Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: ik had ook nooit gedacht zo lang bv te geven. Mijn oudste heb ik met veel hangen en wurgen bv gegeven tot hij 7 maanden was. Ik heb bij hem nooit voldoende melk gehad. Dus vanaf begin af aan altijd combi van bv en fv. Eerst de borst en dan kreeg hij altijd een flesje fv na. Dat werkte prima. Maar vanaf de 7e maand weigerde hij ineens de borst. Heb toen nog 1,5 maand door gekolfd om daar papjes mee aan te maken, maar toen liep de productie snel achteruit. Nu liep het vanaf het begin goed. En eerst dacht ik, als ik het een half jaar red is het mooi, toen ging het maar door en dacht ik ach, met een maand of 9 zal het wel langzaam stoppen. Maar toen ging het maar door en toen verlegde ik de grens weer naar een jaar om dan misschien voorzichtig af te bouwen. Maar nu zijn we dat ook weer gepasseerd. Maar moet toegeven dat het aantal keren bv wel sterk teruggelopen is. Ik geef alleen nog maar 's morgens, 's avonds en 's nachts nog bv. Overdag doe ik het al niet meer. Was eerst van plan om dat wel te doen op de dagen dat ik niet hoefde te werken, maar mijn zoontje is overdag zo onrustig dat hij ook niet meer de rust kan opbrengen om aan de borst te zitten, als de tv aan staat, er een kat naar beneden komt of broerlief allerlei kunsten aan het uithalen is. Dus ik nu ook overdag geen moeite er meer voor om hem de borst aan te bieden.
    Ik sta er zelf ook dubbel in. Aan de ene kant als ik aan stoppen denk, dan maakt het me ook verdrietig, omdat het ook zo'n momentje met hem samen is. Maar soms heb ik het ook zwaar gevonden. Zeker dat clusteren de eerste maanden was slopend. En hij speent of duimt niet, dus de enige manier om hem stil te krijgen als hij 's nachts huilend wakker werd, was een troosttietje. En ja, dat hakt er ook wel eens behoorlijk in. Zeker als hij nog wel eens nachten had waarin hij 2 keer zo'n moment had en je 's morgens ook weer op tijd je bed uit moet om te werken of de oudste naar school te brengen. Dus het is zeker geen walhala om borstvoeding te geven, want ik heb er ook wel eens van gebaald dat ik blijkbaar de enige was die hem moest voeden maar ook troosten. Dus snap het maar al te goed als vrouwen ermee stoppen omdat ze zich te gebonden voelen.
    En lekker een nieuw terras. Er komt beter weer aan, dus als het goed is, kun je het terras dubbel en dwars inwijden de komende dagen.:)
    @Juffie: paasdagen goed doorgekomen? 22 wkn alweer, wat gaat het snel bij jou.

Hier de paasdagen weer voorbij. Was wel lekker een paar dagen vrij, maar het vliegt, zoals gewoonlijk, ook weer snel voorbij. Morgen moet ik al om 8 uur op het werk zijn (ipv 9 uur) ivm een paasontbijt. Snap niet wie het verzonnen heeft :x, maar het is een onmogelijke tijd voor mij om te gaan halen en weet ook nog niet hoe ik het moet gaan redden morgen. Mijn man heeft morgen nachtdienst en slaapt dan langer uit. Normaal maak ik de oudste klaar en kleed mezelf aan en dan is de jongste ondertussen ook wakker en die voed ik dan. Dan breng ik de jongste naar mijn ouders toe en breng ik de oudste naar school. Dan ben ik vaak een paar min. over 9 op mijn werk. En heb ik de hele tijd behoorlijk aan moeten poten om alles op tijd overal klaar en afgeleverd te hebben. Morgen is de oudste dus ook nog eens vrij van school, maar die is uit zichzelf niet om half 8 al op. De jongste is normaal gesproken ook pas rond 8.15 uur wakker en die voed ik dan.
    Dus nu moet ik die wakker gaan maken en als er een ding is wat ik rot vind, is het een kind wakker maken.:(

2. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, walhala is een goed woord ervoor: nee, dat is het beslist niet, bv! Maar idd wel een heel fijn middel om te troosten! Cleo accepteerd gelukkig wel een speen, dat maakt net vaak heerlijk makkelijk om haar snel rustig te krijgen!
    Ik ken die ochtendstress maar al te goed. Alles loopt en past als het maar in je gewend ritme is, en als iemand dan i eens vraagt om eerder op werk te komen kan dat behoorlijk moeilijk zijn! Ik weiger dan meestal ook afspraken die voor 9 worden ingeplanned omdat ik het gewoon niet red met de oudste naar school te brengen als mijn vriend er niet is of niet kan inspringen. Het is dan gewoon niet anders. En straks met 2 wordt het nog wat, als ik dan weer moet werken. Pfff... Gelukkig heb ik nog eventjes en moet ik pas medio augustus weer werken, maar de eerste september week is mijn vriend een week inde VS en vraag ik me nu al af hoe en of we dat gaan redden...
    Maar ja, alles is te doen, ik zal dan maar niet te veel afspraken in de ochtend plannen, haha😄

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: wat heerlijk dat je nog zo lang bij je kleintje thuis kan zijn. Inderdaad nog maar niet in zitten over hoe je het allemaal gaat redden. Gaat je ongetwijfeld allemaal lukken (dat weet ik wel zeker :)). Maar het schema zal nog zoveel keer bijgesteld worden de komende tijd. Dus eerst maar genieten en later maar zorgen maken.
    Ik ben vanmorgen 10 min. te laat op het paasontbijt verschenen. Moest natuurlijk tot overmaat van ramp ook nog eens de autoruit krabben. Had ik even niet ingecalculeerd en ik was al laat.:)
    Maar goed, we hebben het weer gered, voor zover mogelijk. Mijn zoontje was, wat ik niet verwacht had, op tijd wakker. Maar daarentegen wilde hij weer niet drinken. Dus heb hem met een bord pap bij mijn ouders gebracht. :). Verdient niet echt een schoonheidsprijs, maar kon even niet anders. Denk dat mijn ouders en mijn zoontje nog het minst problemen ermee hadden. ;)

4. Fashionlover

15 jul 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sneeuwmees: zou er persoonlijk niet aan moeten denken om nu nog steeds borstvoeding te moeten geven. Het is zo vermoeiend (vind ik). Maar ieder zijn eigen manier natuurlijk!! Hier vorige week een zieke dochter van 1 jaar die meerdere keren alles onder gespuugd had ( ik bleef maar wassen) gelukkig was ze met de paasdagen weer beter zodat we toch nog gezellig een brunch in mooi restaurant aan het water in Rdam hadden gedaan . Inclusief knutselnanny's voor de kinderen ideaal!!!

Afgelopen weekend was mijn oudste dochter jarig (8 jaar geworden)
    Kinderfeestje ook weer achter de rug !!

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fashionlover: bv is zeker vermoeiend. Ik doe er overdag ook geen moeite meer voor om hem aan te bieden. Ik had ook nooit gedacht het zo lang te doen. Want ik ben altijd de eerste geweest die hardop riep dat ik niet met een peuter aan de borst zou willen zitten. Het is dus dubbel. Aan de ene kant berusting als het zou stoppen, aan de andere kant ook emotioneel.
    Jij nog gefeliciteerd met je dochtertje! 8 jaar alweer. Een heel dametje al, zeker.

