Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nederbelgje: wat een geweldig nieuws en al weer bijna de eerste mijlpaal bereikt! Ben heel blij voor je. Ik heb inderdaad 2 kinderen. Mijn oudste is 5 en is geboren een maand nadat ik 38 jaar geworden was. De jongste is nu 7 maanden en is geboren toen ik 42 was. Het leeftijdsverschil heeft voordelen. De oudste kan zich aardig vermaken en redden (zelf naar de wc, aankleden, eten e.d.), maar daar zit dus ook het 'gevaar' in, omdat hij - ondanks dat hij zichzelf goed leek te kunnen vermaken - het toch miste om 1-1 dingen met mij te doen. Het nadeel is soms dat de oudste van en naar school gehaald en gebracht moet worden en dan soms net de jongste slaapt (of wakker is als je het niet verwacht had). Dus dat is soms nog wat puzzelen. Mijn oudste is wel ontzettend lief voor de jongste. Het was een lange weg omdat het zwanger worden van de tweede maar niet wilde lukken (zelfs niet met 3 ivf-pogingen). Dus ook wij zaten wel eens te denken wat als het toch niet gaat lukken... Maar nu ik zie hoe blij de oudste ermee is, is het het achteraf toch allemaal waard geweest (al weet je dat niet van tevoren).

2. Fashionlover

15 jul 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sneeuwmees: dat herken ik zo! Hier maar liefst zeven jaar leeftijdsverschil. Maar ze is zo lief voor haar kleine zusje. Toch ook gisteren met haar een cake gebakken voor een 'english day' op school. daar geniet ze dan ook weer van. Ook gelooft ze sinds kort niet meer in Sinterklaas ; maar ze vindt het nog wel leuk om haar schoen te mogen zetten straks!! dat kan dan leuk met haar kleine zusje! Even nog klein blijven is soms ook nog wel fijn😉😉

3. Nederbelgje

8 sep 2009
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sneeuwmees: ja dat lijkt me ook (voor- en nadelen). Mijn zoontje is ook geboren toen ik 38 was en mijn tweede zal ook geboren worden als ik 42 ben. Het leeftijdverschil is dan iets meer dan 4 jaar. Mijn zoontje is een zorgzaam mannetje en zei al tegen me dat de baby straks in zijn bedje mag en hij dan wel beneden op de bank slaapt. Hoe cute is dat!

@Fashionlover: een vriendin van me heeft ook een dochter die bijna 7 jaar ouder is dan haar jongste. En dat gaat zo ontzettend lief samen ook!

Tja en het is inderdaad een kadootje om zo nog een tweede te mogen krijgen. En wat is perfect? twee kinderen die kort op elkaar zitten en het niet kunnen vinden samen of...voor alles valt wat te zeggen toch.

4. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Goedemorgen dames

Voor de meiden met goeie echo echt toppie, en dan ff geduld hebben voor de uitslag van de nipt test. Die willen wij ook gaan doen trouwens.

Schrikje heb je ook gevolgd en vind het zo erg voor je. Hoop dat je alsnog gauw een mooie test heb.

Ik heb de eerst echo op 20 nov dan ben ik 6 weken en drie dagen haha. We gaan het wel zien.
    Is nog niet geprikt op progesteron mijn gynocoloog gaf het me zelf. Baat het niet schaadt het niet.
    Zelf dacht ik werd dat ik tekort kwam vanwege de vele miskramen.
    Ook krijgen we de 20ste de uitslag van onze bloeduitslagen.
    Spannende dag dus de 20ste

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fashionlover: dat vind ik ook een voordeel van zo'n 'groot' leeftijdsverschil. De jongste is niet echt een bedreiging voor hem. Het speelgoed waar de kleine zich mee vermaakt is voor hem te kinderachtig en staat hij met alle plezier af. Hij heeft 3 knuffels, die normaal heilig voor hem zijn. Maar als we soms in de auto zitten en de kleinste begint te huilen, dan zie ik dat hij een van zijn knuffels aan zijn kleine broertje geeft om hem te troosten. Heel schattig. Onze oudste vroeg ons gelukkig nooit (in de periode van proberen) wanneer hij nu een broertje of zusje kreeg. Dus dacht dat hij er niet zo mee bezig was. Maar die blijdschap toen hij de echofoto zag en dat dat betekende dat hij ook een broertje of zusje kreeg is echt onbetaalbaar. Maar inderdaad af en toe taarten en cakes bakken of even knutselen met elkaar. Ze hebben het, ondanks dat ze het niet direct laten blijken, toch nodig.
    @Nederbelgje: grappig dat we qua leeftijd (en leeftijdsverschil van de kinderen) gelijk opgaan. Er is inderdaad voor ieder leeftijdsverschil wat te zeggen. Ik vind het nu af en toe al pittig, dus laat staan als ik er twee heel kort op elkaar zou hebben die allebei nog zoveel hulp nodig hebben. Maar ach, als het zo had moeten zijn, was ik er ook wel uitgekomen. Ik heb me vorig jaar wel vaak afgevraagd of het nog wel leuk zou zijn (en een meerwaarde voor mijn zoontje zou hebben) om nog een broertje of zusje te hebben. Hoe ouder hij werd, hoe meer ik het me afvroeg. Maar achteraf ben ik toch blij dat het allemaal zo gelopen is.
    @Lolababy: utrogestan is inderdaad een heel goed medicijn om een zwangerschap te ondersteunen (en het is niet te belastend, op al het geklieder na dan). Heb genoeg vrouwen gezien die net als jij een paar miskramen hebben gehad en door utrogestan een goede zwangerschap hebben gehad. Dus heb er bij jou nu ook alle vertrouwen in! Spannend dat de eerste afspraken weer gemaakt zijn!

6. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    @sneeuwmees

Ja heb ik ook gehoord en veel gelezen zelf heb ik er een heel goed gevoel bij. Is indérdaad een flinke kliederboel haha mijn vent raakt me niet eens meer aan. Hmzz das minder maar goed is voor een goed doel

Hier ook drie kinderen in de leeftijd van 13 14 en 15.
    Mijn kinderen zullen heel blij zijn alleen die van mijn vriend zei vorige keer gewoon ben blij dat ik geen broertje of zusje krijg. Enige kind he en verwend tot op het bot. Alleen gebeurt dan hier nu niet meer dus lekker dwars doen dat kan die wel haha.
    Helaas ben ik te consequent dat dat hier niet gebeurt. Jammer voor hem..

7. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    @nederbelgje, super!! Gefeliciteerd met je mooie echo...
    geniet nu maar lekker van het zwanger-zijn, zo'n speciaal gevoel...

Over de sterilisatie, alleen ik ben gesteriliseerd. Vriend wilde niet echt ( mannen, bangerikken he;)) Ik had de mogelijkheid een tijdje geleden al met mijn gynaecologe besproken, maar de definitieve beslissing was nog niet genomen. Tot laatst , ik voor de aanvraag van de novasure behandeling weer bij haar was, ze me voorstelde om het maar meteen te doen in 1 operatie. Dat klonk me wel goed in mijn oren...

Het leeftijdsverschil tussen mijn kinderen is , zoals jullie in mijn onderschrift kunnen lezen, bijna 10 jaar. Oudste is bijna 14, jongste 4. Meestal gaat het goed, al irriteert ze zich wel af en toe aan haar broertje, maar ik denk dat het vooral aan haar leeftijd ( puber) ligt... En idd, lijkt me 2 vlak na elkaar ook pittig...
    En het is nu eenmaal zoals het is, ik had niet zoveel keus.

Fijne dag Pluisje

8. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh Nederbelgje, dat zijn al heel wat mijlpalen behaald in mijn ogen hoor! Maar natuurlijk moet jenog een paar hobbels, spannend. Super gefeliciteerd in elk geval. Durfde je wel te kijken?

9. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Nederbelgje, wat superfijn dat je echo goed was en de nekplooimeting. Nu wachten op de uitslag van de NIPT, dat is dan wel weer heel spannend.
    Grappig dat jouw zoon ook zijn bedje af wilde staan voor de baby. Die van mij zei ook; dan gaan we voor de baby een bedje maken mama, OH NEE, hij mag bij mij in bed.

10. Anjou

Anjou Niet meer actief

@nederbelgje wat fijn een goed echo
    @lolabay weer zwanger. En nu duimen voor een plakkertje
    @Borelli Toch doorgezet. Ook wel fijn dan weet je waar je aan toe bent.
    @schrikje. Hoe is het met de kleine meid. Nog ziek? En met jou? HCG al uit je lijf?

Hier niet zo. Gisteren ietsiepietsie bruin met afvegen. Vanmorgen omo-witte test. Dus het is nu wachten tot het doorbreekt en dat was het dan.................

11. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Oooh jammer... maar weet je zeker dat het nu doorbreekt? Tot dat het echt doorbreekt is er toch nog een beetje hoop?? Ik dacht bij mijn zoontje ook ongesteld te zijn geweest, maar bleek een innestelingsbloeding te zijn geweest.
    In elk geval een dikke knuff Pluisje

12. Anjou

Anjou Niet meer actief

Met wat ik voel in combinatie met omo-witte test, morgen NOD ben ik er vrij zeker van helaas.

13. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Lieve allemaal.

Bedankt voor jullie lieve reacties maandag na mijn termijn echo en bloed prikken voor de NIPT. Mijn bloed van de combitest was ook al binnen en zag er allemaal heel goed uit.. dat geeft me wel al wel wat hoop voor volgende week..

mijn klachtjes worden iets minder merk ik. Ik heb voldoende aan 1 emesafene pilletje per dag en ik ben ook iets minder moe. Mijn borsten zijn ook veel minder gevoelig al groeien ze wel gestaag door! ben al een dikke cupmaat gegroeid! mijn buikje valt ook wel mee.. heb alleen savonds last van een opgeblazen buik en dan moet ook echt het knoopje open! ik ben inmiddels 3 kilo aangekomen maar heb dan ook echt honger! geen lekkere trek maar echt honger en dat ga ik dan ook niet negeren. ik compenseer het maar door veel te bewegen. het sporten probeer ik nu ook weer op te bouwen naar iig 2 x per week en verder wandel en fiets ik veel.. tja je moet wat.

@Schrikje, ik begrijp jouw gevoel wel hoor! dat zou ik ook hebben denk ik en dat lijkt me ook heel normaal. ik hoop dat het voor jou ook snel raak mag zijn met een plakbeeb!
    @Nederbelgje, fijn hoor dat je echo er goed uit zag! nu nog die paar spannende dagen afwachten.. laten jullie ook het geslacht bepalen?
    @Lolababy, Tjee, gefeliciteerd dat je alweer zo snel zwanger bent! ik hoop dat dit een plakbeeb is! spannend weer hoor die eerste weken!
    @Pluisje, fijn dat de sterilisatie er op zit en je je alweer wat beter voelt.
    @Anjou, :( ga je nu echt stoppen?

Ik doe nog even mijn 11 weken dansje! :)
    Lfs, Dorri

14. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

O wat spannend zwangeren! Ik lees mee maar reageer weinig. Te gespannen of ik ongesteld ga worden of niet.....

15. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Oh Anjou wat een slecht nieuws! Ik had zo gehoopt dat het bij jou wel zou lukken deze keer...echt balen. Is het nu definitief klaar of twijfelen jullie nog? Ik ben weer gestart met de volgende ronde IUI. Vandaag begonnen met hormonen dus hopelijk gaan er snel eitjes groeien.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Anjou: wat ontzettend balen! Ik vind het altijd zo'n afknapper. Bijna twee weken droom je weg van zou het raak zijn en wat als het zo is.. En dan ineens die ontnuchterende omo-witte test of begin van een menstruatie. Knuffel!
    @Borelli: spannend weer dat je weer gaat beginnen. Moet je altijd dezelfde medicatie en doseringen gebruiken?
    @Juffie: ik was de periode van eisprong tot aan NOD ook altijd erg in mezelf gekeerd. Inderdaad in mijn hoofd te druk met op alles letten (of juist proberen dat niet te doen :)). Sterkte met wachten weer!
    @Schrikje: hoe is het nu met je? Toch nog ziek geworden?

Hier wat brak. Vannacht slecht geslapen. Lag pas laat in bed en hoorde toen allemaal geluiden buiten. Gebeurd ook altijd net als mijn moet werken. Kon zo gauw niets raars ontdekken om het huis en na een uurtje was het stil.
    Maar twee uurtjes later, stond mijn oudste naast het bed, die niet kon slapen en naar gedroomd had. Dus die wilde bij me slapen.
    Geen probleem natuurlijk, maar hij is zo beweeglijk in zijn slaap, dat ik binnen no time overal zijn benen voelde en op het randje van het bed gemanouvreerd werd. Toen werd ik weer wakker toen mijn man thuis kwam en amper een uurtje later meldde de jongste zich ook nog even.
    Ja, toen moesten we al bijna opstaan om klaar te maken voor school.
    Mijn man en zoontje zijn vreselijk verkouden geweest. Gisteren op mijn werk nog op zitten scheppen dat ik het sterke geslacht was (wel gelijk afkloppend om de goden niet te verzoeken). Maar lijk nu toch zelf ook verkouden te worden. Toch iets te hard geroepen, blijkbaar. ;). Zag overigens vanmorgen dat de bak waar we ons glas in doen buiten omgewaaid was. Dus dat was blijkbaar het geluid van vannacht. ;)

17. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    O wat erg zo'n brakke nacht sneeuwmees! gelukkig morgen weekend! ik hoop voor je dat je niet ziek wordt en vanacht een rustig nachtje hebt!

