@Keessie: dat zal hard werken met een melkveebedrijf en ook nog eens zoveel koeien die aan het kalveren zijn (geweest). Onze oudste heeft ook al lekker vakantie. Scheelt inderdaad een hoop gestress met van en naar school brengen. Mijn man werkt onregelmatig (vrachtwagenchauffeur), dus het is altijd een puzzel wie hem haalt of brengt. Merk wel dat hij zijn vriendjes van school mist, dus dat is wel sneu. Hij heeft dan wel een klein broertje waar hij heel blij mee is, maar spelen met elkaar zit er voorlopig nog niet in. Leuk dat het lijstje al lekker lang wordt met oude(re) mama's of bijna mama's!
ik ben ook mee verhuisd! ga nu ronde 3 in voor een 2e kindje. ik hoop zo dat het ons gegund is. liefs Dorri
Welkom Hier al voor de tweede keer een korte cyclus Ook een onmerkbare eisprong. Hmm, lijkt me geen goed teken van mijn vruchtbaarheid... Ga deze keer wel weer even goed op de tekenen letten, ik was vorige keer de draad een beetje kwijt doordat ik zo "vroeg" al ongesteld was geworden. Normaal was ik heel regelmatig op 28 dagen. Hoe doen jullie dat, dames die zwanger willen worden, gebruiken jullie allemaal ovulatietesten?
Overigens was het niet relevant dat ik mijn vorige eisprong heb gemist , want vriendlief wilde toch niet en het was voor mij ook even niet zo dringend leek wel... Maar wie weet is het deze keer weer anders
Niet dat ik weer zwanger wil worden, maar in mijn hele voortraject, heb ik die ondingen nooit gebruikt. Ik werd er vreselijk zenuwachtig van, en heb nog nooit een geweldig positieve ovu-test gehad.
Bij onze eerste dochter (7 jaar ) geleden hebben wij drie jaar geprobeerd om zwanger te worden. Weliswaar zonder medische molen maar wel bijna op het punt gestaan. Soms ook die ovulatietesten gebruikt maar het deed ons inziens niks goeds. Toen toch op 36e zwanger geworden. Bij onze tweede dochter totaal niet mee bezig geweest en was 'pilmoe', wij dachten zal zo'n vaart toch niet lopen. En toch spontaan zwanger geworden op mijn 42 ste! Ik weet dat het voor velen niet geldt maar voor ons heeft het goed uitgepakt. Ik hoop voor allen die 'bezig' zijn dat het gaat lukken, het kan echt!!
Ha Schrikje, toen wij 'bezig' waren, was ik 38 en ik gebruikte elke maand ovulatietesten. Ben in 1 jaar 4x zwanger geraakt (helaas 3 miskramen), maar kan dus wel zeggen dat ze voor ons goed werkten. Ik combineerde het wel met die methode waarbij je je afscheiding controleert (weet even niet meer hoe dat heet). Zodra het dik en 'draderig' is, komt je ovulatie er aan. Het klopte ook altijd met de test die ik dan de hele week deed. Ik kocht altijd die van Kruidvat. Zijn de goedkoopste in de winkel en die werkten voor mij prima. kostte 1 pakje per maand, maar vond ik het wel waard.
Ik heb ook altijd ovulatietesten gebruikt, en ondanks negatieve kritieken kocht ik ze ook altijd van het Kruidvat. Mijn man werkt onregelmatig (met nachtdiensten) en zag graag mijn eisprong 'aankomen', zodat we nog konden bijsturen wanneer te vrijen. Ik had ook altijd een heel korte piek, dus er moest snel 'gehandeld' worden. Daarnaast voelde ik altijd heel erg mijn eisprong. Had dan een paar uur lang enorme pijn in mijn buik wat tot aan mijn been doorstraalde. Als de pijn wegging, had ik ook altijd gelijk weer een negatieve ovu-test. Bij mijn laatste zwangerschap, hadden we voor mijn gevoel de eisprong gemist. Te vroeg gevreeën en voor mijn gevoel net na de eisprong. Bleek toch een Lucky shot te zijn. Moet wel zeggen dat ik die stress rondom de eisprong in ieder geval zeker niet meer mis (het zwanger zijn wel ).
