Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juffie: bij ons ook een rustige kerst voor de boeg. Mijn man moet kerstavond de nachtdienst in en heeft 1e kerstdag een nachtdienst. Dus allemaal gebroken dagen met kerst. 1e kerstdag eten mijn zus en ik altijd bij mijn ouders en heb mijn man nu ook gezegd dat ik dat dit jaar ook ga doen. Ik kijk nog even of het lukt dat hij nog een hapje mee-eet en anders kook ik even wat voor hem, zodat hij goed gevoed naar zijn werk kan. 2e kerstdag zijn we thuis en doen we het rustig aan. En misschien als we moed genoeg hebben, gaan we nog even in de kerstdrukte bij Ikea storten. Onze bank hangt aan flarden en we moeten nodig iets anders. We hebben bij de Ikea een heerljike bank gezien, waar we iedere keer altijd even op gaan zitten. 'Probleem' is alleen dat die net in kleuren leverbaar zijn die wij niet zo mooi vinden. Dus we vragen ons af wat wijsheid is. Mijn man had ergens anders nog een andere (duurdere) bank gezien die betere kwaliteit is (overigens niet zo lekker zit) en wel in de kleuren leverbaar is die wij graag willen. Aan de ene kant gaan we nu een fase in met een kleuter en een straks mobielere baby/peuter en kan je erop wachten dat er wel eens wat over de bank heen gaat (drinken, eten of potlood/stift). Dus we zijn nu aan het piekeren wat te doen. Gaan voor kwaliteit en een kleur die we mooi vinden (met het risico dat er straks op geknoeid wordt of getekend). Of eventjes een soort van 'tussen' bank die het misschien niet zo lang volhoudt als die andere en waar het misschien minder 'pijn' doet als er een keer een ongelukje mee gebeurd.
    @Zomersproet: wat goed dat je nog zo mobiel bent en door weer en wind op de fiets nog overal naar toe gaat en ook nog sport. Ik had helaas vanaf een week of 17 al behoorlijke bekkenpijn dat alles een opgave was (zelfs autorijden..hihi). Ik heb wel zw.zwemmen gedaan en dat was wel lekker. Ik ben zelf ook helaas niet ongeschonden uit de strijd gekomen en heb ook een soort van spatader op mijn been (en een nog uitgebreider tijgervel op mijn buik) eraan over gehouden. Gelukkig heb ik er weinig klachten aan, maar als dat wel gaat gebeuren dan zal ik me er ook aan laten helpen.

2. chaibi

chaibi Lid

14 nov 2014
    45
    0
    0
    Locatiemanager
    Zwolle
    Ha dames,

Hier gaat alles zijn gangetje, morgen nog een ochtendje werken en dan heerlijk vakantie vieren! Ben er ook wel aan toe en kan mijn dikker wordende buik ook maar moeilijk verbergen. Morgenochtend ff bloed prikken en na mijn vakantie nog maar ff werken en dan zou ik de uitslag al moeten hebben van de test van 6 januari en dan kunnen we het iedereen vertellen. Blijft spannend dan weer, maar nu voel ik me zwanger goed en merk dat ik al wel iets minder moe wordt, elfde week is ingegaan!

Sneeuwmees, vanaf welke week ging jij de zwangerschapskleding aan doen? Hoe was het bij het cb?

Juffie, fijn dat je moeder bijdraait. Het is altijd jullie beslissing maar wel fijn dat mensen ook wel blij voor je zijn, en je kunnen steunen natuurlijk, komt nu vast wel weer! Mijn vriend heeft ook totaal geen carriere in het verschiet, boeit hem helemaal niets maar hij werkt gelukkig wel gewoon. Heeft nooit goede diplomas gehaald en ik wist ook waaraan ik begon. Ik heb een leidinggevende functie en het best druk, dus ik vind het wel prima zo. Hij heeft 1 extra dag vrij en helpt veel in huis, dus dan maar de kostwinnaar zijn. Hoewel ik nooit fulltime zou willen werken met een man thuis denk ik, maar goed...soms loopt het zoals het loopt natuurlijk ;) En alles hep zijn voordeel! :)
    Gesprek redelijk geweest dus, ik denk dat het goed is dat je ze hebt laten praten en uiteindelijk is het inderdaad jullie zorg en verantwoordelijkheid. Tuurlijk maken ze zich zorgen, maar ze moeten ook vertrouwen in jullie hebben. En kinderdagverblijven zijn helemaal prima, die van mij in elk geval, hahaha.....
    Maar beroerd voor de verkoop van je huis denk ik nu of niet?

