@Fiol: wat stoer dat je op het toneel staat. Ik ben daar een veel te grote schijterd voor. En een wijntje bij Guus is inderdaad ook niet verkeerd...hihi... Vandaag mijn vrije dag, maar vanmiddag hebben we met een kennis van mijn man afgesproken in Den Bosch. Hij gaat dan lekker bij kletsen en ik ga ondertussen lekker winkelen met de kids (en dan spreken we weer ergens af). Dus wel een leuk vooruitzicht. Eerst de nodige puin in huis ruimen, want als moeder ben je nooit helemaal vrij.
Sneeuwmees, ik hoop dat je leuke dingen hebt gescoord! Fiol, klinkt idd spannend, toneel in een manege en dan nog eens te paard! Bij mij is de woensdag ook altijd schoonmaakdag. En ook al hebben we een werkster die woensdag komt, toch moet ik van tevoren opruimen, de was doen en was die is blijven liggen opvouwen, bedden verschonen en noem maar op. En met de oudste (en cleo in de babybjorn dus) naar paardrijles, en dan is het ook nog een korte dag op school . Nu ben ik natuurlijk sowieso thuis, maar woensdag is altijd zo'n beetje de drukste dag van de week... Wat betreft plannen: vanaf donderdag heb ik mijn schoonfamilie in huis. Schoonvader komt donderdag en vrijdag nog de twee broers van mijn vriend met hun vrouwen en ook nog 2 kids! Eens per jaar houden we familiefeest omdat sv in zwitserland woont, de 2 broers in Duitsland en wij in Amsterdam. Het wordt dus druk. En onze oudste wordt zondag ook nog eens 7! Dinsdag traktatie op school en BSO en woensdag kinderfeest, en dan ben ik even toe aan vakantie denk ik 😄
Oh heerlijk, ff tijd om te genieten! Met de hele familie dus, zal wel druk zijn, maar vaak ook erg gezellig, leuk! Veel plezier en succes!! Boaz is 5 juni jarig dus dat is er ook al vlug, taart al besteld en uitnodigingen de deur uit! Op de uitnodigingen had ik 03-05 in plaats van 03-06 geschreven, haha, lekker suf! Ik ben nog altijd misselijk, dus ben vanmorgen ff langs de HA geweest, stuurt hij me door voor een hele buik echo, hij voelde iets in mijn bovenbuik😏. Nou ja ik kan morgenochtend al terecht. Wij hebben hier in het dorp een nieuw centrum, waar ze ook echo's doen, helemaal top! En sneeuwmees, nog geslaagd?
@Zomersproet: wat een pracht meisje heb je, toch? Inderdaad verplicht onthaasten met zo'n kindje op je arm. Heerlijk toch als ze zo voldaan en tevreden bij je slapen. Geniet ervan, ze zijn zo groot. En wat een drukte in je huis. Ik word al moe als ik aan zoveel drukte denk. Maar het is ook wel heel bijzonder zo allemaal bij elkaar. Maar kan me voorstellen dat je na afloop helemaal afgedraaid ben. Is dit de eerste keer dat je schoonfamilie de kleine meid gaat bewonderen? Mijn vrije dagen zijn meestal ook de dagen dat ik het drukst ben. Mijn man houdt het huishouden grotendeels bij op de dagen dat ik werk. Maar inderdaad bedden verschonen en echt schoonmaken doe ik toch zelf op de dagen dat ik vrij ben. Heb ook wel eens aan een werkster gedacht, maar kan moeilijk dingen uit handen geven, dus zou aan mij niet besteed zijn, omdat ik denk ik voordat ze zou komen eerst zelf het hele huis aan kant zou maken (uit schaamte...voor de troep). @Fiol: oh, zoiets met een datum zou mij ook kunnen overkomen...hihi.. Ga je iedereen nu bellen? Of ga je ervan uit dat ze het snappen? Hoe oud werd je zoontje ook al weer? Bedacht me net dat toen jij 5 juni schreef, dat 6 juni onze trouwdag is. Moet ik ook nog wat voor verzinnen om wat leuks te doen (gewoon met ons gezinnetje, niets bijzonders). Ik ben niet lekker geslaagd met shoppen. Soms kan je daar zo'n zin in hebben en dan kun je niets leuks vinden of hebben ze niet wat je zoekt. Dus dan is het extra frustrerend. Had zelf nog wat kleren willen zoeken, want ik moet zaterdag naar een bruiloft van een collega. Maar kon zelf ook niet echt iets vinden. Er zitten nog de nodige kilo's aan en wacht