Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anjou

Anjou Niet meer actief

Hé Borelli. Dat is niet leuk. Wanneer was je NOD? Morgen? Had je het idee dat het "raak" was?
    Gaat de volgende poging dan weer in het ZH?

2. Nederbelgje

8 sep 2009
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Borrelli, jammer zeg van je negatieve test. Succes weer met de volgende ronde. Ik ken dat proces maar al te goed ook. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

@Anjou: jouw verhaal, zo herkenbaar. Eind vorig jaar, toen ik bijna 41 werd hebben wij ook zo'n gesprek gehad. Na een hele geschiedenis (eerste zwangerschap eindigde na 3 maanden in een miskraam, curretage, daarna na 2 jaar nog niet zwanger, spoelingen en hup zwanger van mijn zoontje die ruim 9 weken te vroeg geboren was. Een hel van een zwangerschap doorstaan met bekkenklachten etc., daarna weer proberen voor een 2e en dat lukte niet met spoelingen, na lang proberen IUI traject ingegaan, alle behandelingen gedaan, IVF intake maar gezien mijn leeftijd gestopt en alles verkocht van mijn zoontje). Nu een jaar verder spontaan zwanger geraakt! Pfff dat was wel even schrikken maar we zijn er blij mee. Maar je raadt het wel dat dit niet zonder zorgen verloopt. Succes en sterkte met deze moeilijke beslissing. Het leven kan soms zo oneerlijk voelen.

@Schrikje41: hoe voel je je nu? En hoe is je status?

3. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

O wat heftig om allemaal te lezen, het is allemaal zo niet vanzelfsprekend en het lijf doet soms zulke gekke dingen! Leef met jullie allemaal mee. Sommigen kunnen al bijna testen, spannend, ik zou t vanaf vijf dagen voor nod denk ik niet meer uithouden en gok al wagen, maar ja, niet erg verstandig.
    Hier heel veel klachten, maar geest beïnvloedt lijf maar wat graag 😣
    Vooral zeurende pijn in baarmoeder. Al enkele dagen en t neemt eerder toe dan af. Hopen maar dat tijd beetje vanzelf gaat deze week zodat t ineens volgende week dinsdag is.

4. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Meiden, even snel voor ik ga slapen. De echo was fan-tas-tisch! Ons kleintje ligt precies op schema en dus precies gelijk metijn eigen berekening! 28 mei uitgerekend. Het was zo mooi om te zien. Het kleintje was heel bewegelijk (zo schattig) en had een mooie regelmatige hartslag! Zo bijzonder weer :)

Mijn bloed van de combitest zag er allemaal goed uit (de 18e de nekplooimeting)

Toen bloed geprikt. De assistente deed alles waar ik bij was. Het bloed inpakken, mijn formulieren erbij in het doosje etc etc. Ze hebben het 2 x eerder gedaan en ik krijg binnen 10 tot 12 dagen de uitslag zei ze!

Pff heb een lkkr potje zitten janken op de fiets terug naar mn werk in de regen want ik was zo opgelucht om een mooi bewegelijk kindje te zien!

Ben dus gelukkig.. Nu die 12 spannende dagen door!

Nederbelgje ik wil jou vast voor morgen heel veel succes wensen bij de nipt!

Morgen reageer ik ook meer op de rest! Voor nu zeg ik weltrusten! (Ben gesloopt)