Borelli, o, echt, die kerels af en toe! Die van mij ook vorige week, besluit op zondagavond even dat hij voor de komende tijd de maandag weer vrij neemt ipv de donderdag. Nou, daar ga je weer lekker met je planning qua 'oppas'. Ze denken soms ook nergens over na he, hahaha...

Zomersproet, helemaal met je eens inderdaad!
    Jeetje, straks begint het aftellen al he, spannend, ben je de eerste op dit forum die uitgerekend is?

Ff deze posten en weer verder lezen!

3. chaibi

chaibi Lid

14 nov 2014
    45
    0
    0
    Locatiemanager
    Zwolle
    sneeuwmees, ach, wat een schatje zeg! Komt vast goed, mijn meiden zijn ouder maar waren ook echt aan vakantie toe!
    Zijn nu bij hun vader, ik nog ff werken en dan komen ze terug en ben ik ook lekker vrij.
    Succes met de bankkeuze, ik had denk ik voor de simpele versie gegaan met die kleintje(s) :)

Zomersproet, zeker nog mobiel hoor, ik merk nu al dat mijn conditie achteruit gaat, laat staan dan ;)

Ik ga nog ff wat thuiswerken dames, een fijne avond en hele fijne Feestdagen alvast gewenst!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Chaibi: ik droeg met 8 wkn al een zw.broek. Ik kon toen mijn eigen broeken niet meer dichtkrijgen. Met wijde shirts kon ik het nog enigszins verbloemen tot ik het grote nieuws ging vertellen met 13 wkn (na de goede nekplooi).

Vandaag laatste dagje werken. Had vanmorgen een wat zeurende kiespijnachtige pijn. Met de feestdagen voor de deur, uiteindelijk de tandarts gebeld. Bleken al gesloten tot 5 januari. Dus uiteindelijk toch maar naar een vervanger gebeld waar ik vanmiddag nog terecht kon.
    Maar toen ik daar vanmiddag kwam, kon hij niet vinden waar de pijn vandaan kwam. De zenuw bleek al uit de kies te zijn, waar ik last van had. Dus vermoedelijk is het pijn doordat ik blijkbaar veel mijn gebit 'klem' en tandenknars. Dat kan een zelfde soort pijn veroorzaken. Dus ik stond redelijk snel weer buiten, met alleen wat wegslijpen en polijsten. Daarna terug naar mijn werk. Mijn oudste verveelt zich tegen de klippen op nu hij vakantie heeft en ik had hem voorgesteld of hij niet mee wilde naar mijn werk. Dat leek hem wel wat. Ik had spelletjes op de computer gezet, maar om de 2 min. riep hij mij, omdat iets fout gegaan was. Dus van werken kwam niet veel. Toen stootte hij ook nog eens een bekertje chocomel over mijn toetsenbord heen, waardoor ik ook nog een tijd bezig ben geweest met het uit laten lekken en schoonmaken van mijn toetsenbord.:( Achteraf dus veel later dan gepland, konden we naar huis. Maar mijn werk heb ik niet afgekregen. Dus toch nog maar wat mee naar huis genomen.
    Maar het belangrijkste is dat ik nu vakantie heb (ondanks die 2 klusjes die ik nog af wil maken de komende dagen). Een heerlijk vooruitzicht.

5. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Wat een pech sneeuwmees!!
    Mijn vriend heeft nu wel een tijdelijke baan, hoor. Maar erg onder z'n niveau (niets mis mee hoor!!!) en met minimum salaris.
    Vandaag even gewogen, ben ik zowaar afgevallen!!! Terwijl ik toch echt last heb van darmenbuikje ;) met kerst zal niemand het dus nog op gaan vallen gelukkig.
    Fijne dagen dames!!!

6. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Jippie vanochtend een kloppend hartje gezien van 1 baby! Ben zo blij maar blijft nog wel even spannend. Uiteindelijk ben ik alleen met mijn oudste gegaan omdat de jongste oorontsteking heeft. Dus even 2 slechte nachten achter de rug maar gaat nu beter gelukkig.

Ik had mijn oudste niks verteld maar die kwam toch tijdens de echo tot de conclusie dat er een baby in mijn buik zit. Zo schattig. Was na een paar keer meten ongeveer 1cm / 7 wk precies. Klopt niet helemaal met mijn berekening maar ik vind het goed genoeg! Nu wachten tot de volgende echo over 2 weken.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Borelli: wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad. Had je nog succes willen wensen, maar het is me helemaal ontschoten. Ben even het besef van dagen kwijt. En schattig dat je oudste het toch door had. Onze oudste ging ook steeds mee, maar hij had werkelijk geen idee waarom dat was. Die moesten we het met 13 wkn echt vertellen. Wordt een nog mooiere kerst voor jou!
    @Juffie: heb je geen wijd tuniekje of trui die lang en ruim valt. Daar kon ik mijn geheim nog even mee verstoppen. Heb je nog problemen te verwachten met rood vlees of geen alcohol drinken? Anders nu alvast smoesje gaan verzinnen. En fijn dat je vriend weer werk heeft. Mijn man is vrachtwagenchauffeur, terwijl hij een propedeuse heeft. Maar hier ligt zijn hart en dat vind ik ook wel wat waard om werk te hebben wat je leuk vindt.

8. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Heb idd wijdvallend jurkje dat verder heel slank oogt dus dat zit wel goed. Mijn moeder maakt rollade en tweede kerstdag zijn we met z'n drietjes, dus dat zit wel goed. Alcohol drink ik nooit dus dat is ook makkelijk. Sfeer wordt nog ff afwachten. M'n ouders hebben blijkbaar vandaag enorme ruzie met mijn zus gehad. Ik heb oppervlakkig contact gehad en voel dat mijn moeder toch nog niet is bijgedraaid. Dat wordt gezellig....helemaal omdat ik er vannacht en morgennacht met zoonlief slaap omdat we zelf dus pas per januari auto hebben en zoonlief autorijden in donker heel eng vindt. Dus mijn vader haalt ons straks al op en brengt ons tweede kerstdag in loop van ochtend terug. Moet zeggen..weinig zin ineens! Maar komt vast wel goed....

9. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Borelli: wat gaaf! Gefeliciteerd!!!!!

10. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Borelli gefeliciteerd!! Hopelijk blijft het goed groeien en heb je over 2 weken al een herkenbaar wurmpje in je buik :)

11. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteed Borelli! Super goed nieuws!

12. Anjou

Anjou Niet meer actief

Gefeliciteerd Borelli. Wat fijn nieuws

13. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallo dames, mag ik hier ook aansluiten?

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Knuffel. Ik ben 39 jaar. We hebben een wondertje dat op 30-11-2012 is geboren. Hij heeft een beste tijd op zich laten wacht, maar 2 jaar, 2 miskramen, 1 IUI poging en uiteindelijk 9 maanden zwanger was hij er dan eindelijk. We wisten vrij zeker dat we niet meer dan 1 kindje zouden willen. Dat duurde ruim een jaar. Toen begon het toch weer te kriebelen. Sinds januari toch bezig voor nummer 2, maar (zoals verwacht) laat die nog even op zich wachten. Morgen IUI poging 1... Bere spannend dus!

14. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Hi knuffel gezellig dat je mee wilt kletsen. En spannend dan morgen IUI. Was het de vorige keer bij poging 1 gelukt? Nou hopelijk lukt het in ieder geval deze keer. Ons leek 2 kinderen perfect maar na nr 2 was ik daar niet meer zo zeker van. Nu zwanger van hopelijk nr 3, super spannend want ook meerdere MK's gehad. 7 jan echo dus dan weten we meer.

@ Anjou, hoe gaat het met jou nu?

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Knuffel: welkom hier! Spannend de eerste IUI. Ik hoop van harte dat je tweede niet al te lang meer op zich laat wachten. Succes!
    @Juffie: hoe is het gegaan met de kerst? Hopelijk geen te beladen sfeer aan tafel gehad?
    @Borelli: al weer 8 wkn! Hoe voel je je? Goede dagen gehad?

