Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

pfff..griepje is aanbeland in ons huis, snotter, proest, etc. Sinds een uur pijnlijk, trekkend gevoel in baarmoeder dus eitje zal wel snel springen. Hebben gisteren en donderdag geklust dus op zich maken we kans. Gelukkig zijn we nu weer relaxt onder het idee dat we graag nog kindje willen, vorige ronde was elk pijntje en symptoompje een zenuwaanslag ;)
    Nu zien we wel of het ons nog gegeven is zo'n wondertje te mogen krijgen.

Hoe was jullie weekend? Genoten van het mooie weer?

Het is al bijna dinsdag zomersproet! :)

Voor ons wordt t een emotionele week. Het is deze week 2 jaar geleden dat onze oudste zoon levenloos geboren is. Onze jongste is nu 13 maanden en hij zorgt vol veel vreugde en dankbaarheid, maar het verdriet blijft even zwaar, ik heb alleen genoeg afleiding waardoor ik niet steeds zit te huilen.

2. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Juffie2, wat heftig!! Dat zal wel altijd bijblijven vrees ik, somberheid rond deze tijd, ook al wordt het vast met de tijd minder zwaar. Hoe ver was je in je zwangerschap? Weet je waarom hij is overleden? Wel fijn dat je kleine er is en je op andere gedachten kan brengen...

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juffie: kan me voorstellen dat het een moeilijke week voor jullie wordt. Jullie tweede kindje geeft jullie inderdaad liefde en afleiding, maar is natuurlijk geen vervanging van jullie eerste zoontje. Dus dat verdriet blijft natuurlijk. Ik heb bij mijn kinderen al dat ik vaak rond verjaardagen van die flashbacks heb van de bevalling en de periode ervoor of erna. Dus dat zal jij ook hebben, alleen heeft jouw flashback en zwarte rand. Dikke knuffel.

4. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Dank jullie wel! Ik was ruim zes maanden zwanger en zijn hartje had niet genoeg kracht. Lijf reageert nu met griep, maar vandaag moet ik echt werken, morgen kan ik wel missen en woensdag ben ik vrij.
    Als ik me zo voel, wordt er dus niet meer geklust voor dit eitje, maar dat geeft niet. Al zegt stemmetje in mijn hoofd dat het zo mooi zou zijn als ik rond geboortedag van eerste zoon opnieuw zwanger zou raken. Maar ja.....dat maakt verdriet niet minder natuurlijk.

5. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Juffie, wat ontzettend zwaar, wat jij hebt meegemaakt. Het lijkt me echt het ergste, wat ik me kan bedenken, een kind verliezen.. ook al zal ik nooit beweren dat ik me kan indenken hoe het voelt...
    Ik had een collega, die ook haar kindje verloor en die zei altijd: ik kan nog 100 kinderen krijgen, die ene zal ik nooit vergeten en ik zal er altijd verdriet om hebben. Dat vond ik wel treffend.
    Je lichaam reageert waarschijnlijk ook op jouw verdriet, luister er ook maar naar. Neem je rust en een dikke knuffel voor jou in deze moeilijke tijd... Pluisje

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juffie: jullie hadden al aardig jullie best gedaan voor dit eitje, toch? Dus als je je nu niet lekker voelt en geen zin hebt om te klussen, dan zou ik het voor nu even laten. Wie weet worden jullie toch nog verrast over 2 wkn. Even lekker uitzieken en maar even toegeven aan je emoties van deze week. Knuffel!

7. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Lig inmiddels met griep in bed (en zere tepels maar dat zal wel ingebeeld zijn of fysieke reactie op herbeleving) moe moe moe, snipverkouden, kan niets hebben of ik word boos, etc. Tussen de middag zin in broodje kroket :) zo maf, als ik griep heb (heb ik zelden) heb ik altijd zin in ongezonde dingen naast versgeperste jus. Manlief is gelukkig vandaag en morgen vrij en is nu aan de wandel met de kleine man.

8. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Heel veel beterschap gewenst en wie weet he...
    knuffel Pluisje

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juffie: beterschap! Fijn dat je man vrij is, zodat je even ongestoord kan uitzieken zonder achter je zoontje aan te hoeven rennen. En inderdaad... wie weet..

Ik begin weer ongesteld te worden. En dat zou dan 28-29 dgn zijn. Dus ben al blij dat mijn cyclus weer een beetje terug begint te komen. Waar een mens al niet blij mee kan zijn. :D Verder is onze ziekenboeg weer aan het opknappen. Dus hopelijk hebben we nu het ergste gehad.
    Gisteren is mijn oudste zoontje 'gescreend' door een logopediste op school. Had er veel van verwacht en we kregen een advies. Had er heel wat van verwacht, maar we kregen een A4-tje mee waar met pen, 4 zinnetjes op geschreven stonden. Ons zoontje was verlegen (goh, dat wisten we nog niet ;)) en wist niet alle letters en had soms moeite iets uit te leggen in taal.
    We kregen een paar A4-tjes met tips hoe we taaloefeningen met hem konden doen. Bijv. aan hem vragen of je soep met een vork of een lepel eet? :( Nou, wist niet wat ik daar nu mee aan moest.
    Vandaag toch maar de juffrouw aangesproken dat ik toch wel erg teleurgesteld was met zo'n advies. Maar volgens haar had de logopediste hem wel voldoende geobserveerd, maar zijn verlegenheid was niet iets wat met logopedie opgelost moest worden en was blijkbaar een kwestie van gewoon geduld hebben. Dat terwijl ik gehoopt (en verwacht had) daar juist wat handvatten en tips voor te krijgen. Maar goed, aan de andere kant wel fijn dat het blijkbaar gewoon met tijd beter zal gaan met mijn zoontje.

10. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap, Juffie2!
    Hier terug van een 3D echo. Mevrouwtje lag weer op haar buik de andere kant op te kijken, met handen en voeten voor haar gezicht, maar op gegeven moment is het ons toch gelukt om haar gezichtje in beeld te krijgen!! Wat een mooi moment, als je een eerste kijk op je kindje mag nemen! En ook heel gek dat ze er echt heel anders uitziet dan haar grote zus toen, daar zagen we meteen duidelijk dat ze naar mijn familie komt, terwijl we nu echt het gevoel hadden dat dit meisje meer naar haar vader komt. En je zag al veel haar, de arts kon nu ( 28e week) al een centimeter haar meten!! Haha, grappig! Alles goed gegroeid en in orde, en volgens zijn metingen is ze zelfs al minstens 4 dagen verder , wie weet komt het kindje deze keer toch eerder en laat niet 2 weken op zich wachten, zoals onze dochter. Maar ja, we zullen zien. In ieder geval bijzonder, vooral ook omdat onze dochter (en mijn ouders) mee waren, en onze dochter tentjes ging tellen en dat soort dingen. Ben dus nu helemaal in de sfeer gekomen en begin misschien toch eindelijk een beetje te genieten :)

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: heb nog aan je gedacht. Wat fijn dat de kleine meid zich nu toch goed liet zien. En ook grappig dat ze zo verschillend eruit zag als bij je andere dochtertje. Jullie hebben het dan wel mooi verdeeld...hihi.. Bij ons zagen we juist heel veel gelijkenis met ons zoontje. En ondanks dat we het geslacht niet wisten, had ik daardoor wel (nog sterker dan ik al had) het voorgevoel dat het een jongetje zou worden.
    En nu al 1 cm haar? Dat belooft nog wat. Maar wel leuk. Mijn oudste had ook zoveel haar, dat ik er helemaal van uitging dat de jongste dat ook wel zou hebben. Weet nog dat ik het mutsje optilde in het zkh en dacht. Is dit alles?
    Hebben jullie nog foto's meegekregen op een cd/dvd?

12. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

O wat fijn zomersproet! Bijzonder zo'n eerste beeld van het gezichtje! Nu lekker genieten en lief zijn voor je lijf 😀

13. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Lig overigens nog met griep in bed, nou ja, er toch vaak uit natuurlijk om voor zoontje te zorgen. Manlief kan veel, maar soms is mama harder nodg hahaha
    Vandaag verdrietige dag, maar ook mooie dag. Gaan misschien zelfs taartje eten. Hij hoort er zo bij! Zondag zal zwaarder zijn, de dag van begrafenis. Zo bijzonder dat ik nu ook blij en trots kan zijn als ik terugdenk aan geboorte.

14. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    @ Juffie sterkte deze week. En super mooi als je er een positieve draai aan kan geven. Lfs

15. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Sterkte en ik vind het heel knap, dat je er ook mooie herinneringen aan kan hebben.... dikke knuffel meid en ik hoop dat je snel beter bent

16. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Ik moet even wat kwijt. Vanochtend niet getest want 3 DPO vandaag, maar zojuist dacht ik...ik ga toch een KV testje doen (heb er nog genoeg liggen). Dan weet ik zeker als die OMO wit is, dat ik moet wachten tot zaterdag.

Wat blijkt...een duidelijke streep. Kan bijna niet meer van Pregnyl zijn omdat ik de vorige keer na Pregnyl op 4 DPO een witte test had. Is het gelukt?!?

Ik sta helemaal te shaken. Nu afwachten tot zaterdag voor een volgende test.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,6 KB
      Weergaven:
      1
  17. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Hallo, Mag ik hier ook mee schrijven? Ik ben 38 en zwanger van mijn eerste. Ik vind het super spannend! Vandaag ga ik naar Antwerpen voor de NIPT. Dus jemig, duimen duimen dat alles goed is!

Ik zag een paar pagina's terug een vraag van iemand over het NIPT. In Nederland wordt het alleen vergoed als je een kans van 1:200 of groter hebt, na de combinatie test. Dat geldt ook voor dames ouder dan 36 jaar. In plaats van een vruchtwaterpunctie kan je dan kiezen voor een bloedtest (nipt). In Belgie (o.a. Brussel en Antwerpen) kan je zonder doorverwijzing oid direct een NIPT test laten doen. Deze moet je natuurlijk zelf betalen. In Antwerpen, (Gendia) betaal je daar 590 euro voor. Je krijgt, als je dat wilt, ook de geslachtsbepaling te horen.

Ik wil niet wachten op nekplooimeting en de resultaten van de combitest, want stel dat het niet goed is, moet ik alsnog die bloedtest doen en dan zit je helemaal een paar weken in de stress. En daar ben ik een beetje gevoelig voor :(

Dus nu kan ik met 10,4 al de test doen en heb ik over 2 weken de uitslag... En pleaseeeeee laat het goed zijn!

18. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    OOOH dat is toch wel een dikke streep he:D Voorzichtig gefeliciteerd!!! Pluisje

19. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Ha, ha, helemaal in de war; moet natuurlijk NOD zijn ipv DPO....

20. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Ooooo wow!! Duim voor je dat alles goed mag gaan en je binnenkort op echo klein wondertje mag zien!

Deel Deze Pagina