Ovulatietesten nooit gebruikt, met mijn ex wel jaren lanf grtemperatuurd en fertilityfriend bijgehouden, maar dat was zonder effect. Ja hrt gaf wat stress.... Vraagje, heb vd week bloed laten prikken voor controle ijzer en suiker, ik meen dat dat gebruikelijk is met deze termijn. Nu zei de dame die mij prikte (gewoon een dame vh artsenlab hoor, geen vk of gyn) dat ik hierna waarschijnlijk nog wel twee of drie maal terug mocht om te prikken. Is dat gebruikelijk of was zij abuis? De uitslag is uiteraard nog niet bekend.
@Pasta: ik ben nooit zo vaak geprikt. Rond die termijn ben ik inderdaad ook op suiker gecontroleerd (met een vingerprik) nuchter en niet nuchter. De waardes hoorde ik dan gelijk. IJzer is volgens mij alleen in het begin van de zwangerschap geprikt. Kan me niet herinneren dat ik dat rond die termijn nog een keer heb gehad (maar durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken). Denk dus dat die lab-dame abuis was, tenzij je bij jouw vk of zkh andere regels aanhouden.
@pasta: klopt ik moest ook zeker drie keer in mijn zwangerschap bloed prikken. Verspreid over de dag dan 'ss morgens nuchter dan 2 uur na ontbijt en dan weer twee uur na de lunch. Ze doen het om je waardes te checken omdat op latere leeftijd zwangerschapsvergiftiging kan voorkomen meen ik. Je bent de hele dag in de weer van en naar het ziekenhuis!
@Fashionlover: goh, dat is inderdaad vaak. Ik ben mijn hele zwangerschap maar twee keer geprikt op suiker. 's Morgens nuchter naar de vk-praktijk, vingerprik. Dan naar huis eten en ca. 1,5/2 uur later weer terug en weer bloedprikken. Bij jou was het inderdaad een dagvullend programma.
Dat klinkt inderdaad als een druk programma qua prikken. Ik moest nu voir glucose niet nuchter, hb en iets van (was slecht leesbaar ) mcv ofzo. Google vertelt mij dat mcv de grootte vd rode bloedlichaampjes bekijkt, en bij een te hoge waarde kun je bloedarmoede hebben ten gevolge van tekort B12 en/of foliumzuur, en bij een te lage waarde kan dat duiden op bloedarmoede ten gevolge van ijzergebrek. Wellicht dat door de mcv de testuitslag op zich laat wachten. Glucose is immers zo bekeken en ijzer ook. We wachten het maar af. Voel me prima gelukkg.
Sorry, tijdje weg geweest op vakantie. Het leuke ervan: ik was er helemaal nietmee bezig en vooral ook zonder internet en al, en ineens ben ik alweer bijna 11,5 weken een dag voor de vakantie mocht ik nog eens voor de echo komen. Die wAs heel goed, en dus kon ik gerust op vakantie. Volgende week dinsdag prik en hopelijk ook meteen echo voor de combinatietest. En ik zit toch te denken om ook de NIPT te doen maar die krijg je alleen vergoed als de combinatietest slecht uitvalt. Iemand ervaring hoe die moet uitvallen om ervoor in aanmerking te komen? Ik heb natuurlijk graag een retegoede testuitslag maar begreep dat je op mijn leeftijd (41) al standaard heel slecht scoort omdat de leeftijd in de percentage zo zwaar weegt. Ik weet dus niet zo goed wat me te verwachten staat ( toen met onze dochter, ik was 35, had ik iets van 1:6000). Met de vorige zwangerschap ( de miskraam) was ik begin 11e week naar duitsland voor de NIPT