Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Hahaha Dorri, mannen he. Oke je reactie is een beetje gevoed door hormonen, denk ik;)
    Wat fijn dat de nekplooimeting ook goed is, heerlijk toch... :)

Mooie echo trouwens, echt al een heel mensje he, wat is het toch een wonder he... geniet er maar van, ondanks je misselijkheid en "vraatzucht" haha.
    Ik was ook best misselijk bij de zwangerschap van mijn zoontje , maar na 12 weken, had ik eigenlijk alleen maar zin in chocolademousse hihi.
    Bij mijn dochter niet, daar was ik echt ruim 7 maanden misselijk , ik kon bijna niet eten... de eerste 4 maanden, viel ik dan ook 4 kg af!! Aan het eind was ik dus eigenlijk maar 8 kg zwaarder... Dochter woog 3070gr Dus was niet zoveel he. Ik denk dat er toch wel meerderen zijn, die zich herkennen in het hongergevoel...
    Geniet meid!!
    Liefs Pluisje

2. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    haha was het maar waar dat ik niet kon eten maar de misselijkheid en honger gaan bij gewoon hand in hand.. als ik niet eet wordt het eigenlijk alleen maar erger..

maar goed het zijn luxe problemen daar ben ik me van bewust en geniet inderdaad heerlijk van het wondertje in mijn buik.. al is het nog zo onwerkelijk soms. De echo was daarom echt heel leuk! ze is er echt, alive and kicking, ze dronk, ze plast, ze zet zich de hele tijd af tegen mijn bm wand en bounced er vrolijk op los.. het was fantastisch haar zo te zien...

ben dan ook zwaar verliefd..

lfs, Dorri

3. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie echo idd, mooi en duidelijk te zien. Wij kregen toen niet zulke mooie foto's, behalve van een schattig voetje. Morgen hopelijk beter, dan hebben we in de ochtend een 3D pretecho 😊 We hadden het bij onze dochter gedaan en dat was toch wel leuk. Ook fijn omdat er nog eens heel goed alles werd gecheckt, hart, hersenen enz. merk toch dat ik elke keer weer geruststelling nodig heb. Ook gisteren bij de vk, pas weer gerust geweest na het goede en krachtige geluid van baby's hartje. Ik had namelijk het gevoel haar minder vaak te voelen en maakte me weer reuze ongerust...
    Mooie tijd om te bevallen trouwens. Onze dochter is van 24 mei en ik herinner me de eerste weken, 3,4 weken en ouder, heeeel vroeg in de ochtend borstvoeding geven, maar dan is het dus al licht en je hoort de vogeltjes. Heel rustgevend en leuk, als je dan zo op de bank zit met zo'n ukkie aan de borst en de zomer nog voor je :) Wordt nu even wennen met een winterkindje, maar ja, 19 februari, kort daarna ligt de lente al in de lucht :)

4. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ach, de eerste paar weken moet je toch nog eerst wennen en herstellen van de bevalling;):D Kun je daarna, in de lente veel gaan wandelen :D:D
    Ik snap dat je bevestiging zoekt, om je onrust proberen weg te nemen... heel logisch.
    Wat zeiden ze dan over het feit, dat je haar minder vaak lijkt te voelen? Hier weet ik nog, dat ik dochter op het laatst minder voelde , de gyn tegen me zei, dat ze nu veel minder plaats had ( ik ben maar een kleintje;)). En dat ze zich aan het sparen was voor de bevalling...
    Geniet nog maar van de laatste paar maanden... :)
    Pluisje

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dorri: wat fijn je meisje weer even gezien te hebben. Ja, mannen...hihi... Ik ben zelf ook gek op fotograferen en af en toe maakt mijn man foto's (omdat ik het even niet kan), en dan baal ik altijd dat hij net een andere hoek of te ver weg een foto heeft genomen. Kan ik me inwendig ook altijd zo pissig om maken... En mijn bevalling ging zo snel dat we bijna niet aan foto's hadden gedacht. Totdat ik (fotogek als ik ben :)) vlak nadat ons zoontje eruit kwam, gelijk riep, Fototoestell!! Je moet ze ook alles leren...hihi..
    @Zomersproet: mijn oudste is van september en vond het heerlijk in de zomer zwanger te zijn. Deze keer was ik in maart uitgeteld en vond het wel jammer dat ik nu in de winter zwanger was, met winterjas aan en andere dikke kleren. Maar moet zeggen dat het wel heerlijk was in maart te bevallen. Het begon 's morgens al vroeger licht te worden en je ging lekker het voorjaar en zomer in met lange avonden, zodat je nog lekker buiten kon wandelen. Dus je gaat een mooie tijd tegemoet. Veel succes morgen met je 3D-echo. Hoop dat jouw kindje wel mee wil werken. De oudste bleef steevast met zijn handen voor zijn gezicht liggen en de jongste lag steeds met zijn gezichtje helemaal tegen de bm-wand aan. Hopelijk heb jij een fotogenieker kindje morgen;)

