@Zomersproet: inderdaad bezopen. Denk ook dat als ik daadwerkelijk zelf bezopen was geweest, ik goedkoper uit was geweest. Het parkeren op een invalideplaats zien ze als huftergedrag en dat wordt hard afgestraft. Ik weet dat ik fout was, en had 'begrip' voor een bekeuring. Maar dan niet eentje die 300 euro duurder is dan de prijs die normaal voor fout parkeren staat. Bovendien vind ik het zo laf van zo'n agent dat je op een parkeerterrein van gebouwen waar mensen gewoon hun werk zitten te doen, je financiële potjes moet aanvullen. Ben er gewoon ziek van. Had een leuk midweekje weg kunnen zijn. En ik deed het alleen maar omdat ik laat was, en mijn baas niet tegen mij in het harnas wilde jagen vanwege het gedoe wat ik met haar heb gehad vanwege het bv geven. Als er maar 1 invalideparkeerplaats zou zijn, zou ik het nooit doen. Maar bij ons gebouw hebben ze er 4, waarvan er altijd 3 leeg staan.
Ahhhh balen sneeuwmees!!!! Zo frustrerend en zonde van het geld. Echt zielig ook die controleurs soms... Morgen de NIPT, nu toch beetje nerveus, terwijl uitslag drie weken duurt 😓 gaan het na uitslag van nipt pas echt wereldkundig maken, morgen dus wel m'n leidinggevenden, ben benieuwd, ik breng ze geloof ik deels in lasig parket. Hoop zo dat ik buikje nog ff kan verhullen! Misschien toch ff wat tuniekjes of vsten scoren bij wehkamp vandaag 😉
@Juffie: kan me voorstellen dat het spannend is morgen. Hopelijk lukt het je de komende 3 weken veel afleiding te vinden, zodat die weken voorbij vliegen en je snel (de goede) uitslag krijgt. Ik had bij de tweede al vanaf 8 wkn een positiebroek aan. Gelukkig was het zomer en had ik veel wijde shirts en tuniekjes eroverheen. Ik heb het verteld met 13 wkn, maar dat was ook wel de grens omdat het toen ook echt (zelfs met wijde shirts) wel meer zichtbaar werd. Ben benieuwd hoe je leidinggevende gaat reageren. Lijkt me wel fijn dat je het kwijt kan, omdat je toch met een soort van 'geheim' rondloopt. @Zomersproet: jij morgen de draaipoging, toch? Ook spannend. Ik vond het toen niet echt prettig aanvoelen, maar ze doen het gelukkig ook niet te lang achter elkaar. Hopelijk slagen ze erin de kleine een zetje in de goede richting te geven. Veel succes!
Yep, zo meteen de draaipoging, om 11 moet ik er zijn. Pfff... Beetje spannend wel... Nu is onze dochter niet lekker en thuis ipv school. Ze voelde 'niet lekker' en had allemaal dkwaaltjes, legde ze uit. Ik was niet zo heel zeker van maar denk eerlijk gezegd dat ze gewoon moe en uitgeput was. Afgelopen week was er elke dag CITO toets op school, vrijdag moest ze bij haar muziekles voorspelen en zaterdag heeft ze haar A diploma zwemmen gehaald. Het was dus een retedrukke week, en volgens mij is ze toe aan rust en regelmaat. Dan maar even een dagje lekker op de bank... Groep 3 is pittig en eigenlijk kan ze beter geen dag missen, maar ik ga er maar vanuit dat ze het daar na een week CITO ook rustig aan doen vandaag. Ze klaagt ook wel over hoofdpijn en dat haar ogen pijn doen (ik neem aan branderig?) Gelukkig kon mijn vader langs komen, want ze raadden wel aan dat mijn vriend mee ging naar de draaipoging, en onze dochter kan natuurlijk niet alleen thuis blijven met 6,5. Dus gelukkig is dat geregeld... Nu dus nog maar even afwachten hoe het straks gaat aflopen. Het zal wel even duren want ik word ook nog eens 2 x aan het CTG aangesloten. Erg spannend allemaal, brrr, maar ik zal van me laten horen. Succes vandaag, juffie!!!