steeds maar met leuke nieuwe kleren kopen omdat ik nog steeds ooit af wil vallen. Maar ja, nu loop ik even vast. Moet mijn kast nog maar eens doorspitten. Heb net ook even wat dingen via de wehkamp besteld en had gehoopt dat dat morgen afgeleverd zou worden. Maar was te laat en nu wordt het zaterdag tot uiterlijk 15.00 uur pas afgeleverd. Dus wordt een beetje kort dag als daar niets bruikbaars tussen zit en ik moet na 15.00 uur alsnog op pad. Nou ja, zie wel. We zouden overigens 2e pinksterdag naar mijn schoonouders gaan. Ze zijn beiden jarig geweest en omdat ze niet tegen teveel drukte in huis kunnen, hadden ze bedacht om met elkaar uit eten te gaan. Mijn man had speciaal vrij geregeld op zijn werk. Maar gisteren werden we gebeld door zijn vader. Hij bleek een fout gemaakt te hebben. Het restaurant waar we naar toe zouden gaan, had de reservering op 1e pinksterdag staan en hij dacht het op de 2e pinksterdag afgesproken te hebben. Nu vroeg hij of we niet alsnog op 1e pinksterdag konden, maar dat kan dus niet omdat mijn man dan juist moest werken omdat hij de 2e pinksterdag vrij wilde. Zijn vader zou een nieuwe datum prikken. We hebben nog teruggebeld waarom zo moeilijk doen. Waarom niet gewoon een ander restaurant zoeken. Iedereen kon nu en had zich vrijgehouden. Maar zijn vader is al wat op leeftijd en kan dan moeilijk schakelen. Hij wil een andere datum prikken. Nou ja, zeg maar niets. Maar volgens mij is dat nog meer werk, dan nu een ander restaurant zoeken. Maar goed, ik wil me er ook niet teveel mee bemoeien. Nu dus onverwacht 2e pinksterdag 'vrij'.
@zomersproet: wel bewondering voor je om zoveel mensen in huis op te nemen. Bij mij zou het niet eens passen? Waarom boeken ze geen hotelkamer? Of is dat niet de bedoeling. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. hier lekker 'vrij' met Pinksteren; volgend weekend mijn vriend jarig dan krijg ik weer bezoek. Wel morgen shoppen om eindelijk goede matrassen te kopen . Verder heel druk op het werk; moet twee nieuwe collega's inwerken waardoor ik weinig op zp zit.
@Fashionlover: vond dat vreselijk om mensen in te moeten werken. Toen ik met zw. verlof ging werd mijn taak door twee mensen opgevuld (met allebei een heel verschillend 'startniveau'). Dus erg vermoeiend, maar goed, soms hoort het erbij. Heb net toch iets heel raars meegemaakt. Gisterenavond voor i naar bed wilde gaan, gaf ik zoals altijd de katten eten, maar een van mijn katten kwam niet (heb er 2). Dacht nog dat hij dan waarschijnlijk buiten zou zijn, maar ook daar was hij niet. Toen alles in huis nagelopen. Hij verstopt zich wel eens in een kast of in de kelder, maar hij was nergens. Vanmorgen was hij ook niet thuis. Heb rondjes in de wijk gelopen en hem bij amivedi aangemeld, omdat dit niets voor hem is. Hij gaat wel eventjes naar buiten, maar weet bij geluid geen raad om weer binnen te komen. Vanavond ging mijn zoontje naar bed toe en toen kwam hij ineens naar beneden dat hij de kat gevonden had. Hij lag onder ons bed. Ik dacht dat hij een geintje maakte, maar het bleek echt zo te zijn. Wel gedraagt hij zich erg vreemd, want hij lag in een hoek van het bed en reageerde dus ook niet op mijn roepen (net als gisteren blijkbaar toen ik hem ook aan het zoeken was) en lag apatisch voor zich uit te kijken. Hij leek wel in een soort van shock te zijn. Heb hem op bed gezet, wat te eten en drinken gegeven, en dat heeft hij liggend opgegeten. Hij kan wel lopen, maar loopt heel laag over de grond. Heb al contact met de dierenarts gehad en moet zo weer terugbellen om te bespreken of ik nog moet komen. Het lijkt of hij ergens zo van geschrokken is of onder de indruk (aangereden?) en zich dus vreemd gedraagt. Aan de ene kant dus dolgelukkig dat hij thuis is, maar de vraag blijft wat er dan wel met hem aan de hand is.