Lfs, Dorri

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Anjou: wat een heftige beslissing, maar als het goed voelt. Herken die onrust wel. Ik was er soms (geestelijk) zo moe van. Continue dat rekenen hoe de eisprong valt. Ook nog eens met een man die onregelmatig werkt. Stress en twijfel over het wel of niet positief zijn van de ovulatietesten. Een keukenkastje wat uit de voegen barstte, met allemaal poeders en pilletjes waarvan anderen zwanger waren geraakt. Ik was 24/7 bezig met alles wat maar met zwanger raken te maken had. Mijn man begon er wel voorzichtig naar toe te werken dat er toch een moment zou komen dat we verder moesten gaan met ons leven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wist dat hij gelijk had, maar dat ik het niet los kon laten dat er geen kindje meer zou komen. We hadden zelfs al over een hondje nagedacht en ik zat al avond aan avond allerlei nestjes te bekijken omdat ik toch ook begon te vrezen dat het ons niet meer gegund leek. En toen ineens veranderde de positieve test alles en hoefde ik gelukkig niet meer erover na te denken. Wat als.... Knuffel, meid! Ik hoop dat er over een paar dagen nog een verrassing in het verschiet ligt.
    @Borelli: ach, meid, wat jammer! Zo'n omowitte test is zo vreselijk. Knuffel voor nu en hopelijk kun je over een paar dagen weer vooruit kijken.
    @Juffie: weet er alles van dat je lichaam je enorm in de maling kan nemen. Blijf dat nog steeds iets aparts vinden dat een lichaam dat blijkbaar kan (en ook doet als je zwanger probeert te raken). Ik ben overigens 3 keer zwanger geweest in de maanden dat ik het minst voelde of alleen maar dingen die ik ook altijd voelde als ik ongesteld moest worden. Daarnaast veel maanden waarin ik er heilig van overtuigd was dat het raak was, maar dat bleek dus vals alarm.
    @Mamavjulia: wat vreselijk dat je schoonouders nog steeds niet bijgedraaid zijn. Het is jullie geluk en hun hebben er geen last van dat jullie er een kindje bij krijgen. Je hebt je best gedaan en met een verhuizing, je zwangerschap en je gezin heb je voldoende 'uitdagingen' voor de komende maanden om je mee bezig te houden. Ze zullen ongetwijfeld nog wel bijdraaien.
    @Dorri: wat geweldig, meid! Logisch dat de tranen stromen. Het blijft toch bijzonder en een enorm wonder in je buik! Ben heel blij voor je!

6. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Borelli, balen zeg :( Knuffels voor jou. Wanneer verwacht je dan ongesteld te worden? Das dan helemaal raar, ik zou zeggen geen bloed geeft moed, maar ja, misschien als je onregelmatig bent kan het zomaar nog even duren. Moet je nou ook naar het zh om hcg te prikken voor de zekerheid? Je mocht geloof ik dinsdag pas testen, toch? (Morgen nog een testje doen dus? Ik duim ieg voor je.)

Dorri wat fijn zeg!! En dat je dus ook een echo had vandaag, helemaal tof. Gefeliciteerd weer met deze stap :) Ben wel een beetje jaloers moet ik zeggen hoor :) Maar ik misgun het je natuurlijk niet. Hier is het nu weer zo'n heel ding, gaan we er nog een keer voor, is het dan raak, en dan alsnog weer die hele onzekere toestand van die eerste weken door, pfff. De moed zakt me in de schoenen. Maar goed, als de hormonen straks weer meewerken :) heb ik er wel weer zin in vermoed ik, haha.

Nederbelgje, jij succes morgen! Hopelijk willen ze ook even kijken en mag je genieten van een lief klein wezentje? Of weet je nu al dat het alleen prikken is. Hoe dan ook, sterkte, super spannend allemaal. Hoe is het met je zorgen en je klachten? Kun je er een beetje rustig onder blijven?

Juffie, spannend jij op het bankje dus.

Anjou, goh meid wat een beslissing. Ben je nou nog zenuwachtiger? Nog steeds roze bij afvegen? Raar allemaal hoor. Duimen voor jou ieg nog.

7. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Dorri, wat fijn dat je nipt gedaan is. Nu een spannende 12 dagen. Fijn dat je kleintje zo mooi was op de echo.

Borelli, balen van die neg.Test, maar ik zou ook nog denken, geen bloed......

Nederbelgje succes morgen.

8. Nederbelgje

8 sep 2009
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dorri: wat een supernieuws! Gefeliciteerd met deze mijlpaal en lekker van genieten! Goed dat je ook zo snel de uitslag krijgt. Heb je ook het geslacht laten bepalen? Ik ben benieuwd.

