@Borelli: heerlijk dat ze nog een middagslaapje hebben. Inderdaad op zulke momenten maar even je rust pakken. Ik had maar een zoontje van toen vier en daar leek soms de batterij niet van op te raken. Had jij nu al een echo afspraak gepland?
Ja eerste echo op 24 december, ben dan 7,5 week. Wou eigenlijk pas vanaf 8 weken omdat het voor die tijd maar weinig zekerheid geeft, vind ik. Maar dan zijn we met vakantie en daarna ben ik 9 weken en dat vind ik erg laat voor de eerste echo...kan nu al bijna niet meer wachten, ha, ha. Nou ik hoop in ieder geval dat de uk dan 1,5 cm is ongeveer en een mooi kloppend hartje heeft en niet zoals de vorige keer wel kloppend hartje maar maar 0,5 cm bij 7 weken. Ik heb overigens al 2 keer gemerkt dat het hartje stopte dus ga ik ervan uit dat ik dit wel aanvoel als het weer gebeurd...maar dat is nu natuurlijk niet het geval En ja, misschien zijn het er wel twee... ik had twee eitjes van ongeveer dezelfde grootte dus er is een kans. Dat wil ik natuurlijk ook zo snel mogelijk weten want dan hebben we er op eens 4. Dat is dan wel even wennen. Tot nog toe maken we er thuis grapjes over omdat we ervan uitgaan dat het niet zo is, maar stel dat... Nou ja nog 11 nachtjes en dan weten we meer!
@Borelli: dat wordt een bijzondere kerst. Zijn het er een of twee? Ja, zo kan je gezin ineens flink uitdijen....hihi.. De zwangerschap die bij mij mis ging, had ik de hele zwangerschap er al een slecht gevoel over. De zwangerschap erna was ik enorm onzeker, maar had ik er inwendig wel een goed gevoel over. Weet niet of het wat zegt, maar vond het wel typisch dat ik bij die andere zwangerschap de hele tijd dat onderbuikgevoel heb gehad. Dus als het gevoel bij jou goed is... dan belooft het vast en zeker een mooie echo te worden over 11 dgn.
O spannend Borelli! Dat zou wat zijn zeg, twee knipperende hartjes! hier klein beetje angst dat m'n bekken de pijn veroorzaakt, want nu zeurt links ook. Maar rechts is het ergst en lijkt helaas op ischias, ooit een keer eerder gehad. Wat een pijn kan dat doen zeg! Verder geen kwaaltjes, behalve moe, dus heb t gevoel dat er niets gebeurd in baarmoeder. Nog kleine drie weekjes geduld....
@Juffie dat zou wel balen zijn... hopelijk gaat het snel over en is het wat anders. Dat je geen klachten hebt, hoeft niks te betekenen. Probeer je er niet druk over te maken. Drie weken klinkt nog lang, maar met de feestdagen in het vooruitschiet gaat het vast snel. Lfs
@Juffie: ik hoop dat je de bekkenpijn bespaard blijft, maar met pijn wat op ischias lijkt, vrees ik het ergste. En inderdaad in deze tijd van het jaar zijn die 3 wkn zo voorbij en ga je met een mooie echo het nieuwe jaar beginnen!
Haha, ineens 2 , dat zou idd wat zijn! Toen ik die eerste echo met de tweeling had was ik even in shoc... Maar gek genoeg wen je best snel, dus binnen twee weken waren wij al best vertrouwd met het idee. Helaas heeft het toen niet zo mogen zijn, maar ja, gelukkig over 9,5 weken (of zo) wel tenminste een klein hummeltje ( en daar zullen we vast genoeg werk aan hebben 😊 ) Het blijft dus spannend voor jullie! Een eerste echo, mijn god, wat een stress van tevoren, maar je kan er weinig anders doen dan afwachten. Op kwaaltjes letten heeft denk ik ook weinig nut, deze keer had ik bv in het begin vrij weinig. Ik duim iig voor je voor een mooi kerstcadeau! ☺️
Oh jee, bekkenklachten nu al! Dat is erg balen, hopelijk niets ernstigs! Misschien fysio en speciale oefeningen proberen? Je moet nog zo lang, dat zou verschikkelijk zijn. Ik hoop voor je dat het goedkomt.
Maar kan dat echt zo snel al dan???? Pfff.... Vandaag gaat iets beter gelukkig. Heb wel hele zware bevalling gehad dus wie weet dat bekken toch niet meer zo sterk is? Over bevalling durf ik niet eens meer na te denken!! Alleen al het idee dat het weer zo'n hel kan worden, teken ik voor keizersnee! Alhoewel ik dat ook weer eng idee vind.... Nou ja, eerst maar afwachten of dit frummeltje wil blijven zitten 😊
@Juffie: ik heb bij beide zwangerschappen klachten gehad. Eerste zwangerschap schaambot-pijn en de tweede keer bekkenklachten. Beide keren begon dat pas met 16-17 wkn. Weet niet of het ook al zo pril in de zwangerschap kan, maar de pijn die je beschrijft komt mij wel bekend voor van de tweede zwangerschap. Als het aanhoudt, toch maar even langs de bekkenfysio voor de zekerheid.
