Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Dank voor jullie steun! Hij komt vandaag weer thuis. Even afstand heeft hem goed gedaan. Nu afwachten welke inzichten hij heeft ogedaan. Hij vindt in elk geval dat we meer leuke dingen moet doen, ook samen. Nou ja da's mooi voornemen, maar we werken allebei fulltime en afgelopen weken was hij degene die of ziek was of moest werken. Dus dan moet hij dat wel gaan inplannen en dus ook minder tijd voor zichzelf opeisen. (Lees: minder gamen 's avonds en in weekend 'nog even stad in voor paar kleine boodschapjes' (spullen voor zichzelf, kijken in winkels als mediamarkt.) ik ben dus nog niet overtuigd, maar weet ook dat ik nu echt horrormonen heb ;)

2. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Even afwachten dan maar Juffie hopelijk heeft het echt geholpen. Hier gaan we zo weer terug naar NL. Een dag eerder dan gepland maar omdat de jongste sinds gisteren ook ziek is lijkt ons dat beter. Ik kan niet wachten om weer in mijn eigen bed te liggen. Heb een week zo slecht geslapen (ligt niet aan het bed hier hoor) dat ik hoop dat ik thuis wel een beetje bij kan tanken!

3. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hallo lieve dames,
    Lang weggeweest, aantal opnames in het ziekenhuis gehad en weinig tijd door de aankomende verhuizing.
    Dus nog niet veel gelezen.

Wil jullie in ieder geval een super 2015 wensen.
    Dat het een mooi jaar mag worden.
    En voor de zwangeren onder ons gefeliciteerd en hopelijk een voorspoedige zwangerschap

4. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

O borelli, dat is dus geen echte vakantie geweest! Sterkte met terugreis en hopelijk kan je thuis bijkomen! Hier duidelijke afspraken gemaakt. Ook lijstjes van wat er dit weekend gedaan moet worden. Dat werkt gewoon beste, structuur is het medicijn bij autisme ;) ik ben hele dag al vaag misselijk, alle spanning komt er denk ik uit in combi met hormonen. Zie er tegenop om weer te gaan werken. Ben zo bang dat ze op m'n werk negatief gaan reageren op zwangerschap. Ik vertel het pas na 12 weken hoor. Heb afgelopen jaren natuurlijk steeds verlof gehad, eerst in 2012 bij onze eerste zoon* en toen in 2013 met dreumesje wat er nu rondloopt. Had dus eindelijk weer normaal jaar gedraaid en dan kom ik weer aan met verlof. En heb sinds afgelopen jaar nieuwe, verantwoordelijker, functie, dus ben bang dat ze zich bekocht voelen. Nou ja, ondanks dat ik heel blij ben met dit wondertje, zie ik dus nog heeeeeel veel beren op de weg en negatieve gevolgen door deze zwangerschap. Afwachten maar. Voor mij is het huis snel verkopen nog steeds belangrijkst want dan kan ons plan om boerderij van voorouders te kopen wel doorgaan. Maar duurt het langer dan zien we die droom dus in rook opgaan. En daarmee doe ik mijn ouders ook heel veel verdriet. Zucht. Soms is leven best complex.
    Gelukkig kan ik hier ei kwijt en lees ik ook leuke verhalen waardoor het allemaal minder zwart wordt.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Borelli: dat klinkt niet als een relaxte vakantie en dan ook nog eerder naar huis. Kan me voorstellen dat je dan blij bent om te vertrekken, zodat jullie allemaal in je eigen bed liggen. Goede terugreis en sterkte met je dochtertje!
    @Juffie: fijn dat jullie gepraat hebben. Inderdaad maar voldoende lijstjes maken, zodat het voor jou met je werk ook allemaal dragelijk blijft. En, voordat je snel weer in oude patronen vervalt, ook maar vaker een avond 'blokken' waarin je echt tijd voor elkaar vrij maakt. Kaarsjes aan, leuke film op zetten, wat lekkers bij de koffie of te knabbelen. Dit is ook mijn goede voornemen, dus vandaar dat ik het ook tegen mezelf zeg. Mijn man en ik zijn 's avonds ook vaak total loss dat we allebei vaak maar wat zitten te surfen op onze laptops. Voor ons allebei wel relaxed, maar voor een relatie natuurlijk niet zo verstandig.
    Ik hoop van harte dat het nieuws straks goed valt op je werk. Het is voor het werk natuurlijk lastig om dat op te lossen, maar ze zien het ook lang van tevoren aankomen en er kan rustig naar een oplossing gezocht worden en vervanging geregeld worden. Ik zat ook altijd met knikkende knietjes het nieuws te vertellen, maar merkte ook dat het iedere keer heel positief opgevat werd.
    En dan de spanning van de verkoop van je huis. Inderdaad spannend, maar volgens mij trekt de markt al weer wat aan. Dus hopelijk is de markt ook jullie gunstig gezind. Ik duim in ieder geval hard voor je!
    @Mamavjulia: wat heftig dat je al een paar keer in het zkh hebt gelegen. Hopelijk gaat het nu weer beter! Ook zwaar met een op handen zijnde verhuizing. Komt altijd meer bij kijken als je van tevoren had kunnen voorzien. Dus sterkte en hopelijk zit je snel in je nieuwe huis!