@Schrikje41: Ja ik maak me nog steeds zorgen en ben erg gespannen omdat ik nagenoeg niets merk aan klachten. Dat zegt natuurlijk in principe niet alles maar ja...we zullen het zien. Gelukkig is het wachten bijna voorbij en zal ik het rond 17.15 weten. Mijn man en zoontje gaan mee. Mijn zoontje omdat we rond deze tijd geen opvang hebben, dus ik hoop maar dat alles goed is. En anders leert hij daar ook weer van. Hoe is het met jou?

@dames in het wachtbankje: succes! Leef ook met jullie mee.

Ik kom straks of morgen even melden hoe het ging en hoop goed nieuws mee te brengen.

9. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Hi lieve meiden

Afgelopen tijd hier niet echt actief geweest. Ga ik wel weer even proberen en iedereen beantwoorden die wat geplaatst heeft hier.

Zoals jullie weten vorige maand weer een miskaam en kwam hard aan.
    Gelukkig konden we 17 okt bij een gynocoloog terecht en die heeft meteen utrogestan mee gegeven mocht ik weer meteen zwanger raken.
    En ja hoor is gewoon weer raak. Nu hopen dat het dit keer goed zal gaan.
    Gevoel zegt van wel, heb erg veel vertrouwen in de utrogestan misschien stom haha.
    Testen waren twee dagen voor nod al flink gestegen. Zal er een foto bij doen.
    Bovenste is vier dagen voor nod dan drie en dan twee.

Nu hop naar de echo van 20 nov en ohhh ben zo blij en
    nerveus tegelijk haha

10. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh lolababy wat bijzonder en weer sspanned en super fijn van de utrogestan. Hopelijk is dat het... dan heb je natuurlijk alsnog de loterij van goeie en niet zo goede eitjes, maar ieg fijn dat je niet hoeft te denken dat het aan de hormonen ligt. Ik duim ieg mee :)

Nederbelgje super benieuwd hoe het ging. Ieg wel een echo dus! Ik duim en hoop ook voor jou op goed nieuws.

Ik voel me best goed behalve dat we een buikgriepje hebben ofzo. Ik was vandaag thuis met een ziek meisje. Ik voel me ieg nog totaal niet "vruchtbaar". Vraag me af of ik nou iets met ovulatie testen moet gaan rommelen :) Vriendlief ook al paar x "laten vallen" dat er dan dus toch geen kind meer komt oid. Dus dat gesprek moet ook nog eens gevoerd worden.

11. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Oh polsband, wat fijn dat je weer zwanger bent. Hopelijk gaat het nu goed.

Schrikje heb je zelf ook twijfels of ziet je man het niet meer zitten?

12. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Lolababy, nogmaals van harte gefeliciteerd, echt super dat je zo snel alweer zwanger bent:D Ook ik duim voor een goede echo, wanneer eigenlijk??
    @Schrikje, logisch dat je je niet vruchtbaar voelt, als je ziek bent. Het toeval wil, dat ik zwanger ben geraakt, toen ik ws snotverkouden was en me dus ook totaal niet vruchtbaar voelde. Dus het kan wel...
    Dat je vriend zo reageert kan ook met zelfbescherming te maken hebben he. Ik herinner me, dat mijn vriend ook zo sprak na mijn laatste miskraam, zo van nou er komt dus geen baby...Een goed gesprek is natuurlijk wel wenselijk.. om te kijken of jullie wensen nog dezelfde zijn. Sterkte..
    @nederbelgje, ik hoop dat jouw echo ook mooi was...

De sterilisatie viel me mee. De narcose was wel heftig, maar ik heb nauwelijks pijn gehad, alleen doodziek van die vreselijke narcose:(.
    Dus op naar een nieuwe fase in min leven...
    Iedereen een fijne avond Pluisje

13. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Polsband, hihi autocorrect :D

Ik weet het niet, ik moet zeggen dat ik het op het moment een ontzettend zware exercitie vind. Maar het idee om het niét meer te doen is ook zo wat...

14. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ka me er wat bij voorstellen het is ook heel zwaar, dikke knuffel Pluisje

15. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    @ Dorri, gefeliciteerd met je mooie echo! Nou op naar een goede NIPT uitslag. Hopelijk is het bij jou ook goed gegaan Nederbelgje?

@ Pluisje, fijn dat de sterilisatie achter de rug is. Lijkt me wel vreemd, emotioneel zo'n ingreep. Hoe ervaar jij dat?

@ Schrikje, lastig inderdaad de keuze / gesprek over hoe nu verder. Ik had precies hetzelfde. Wil je nog een keer met de kans op een teleurstelling. Maar aan de andere kant, stel dat het wel lukt? Ik moet zeggen dat ik het nog steeds lastig vindt. Vanochtend weer een negatieve test en vandaag ongi geworden (in ieder geval duidelijkheid). Heeft me toch wel een hoop stress gegeven de afgelopen dagen en dan komt de vraag weer naar boven 'wil ik dit eigenlijk wel'? Nou ja, we gaan zowiezo voor nog een poging maar als die niet lukt...

@ Anjou, bij jou nog nieuws?

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nederbelgje: kwam ook even spieken hoe je echo was! Hopelijk nog aan het nagenieten op de roze wolk!
    @Schrikje: toen ik het las, dacht ik ook gelijk aan zelfbescherming van je vriend. Vaak willen mannen ook dat ons nog meer leed bespaard wordt, omdat ze wel zien dat wij veel moeten doorstaan. Zij staan aan de zijlijn, maar wij moeten het allemaal meemaken. En dat geeft ze vaak een machteloos gevoel. En inderdaad binnenkort maar eens een gesprekje voeren. Misschien is het nu nog even te vroeg. Toen wij in DD in behandeling waren, zat mijn man al vooruit te denken. Hoe lang ik nog door wilde gaan met behandelingen? In de winter moet je in Duitsland winterbanden hebben en hij moest andere banden op de auto hebben voor de keuring. Als poging 4 zou mislukken, dan zou de volgende poging in het najaar plaatsvinden en zouden we dus aan de winterbanden moeten. Ik was toen ook behoorlijk overstuur, omdat ik mijn kinderwens en hoe lang ik 'door wilde gaan' niet wilde laten afhangen van een paar stomme banden. Mijn man had toen ook wel door dat het voor mij nog te vroeg was om aan stoppen te denken en heeft toen een soort combi-banden onder de auto laten zetten.:D. Achteraf was het niet nodig, want een maand later was ik zwanger.;)
    @Lolababy: ik had het mooie nieuws al in je andere topic gezien. Wat bijzonder om nu al weer zwanger te zijn. Met utrogestan gaat het vast helemaal goedkomen dit keer. Hebben ze progesteron geprikt, waardoor je dat voorgeschreven kreeg?

17. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Jammer dat het niet gelukt is, ik kan me jullie tegenstrijdige gevoelens goed voorstellen. Ik heb me ook afgevraagd, of het, het allemaal wel waard was. En toen ik te horen kreeg dat mijn zoontje een afwijking had, had ik helemaal zoiets van, had ik hier nog wel aan moeten beginnen. Ook al hebben de gynaecologen me herhaaldelijk verteld, dat het niet aan mijn leeftijd ligt, dat mijn zoontje een schisis heeft. Ik kan voor mij zeggen, ja het was het waard, maar ik heb nu een kind, dus dat is anders. Ik kan helaas niet in de toekomst kijken voor jullie. Het ligt helemaal aan jullie zelf, wat jullie willen en vooral, wat jullie aankunnen. De teleurstelling is afschuwelijk, steeds. En elke mislukte maand, is er 1 teveel, dat begrijp ik. Ik wens jullie veel kracht en sterkte toe met jullie beslissingen en hoop dat jullie wensen uitkomen...