Hallo allemaal. Wat is het hier rustig de laatste dagen. Ik ben nog steeds aan het aftellen. Vind het nu wel spannend worden de eerste echo volgende week woensdag (ondanks het goede gevoel). Aan de kwaaltjes kan het in ieder geval niet liggen. Niet dat ik misselijk ben maar wel super snel geirriteerd. Ik moet me op het werk echt regelmatig inhouden om niet uit mijn slof te schieten (terwijl ik me normaal niet zo snel boos laat maken). En ja, ik heb niemand nog verteld van mijn zwangerschap dus moet ik natuurlijk wel 'normaal' blijven doen. Gelukkig morgen vrij en dan nog maar 2 dagen deze week en 2 volgende week voordat we 2e kerstdag op vakantie gaan. Jullie nog leuke plannen met kerst?
O fijn he dat je nog maar twee dagen hoeft te werken! Ik nog drie, ik tel ook enorm af! Herken dat van sneller geïrriteerd zijn! Gelukkig zijn veel mensen nu moe of in de stress en toe aan vakantie dus vakt niet zo op. Hoop ik. Heup/bil gaat beter, maar bij te zware belasting gaat t weer mis. Ik loop veel en dat lijkt goed te helpen. Hier geen plannen voor kerstvakantie, vriend moet tussendoor gewoon werken. Eerste kerstdag altijd naar mijn familie. m'n ouders zijn nog niet van schrik bekomen dus ben benieuwd hoe dat zal zijn....
Hoi Dames. Even een ego update. 2 heerlijke dag Keulen gehad met mijn lief. Op vrijdag brak dan echt de ongi door. Erg veel last van gehad met veel krampen en stolsels. Voor mij wel een teken dat er toch iets gezeten heeft. Nu gaat het wel weer redelijk. Emotioneel merk ik wel dat het me meer doet dan gedacht. Dus neem even afstand hier. Ik kom in het nieuwe jaar zeker nog even spieken hoe het hier gaat. Voor alle zwangeren heel veel succes met wachten op echo's enz. Hoop op supergezonder "oude mama" babietjes voor jullie. En zwangerschappen zonder al teveel klachten. Voor iedereen hele fijne kerstdagen en een heel goed 2015!
Nou ik ben blij dat ik niet de enige bent die sneller geirriteerd is! En ja ik hoop het ook voor je dat je ouders inmiddels net zo blij zijn als jullie! Goed te horen dat het met je heup/bil beter gaat, lijkt me wel erg vroeg deze klachten. Hier vanochtend van ml de vraag of ik al zenuwachtig ben voor volgende week de echo. Zo erg is het nou ook weer niet. Ik heb me ieder geval voorgenomen om nog een weekje extra te genieten van het feit dat ik zwanger ben en daarna zien we wel.
@Anjou: veel sterkte, meid! Kan me voorstellen dat het toch even confronterend was dat je zwaarder dan anders ongesteld werd (dus dat er toch wat gezeten heeft). Ook begrijpelijk dat je even afstand wilt. Onthoudt maar dat wij er zijn voor je (ook als je even van je af wilt kletsen). En dat het hier ook over andere dingen mag gaan dan alleen maar zwanger proberen te worden. Knuffel en wens je ondanks dit moeilijke jaar een geweldig 2015! @Borelli: sneller geïrriteerd heb ik niet gehad door mijn zwangerschap. Ik had (blijkbaar) een hele stralende gloed. Wat juist (toen ik op het werk vertelde dat ik zwanger was) bij mijn collega's al vraagtekens had opgeroepen wat die 'gloed' veroorzaakte. Nog een weekje, meid. Ik had ook altijd zo'n gevoel dat je graag een echo wilde voor een bevestiging, maar tegelijkertijd ook een angst had, dat je gelijk van de roze wolk afgeknikkerd kon worden. Heel dubbel. Maar jij gaat een mooie echo krijgen! @Juffie: fijn dat het met je bil weer beter gaat. Toevallig heb ik er deze week ook weer last van. Dus vrees dat ik binnenkort ook weer eens uit elkaar getrokken moet worden door een fysio. Hopelijk zijn je ouders met kerst van de ergste schrik bekomen. Hoe dan ook zal het een kwestie van tijd zijn. Hier al een paar keer gespiekt, maar het was inderdaad erg rustig hier. En wilde ook niet hier een eigen blog gaan maken met mijn eigen belevenissen. Niet dat mijn leven zo spannend is. Ben vooral druk met de laatste loodjes op het werk. Morgen nog werken en dan volgende week nog 2 dagen en dan vrij tot het nieuwe jaar. Op het werk wil iedereen nog van alles afgerond hebben of de deur uit, dus het is nog best even druk. Verder heeft ons zoontje de laatste week op school, dus nog 2 kinderfeestjes deze week, morgen kerstviering. De jongste gaat als een speer. Heeft nu in een week tijd 2 tandjes doorgekregen, wat niet zonder slag of stoot ging. Met huilen, zetpilletjes e.d. En sinds gisteren weet hij ineens hoe hij moet tijgeren (in een dag tijd ontdekt), dus we zijn nu vooral bezig met achter hem aan vangen, dingen uit zijn handen trekken, alles hoog zetten e.d. Erg vermoeiend (voor ons dan) nu de wereld om hem heen ineens zo interessant wordt.