Ach sneeuwmees, zo zielig als zo'n beestje zich niet goed voelt. Ik weet wel dat het nooit goed is als een kat zich verstopt. Een van mijn laten is vorige week ziek geweest, bleek keelontsteking te hebben, kost wat geld, maar is gelukkig weer helemaal de oude! Het is wel een goed teken dat hij nog eet en drinkt! Sterkte ermee!!
@Fiol: vond ik ook vreemd dat hij zich zo weghoudt in zijn eigen huis en zelfs niet reageert als ik hem roep (terwijl hij toch zo gek op mij is altijd). Gisterenavond laat nog contact gehad met de dierenarts. Omdat hij wel wat gegeten en gedronken had, stelde ze voor om vandaag even langs te komen om toch alles even na te laten kijken. Vannacht heeft hij zich nog verstopt in een kledingkast (die hij zelf kan openmaken), maar lag hij wel ontspannen te slapen. Vanmorgen dus naar de dierenarts geweest en ze kan zo gauw niets vinden. Een poot was wat gevoeliger, maar functioneerde toch verder goed. Ze heeft hem uit voorzorg een pijnstiller gegeven voor een paar dagen, just in case. Ze vermoedt dat hij door iets zo erg geschrokken is dat hij 'getraumatiseerd' daardoor is. Dan kunnen ze blijkbaar dit gedrag vertonen. Ik blijf het bijzonder vinden. Maar goed, we hopen maar dat hij snel weer de oude is. Bezoekje aan de dierenarts was kort, maar wel een behoorlijke rib uit mijn lijf (waarschijnlijk doordat het weekend was). Had kleren besteld bij de Wehkamp en alles is binnen. Heb alles al aangepast en had gehoopt dat sommige dingen niet zouden passen of niet zouden staan. Maar nu past alles (en staat volgens mij ook nog). Kan nu dus weer niet kiezen wat ik vanavond naar de bruiloft aan moet. Ben altijd zo'n twijfelaar. Moet nu dus nog weer op mijn man wachten tot hij thuis is van zijn werk, dat ik even zijn mening vraag.
Ha beste allen, Wat leuk, zoveel berichtjes als je even niet bent geweest. Soms denk ik er dagelijks aan en op andere momenten zo weer weken niet en kan ik flink bijlezen Juffie, jammer, maar begrijpelijk idd. Fiol, wat spannend, ik rol straks door om te kijken! Hier nu nog 4 weken werken en dan nog een kleine 4 weken en dan is onze kleine er als het goed is. Gaat prima hoor, buik zit natuurlijk steeds iets meer in de weg, kan niet altijd meer wat ik wil in de tijd die ik normaal red maar dat krijgt steeds meer een plekje en accepteer ik steeds makkelijker. Jongste dochter donderdag jarig, gisteren kinderfeestje en morgen grote verjaardag. Ja, wat vliegt die tijd voorbij he....ze worden zo snel groot. Die kleine van ons krijgt waarschijlijk 3 moeders en 1 vader, hahaha...die meiden van mij zijn al zo groot dat ze zich er vast lekker mee gaan bemoeien. Ik lees even verder!
Mooie tips van de Medela, grote kans dat dit bij mij ook weer de Medela gaat worden. Fiol, wat jammer zeg....echt definitief nu voor deze maand dan? We gaan met je meeduimen voor volgende maand. Nog wat uit het doktersbezoekje gekomen? Het intiem zijn, het is nu iets minder dan normaal ivm mijn dikke buik, maar ik mag niet klagen gelukkig, zal het straks na de bevalling wel weer doodeng vinden denk ik. Tot half november met verlof, kan niet wachten!!! Zomersproet, mooie foto! Heerlijk weer dat kneuterige! Sneeuwmees, leuk uitje, was het geslaagd? Minder dus, jammer joh....en wat sneu voor de kat. Hopelijk is ie er snel weer bovenop. Herkenbaar die vrije dagen, hahaha....boodschappen, huisje, kids... Allemaal een heel fijn Pinksterweekend gewenst!
Chaibi toch weer spannend als het er bijna is, succes hoor met de laatste loodjes. Sneeuwmees hoe is het met de kat? En een goede bruiloft gehad? Zomersproet zal het wel druk hebben) maar ook gezellig? Gefeliciteerd! Succes verder! Ik heb gisteren de hele dag gerepeteerd voor toneel, best pittig, maar ook leuk! Nu een beetje spierpijn van het lopen in het zand, hihi maar het is de moeite waard! De echo was goed, gelukkig, van de week bloedprikken om te kijken waar die misselijkheid vandaan komt. Fijne Pinksteren!