Ik heb wat onrustige kerstdagen gehad. Mijn man moest kerstavond en 1e kerstnacht werken, dus dan heb je allemaal gebroken dagen. 2e kerstdag was hij dan wel vrij (nadat hij rond het middaguur wakker werd). We zijn toen nog even naar de Ikea gegaan. Weer alle bankstellen uitgetest en we hebben nu weer een andere op het oog. Ach, er zullen nog wel wat weekjes voorbij gaan voordat we de knoop gaan doorhakken en het houd je van de straat. 's Avonds met ons gezin gegourmet. Met een kleuter die zelf ook mee wil bakken (en de hygiëneregels nog niet snapt met rauw en gaar vlees), had ik mijn handen er aan vol.
    Nu weer deel zoveel van zorgverzekeringen vergelijken. De tijd begint te dringen om een keuze te maken. En dat is niet mijn sterkste punt.:)

16. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    @ sneeuwmees, het gaat inderdaad lekker door. Midden in de voor ons kritieke periode! Ik ben nu in Oostenrijk, vandaag jarig en vanochtend super ziek wakker geworden. Nu maar even een middagslaapje doen met mijn jongste (de rest is even weg dus ik heb het appartement voor mezelf). Toch maar paracetamol genomen en dan hoop ik straks wat beter zodat ik mijn verjaardag nog kan vieren.

17. Anjou

Anjou Niet meer actief

Hier gaat het wel goed. Besef komt er steeds meer dat er echt geen tweede komt. De vrede daarover ook steeds meer. Ben nu druk alles op marktplaats aan het zetten. De kinderkamer al verkocht. Zoonlief zijn kamer echt een peuterkamer gemaakt. Veel traantjes gelaten maar dat is niet erg. Dat hoort erbij

18. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Nou mijn kerst was erg bijzonder! Kerstavond was ik met zoonlief al bij mijn ouders. Iedereen was druk en ik ging vroeg naar bed, dus geen lastige gesprekken ;) dag erna...belt vriendlief me op dat ie ziek is. Buikgriep. Dus hij kwam niet. En wij konden daardoor ook niet naar huis tweede kerstdag omdat hij zo beroerd was en ik geen zin had dat wij het ook kregen. Gisteren sneeuwde het te erg om naar huis te kunnen, dus pas vandaag thuisgekomen! Mijn ouders hebben eerste kerstdag 's avonds hun zorgen beter uitgelegd en ook gezegd dat zo'n kindje natuurlijk welkom is maar dat ze even niet zien hoe dat straks met huis moet. Ik weet dat dus nu ook ff niet maar vertrouw op een uitkomst tzt. Al met al toch fijne dagen en bij thuiskomst gedoe met mijn vriend omdat ie een echte man is en dus bij een griepje heel zielig en egoïstisch :(

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Borelli: gefeliciteerd! Hopelijk voel je je inmiddels al weer beter zodat je nog wat aan je verjaardag hebt. Ben je met meer familie op vakantie? Weten zij van je zwangerschap? Zeker als je niet lekker bent, kunnen ze e.e.a. natuurlijk wel vermoeden. Een fijne vakantie in ieder geval (voor de sneeuw had je niet weggehoeven...hihi.. dat hebben we hier ook).
    @Juffie: fijn dat de kerst goed geweest is en dat je ouders hun zorgen iets beter onder woorden hebben kunnen brengen. Komt tijd, komt raad. Voor alles is een oplossing, toch? Beterschap voor je man en jij sterkte. Ik weet er alles van...hihi...
    @Anjou: wat knap dat je de spullen al verkocht hebt en dat je lekker de kamer van je zoontje aan het opknappen bent. Logisch dat er tranen aan te pas komen en dat is alleen maar goed dat je het verdriet toelaat. Het is toch een stukje verwerking wat een plekje moet hebben. Iemand zei eens tegen mij dat het ook een stukje rouw is voor iets wat niet mocht gebeuren. Dus dat heeft ook tijd nodig. Sterkte!

20. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Ahhhh zo om 13.15 al een echo! Afspraak is verzet. Zo spannend!!

Deel Deze Pagina