Mijn zoontje (van 1) is nu ook geveld door buikgriep. Zo sneu. Hij is al zaterdagnacht begonnen met overgeven en eet niets en drinkt weinig. Vandaag leek het goed te gaan, maar vanmiddag had hij weer overgegeven. Kan daar zo slecht tegen hem zo ziekjes en zielig te zien. Ook lastig omdat je niet weet als hij huilt of het pijn is, misselijkheid of wat dan ook. Hij slaapt nu weer. Hopelijk morgen eindelijk eens vooruitgang.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wat is het rustig hier. Ben zelf ook een week druk geweest. De jongste is een week druk geweest met de buikgriep. Veel overgegeven, weinig gegeten. Hij lijkt het ergste gehad te hebben, al heeft hij wel weer 2 keer zijn eten eruit gegooid. Hopelijk omdat zijn maagje nog wat moet wennen. Het arme jochie heeft een behoorlijke jas uitgedaan. Het was een lekkere volle baby aan het worden, met heerlijk babyvet. Maar dat laagje is er nu wel af en de ribbetjes kun je al weer voelen. Wat kan dat snel gaan (gelukkig meestal ook weer de andere kant op).
    De oudste is sinds donderdag geveld door buikgriep en was tot gisteren ook een zielig hoopje mens. Hoop maar dat hij nu ook het ergste achter de rug heeft.
    Ik mag weer werken vandaag helaas. Heb de afgelopen dagen, ondanks het mooie weer, vooral binnen gezeten. Eerst met mijn jongste en toen die net op begon te knappen en ik erop uit dacht te gaan, viel mijn oudste om. Nou ja, het is niet anders. Vrijdag over een week gaan we een weekend weg, dus vind het belangrijker als iedereen dan weer fris en fruitig is.

7. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo Dames

Ik kom ook graag mee kletsen hier. Ik ben 38 en hoop samen met mijn man nog een tweede kindje te mogen krijgen.
    Mijn zoon is bijna 6. Mijn man vond de verantwoordelijk erg groot en durfde een tweede niet aan ( terwijl hij een geweldige papa is!)maar gelukkig ziet hij het nu anders. Hij vind het idee nog steeds een beetje lastig, maar gaat er vol voor😜. Ik ben een hele gelukkige vrouw dat we het nog gaan proberen, hij had me niet gelukkiger kunnen maken! Uiteraard ben ik wel al 38 en hoop dat het nog wel gaat lukken.
    Ik ben erg veel afgevallen (45 kg) ,dat is ook een van de redenen dat mijn man het wat meer aandurft, en een stuk fitter dan bij de vorige keer dus denk dat dat wel goed zit, dat hopen we dan maar.
    Ik zit in ronde twee dus nog vol goede moed.

8. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Ha meiden, lees af en toe nog mee, maar erg druk nu met verhuizing. Volgende week gaat het gebeuren! Inmiddels flinke buik, dus dat maakt het inpakken niet makkelijker. Gelukkig veel hulp!
    Geniet van het mooie weer!!

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fiol: welkom, hier en leuk dat jullie voor een tweede kindje gaan. Mijn man en ik zeiden laatst nog dat dat best een leuke tijd was. De spanning van een ovulatietest en dan proberen (met ons werk en een peuter rondlopend) een moment te pakken. Had wel iets die tijd. Dus geniet ervan! Hopelijk is het snel raak. De omstandigheden (zoveel afgevallen) zijn in ieder geval gunstig.
    @Juffie: zat afgelopen weekend nog te bedenken dat je verhuizing nooit lang meer kan duren. Veel succes en heerlijk dat je hulp hebt, want jij moet een beetje goed op jezelf passen. Succes en sterkte en hopelijk kun je binnenkort echt een nieuwe start, op een nieuwe plek beginnen.

10. chaibi

chaibi Lid

14 nov 2014
    45
    0
    0
    Locatiemanager
    Zwolle
    ha beste mensen,

Ja, ja, ik leef ook nog, lekker positief druk geweest en een mooie Koningsdag gehad. Lekker weertje en heerlijk op het terras gezeten. Met de jongste dame ook alles prima, al bijna 6,5e maand en ik voel me gelukkig nog best fit. Natuurlijk minder conditie en alles wordt iets moeilijker maar ik heb niets te klagen!
    Ga bijna de andere kant optellen, nog een kleine 11 weken :)

Juffie, heel veel succes met verhuizen!