ik trek het niet als mijn dochter bij me slaapt, wel als we samen in bed liggen maar niet als manlief er ook bij ligt dan is het bed (1.60m) ECHT te klein! ik denk er daarom ook over om voor mijn dochter een twijfelaar te kopen van 1.40 meter! als ze dan eens niet kan slapen of ziekjes is kan ik gewoon bij haar gaan liggen. Leek mij de ultieme oplossing. Ik heb zelf zo'n malm bed van de IKEA en mijn dochter vind dat ik het lekkerste bed heb! haha ;)

Als ik jouw nachtje zo lees bedenk ik me wel wat me te wachten staat.. mijn dochter van 7 is toch al redelijk zelfstandig en om het weekend bij haar vader maar onze kleine beeb zal ons vanaf mei vast wel weer goed bezig houden! ach ik heb het al eens gered (alleen) zal nu vast ook wel weer lukken met de hulp van manlief en mijn dochter :) maar petje af voor jou hoor Sneeuwmees!

lfs, Dorri

18. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Anjou ik had een heel verhaal getypt maar ik zie het nergens terug dus zal wel zijn mislukt... Maar hoe is het met je? Ongesteldheid echt al doorgezet ondertussen? Hoe ben je eronder? Dat is deze keer toch wel eens anders dan de andere keren denk ik... Heel veel knuffels meid, zullen wel even verwarrende dagen zijn. Kun je je erbij neerleggen als het nu echt over is? Of ben je toch nog/weer erg in dubio nu?

Hele dikke knuffels voor jou natuurlijk.

Ook voor de rest met spokende of verkouden kids/glasbakken ;)

Wij zijn allemaal wel weer beter thuis en overgegaan op het "normale"... Nu maar eens nadenken en / of gesprek aanknopen over het vervolg. Ik heb ovutesten liggen dus ik zou daar iets mee kunnen doen ieg. Ik voel me behoorlijk goed weer dus dat maakt het besef van hoe zwaar het hele zwanger zijn is ook weer actueel. Laat staan de babytijd. Hoe lang duurt het dan weer voordat je leventje weer op de rit is ofzo, voordat ik me weer een beetje mijzelf zou voelen/niet doodmoe/etc. Pff, zo erg, dat je gewoon niet weet wat je wil! Als ik een lieve baby van 1 zou kunnen kopen die wel genetisch van ons was zou ik het zo doen :D

De vk waar ik bij de tweede echo was zei ook nog zo treffend dat het ook moeilijk is om je vruchtbare fase achter te laten. Wil ik nou echt nog een kindje erbij incl alle zorgen, of ben ik daar nou alleen maar mee bezig: mijn vruchtbaarheid, mijn "jonge" ik, niet achter me willen laten?? Moet daar wel veel aan denken moet ik zeggen. Herkenbaar voor jullie?

19. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    @Schrikje, daar wil ik nog even op reageren. De begintijd (lees: eerste anderhalf jaar) van onze eerste waren lood- en loodzwaar. Daarna langzaamaan beter gegaan en pas toen ze drie was waren we weer een beetje boven jan. Wat ons echt heeft doen besluiten tóch nog een keer 'overnieuw te beginnen' was het toekomstbeeld over tien jaar (ik heb het al in meerdere topics gezegd): hoe zie je jezelf over tien jaar? Met één of met twee kinderen (of een ander aantal natuurlijk, als je twijfelt tussen twee en drie). Wij zagen ons met twee kinderen en dat heeft ons over de streep getrokken tóch nog een keer die eerste fase te doorstaan (zo was het hier echt: overleven, elkaar afwisselen, echt niet leuk). We weten dat het voorbij gaat en als het goed is heb je zoveel langer een kind dan een baby, dat die eerste tijd opweegt tegen wat je er daarna allemaal voor terugkrijgt.

Kan misschien helpen een beslissing te nemen en duidelijker te krijgen of je echt nog een kindje wilt of inderdaad geen 'oude muts' (ik mag het zeggen, ben 39 als onze tweede geboren wordt) wilt zijn.

20. Anjou

Anjou Niet meer actief

Hoi Schrikje.
    Het is vandaag echt doorgebroken. Dus dit was het inderdaad. Tuurlijk heel veel dubio, maar ik denk dat dit ook wel blijft. De pil in huis dus ik begin daar wel gelijk aan. Dan worden de hormonen ook wat gedempt.
    Gisteren en eergisteren alleen maar gehuild maar dat kwam ook omdat het niet echt doorzette. Je blijft dan in twijfel wat als enz........................
    Op zich geeft de beslissing me ook wel rust. Maar het is nu niet zo dat volgende week ineens alle baby-spullen op marktplaats staan. Daar heb ik nog wel ff tijd voor nodig.

Deel Deze Pagina