@Dorri, ik had je nog niet gefeliciteerd met je mooie echo, gefeliciteerd dan maar he. geniet ervan...

Over mijn sterilisatie...ik weet al een tijdje dat ik echt geen kinderen meer wil, ik ben nu 46, het is goed zo, dus ik heb er vrede mee. Ik heb een dochter en een zoon, wat meer kan ik wensen? Als ik jonger was geweest...wie weet. Maar nu is het echt goed, ik vond het wel eerst een beetje een vreemd idee. Echt een afsluiting. Maar aan de andere kant heb ik er 4 jaar over gedaan om deze beslissing eindelijk te nemen, dus weloverwogen. Ik kan eerlijk zeggen dat ik er emotioneel weinig last van heb ( tot nu toe)
    Liefs Pluisje

18. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    @ Lolababy...wat goed zeg dat je nu weer zwanger bent. Ik begin alvast met duimen voor je.

@ Pluisje, fijn dat het geen emotioneel effect lijkt te hebben. Ik weet niet of ik het zou doen. We gaan nog 1 of 2 x proberen zwanger te worden dit jaar en daarna aan de anticonceptie... of zwanger zijn, ha, ha...

19. Nederbelgje

8 sep 2009
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    @allemaal: mijn echo was ook goed! Ik ben echt superrrrrrrblij! Ook de nekplooimeting was goed. Daarna de NIPT test (bloed afgenomen). Dat duurt op zijn snelst 10 dagen maar kan ook 3 weken duren (werd mij met klem verteld). Dus hou ik rekening met de lange versie, kan het alleen maar meevallen. Nog even spannend maar toch zeker wel gerustgesteld. Het kindje was goed gegroeid en ik ben nu 11,5 week zwanger. De wonderen zijn de wereld nog niet uit :-D. Bedankt voor jullie interesse!

@Lolababy: gefeliciteerd met je zwangerschap, wat fantastisch dat dit zo snel weer raak is voor je. Wanneer is de 1e echo?

@Pluisje19: goed dat de sterilisatie goed is gegaan ook. Wat ik me afvroeg (misschien niet mijn zaak) maar zijn jullie allebei geholpen? en waarop hebben jullie die keuze gebaseerd? Gewoon nieuwsgierigheid voor "later".

@Schrikje41: moeilijk hoor deze keuze, ik kan het me zo goed voorstellen omdat het voor mij ook zo was vorig jaar. Het is niet verkeerd om dingen soms los te laten maar misschien moet je gewoon nog even een "pauze" inlassen voordat je gaat beslissen en inderdaad een goed gesprek met de wederhelft is natuurlijk zeker nodig om te weten of je allebei hetzelfde wilt. Succes en sterkte!

@Borelli + Anjou: hoe is het met jullie? Wanneer is er weer duidelijkheid? Wel gek om zoveel uiteenlopende "statussen" te lezen. Is dat niet vervelend om dan te lezen over de zwangeren? Of juist niet? Ikzelf hoop dat het besmettelijk is voor jullie ;)

@Sneeuwmees: Jij hebt nog een kleintje lees is, hoe gaat het daarmee? En hoe ervaar jij het leeftijdsverschil? (als ik het goed gelezen heb)?

Liefs,

"op een roze wolk zittende" Nederbelgje :-D

20. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    @ Nederbelgje, wat goed nieuws zeg! Super om te horen dat je uk zo goed groeit. Ik vind het niet erg om te lezen hoor. Geeft juist moed dat het wel kan. Ik word eind dit jaar 41 en twijfelde heel erg of het dan nog slim is om voor een derde te gaan... Blijkbaar kan het dus nog prima. Maar we hebben we de deadline op dit jaar gezet dus nog 1 of 2 pogingen en als het dan niet is gelukt stoppen we ermee. Ik denk dat we al superblij mogen zijn met de 2 mooie dochters die we hebben.
    Geniet lekker van je kadootje!

Deel Deze Pagina