Wat leuk dat jullie de verhalen zo herkennen met het genieten van elkaar wat nu absoluut neit lukt. Daarom genieten we nu echt meestal even dubbel, we beseffen ons ter dege dat het straks ook even afgelopen is met onze quality time. Maar zo'n prachtig meisje erbij zal uiteraard ook weer een droom zijn en opa en oma willen vast wel een keertje oppassen in het weekend.

Fiol, wat spannend weer! We wachten met je af!

Mijn plan is ook weer borstvoeding, ging me de eerste 2 x ook redelijk goed af dus we gaan er weer voor. Wil een nieuwe kolf gaan kopen, krijg ook mooi terug via zilveren kruis, dus handig! Twijfel een beetje tussen Medela en Avent, heb beiden wel gehad maar zijn weer zoveel nieuwe modellen. Wat is jullie ervaring?

11. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, Zou ik ook met jullie mogen meeschrijven? Ik zal in het kort mijn verhaal vertellen. Ik ben mama van 2 prachtige icsi kindjes. Een zoon van 6 jaar en een dochter van nu net 2 jaar. Ondanks mijn leeftijd (42) en het feit dat zwanger worden voor ons totaal niet vanzelfsprekend is, is er toch nog de kriebel voor een derde kindje. Hierdoor willen wij rondom de zomer toch nog een nieuwe icsi poging gaan wagen. Ik weet dat ik mijn leeftijd tegen heb, maar de verhalen van "oudere" dames bij wie het nog is gelukt, geeft mij hoop.
    Mochten jullie nog vragen hebben, gooi maar op.
    Verder moet ik mij nog wel inlezen in de verhalen.

Chaibi, ik heb de medela freestyle. Wel erg aan de prijs maar ben er super tevreden over geweest! En ja, ik geef nog steeds borstvoeding. (kolf alleen al een bijna een jaar niet meer).

12. chaibi

chaibi Lid

14 nov 2014
    45
    0
    0
    Locatiemanager
    Zwolle
    Natuurlijk welkom hier! Ik ben 41 jaar en al 29 weken zwanger inmiddels. Een gelukkige die niet met trajecten te maken heeft gehad en al 2 mooie dames van 12 en 10 jaar van mijn ex man.
    Dit wondertje is het eerste kindje van mijn vriend en mij. Het aftellen aan de andere kant begint al bijna voor ons en ik voel me goed.

De eerste keer had ik idd ook Medela, de 2e keer Avent. Ik zie er nu ook andere merken tussen staan en krijg een gedeelte vergoed, erg handig! Ik heb al een flesje Avent in 1 van de babypakketten gehad, maar ik wil eerst even goed inlezen. Zie ook dat je met Medela eerst de schelp van je borst ook moet meten voor een goede maat?

Nog lekker een paar uurtjes weekend, de meiden zijn op pony kamp en genieten volop! Morgen dagje werken en dinsdag weer vrij. Dan woe.ochtend en donderdag heel werken en dan lekker een weekendje weg met vriendlief. Allemaal een fijn weekend nog, groetjes!

13. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Ha lieve allemaal,

Ik ga stoppen op zp, weet niet wie met me meeleest en dat voelt niet goed gezien mijn situatie. Vind het voor deze groep erg jammer, want heb veel steun van jullie mogen ontvangen. Voor wie wil en Facebook heeft....stuur een pb, dan voeg ik je toe en houden we toch nog contact!