Hier een productief dagje gehad. De kerstboom weer opgeruimd. Mijn achterstallige administratie weer uitgezocht. Vanavond nog even strijken. Morgen weer verder met de klerenkast van mijn oudste. Die heeft zo'n groeispurt gemaakt in korte tijd dat veel van zijn kleren te klein geworden zijn. Dus tijd voor een opschoning van zijn kledingkast. En dan is het weekend al weer bijna voorbij en moet ik weer werken. Blegghh!

6. chaibi

chaibi Lid

14 nov 2014
    45
    0
    0
    Locatiemanager
    Zwolle
    waarom ben ik toch alles kwijt als ik naar een andere pagina scroll, grrrr..elke keer trap ik er weer in :(

Dan maar weer ff opnieuw! De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar voor iedereen, vol gezondheid en natuurlijk gezonde (opgroeiende) kindjes gewenst.
    Wij hebben lekker genoten, 1 weekje vrij geweest, heerlijjk, alleen wat vliegt dit altijd voorbij. Vooral met de Feestdagen, wel heerlijk uit kunnen slapen!

Sneeuwmees, ik kan het nog uitstellen met de zw. kleding ;) Nog ff 2 weken denk ik, heb idd ook wel wijdvallend spul en dat mijn riem 2 gaatjes wijder zit valt niemand op.

Borelli, van harte!!!!

Juffie, op deze foto zie ik het idd ook niet zo goed, ik ga gauw verder lezen :)

7. chaibi

chaibi Lid

14 nov 2014
    45
    0
    0
    Locatiemanager
    Zwolle
    sneeuwmees, ik ben overgestapt naar Zilveren kruis, goede voorwaarden voor ons en korting vanuit mijn werk. Ben je er al een beetje uit?

Knuffel, welkom op dit forum, zal voor je duimen!

Anjou, wat vreselijk moeilijk voor je, maar zo dapper dat je deze stappen nu zet, compliment!

Juffie, fijn dat jullie een goed gesprek gehad hebben, minder dat je vriend ziek was, maar misschien toch ergens goed voor geweest zo ;)

8. chaibi

chaibi Lid

14 nov 2014
    45
    0
    0
    Locatiemanager
    Zwolle
    Juffie, wat heerlijk zeg, van harte! Geruststelling! Maar jeetje, wat een vervelende situatie zeg meid....heel veel sterkte.....

Borelli, vervelend joh, ziek in Oostenrijk, ging de reis wel een beetje?

Sneeuwmees, och, wat sneu voor hem zeg....wel o, zo herkenbaar trouwens!

Zomersproet, heerlijk eigenlijk toch, zo'n prettige zwangerschap, maar ook wel fijn dat het nu beloond wordt met een extra echo!

9. chaibi

chaibi Lid

14 nov 2014
    45
    0
    0
    Locatiemanager
    Zwolle
    Juffie, wat vreselijk moeilijk. Inderdaad zoals de andere dames zeggen, veel zit er ook in 'de man'. Ze zijn nu eenmaal echt anders en kunnen makkelijker tijd voor zichzelf opeisen. Toch vind ik wel dat je in jouw geval gelijk hebt, je mannetje ging net iets te ver en ik hoop dat hij dit snel zelf in gaat zien en voor zijn gezinnetje kiest. Samen komen jullie er vast uit! Mijn vriend en ik hebben ook al vele bergen doorstaan in de relatief korte tijd dat we elkaar kennen. Maar we zijn er altijd wel weer uit gekomen, als je allebei maar wilt en allebei ook in zult moeten leveren, veel sterkte meid!