maar nu kwam dat met de vakantie niet uit en dacht ik, dat ik dan ook gewoon eerst de combinatietest kon doen kwa timing. Oh, en hier ook nog even die van mij in het overzicht: Late mama = Barbara - 40 jaar - Dochter Charlie (Charlotte) van 9 mnd Strijkkraal - Suzanne - 43 jaar - Dochter Eva van 9 mnd Schrikje41 - 42 jaar - dochter 3 jr 9 mnd Sneeuwmees - 42 jaar - 2 zoons M.ees (4 jaar) en M.orris (4 mnd) Juul75 - 38 jaar - 1 dochter 5 jr en 2 zoons 2,5 en 1 jaar Cally - 42 jaar - 2 zoons 4 jr en 2,5 jr en 1 dochter bijna 10 mnd Pasta - 40 jaar - zwanger van 1e kindje (meisje, uitgerekend oktober) Tecla - 39 jaar - zwanger van 1e kindje, uitgerekend 20 oktober Fashionlover-43 jaar - dochter 7jaar , dochter 4 maanden Keessie , 38 jaar, dochter 5 jaar, zwanger van n jongetje uitgerekend 24 november Zomersproet - Esther - 41 jaar - dochter 6 jaar en zwanger, uitgerekend 19 februari 2015
Wij zijn ook weer terug van vakantie, voor het eerst wezen kamperen met z'n drietjes en wat een topvakantie was het Ik had op m'n 39-ste een uitslag van een 18-jarige bij de combinatietest dus hebben alle vervolgtesten gelaten voor wat het was. Late mama = Barbara - 40 jaar - Dochter Charlie (Charlotte) van 9 mnd Strijkkraal - Suzanne - 43 jaar - Dochter Eva van 9 mnd Schrikje41 - 42 jaar - dochter 3 jr 9 mnd Sneeuwmees - 42 jaar - 2 zoons M.ees (4 jaar) en M.orris (4 mnd) Juul75 - 38 jaar - 1 dochter 5 jr en 2 zoons 2,5 en 1 jaar Cally - 42 jaar - 2 zoons 4 jr en 2,5 jr en 1 dochter bijna 10 mnd Pasta - 40 jaar - zwanger van 1e kindje (meisje, uitgerekend oktober) Tecla - 39 jaar - zwanger van 1e kindje, uitgerekend 20 oktober Fashionlover-43 jaar - dochter 7jaar , dochter 4 maanden Keessie , 38 jaar, dochter 5 jaar, zwanger van n jongetje uitgerekend 24 november Zomersproet - Esther - 41 jaar - dochter 6 jaar en zwanger, uitgerekend 19 februari 2015 MMarianne - 42 jaar - zoon Stijn 2 jr 8 mnd
Wij zijn na de combinatietest voor de Nipt test gegaan. Onze scores waren 1:179 op down. Echter de nekplooi was zeer goed. Wij wilden graag zekerheid en zijn bij Gendia in Antwerpen geweest. top gegaan daar. Maar vorig jaar moest je het nog zelf betalen....
Ha Sproet, fijn dat je vakantie hoed was! Ik meen dat de nipt (ik ga er vanuit dat je dan down bedoelt) vergoed wordt bij een risico vs0an 1:200 of 1:199 Ik had 1:1289 voor down en bij de andere twee beken afwijkingen vd combinatietest zat ik boven de 5000 en 6000. Het blijft een kansberekening, maar ik heb dus geen nipt gedaan. Viel niet in het hoge risico dus we hopen er maar het beste van.
Dank jullie voor je feedback! Pasta, 1:1289 is super, dan zou ik denk ik ook geen vervolgtest laten doen! We zullen zien wat het wordt. Dinsdag gaan ze bloed prikken en hopelijk ook de nekplooimeting doen. Ik ben dan 11+6, maar de gyn zei dat de echoscopiste de echo liever boven 12 weken doet. Het zou dan eventueel een week later worden, daar baal ik wel van. Ik ben dan al bijna 13 weken, en als ik dan nog de NIPT zou moeten doen wordt het allemaal erg laat. Wanneer hebben jullie de nekplooimeting laten doen? Wilden ze daarmee bij jullie ook zo lang wachten?