Hier jullie een beetje verwaarloosd. Bij mijn man is vorige week een longontsteking vastgesteld na 2 wkn hoesten. Dus antibiotica kuur gehad. Maar het ging nog maar niet echt veel beter. We dachten dat het gewoon een kwestie was van lang uitzieken, blijkbaar.
    Maar sinds gisteren (laatste dag van de kuur) kreeg mijn man weer koorts erbij. Dus vanmorgen moest hij gelijk bij de huisarts langskomen. Daarna in het zkh een longfoto moeten maken en bloed laten prikken. Om 5 uur belde de huisarts. De longen waren schoon, dus waar de haard zit van de infectie is niet bekend. Daarom weer een ander (bredere) soort peniciline en dan na het weekend weer terug.
    Vorig weekend zijn we al niet naar de intocht van sinterklaas geweest omdat mijn man ziek was. Dat is een plaatsje verderop met een grote haven (en al jaren mijn plan om daar een keer heen te gaan). Deze week komt hij in onze eigen woonplaats aan, maar zie mijn man nog niet op de been zijn zaterdag. Dus ga maar even alleen.
    Verder zijn ook de kinderen verkouden en alles ligt te snotteren en met koorts op bed. Morgen met de oudste naar de huisarts omdat hij al lang hoest. Zo blijf je bezig.
    Nu dus even heel druk, omdat ik mijn oudste naar school moet brengen en halen, de jongste ook natuurlijk zijn natje en droogje moet hebben, maar ook het huishouden, de boodschappen en mijn werk niet te vergeten gewoon doorgaat. :(

6. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Nederbelge wat goed zeg een meisje en ook alles prima hihi toppie

Dorrie wat een mooie echo zeg ben jaloers hihi..

Ik heb vandaag ook een echo gehad zo lief en klein haha kloppend hartje en volgende week weer een echo op de verjaardag van mijn mannetje...

Even vraagje over de nipt dames, moesten jullie die zelf betalen? Of word dat vergoed lees namelijk dat je pas vergoed krijg na een combinatie test??

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,2 KB
      Weergaven:
      1
  7. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Sterkte met je mannetje hoor is niet leuk zo

8. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Hi Lolababy, wat goed zeg! Een kloppend hartje al zo snel dat moet wel goedkomen. Super gefeliciteerd :)

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lolababy: dat wilde ik ook zeggen. Nu al een kloppend hartje. Misschien ben je al ietsjes verder en anders is het al mooi vroeg op gang gekomen, dus een goed teken!

10. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Ja dat had ik de vorige keer ook al hoor, alleen toen ik twee weken erna kwam was die weer gestopt, daarom hoef ik nu geen twee weken te wachten gelukkig.

11. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

o wat een mooie echo's dames!!! *smelt* Sneeuwmees, wat naar zo'n zieke man en nu ook kind ziek :(

domme vraag, maar.....ben je nu een paar dagen voor je eisprong het meest vruchtbaar of pas op dag zelf?

12. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lolababy, wat fijn! De eerste stap genomen! Ik snap wel dat het spannend blijft, ik had ook 2 weken na de kloppende hartjes een MA, maar toch is het geruststellend als je bij de eerst echo al ziet dat hwt goed zit.

Ik had vandaag een 3D echo maar helaas had de kleine meid er geen zin in. Ze keek pontificaal de andere kant op en lag lekker met haar gezichtje tegen de achterkant van mijn baarmoeder aan, en ook nog met voeten en handen voor haar gezicht! Zoals ze wilde zeggen: ' laat me met rust, ik wil even niks horen en zien!' 😊 Ze was ook diep aan het slapen en geen verandering in die positie te brengen.
    Wij vonden het eerlijk gezegd helemaal niet zo erg, want een andere reden was toch ook om nog eens een complete check te doen, maar dan met dat geavanceerde echoapparaat. Geweldig toch wat je dan allemaal kan zien, het ruggenmerg in de wervelkolom, de hartklepjes tot in detail en alle belangrijke bloedvaten. Hij kon dus bevestigen dat het hartje helemaal perfect werkt en de hersenen al vrij ver ontwikkeld zijn voor dit stadium, en dat onze meid relatief lange beentjes heeft ☺️ Verder helemaal op schema kwa groei ( hij rekende zelfs 2 dagen eerder uit, dus 17 ipv 19 februari). Heel helder vruchtwater, dus niet troebel en daarom voor 3D scan perfect, alleen moet de kleine natuurlijk meewerken. We mogen dinsdag avond weer terug komen voor een tweede poging, en dan gaf hij de tip om 1,5 tot 2 uur van tevoren chocola te eten, of een chocolademuffin of zo, want daar wordt de kleine actief van. Haha, er zijn ergere dingen dan chocolademuffin te moeten eten, toch? Ik denk ook dat het beter gaat lukken, want tussen half 6 en half 7 is ons meisje eigenlijk altijd wakker en goed aan het bewegen. Dus, we zullen zien.
    Wij zijn in ieder geval allebei goed opgelucht dat alles goed blijkt te zijn. Zo langzamerhand geloof ik er dus ook in dat het echt goed zit. We hebben de NIPT immers niet gedaan en vertrouwden op de echo uitslag met nekplooi van 1 mm en de geruststellende woorden van de echoscopiste en de vk. Maar de uitslag 1:258 deed me toch vaak nog even twijfelen achteraf.
    Ik kijk dus uit naar dinsdag, dan zullen we onze grote meid ook meenemen.

13. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren bij 27 weken toch maar een buikfoto genomen. :) Is achteraf denk ik toch leuk om te hebben.

14. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ik wil ook een dokter die me verplicht om chocolade te eten:D
    Tja, het is nu dus al een dwarse hihi dat belooft wat he;) Hopelijk gaat ze dan meewerken dinsdag, haha als beloning voor de chocolade... geniet ervan
    @Lolababy, fantastische echo!! En een kloppend hartje, helemaal geweldig. Dit MOET gewoon goed gaan... knuff

@juffie, domme vragen bestaan niet, zei mijn oma altijd...;) Ehm... rond je eisprong ben je het vruchtbaarst, dus aan het werk zou ik zeggen:D en succes!!
    @Sneeuwmees, arme jij, met een zieke man. Die zijn dan extra zielig
    ;) Al moet ik zeggen, dat een longontsteking dan wel echt ziek is he...
    Hopelijk knapt hij snel op met deze kuur...
    En hoe is het met je zoontje? Iets gekregen voor zijn hoest? Je hoort het veel nu, dat kinderen veel en heftig hoesten. Het heerst denk ik.... beterschap voor hen. Hopelijk krijg jij het niet...
    Iedereen een fijne avond Pluisje

15. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    wauw, mooi :D

16. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Wow wat een mooie buik al! Op naar dinsdag, lekker chocola eten en dan jullie meisje bewonderen ;)

17. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    @ Zomersproet, krijg ik wel melancholische gevoelens bij, bij zo'n mooie buik...slik nee ik sta nog altijd achter mijn keuze hoor...:)

18. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ja, lekker chocola eten idd 😄
    En Pluisje, de buik zit toch alsmaar in de weg, en alsmaar vlekken op de truitjes want op de een of andere manier mors je heel veel op je buik als je zwanger bent...

19. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ja he, toch blijf ik het prachtig vinden hoor;)

Ik weet nog, toen ik zwanger was van mijn zoontje, ik aardappels af ging gieten. Natuurlijk ging dat mis en ging er kokend water over mijn buik:$ Mijn vriend kreeg bijna een hartaanval:$. Ik schrok ook wel, maar het viel gelukkig wel mee... Wel een mooi litteken aan overgehouden:)

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juffie: op je eisprong ben je het vruchtbaarst, maar in de aanloop er naar toe ook al (alleen minder). Dus ook zeker die dagen voor de echte eisprong goed 'benutten'. Bij mijn laatste zwangerschap, dacht ik mijn eisprong compleet gemist te hebben. We hadden 4 dagen voor de eisprong geklust en eigenlijk net erna. Had al eisprongpijn en dan is meestal mijn ovu-test al lichter. Maar bleek toch zwanger. Het is soms ook gewoon geluk hebben, want bijna 2 jaar hebben we de eisprong optimaal benut, en raakte toch niet zwanger.
    @Pluisje: ja, van een longontsteking ben je inderdaad hondsberoerd. Dus zal niet durven zeggen dat hij zich aanstelt. Alleen is het altijd zo handig als mannen ziek zijn, dat ze gewoon 'ongestoord ziek' kunnen zijn en op bed blijven liggen en het hele huishouden en kinderen gewoon doorlopen. Na 3 weken begint bij mij ook een beetje de pap op te raken, zeker omdat het op mijn werk ook zo vreselijk druk is en ik vaak gesloopt thuis kom (en dan nog eens aan de bak kan met koken, kinderen in bed krijgen en een huiskamer die compleet verbouwd is). Maar goed, nog even de tandjes op elkaar en hopelijk voelt hij zich nu snel beter. Gisteren alleen nog 39 graden koorts. Maar hopelijk vanaf dit weekend een keer een omslagpunt.
    @Zomersproet: jij hebt het zwaar. Verplicht chocola eten voor een echo...hihi... Echt afzien. Maar goed, je hebt nu wel weer een extra kans om je meisje weer even te mogen zien. Hopelijk werkt ze nu wel mee na zo'n energie-shot van chocola. En prachtig mooi buikje heb je. Ik heb nooit een mooie buik gehad, maar hoe dan ook was ik er erg blij mee (alleen niet geschikt voor zo'n mooie foto te showen).

Deel Deze Pagina