Anjou ik zie je bericht nu pas. Wat jammer van je zware ongi. Denk zeker een teken van dat er iets heeft gezeten. Hopelijk kan je het een plekje geven, het was al definitief maar nu nog meer lijkt me. Ik wens jou ook fijne feestdagen en natuurlijk het beste voor 2015 en ja het zou super zijn als je hier nog af en toe komt spieken! Dikke knuffel
@ Sneeuwmees, ik ben ook altijd erg druk met werk, gezin etc (behalve op woensdag) en dan is het eerste wat ik 's avonds doe als de kids op bed liggen even hier kijken... Lekker relaxed op de bank, maar ja dan moet er natuurlijk wel wat te lezen zijn dus van mij mag je doorgaan hoor, hi, hi Grappig om te lezen over je zoontje, super leuk als ze de wereld gaan ontdekken maar ook vermoeiend. Hier ligt mijn jongste lekker te zingen op bed... hopelijk gaat ze zo wel even slapen! En bedankt voor je support vwb de echo! Ik ga er gewoon een druk weekje van maken en dan is het zo zover.
@Borelli: woensdag is voor mij ook altijd een beetje 'mijn' dag. Als de oudste 's morgens op school zit en de jongste op bed is het eerste wat ik doe lekker rustig ontbijten met dr. Phil op tv. Ondertussen laptopje op schoot en een kopje koffie. Is altijd even mijn momentje, voordat ik weer aan de waan van de dag begin (wasmachine voldouwen, stofzuigen, dweilen enz.). En 's avonds is dat ook het eerste wat ik doe als ik beneden kom als de kinderen op bed liggen. Op de bank ploffen met de laptop erbij. Internet, fb en zp afstruinen. Heerlijk is dat. Ben nu weer bezig met een fotoboek te maken. Heb ik vorig jaar ook gedaan. Een jaarboek wat we als gezin hebben meegemaakt. Nu dus ook begonnen met die van afgelopen jaar. Dus veel foto's sorteren en selecteren. En dat is lastig, want ik vind altijd in iedere foto wel weer iets leuks zitten.
@ Anjou: sterkte!! Knuffel!! @ sneeuwmees, snelle harry die jongste van je! Die van mij is 14 maanden er komt nu 1 tandje door, maar dat is echt een miniemrandje! Ff egoberichtje: Pff.... Wat zijn die eerste weken toch onzeker! De andere weken ook, maar nu is het nog extremer. Niemand weet dat je zwanger bent en je voelt je toch echt anders. Ik ben bijv veel geirriteerder dan anders. En ben van nature heel slank zonder buikje en draag dus eigenlijk ook altijd strakkere kleding. Maar....plop daar was vanmiddag ineens het beruchte darmenbuikje! Dus toch maar opletten wat ik komende tijd aan doe naar het werk. Thuis direct slobberkleren aan. Vandaag ook ineens vreetbui. Net zure haring in dillesaus op, nu alweer hapje huzarensalade. In koelkast liggen kipkluifjes om opgewarmd te worden en lekker kaasje (gepasteuriseerd dus mag). Normaal ben ik geen grote eter, maar kan wel lekker snoepen. Nu dus hartige bui blijkbaar. En allemaal dingen dus net bij supermarkt en visboer gehaald die ik normaal nooit in huis heb. Vind het wel grappig! M'n vriend zei vanochtend dat ik er stralend uitzag. Terwijl ik momenteel best pittige dingen te verduren heb op werk en die nare situatie nu met m'n ouders. Dus zit juist beetje te kniezen steeds. Ik hou mezelf voor dat echo 2/1 ook slecht nieuws kan brengen, maar ik geniet stiekem ook heel erg van deze (als alles goed blijft gaan laatste) zwangerschap!
ha beste allen, net ff gauw bijgelezen, goed en minder goed nieuws, zieke echtgenoot, sterkte en mooie echo gezien! ikheb gisteren ook weer ff mogen spieken, prachtig! Bewoog mooi! Ik lees gauw weer meer bij, druk op t werk en met de meiden, ik ben ook kostwinner, grappig toeval. groetjes en trusten!