Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ik weet het niet zeker hoor. We hebben wel onveilig gevreeen maar niet per se heel goed getimed (erg vroeg en erg laat tov wanneer ik denk dat ik mijn eisprong zou kunnen hebben gehad). Lekker vol onzekerheden :D

2. Anjou

Anjou Niet meer actief

Dames zitten jullie hier ;) Was jullie al kwijt na de vakantie

Voor die me nog niet kennen. Ben Anjou en 39 (nog net) Sinds feb bezig voor een tweede kindje. Was vrij snel zwanger maar helaas een missed Abortion met 8 weken. Eind juni een curettage gehad. Tijdens de vakantie weer ongi (5 weken na curettage) en maar 2 dagen dus tevreden mee.
    Nu op het wachtbankje. Twijfelend postitieve ovultatietest gehad op 7-8 (maar ja dat zijn ze altijd bij mij). Dus NOD zou donderdag dan zijn. Op mijn 40e verjaardag!! Duim Duim Duim. Voel van alles maar dat kan maar zo de hoop op JA zijn.

3. Tecla

Tecla Actief lid

8 sep 2013
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Dorri niet te boos zijn op jezelf hoor! Ik kan me je frustratie goed voorstellen want dat wachten is ook echt slopend! Maar het is ook logisch dat je uit alle tekenen hoop put. Geef jezelf nog een paar dagen en mocht het niet gelukt zijn dan klinkt je troost-sauna als een goed plan. Sterkte!

4. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    @ Tecla, Bedankt voor je lieve berichtje! had ik precies even nodig! ik zie dat jij na de mmm nu al 31 weken zwanger bent.. wat heerlijk voor je.. en wat fijn dat alles goed gaat! put ik weer hoop uit!

@ Anjou, welkom terug! ik duim voor je!

@ Schrikje, er is maar 1 x voor nodig hoor :).. duim ook voor jou!

lfs, Dorri

5. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Hoi meiden, ik was ook al wat mensen kwijt en Dorri vertelde dat de meesten hier zitten.
    Dus een aantal herken ik nog wel. hihi!

Ik heb vandaag positief getest, 1 of 2 dagen voor NOD, dat weet ik niet exact. uitgaande van een LF van 13 dagen 1 dag voor NOD.
    Dus ik ben helemaal blij.

Vorige week was ik al steeds moe en had ik een weeeig gevoel in mijn buik. Nu weet ik dus waar het van komt.

6. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe!! Wat spannend!! Duimen hoor :)

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik meld me ook weer even na een weekje vakantie. Er is lekker bijgeschreven!

@Mar77: gefeliciteerd! Heerlijk roze nieuws hier te zien.
    @Anjou: jij ook donderdag jarig? Grappig, ik ook. Ik word alleen 43.:(
    @Dorri: herkenbaar dat letten op symptomen, hoor. Ik was altijd druk tegen mezelf zeggen dat ik er niet op moest letten, maar deed dat onbewust toch.:) Hopelijk toch snel een positieve test.
    @Tecla: ik heb bij beide zwangerschappen tot de 36e week doorgewerkt. Ik heb ook een administratieve baan en dacht dat dat ook een makkie moest zijn. Maar door mijn bekkenklachten, bleek (te) lang te zitten juist funest te zijn. De laatste zwangerschap heb ik echt de weken af zitten tellen. Als ik naar huis wilde gaan 's avonds kon ik gewoon de auto niet inkomen van de pijn. De laatste werkdag ben ik huilend thuisgekomen. Ik was helemaal op. Maar toch zou ik het zo weer doen, want dan heb je na de bevalling lekker lang met je kindje (en dat is toch het belangrijkste).
    @Schrikje: wie weet nog iemand met een positieve test binnenkort. Ik moet zeggen dat toen ik vorig jaar zwanger bleek, het een maand was, dat ik ervan overtuigd was de eisprong gemist te hebben. We hadden 4 dagen voor mijn eisprong gevreeën en, voor mijn gevoel, net nadat mijn ei gesprongen was. Maar het bleek toch raak. Terwijl we zo vaak precies op de juiste momenten rondom mijn eisprong geklust hadden en dat dat nooit raak was. Vruchtbaarheid en zwanger raken blijft een onbegrijpelijk iets.