Voor de anderen: 😘 jullie zijn geweldige mensen, dank voor alle tijd en lieve woorden!!! 🍀

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Chaibi: ook ik leef nog...hihi.. Ik heb ook een medela kolf. Een hele simpele met zo'n draai-rad erop om hem harder te laten kolven en twee flesjes erbij. Ik heb hem al in 2009 gekocht, dus die zal er zeker niet meer zijn. Weet ook niet eens welk model het is. Ik ben er op zich wel tevreden over. Al ben ik nooit een fan van kolven geweest. Maar ja, je ontkomt er niet aan met bv, werk e.d.
    @Tauret: leuk dat jullie er weer voor gaan. Hier ook een oude mama, die op haar 38ste haar eerste kindje heeft gekregen (spontaan zwanger). Op mijn 39ste werd ik weer (redelijk snel) spontaan zwanger, maar dat eindigde in de 12e week in een heftige mk. Daarna lukte het maar niet meer spontaan zwanger te raken, dus op mijn 40ste zijn we toch maar eens naar het zkh gegaan. Geen gekke dingen ontdekt (behalve mijn leeftijd). Op advies van de gyn met ivf gestart. Waarna we 3 mislukte ivf-pogingen hebben gehad, waarvan de laatste in Dusseldorf. Net toen ik de moed een beetje begon te verliezen en ik me weer aan het opladen was om aan de 4e poging te beginnen, bleek ik geheel onverwacht spontaan zwanger. Op mijn 42ste (vorig jaar) dus bevallen van mijn tweede zoontje. In principe is mijn gezin compleet, al herken ik die kriebels ook nog wel. Na de geboorte van mijn zoontje had ik zoiets van geen anticonceptie meer gebruiken en maar gewoon zien wat de natuur ons nog zou brengen. Maar merkte al snel dat ik toch weer meer op eisprongtekenen ging letten en bewust dan toch weer juist dan wilde vrijen. Omdat ik niet meer die stress wilde met NOD, eisprong en op tijd klussen, toch maar een spiraaltje laten zetten. Alhoewel het af en toe dus toch nog kriebelt... Maar ik moet niet zeuren. Heb twee gezonde jongens en twee zware zwangerschappen gehad. Dus het is hoe dan ook niet meer verstandig (al zou ik het al willen). Maar des te leuker als ik anderen er wel voor zie gaan. Ik hoop dat het snel raak mag zijn.
    @Juffie: jammer dat je ons gaat verlaten, maar begrijpelijk, gezien jouw situatie. Jij ook bedankt voor alle gezelligheid hier en succes met je nieuwe huisje en je kindje(s).

We zijn net terug van een weekendje kamperen bij de boer. Kamperen is een groot woord, want het waren compleet ingerichte tenten met een eigen wc.;) De eerste nacht was het rond het vriespunt 's nachts, dus dat was echt afzien. Maar na zaterdag een heerlijke dag gehad te hebben, was ik weer een beetje enthousiast. Kinderen hebben het heerlijk gehad. Zelfs de jongste ontsnapte continue onder het tentdoek door en kroop in een noodgang het veld op richting de trampoline. Gelukkig allemaal kindproof, dus (vooral zaterdag) met een luie stoel erbij, was het geen straf hem in de gaten te houden.:)
    Gisteren weer thuisgekomen. Wasmachine draait weer vollop en de tassen zijn zo goed als uitgepakt. De jongste heeft alleen sinds gisteren bijna 39 graden koorts. Dus dat is minder helaas.

15. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo dames

Juffie, ik ken je verhalen uiteraard niet, maar succes verder!

Leuk sneeuwmees kamperen bij de boer! Heb ik ook wel eens gedaan, wij hadden toen wel erg veel last van vliegen😂😊.

Ik had ook een medela, maar dat is ook al van 2009😊.

Ik zit weer op de wachtbank....... Pfff er niet te veel mee bezig zijn lukt niet😂😂, dus ik heb besloten dat ik dan maar moet accepteren dat ik er veel mee bezig ben. Geeft gek genoeg toch een beetje rust.
    Daarnnaast ook bezig met het opknappen van de zolder en we hebben een nieuwe keuken in offerte staan? De planning is om die in de zomer te plaatsen.
    Weet een van jullie toevallig hoe ik gelijk kan zien of iemand na mij hier nog gereageerd heeft, nu moet ik via de zoek machine deze pagina zoeken?