@Zomersproet: ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag. Het klopt dat je voorafgaand en na afloop aan de CTG gelegd wordt, om te zien hoe het kindje het doet. De draaipoging zelf duurt maar een paar minuten. Wat ik toen vervelend vond is dat ik weeënremmers toegediend kreeg (om je buik wat te ontspannen) en dat ik daar een heel opgejaagd gevoel door kreeg. En je dochtertje niet lekker. Toevallig hoorde ik van een kennis vandaag ook dat haar dochtertje niet lekker was (ook koorts had), maar dat die ook klaagde over haar oogjes. Dus of het een symptoom van de griep is. Denk dat als ik hoor wat voor een week ze achter de rug heeft, een dagje thuis best geoorloofd is. @Juffie: succes bij de NIPT vandaag!
Het is gelukt met draaien, de kleine ligt nu met haar hoofdje naar beneden 😄 En het was idd helemaal niet erg! Dat draaien was zo gepiept, binnen enkele minuten! Ik vond ook het cruciale moment van dwarspositie niet pijnlijk, gewoon goed adem halen zoals de gyn zei en telkens met uitademen drukte zij. Ik hoefde gelukkig ook geen mdicijnen zoals weeenremmers, het kon allemaal zonder. Vooraf 30 min CTG en daarna nog eens zo'n 40min. En 2 echo's idd, voor en daarna. Leuk, nog weer eens ons dochtertje gezien, ook al is het er nu goed krap en zoe je niet zo veel meer. Wel zagen we weer eens dat ze echt al een behoorlijk bos haar heeft, zo schattig! Nu voel ik haar veel bewegen, ze moet vast even wennen aan de nieuwe positie- en hopen natuurlijk dat ze niet lekker eigenwijs weer gaat omdraaien 😉 Voor mij is het ook even nieuw, alles voelt weer anders, grappig. Dus, goed nieuws van mijn kant, nu maar 'gewoon' afwachten dat het vanzelf gebeurt. Onze dochter is bij 41+6 ingeleid, ik hoop dat het spdeze keer sneller en banzelf gaat gebeuren!
@Zomersproet: wat fijn dat het gelukt is! Nu inderdaad maar streng toespreken dat ze zo blijft liggen. Krijg je daar nu ook regelmatig echo's voor om te zien of ze nog steeds zo ligt? Nu lekker bijkomen. Voelt je buik niet beurs aan? Ik had toen net het idee of ik bont en blauw was en heb die dag ook maar een beetje rustig aan gedaan! Ben heel blij voor je dat je het, met goed resultaat, achter de rug hebt.
Ja, sneeuwmees, mijn buik voelt wel een beetje beurs en weeig, weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar jij kent het dus ook. De kleine is behoorlijk aan het rommelen daarbinnen de hele dag. op de plek waar de bobbel van haar hoofdje was is nu ook een bobbel maar dat zullen de billen wel zijn - hoop ik dan 😄 Vind het lastig uit elkaar houden allemaal. Vanmiddag voelde het anders maar eerlijk gezegd voelt het bobbeltje weer aan als al die weken Toen het hoofdje daar was. Maar ik neem aan dat je wel goed voelt ls de baby (weer) draait, toch....? We zullen zien, maandag heb ik weer een afspraak en echo om te kijken of ze nog goed ligt.