8. Tecla

Tecla Actief lid

8 sep 2013
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mar77 gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws!
    @dorri gelukkig helpt het! Ik heb in al die jaren nooit de hoop verloren ook al zakte de moed soms in de schoenen. Zolang je weet waarvoor je het doet krabbel je elke ronde of elke ivf poging toch weer op. Best bijzonder hoe veerkrachtig je dan kan zijn.
    @sneeuwmees dat klinkt heftig zeg met zoveel pijn toch doorwerken! Maar ja die weken erna met je kindje zijn inderdaad belangrijk(er). Ik hoop dat ik de 4 weken van te voren ga halen. Ga mijn best doen, maar zodra de datum voor de keizersnede bekend is ga ik eens aan het rekenen wat voor mogelijkheden ik heb... Hahaha

9. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het nadeel van een geplande keizersnede is natuurlijk dat je nooit overtijdbehandeling loopt dus loop je evt extra tijd evt mis :( ;)

@hier: ik heb ieg wel een weeë maag :D Maar heb ook last van mijn darmen dus t zal toch wel niks zijn. Ik ben ook knetter chaggo dus wordt vast gewoon ongesteld. Maar misschien waag ik morgen een testje ;)

10. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee, dat zou erg vroeg zijn, 3 wk 2 dagen na mijn vorige nod. Bij een "gewone" cyclus zou dat nog 5 dagen vóór nod zijn :) Hmm. Maar voor t zelfde geld wordt ik woensdag al ongesteld, toch altijd leuk een keertje te testen voor die tijd haha. Dus misschien tóch maar :D

11. Anjou

Anjou Niet meer actief

Helaas vandaag ongi geworden. Was dan wel een heel korte cyclus en kort LF als ik uitga van de eisprong op de 7e. Morgen naar de Gyn voor nacontrole van de curettage. Verder even in een dip. Sorry

12. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    balen Anjou!

knuffel!

lfs, Dorri

13. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Ik heb iets geks.. vanmorgen (op 12 dpo) mijn temp ineens weer omhoog naar 37 graden? Gisteren had ik een tempdip terug naar 36.7 op 11 dpo dus ik dacht ik wordt ongesteld maar nu is ie weer omhoog?

en oja, mijn borsten zijn sinds ik vanmorgen wakker werd ineens een beetje gevoelig.. maar heb ik ook wel eens voor mijn mens..

Pffff, ik snap het niet meer.. iemand een verklaring voor die tempdip op 11 dpo en daarna weer een stijging? of iets soortgelijks meegemaakt?

lfs, Dorri

14. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Anjou, ook hier een knuf van mij.
    Dorri, ik heb geen ervaring met tempen. Kan je niet helpen. Wel lastig als je cyclus je zo voor de gek houd.

Hier een slechte nacht slapen achter de rug. pfffh
    Ik heb gewoon ruim anderhalf uur wakker gelegen vanaf 10 voor half 5. Lag niet te malen, maar kon gewoon niet in slaap komen. Continu een wee gevoel. Dus uiteindelijk maar een ontbijtkoekje van beneden gehaald en toen sliep ik weer snel.

Ik heb totaal geen conditie meer. Net de hokken van de beesten schoongemaakt en ik loop te hijgen als een paard. en ben alweer uitgeblust. Helaas is even liggen er niet bij met een kleintje van 3 om je heen.

15. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Tecla, wanneer hoor je meer over de datum? Spannend hoor.

16. Tecla

Tecla Actief lid

8 sep 2013
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anjou wat rot voor je meid, sterkte!
    Dorri ik heb helaas geen ervaring met tempen, veel sterkte he?!

Mar, vrijdag heb ik een groeiecho en volgens mij willen ze dan ook de datum plannen. Ik ben benieuwd...

Ik ben gister en vandaag thuis gebleven van werk omdat ik me niet lekker voelde. Maar die in die tijd heb ik de baby ook zo weinig gevoeld, terwijl ik de hele tijd in rust ben. Ik maakte me best zorgen dus heb net gebeld en kan vandaag om 12:00 langskomen bij mijn verloskundige in het ziekenhuis. Zal je net zien dat ik de baby net weer voelde! Pfff voel me zo'n aansteller! Ik weet dat ik een grote placenta heb die veel van mijn buikwand beslaat, dus het is logisch dat ik minder voel, maar ik wil natuurlijk wel wat voelen om gerust te zijn! Nou ja ik ga er gewoon heen en dan hoop ik toch meer zekerheid te krijgen.

17. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    je belt nooit voor niks hoor Tecla. Beter 10 x teveel gebeld als 1x te weinig.

Met mijn eerste ben ik ook extra geweest en moest ik ook 2x voor ctg.
    Was blij dat ze me zo goed in de gaten hielden.
    Sterkte vanmiddag.

18. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Waar staat ECD voor en waarom heb je dat in spanje laten doen?

19. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een omo test vanochtend. Of eigenlijk vannacht want ik lag dus ook om 5 uur wakker na een drukke droom. Vond ik op zich een goed teken ;) maar helaas!

Obv mijn laatste cycli zou ik morgen of overmorgen ongesteld moeten worden. Als ik uitga van 28 dagen (wat ooit mijn ritme was) zou het zelfs tot zondag kunnen duren tot ik meer weet.

20. Anjou

Anjou Niet meer actief

Schrikje jammer.Dat wakker liggen had ik ook.

Tecla niet vervelend vinden om te bellen. Met onze zoon heb ik ook vaak een CTG ed gehad omdat ik hem slecht voelde. Beter een keer te vaak gerust stellen dan te weinig.

Deel Deze Pagina