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fiol: ik heb dit topic bij de favorieten staan op mijn laptop, dus kan snel spieken of er nieuws is.
    En leuk vooruitzicht een nieuwe keuken. Onze keuken begint ook langzaam in te storten, dus wij willen ook een nieuwe keuken. Maar mijn man en ik verschillen erg in hoe we het willen. En als we het willen, moet er ook het nodige gebroken gaan worden en daar hebben we even geen zin in. Maar iedere keer als ik weer een la lostrek die half kapot is, jeukt het toch...
    En ja, er teveel mee bezig zijn herken ik zo. Ik was er toen ook 24/7 mee bezig. Altijd weer stress rondom mijn eisprong. Mijn man heeft een onregelmatig rooster en dat stomme ei sprong altijd net als hij toevallig net moest werken (leek het). Daarnaast al het googlen hier op zp om maar dé gouden tip te vinden waar je zwanger van kon raken. Heb kapitalen uitgegeven aan poeders, vitamines, voetreflex, accupunctuur en mijn hersenen die continue overuren leken te maken. Kwaaltjes voelen, maar er niet te veel op willen letten. Dus ja, de aan-uit knop van het ermee bezig zijn heb ik ook nooit gevonden.:)

17. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Dankje sneeuwmees.

Keuken komt er van de zomer dus nu kunnen we nog rustig klussen😳😊.
    Het is inderdaad ook naast de stress leuk! Ik hoop zo dat het lukt!

Groetjes

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fiol: ik vond het toen ook best een leuke tijd. We moesten vaak creatief zijn om te kunnen klussen. Met een man met onregelmatig rooster en mijn werk en een peuter die af en toe moest slapen. Dat gaf naast stress, ook wel een kick als er het ei weer in zicht was.;) Dus in dat opzicht mis ik dat wel eens. Nu zijn we uberhaupt te moe (en er is er geen moeten meer) om te klussen. Dus dat is wel eens jammer.:(

19. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, ben et ook nog en lees ook af en toe mee telkens als ik zit te voeden maar soms heb ik net wat geschreven en dan is mijn sessie verlopen en alles weg...
    Fiol, welkom! Hier ook een oudere moeder, ik heb een dochter van bijna 7 en baby van vandaag 11 weken en ben dinsdag 42 geworden. Zoals je in mijn banner ziet ook hier helaas een MK moeten meemaken een jaar geleden, maar ben toen gelukkig vrijwel meteen weer zwanger geworden ( daarvoor telkens na 8 rondes)

20. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1320 Zomersproet, 9 mei 2015
    Laatst bewerkt: 9 mei 2015
    Ik heb trouwens de Medela pump in style kolf, 2 borsten tegelijk kolven en alles netjes in een rugzak verwerkt, helemaal super. Die had ik van een vriendin kunnen overnemen en die had hem ook 2 e hands maar anders zijn die dingen ook reteduur, en ik heb nu maar 60 euro betaald. Ben er heel blij mee. Met de eerste dochter had ik eerst de avent handkolf en toen een elektrische van avent gekocht. Maar het was toch een gedoe, en zo'n dingetje floepte er de hele tijd uit als ik te hard kolfde en dat moest ik dan uit de melk vissen om weer in te kunnen zetten en door te gaan. Het was ook een enkele, en ik moet zeggen dat de dubbele toch wel erg fijn is. Ook al werk ik voor Philips (avent is daar onderdeel van), wat de kolf betreft ben ik toch wel veel blijder met de medela... De rest, flesjes en spenen en zo vind ik wel weer fijn van avent.

Tauret, jij trouwens ook welkom!! 😄 en succes 😊

Deel Deze Pagina