O fijn dat draaien is gelukt!! Even ego-berichtje, net gegeten en zoonlief moet nu eerst naar bed... NIPT ging goed, zelfde gyn als bij onze eerste zoon, dat was dus fijn gevoel. Ze heeft nog een echo gemaakt en alles zag er erg goed uit zei ze. Nu max drie weken afwacten. GUO is ook al gepland, 23 maart. Ook in WKZ. Ik zal daar ook gaan bevallen, gezien voorgesch. Fijn idee want voel me daar erg veilig en vertrouwd. Mijn baas reageerde eerst niet en erna opgelucht toen bleek dat ik dit schooljaar tot de zomer gewoon er nog ben 😊 hij is heel blij voor ons. Pffff...vandaag ook voorlopig verkoopcontract getekend dus als er niets tussen komt kunnen wij 23 maart starten met aankoop boerderij en verbouw daarvan. Om vervolgens 5/5 daar in te trekken 😉 misselijkheid verdwijnt nu gelukkig een beetje. Buikje is bescheiden en gelukkig nog te verhullen. Kindje ligt erg naar achteren in mijn naar vorengekantelde baarmoeder. Maar gezien de steken onderin buik zal er wel groeispurtje aankomen 😊
Oh fijn juffie, weer even gerust gesteld! En super dat het voorlopige koopcontract is getekend! Nu dus even afwachten! Misschien een stomme vraag maar wat is een GUO?
Een uitgebreide medische 20-wekenecho.....pfff ben nu gaar zeg! Draaien klinkt overigens niet prettig..au! Morgen overal spierpijn vrees ik? Hopen dat t niet een al te eigenwijs kindje is dat weer terugdraait!!! Duim voor je!
@Zomersproet: toen ik met 36 wkn bij de vk kwam, zei ze dat het kindje mooi met het hoofdje naar beneden lag en dat ze bovenaan het kontje voelde. Ik zei toen nog in mijn onschuld dat dat mooi was, omdat bij de laatste echo (met 32 wkn) het kindje in een onvolkomen stuit zat. Toen zei ze dat het ook wel eens het hoofdje kon zijn wat ze bovenaan voelde. Dus... blijkbaar lijkt het kontje veel op het hoofdje, want zelfs de vk kon het niet uit elkaar houden (tenminste die van mij niet). Dus hoop dat het gewoon het kontje is wat je nu voelt....hihi.. Maar kan me voorstellen dat je dan wel twijfelt.. Zou ze nog steeds wel zo liggen. Ja, en die buik voelt nu inderdaad even niet prettig. Maar even lekker rustig aan doen en op tijd naar bed gaan. Hoe is het nu met je dochtertje? 'Echt' ziek geworden? @Juffie: fijn dat je het achter de rug hebt en alles goed eruit zag. En een leidinggevende die erg blij voor je was. Ook weer fijn dat het hoge woord eruit is, lijkt me. En vandaag officieel 12 wkn! Gefeliciteerd met de eerste mijlpaal.
Meiden, even weinig aandacht van mij. Relatie loopt op de klippen, ben natuurlijk ook nog zwanger, huis is verkocht, ander huis moet worden verbouwd, kortom, ik leef even in een orkaan heb ik het idee. Vanochtend zoveelste escalatie, dus nu is het einde voor mij echt dichtbij. Heel verdrietig, maar ik kan het niet opbrengen nog langer te vechten voor deze relatie. Ik cijfer mezelf continu weg, moet voor twee denken, ben steeds de boeman omdat ik dingen aankaart en krijg er weinig meer voor terug. Ben heel verdrietig, net daarom ook ziekgemeld op werk, want kan alleen maar huilen. Morgen weer lekker aan de slag, goede afleiding en werk waar ik blij van word.
Ik moet zijn gebruiksaanwijzing precies volgen anders krijg ik niets gedaan en dat is precies waar ik even geen energie meer voor heb. En dus vat de pan nu mega vlam. Net mijn moeder lang gesproken en adviezen gekregen. Zij vindt dat ik nu geen beslissing moet nemen maar juist laconiek moet doen als hij weer iets zonder overleg doet. Even alleen aandacht voor de gezellige momenten samen en hem niet wijzen op dingen die niet handig zijn qua werk, gezin, e.d. Dan hebben wij het even rustiger en hopelijk ook leuker en als het op zijn werk dan misloopt, is dat zijn verantwoordelijkheid. Het punt is dat hij nl boos weggegaan is naar zijn werk, nu dus gewoon werkt en ik heb me moeten ziekmelden, zit met huilbuien en voel me ellendig. Kortom, ik heb er steeds last van, terwijl hij gewoon alles doet wat op z'n planning staat en er ook geen last van lijkt te hebben.
