ervan overtuigd ongesteld geworden te zijn, maar het was loos alarm. Zit nu weer op een cyclus van 30 dgn. Snap dus even niets van mijn lijf.
    Verder erg druk op het werk. Maanden geleden kon ik nog wel eens onder werktijd op ZP spieken, maar dat lukt me al niet meer sinds ik terug ben van zwangerschapsverlof.
    Verder op het werk wat gedoe over mijn borstvoeding geven. Vanaf het begin af aan zit mijn baas al te zeuren of het nog lang door gaat. Ik ga tussen de middag altijd naar huis om mijn zoontje te voeden. Dat is begonnen omdat hij na mijn verlof niet uit de fles wilde drinken. Op zich doe ik dat altijd in de lunchpauze en ben ruim binnen de tijd terug. Ik mag iets meer dan 2 uur per dag kolven of mijn zoontje voeden en ben maar een uurtje per dag kwijt. De tweede keer kolven eind van de middag doe ik al niet meer, want omdat het zo druk is, schiet dat er steeds bij in. Daarom irriteert het me ook dat mijn baas er steeds maar opmerkingen over blijf maken. Ze heeft me zelfs een keer willen verplichten om verlof op te nemen, omdat ik naar huis ging ipv op het werk te kolven. Een heel gedoe en juridische zaken erbij ingeschakeld. Dat kon ik dus weer terugdraaien omdat ik in mijn recht stond. Maar leuk is anders. Zeker als ze daarmee indirect aan de zorg voor je kind komen.
    Nu is er weer een soort van 'wapenstilstand' waarin ze het toelaat. Maar de vraag is hoe lang. Mijn zoontje is al ruim 7 maanden en het kolfrecht loopt tot 9 maanden (dus tot half december). Ik vrees dat ze daarna wel gaat eisen dat ik er verlof voor op ga nemen. Want je mag na de 9 maanden nog wel doorgaan met kolven, maar dan in overleg. De meeste leidinggevenden doen er dan niet moeilijk over, maar haar kennende... Met haar is nl. geen overleg mogelijk. Ik zit dus nu al te rekenen hoe ik met mijn verlofuren zit, stel dat mijn zoontje in december nog steeds bv heeft. Ik weiger het af te bouwen vanwege gezeik met mijn baas.

9. Nederbelgje

8 sep 2009
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik weer (lekker tijdstip ook weer).

@Schrikje41: Hoe ging het bij de gyn? Heb je al een afspraak voor de curretage kunnen maken? Daarna zullen de klachten wellicht snel verdwijnen als ze zwangerschapsgerelateerd zijn. Ik werd destijds daarna nog geprikt om te zien of het HCG al volledig weg was. Sterkte iig. En inderdaad eerst je maar weer beter voelen en daarna weer verder zien hoe en wat, groot gelijk heb je. Ik heb destijds na mijn curretage een nieuwe bank gekocht met mijn partner, had daar gewoon zin in. Ook lekker gaan shoppen (mezelf even in de watten gelegd). Leuke dingen gedaan met vrienden. Dat hielp mij wel goed.

@Dorri: Ik vind het altijd fijn om te lezen hier, ieder heeft haar eigen verhaal. Ik voel me gelukkig niet steeds zo. Gisteren was een vriendin hier en toen kon ik het weer even loslaten. Ik heb gelukkig wel wat humor en relativeringsvermogen maar net als jij neem ik ook wat afstand. Kan het eigenlijk nog niet geloven dat ik over een X aantal maanden en kleine in mijn armen ga houden. Wat vervelend dat je zo misselijk bent. En de eetbuiten (slecht eten) herken ik ook van toen ik zwanger was van mijn zoontje. Dus sluit me bij Sneeuwmees aan :-D. En we mogen bijna, nog een weekje wachten.

@Sneeuwmees: ik heb mijn echo en NIPT test e.d. op 4 november (1 dag na Dorri). Spannend! En probeer het maar even los te laten zo goed en kwaad als het lukt :-D. Wat vervelend zo'n bazin. Je staat in je recht en dan is het zo erg dat ze dan nog steeds zo dwarsligt. Dat maakt het ook voor haar moeilijker want op relationeel vlak wordt het er ook niet beter op natuurlijk op deze manier. Hoop dat je voet bij stuk kan houden want het is belangrijk voor jezelf en de kleine te kiezen. Maar hopelijk gaat het niet teveel ten koste van een prettige werksfeer. Succes want het is niet niks waar je mee te maken hebt op dagelijkse basis.

Liefs van mij X

10. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee dames. Ik mag straks om 10:30 uur voor de curecurettage.

Super irritant van de bv! Je kunt overwegen naar de commissie gelijke behandeling te stappen voor een klacht. Als het een groter bedrijf is hebben ze daar wel naga voor denk ik. Maar t zal de sfeer niet ten goede komen. Om te huilen is het.

11. Anjou

Anjou Niet meer actief

Schrikje heel veel succes vandaag!!! Krijg je een roesje?
    Dikke knuf

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Schrikje: fijn dat je straks al kan. Heel veel succes en sterkte!
    @Nederbelgje: ik vond zulke afspraken altijd dubbel. Aan de ene kant gezonde spanning dat je weer even je ukkie kan zien en de geruststelling dat alles goed is. Aan de andere kant ook weer de angst als alles maar goed is.

