Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: ik moet zeggen dat ik mijn hele zwangerschap aardig door alle virussen heen gefietst ben. Mijn zoontje en man waren vaak verkouden, maar ik had nergens last van. Dus hopelijk ben jij ook een beetje immuun tot je dochtertje geboren is. Ja, altijd lastig te bepalen of je kind ziek of gezond genoeg is voor school. Maar zo te horen was een dagje thuis bij je dochter geen overbodige luxe. En zo kun je toch nog even een beetje aantutten met haar, want ook voor haar wordt het zo en zo een spannende tijd. Ook goed dat de kleine nog netjes naar beneden ligt en al ingedaald. Zo te horen is die er al helemaal klaar voor. ;)

Mijn zoontje heeft nu vakantie. Had graag wat vrij genomen, maar heb niet zoveel vrije dagen, dus wil het toch maar een beetje voor me uit schuiven. Je weet nooit waar je je dagen nog voor nodig hebt en straks hebben ze ook nog eens 2 wkn mei-vakantie en 6 wkn zomervakantie. Dus dan lijkt het me wel lekker om dan wat meer vrij te nemen.
    We hadden een vakantie op het oog, met nog maar weinig beschikbaarheid op de camping. Maar mijn man kreeg niet echt overtuigend groen licht van zijn baas. Vandaag heeft hij toch maar even gebeld. Het kon wel, maar was niet heel ideaal. Ze hadden liever dat hij zijn vakantie een week zou vervroegen, dat zou hun veel beter uitkomen. Gelukkig kon dat bij mij op het werk ook nog en voor de camping die we wilden boeken maakte dat niet uit. Dus nu kunnen we in ieder geval vooruit.

2. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat fijn, je vakantie al geboekt! Waar gaan jullie naartoe? Wij waren afgelopen jaar camperen in Frankrijk maar dit jaar wordt het geen tent vakantie vrees ik 😳 We zijn er nog niet uit wat het wordt. Met onze dochter gingen wij toen naar Terschelling en dat was een fijne plek met een kleine baby. Gewoon een huisje gehuurd, niet te lang hoeven reizen. Ik denk dat het dit jaar ook zoiets wordt, maar ik heb toch de neiging om eerst even af te wachten hoe het straks is met de kleine.
    Hier in NH hebben we pas volgende week vakantie. Vrijdag is al een studiedag. Ik kijk er naar uit, even geen ochtend deadline. En donderdag was ik uitgerekend, dus dat was natuurlijk heel fijn geweest kwa timing, maar je weet nooit natuurlijk.
    Vandaag ging de VK strippen. Ik had al 2cm ontsluiting, dus het kon. Ze gaan dan de baarmoeder van de placenta losmaken of zo, en 50% kans op succes. Het voelt nu de hele dag een beetje beurs daar beneden, en af en toe steken. Ik had al op meer actie gehoopt maar het kan natuurlijk nog gebeuren vannacht. Binnen 24h zou het iets moeten doen, en anders heeft het gewoon niet gewerkt.
    Dus, wie weet ben ik morgen rond deze tijd al niet meer zwanger 😊

3. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Zomersproet, ik duim voor je!

Strippen is het vruchtvlies een beetje losmaken van de baarmoedermond/wand volgens mij ;) Hoop dat het werkt!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: wat spannend. Misschien ben je vannacht al bevallen of ben je nu zelfs bezig. Nou, meid, zet hem op en hopelijk snel goed nieuws van je!! En ook mooi zo vlak voor de vakantie van je dochtertje, zodat iedereen gelijk goed aan elkaar kan wennen.

Ik mag zo weer naar de tandarts toe om te boren. Ben zo'n schijterd dat ik het steeds maar uitgesteld heb. Maar het moet toch eens. Had maandag gebeld en kon vandaag al terecht. Brrr...

5. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep, DAT was het inderdaad 😄 Nou ja, iets losmaken dus, haha. Maar: het heeft niet geholpen helaas. Dacht het gisteravond nog wel af en toe, maar niks is gebeurd. Balen!!!! Ik verlies een beetje de moed dat mijn lichaam het vanzelf gaat regelen. Bij mijn dochter moest al worden ingeleid na 2 weken en de MK kwam ook niet vanzelf maar pas met cytotec, ondanks wekenlang afwachten. Ik vraag me dus inmiddels wel een beetje af of het zou kunnen dat mijn lichaam gewoon niet zo goed is met weeen en zelf bevallen...?! Misschien overdreven maar dat soort gedachten krijg je gewoon op zo'n moment. En ik hoopte zo op een natuurlijke bevalling deze keer.
    Sorry, heb denk ik gewoon niet zo'n goede dag en ben nu ook ineens echt snotverkouden terwijl ik dacht dat het langs me heen zou gaan.
    Okay, klaagmodus uit. Sorry dames 😔

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: 'klagen' mag best even, hoor. Kan me voorstellen als je gestript bent en je dacht even wat te voelen en het zet niet door, dat je ervan baalt. Maar wie weet... Het kan nog steeds, hè?

7. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, vervelend gevoel, lijkt mij ook. Maar het hoeft niet zo te zijn, je hebt nog even. En in overleg hoef je natuurlijk meestal ook niet de volle twee weken te wachten als je het niet ziet zitten...

8. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Zomersproet sterkte!!!! Op tijd aangeven als je het niet meer trekt he!! Want nog langer wachten kan zooooo slopend zijn als je weet dat je lijf beetje hulp nodig heeft. 😘

9. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor je steun!! Ik zal vanavond maar eens bespreken met mijn vriend wat onze plannen zijn eigenlijk, dat hebben we namelijk niet. Heb dus geen idee tot wanneer ik wil wachten. In het zkh hadden ze al aangegeven dat ik niet weer tot 42 weken hoefte te wachten omdat toen ook het vruchtwater bijna op was en onze dochter voor 42 weken niet echt groot (3300g en 50cm). Aan de andere kant hoop ik natuurlijk nog steeds op een natuurlijke bevalling, en misschien is die juist pas na 41 weken...
    Dus, toch even reden voor een gesprek vanavond om dat even te bespreken. Verkoudheid is vandaag iets beter, dus dat helpt ☺️
    Vandaag ben ik uitgerekend, en ik weet dat ik niet moet zeuren maar gewoon blij en happy dat ik zwanger mocht raken en mijn kind gewoon zonder complicaties tot deze dag mocht dragen, zeker op mijn leeftijd.
    Nou, jullie zullen het horen als er iets gebeurt 😉

10. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, morgen word ik ingeleid! Lang verhaal, maar nadat ik de baby vandaag heel weinig tot niet had gevoeld ging ik maar bellen en mocht ik meteen langskomen in jet zkh.
    cTG was goed maar weinig vruchtwater bleek tijdens de echo. Dat in combinatie met weinig activiteit van de baby was aanleiding om toch in te leiden, want ze willen niet riskeren dat er straks iets mis gaat.
    Om 8 uur ga ik dus morgen het ziekenhuis in, en morgen avond heb ik als het goed is de kleine al 😊 (hopelijk al voor de avond, haha)
    Mijn ouders komen op onze dochter passen. Heeft zij natuurlijk net morgen een optreden van haar muziekschool met in totaal 4 andere kinderen, broeder jacob en 3x3 is 9 op de xylophoon in een kerk... Nou, ik zal er iig niet bij zijn en mijn vriend ook niet, maar ik weet dus niet zeker op mijn ouders er nu op zitten te wachten daar te zitten terwijl ik iets verderop gewoon bevallen ben... Hmm, toch maar even goed over nadenken...

11. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vader jacob bedoel ik 😉 Bruder Jakob is Duits, soms komt het er toch doorheen, kan er niks aan doen 😉

12. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhhh spannend!

Hoop dat je nog lekker slaapt vannacht :) Zet m op morgen!

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: je ligt nu waarschijnlijk al in het zkh en leest dit waarschijnlijk niet (meer). Maar toch heel veel succes! Zet hem op! Hopelijk snel je kleine meisje in je armen! Ik denk aan je!

14. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    @Zomersproet, heel veel succes en hopelijk heb je snel je mooie meisje in je armen...
    Pluisje

15. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Spannend!!! Hoop dat alles naar wens gaat!

Updae hier: Het is definitief. Ik ben een zestienwekenzwangere vrijgezel met dreumes van 16 maanden die over twee maanden naar haar droomhuis gaat verhuizen. Anders dan ik nog maar paar maanden terug had kunnen bedenken, maar het is toch echt zo.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juffie: ach, meis, dus toch! Hoe voel je je? Zal best heftig zijn, want zo had je het inderdaad niet kunnen bedenken een paar weken geleden. Heel veel sterkte en ik ben ervan overtuigd dat jij je prima kan redden met je twee kindjes.

17. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Het is idd heel heftig. Maar dit is het beste voor iedereen. Hij gaat nu op zoek naar andere woonruimte dus max. twee nachten per week zal hij hier nog zijn tot hij iets anders heeft. Afspraken over zoonlief volgen nog, maar alles in belang van het kind. Zal neerkomen op zijn vaste oppasdag zoals het nu ook was. Over kindje in aantocht zegt hij helemaal niets!! Hij heeft het ook nog niet erkend en dat gaat nu ook niet meer gebeuren, wil ik ook niet. Hij heeft het überhaupt nooit over de kinderen gehad....ook niet over zijn gevoel.... Kun je je dat voorstellen? Ik niet. Heel verdrietig nu, maar ook opgelucht en blij. Dubbel dus.

18. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ach meid, wat verdrietig voor jou, maar ik weet zeker dat je het red, jij bent zo sterk
    Knuffel Pluisje

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juffie: kan me dat dubbele gevoel wel voorstellen. Volgens mij heb jij al zo lang zoveel energie in jullie relatie gestoken, om alles draaiend te houden en alles voor je vriend te regelen, dat ik me kan voorstellen dat het ook een 'rust' geeft dat niet meer te hoeven doen. Maar goed, er is ook nog een andere kant, te moeten accepteren dat het over is... Dat doet natuurlijk pijn en heeft tijd nodig een plekje te geven. Jij komt er wel (daar ben ik van overtuigd), al zal het best pittig zijn, nu je ook nog eens zwanger bent. Weet dat wij er ook voor je zijn als je een luisterend oor nodig hebt. Knuffel!

20. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff juffie, knuffels voor jou :(

Deel Deze Pagina