Zo, ik ga nog ff met manlief series kijken, heerlijk bankhangen en morgen weer vroeg uit bed, kids naar school en wij aan het werk! Dinsdag voor de vlokkentest naar Utrecht, spannend.........
    Fijne avond!!!

10. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    dag lieve allemaal,

ik ben er een tijdje tussenuit geweest.. druk druk druk op mijn werk voor de vakantie en thuis eigenlijk ook ;)

nog de allerbeste wensen voor jullie allemaal voor 2015!

met mij en de kleine gaat alles goed, ik groei behoorlijk vind ik zelf en het gaat overal zitten behalve in mijn buik haha want ik hoor alleen maar van iedereen dat ik een zeer bescheiden buikje heb voor mijn duur, zelfs de huisarts moest vorige week even 2 keer kijken en zei je hebt een mooi bescheiden buikje. ik ben niet dik ofzo dus daar kan het niet aan liggen. maar al met al toch al 9 kilo aangekomen in die bijna 20 weken. Ik heb ook enorme borsten, al 3 cupmaten gegroeid!

verder probeer ik zo'n 3/4 keer in de week te zwemmen, ik trek dan een uur lang baantjes en daarna even 10 minuten in het stoombad! heerlijk en goed voor mijn rug, conditie en spieren.

de kleine begint steeds harder te schoppen. ik kan haar zelf al prima voelen ook aan de buitenkant maar manlief en mijn dochter voelen het nog niet. juist als een van hen hun hand op mijn buik legt begint ze heel fanatiek te bewegen.. zo schattig..

a.s. vrijdag de 20 weken echo dat is toch ook weer even spannend!

verder zal ik weer wat meer meelezen hier, teruglezen is me een beetje te veel werk dus ik hoop niet dat ik over mega gebeurtenissen heen heb gelezen!

veel liefs voor iedereen!

Dorri

11. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hard gewerkt het weekend sneeuwmees.
    Ook nog een beetje van je weekend kunnen genieten voordat je wekker weer afging?
    Weekend gaat altijd snel.

Dorri spannend de 20 weken echo.
    Hopelijk een mooie echo.

Borelli niet leuk als je kind ziek is. Hoe gaat het nu?
    Beetje kunnen bijtanken in je eigen bed.

Hier morgen weer naar de gynaecoloog.
    Eind van deze week gaat ze me strippen. Ben benieuwd.
    Fijne dag dames

12. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallo dames.

Voor iedereen de beste wensen voor 2015. Dat al jullie dromen maar uit mogen komen!

Verder heb ik heel weinig onthouden sorry:).
    Juffie wat een nare situaties. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen!
    Verder zag ik een aantal zwangere dames, gefeliciteerd! Dat 2015 jullie maar gezonde baby's mag brengen!

Ik heb vorige week zondag de IUI gehad. Sinds die tijd voel ik me op en top zwanger, zelfs al voor de innesteling;). Oftewel, mijn hoofd neemt weer eens loopje met mijn lijf.... Dat is toch iedere keer hetzelfde... Nou ja, nog "maar" wachten tot zondag. Dan weten we het. (Vorige keer was de eerste IUI raak, dat schept toch een compleet irreële verwachting...)

13. Borelli

Borelli Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Hi Dorri! Goed weer wat van je te horen. Ik was al bang dat je niet oke was maar zo te lezen gaat alles goed. Bijna op de helft al, dat gaat toch wel snel zeg! Hopelijk een goede echo binnenkort. En leuk dat je de uk zo goed voelt hoor! Ik heb woensdag een echo en dan hoop ik ook een mooie bewegende baby te zien. Ik ben benieuwd.

@ Knuffel, ja het kan natuurlijk weer in 1x raak zijn, dat zou fantastisch zijn maar ik zou wel een slag om de arm houden hoor. Zelf heb ik 12x IUI gehad en 6x zwanger dus het kan wel hoor dat IUI gewoon erg goed werkt. Ik zal voor je duimen.

Hier is de jongste gelukkig weer hersteld en naar KDV. Vanochtend toch eerst maar langer laten slapen voordat ik haar weg bracht. Ze werd vrolijk wakker en was ook minder bleek. Alleen nog erg verkouden maar ja, wie niet momenteel.

14. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    ja ik wilde ook een klein btje afstand nemen want op een gegeven moment bestond mijn hele wereld alleen nog maar uit zwanger zijn en wat er allemaal wel niet mis kon gaan en waar ik allemaal wel niet last van had :D haha.. maar nu weer met beide beentjes op de grond maar nog steeds genieten!:)

wat spannend joh, 9 weken alweer.. voel je je goed?
    fijn dat je kleine meid weer wat beter is.. vind t altijd zo zielig als kindjes ziek zijn. En voor jou ook intensief in deze periode waarin je toch behoorlijk moe kunt zijn.. ben je niet misselijk en zo?

lfs, Dorri

15. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    @ knuffel, spannend joh! ik duim.
    @ mamavjulia, succes morgen met de echo! maaruh, strippen? ben je al zover dan?

lfs, Dorri

16. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Hier weer gewerkt, ook wel weer fijn. Al was er vooral veel naar nieuws: zoon van collega overleden, vader van een leerling overleden, leerling met teruggekeerde leukemie en collega waarbij ivf is mislukt. Pfff...dan vallen mijn problemen echt even in het niet!

17. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Knuffel spannend zeg. Ik ga duimen voor je.

@Dorri heb afgelopen tijd aantal keer een week in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging (ziek door griep)
    En bloedingen, weeën en ontsluiting. Ze hadden verwacht dat ze tussen kerst en oud en nieuw geboren zou worden. Nu start het om de dag wel een keer en de gynaecoloog vindt het genoeg geweest.

Daarom wil ze proberen om morgen met 37+4 te strippen om net dat laatste zetje te geven.
    Anders inleiden over een week.

Juffie wat een naar allemaal. Sterkte

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dorri: ik schrok (in de positieve zin) ook van jouw banner. Dat jij al weer bijna op de helft zit. Wat vliegt de tijd, zeg! Maar fijn te horen dat het goed met je gaat!
    @Knuffel: sommige vrouwen voelen het dat ze zwanger zijn, dus wie weet. Al bleek ik de maanden waarvan ik er juist van overtuigd was níet zwanger te zijn, toch zwanger en waren er maanden bij dat ik zou zweren zwanger te zijn en werd ik ongesteld. Dus je lichaam kan leuke trucjes met je uithalen. Al hoop ik dat jij tot de eerste categorie behoort die het gewoon voelen.
    @Juffie: jemig, meid, dat is wel heel veel ellende op 1 dag. Sneu en heftig voor al die betrokkenen, zeg. Hoe gaat het nu thuis bij je?
    @Borelli: fijn dat je dochtertje weer iets opgeknapt is. Ja, en verkouden, vertel mij wat. Ben eerst weken aan het hoesten geweest en daarna is het overgegaan in neusverkouden, waar ik ook al weer 2 wkn mee rondloop. Bleghh...
    @Mamavjulia: oh, spannend dat ze je gaan strippen. Maar ik dacht dat er altijd iets werking in moest zitten voordat ze dat deden. Je bent in ieder geval de eerste 'oudere' mama van ons clubje die gaat bevallen.

Hier eerste werkdag van het jaar weer achter de rug. Toch weer wennen na bijna 2 wkn vrij geweest te zijn. Ik zat nog een in coma (leek het) toen vanmorgen de wekker ging. Mijn zoontje was ook niet wakker te krijgen en was vanmiddag helemaal overstuur toen hij weer naar school moest. Ik wist wel dat hij er tegenop zag en in de ochtend was het redelijk goed gegaan. Maar na de middag ging hij helemaal over de rode en mankeerde hij volgens hem van alles waardoor hij echt niet naar school ging. Dat brak mijn hart wel toen mijn man hem zo naar school moest brengen. Maar ja, we wilde in ieder geval er niet aan toegeven, omdat hij de laatste tijd wel vaker zegt dat hij niet lekker is als hij ergens naar toe moet waar hij geen zin in heeft.
    Morgenvroeg moet ik hem brengen, dus hoop maar niet dat hij weer gaat huilen, want ik kan daar zo slecht tegen om dan zo weg te moeten gaan en hem achter te laten.

19. chaibi

chaibi Lid

14 nov 2014
    45
    0
    0
    Locatiemanager
    Zwolle
    Echo zag er vandaag weer goed uit, vlokkentest was natuurlijk niet prettig maar dat begeef we nu gelukkig gehad. Twee weekjes wachten nu! Trusten allemaal!

Bijgevoegde bestanden:

20. chaibi

chaibi Lid

14 nov 2014
    45
    0
    0
    Locatiemanager
    Zwolle
    Begeef is hebben :-!

Deel Deze Pagina