Ja, dat gedoe maakt het er niet gezelliger op. Als ik nu de uren eromheen de kantjes eraf zou lopen
    Maar ik werk me drie keer in de rondte, neem werk mee of ga in het weekend nog wel eens terug naar mijn werk. Dus dan verwacht je ook enige waardering. Het geeft wel een grijze waas over zoiets moois als bv is. Maar ze krijgt me niet klein. Alles voor mijn mannetje en daar komt niemand tussen.

13. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    lieve Schrikje, wilde je even snel heel veel sterkte en kracht wensen voor zometeen!

hele dikke knuffel en liefs! Dorri

14. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Heel veel sterkte vandaag schrikje
    Ik denk aan je

15. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff nou het viel me niet mee!! Auw auw. Moest ook een uur wachten dus was niet meer echt ontspannen. Maar goed het is gedaan. Nu lekker thuis en zo met mijn meisje knuffelen :)

Dank voor de berichtjes!! Lief.

16. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Schrikje, wat goed dat het achter de rug is!! Neem lekker rust, valt niet mee zo'n ingreep, emotioneel en lichamelijk!!

Sneeuwmees, wat een gedoe! Ik vind het een lastig onderwerp, want ik weet dat het mag maar voelde me toen ook altijd schuldig dat ik moest kolven. Nu werk ik bij een groot bedrijf en is er zelfs een kolfruimte met koelkast en al, dus niemand doet er moeilijk over, maar ik kan me voorstellen dat het in een klein bedrijfje lastig kan zijn als je elke middag op vaste tijden voor een uur weg bent. Nu zeg je wel dat je aan de andere kant ook werk mee neemt naar huis, dan vind ik juist weer dat ze eigenlijk wel coulant mogen zijn. Heeft je baas zelf kinderen? Ik hoop eigenlijk klaar te zijn met borstvoeding als ik terug ga naar mijn werk ( ik neem langer verlof). Dan zou ik 6 maanden bv hebben gegeven, dat vind ik wel goed zo. Maar ja, ik weet niet hoe dat straks voelt, misschien wil ik daar ook wel zo lang mogelijk aan vasthouden... Geen idee nog natuurlijk.
    Ik ga straks naar de fleboloog om mijn spataderen te laten nakijken. Denk niet dat hij er veel aan kan doen maar maak me soms toch wel zorgen omdat er een plekje altijd pijn doet. Tja, de zwangerschapskwaaltjes... ;)

17. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bijna 24 weken Zomersproet! Je vordert mooi!!

Succes met je afspraak. Geen verstand van spataderen.

Ik ben nog steeds misselijk besef ik net :( Gatver zeg, dat was nou net niet de bedoeling. Als er maar geen rest zit. Of misschien is het het virusje dat dochterlief zaterdag had.

18. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Hi Meiden,

al lekker geknuffeld met je dochter Schrikje? laat je maar extra verwennen vandaag! ik hoop dat de klachten snel minder zullen worden. Ik ben inderdaad maar weer 2 tabletten emeafene gaan slikken vandaag want ik was meteen weer meer misselijk gisteren. afbouwen werkt dus helaas (nog) niet.

Spannend heh Nederlbelgje! nog een kleine week en dan weten we hopelijk weer wat meer en krijgen we allebei hopelijk een mooi spartelend kindje te zien op de echo!

Sneeuwmees, wat een nare vrouw die 'baas' van jou. Ik vind het erg onprofessioneel van haar om nog maar te zwijgen over haar empatisch vermogen tegenover een loyale werknemer. Van mij zou ze echt de rambam kunnen krijgen! bah bah! lekker de eer aan jezelf houden en lachend gebruik maken van dat waar je recht op hebt!

Ik moet nog een uurtje werken.. volhouden, volhouden, volhouden.. Zzz zz zzzzzzz Gelukkig kookt manlief vanavond.

Lfs, Dorri

19. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Dorri,

Ik heb me wel eens laten uitleggen dat je hcg opbouwt vanaf 6 weken en afbouwt tot en met 16. Oftewel je piek zou dan rond de 10 weken liggen, gemiddeld. Emesafene afbouwen heeft dus ook meer kans over een paar weekjes denk ik. Ik was erg de l*l en heb het geslikt tot de dag van de ks... Wat was ik bang alsnog die dag te moeten overgeven, ik zag het al voor me, in de ok :) Gelukkig niet gebeurd. Hopelijk ben jij er met een wat meer normale termijn vanaf!

Gut ik baal wel zeg, ik ben echt nog misselijk. Hopelijk is het het virusje van mijn dochter. Als het nog een restje is zit dat er misschien wel tot mijn eerstvolgende ongesteldheid :$ (en wat jammer, kan ik dan die extra vruchtbare maand niet benutten... :))

20. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ja lekker geknuffeld :) Laten verzorgen was er alleen niet bij. Ik was ook best slap, heb het allemaal toch een beetje onderschat vandaag ;) Maar ik heb wel uitgebreid op de bank gelegen en zelfs wat gedut terwijl zij een dvd van kinderen voor kinderen mocht kijken...

Deel Deze Pagina