Oh jee, Juffie!! Idd een orkaan aan gebeurtenissen... Wees er wel bewust van dat je door de hormonen ook misschien een korter lontje hebt dan normaal en je meer let op imperfecties- heel normaal. Ik vind het dus een goed advies van je moeder! En ook beter denk ik dat je je even ziek hebt gemeld. Probeer gewoon een beetje te ontspannen, iets leuks doen nu, lekker kopje thee of koffie en naar de positieve dingen in je leven uitkijken!!
Jeetje Juffie, wat een storm dan idd. Goed advies van je moeder hoor. Maar wel pittig dat jij dan maar alles moet inslikken, lijk mij. Misschien kun je het ergens heel kort in steekwoorden opschrijven steeds. NIET om ooit nog eens tegen hem te gebruiken in een ruzie, maar gewoon, dat ergens wordt gezien (op je papier dan) dat en hoe vaak je iets inslikt, in het belang van de wat langere termijn... Knuffels!
@Juffie: ach, meis. Zwanger en relatieperikelen zijn inderdaad geen goede combi. Maar herken ook wel die enorme prikkelbaarheid toen ik zwanger was. Het lijkt ineens allemaal onder een vergrootglas te liggen en alles komt ook nog eens harder binnen. Inderdaad geen grote beslissingen nemen, maar ook jezelf goed in acht nemen. Hopelijk lukt het je een modus te vinden waar je allebei mee kan leven.
We zien elkaar vanavind pas weer en dan hebben we etentje met vrienden gelijk......hij heeft amper van zoch laten horen afgelopen dagen. Alleen als ik berichtje stuurde kreeg ik iets kort terug. Dus ik ben benieuwd waar hij dit weekend mee komt. Ik ga m'n best doen zo laconiek mogelijk te doen en het vooral gezellig houden. Hoe moeilijk ik dat ook vind. Om mij heen krijg ik veel steun en iedereen vindt dat ik vanaf nu beter voor mezelf moet zorgen en hem z'n gang moet laten gaan. Ook als dat betekent dat hij baan kwijtraakt. Iedereen is verbaasd dat hij z'n baan op spel zet door twee nachten in hotel te gaan op kosten van baas, terwijl deze klus uur rijden van huis is. Maar hij ziet dat zelf niet zo, dus dan moet hij het maar gaan ervaren. Ik ga ook niet meer helpen als deze klus ten einde is en er nieuwe opdracht komt. Tot nu toe sprak ik met hem door hoe hij beste gesprek kon doen. Alle keren dat ik dat niet deed of hij het me niet verteld had, is hij afgewezen voor de opdracht. Het is een eigenwijze autist en zoals alle autisten draait de wereld om hun ikje. En nu moet ik daar weer even modus voor vinden om luchtig mee om te gaan om deze maanden door te komen. Zodat ik nog wel de minimale steun van hem heb in huishouden en kan uitvinden of het werkt als ik zo doe en ik het dan wel weer gezellig en fijn met hem kan hebben. Hele opgave, wnt tot nu toe regelde ik alles voor hem. Tot z'n agenda aan toe en alle praktische dingen in huis. Nou ja, dit weekend wordt een mooie test voor mij. Wie weet loop ik morgen al gillend weg...
Ach juffie, wat vreselijk vervelend zeg. Ik herken wat de meiden zeggen. Wij hebben de afgelopen weken ook veel op elkaar afgereageerd en waren echt niet gezellig naar elkaar. Was bij ons spanning van de test. Nu gaat t alweer heel veel beter en eigenlijk gewoon goed. Meid, ik hoop dat jullie de juiste beslissing maken en er goed uitkomen, maak geen overhaaste beslissing. Heel veel sterkte! Hier goed nieuws, de vlokken test was goed, weer mooie echo en we krijgen een meisje! Helemaal blij en opgelucht. Maar wat duurde t lang! Pfff.... Ik ga ff bij lezen. Bij ons weet nu iedereen het