Chaibi, gefeliciteerd! Onze grote is ook vandaag jarig, 7 alweer. Zo bijzonder, 7jaar geleden in het ziekenhuis geweest, weeen net begonnen rond deze tijd... Idd huis vol. Hotel zou een optie zijn maar zo vinden we het wel lekker, vooral s'avonds, dan ga je gewoon naar bed en kan de partner nog even op blijven bv. We hebben 2 kimderkamers en een grote werkkamer, en en heel grote masterbedroom op de bivenste verdieping, daar slapen wij nu met de 2 kinderen. Gelukkig ook 2 badkamers, dat scheelt ook enorm! Het is wel gezellig, maar volgend jaar wordt het centerparks hebben we gisteren besproken. Er komen nu steeds meer kinderen en wordt het steeds moeilijker kwa plek. Maar verder is zo'n weekend wel bijzonder, want anders kom je zo gauw niet bij elkaar... Zo, klaar met voeden (altijd even een fijn moment voor mezelf nu het huis vol is ) en.moet nu nog een taart bakken voor straks, mijn ouders komen ook. Groetjes!
@Chaibi: toen ik zwanger was, had ik ook regelmatig last dat de buik in de weg zat. Maar toen ik eenmaal bevallen was, miste ik hem toch. Rare wezens zijn wij toch ook. En lekker aftellen tot je verlof. Ik vond dat toen ook zo heerlijk. De sfeer op ons werk was verre van ideaal, dus toen ik wist dat ik zwanger was, kon ik niet wachten om even 4 maanden van mijn werk verlost te zijn. Ik wist dan ook feilloos hoeveel weken werken ik nog moest vanaf vroeg in mijn zwangerschap. @Fiol: fijn dat de echo goed was. Kun je niet iets krijgen voor de misselijkheid? Naast pijn vind ik misselijkheid ook altijd een van de rotste dingen. En spierpijn van het repeteren? Dat is nog een hele body-work out dus. @Zomersproet: gefeliciteerd met je zoontje. Ja, altijd even een bijzonder gevoel op zo'n verjaardag. Toen had ik weeën, toen had ik persweeën enz.. Het is in ieder geval een zonnige dag, dus hopelijk kan je bezoek ook even naar buiten. Ik houd zelf wel van gezelligheid, maar heb af en toe ook wel even behoefte aan rust. Dus kan me helemaal voorstellen dat even je dochtertje voeden een heerlijke ontsnapping is. En goed idee om naar zo'n huisje te gaan! Voor ieder ook wat wils om te kunnen gaan doen en toch voldoende mogelijkheden iets samen te doen. Komen jullie ieder jaar bij elkaar? De kat is wat beweeglijker, al laat hij zich nog niet echt beneden zien. Als ik mijn zoontje pap geef 's morgens weet de kat geen raad erbij te zijn. Hij wacht dan tot mijn zoontje de pap op heeft en mag dan altijd het bakje uitlikken. Maar nu heeft hij zich al 3 dagen niet laten zien. Nou ja, belangrijkste is dat hij thuis is, dus we gunnen hem nog maar even wat tijd. De bruiloft was leuk, maar wel pittig. Ik word oud, dus duidelijk niet meer gewend zo lang wakker te zijn. Er was een echt feest bij met muziek, maar daardoor helaas geen plekken om te zitten en alles waar te lang voor staat is funest voor mijn bekken. Dus af en toe toch maar mezelf even teruggetrokken in een andere ruimte om even te kunnen zitten. Lag pas laat op bed (2 uur) en om half 4 meldde mijn zoontje zich weer voor een voeding. Op zich duurt dat maar 10 min., dus dat is het probleem niet, maar wel dat je dan net even in een diepe slaap zit en daaruit gerukt wordt. Vanmorgen mocht ik dan wel weer tot half 9 uitslapen. Maar hoe dan ook ben ik toch nog wat brak. Vandaag heerlijk weer. Helaas moet mijn man vanavond weer werken. Dus dan slaapt hij uit en moet vanavond direct na het eten ook al weer weg. We hebben dus alleen maar een middag om (samen) van het mooie weer te genieten.
Goedemorgen dames. Centerparcs ook leuk hoor! Zomersproet, nu aan het bijkomen zeker? Sneeuwmees, we worden ouder, hihihi. Hoe is het met de poes? Hier is de drukte ook begonnen. Eigenlijk afgelopen weekend al, zaterdag de hele dag gerepeteerd in de manegebak. Op het paard ging het goed, althans het tweede paard, het eerste was iets te bang! Zondag hadden mijn nichten een dansoptreden in het park bij ons, ook super leuk en maandag kwam de roparun door ons dorp! Ik weet niet of jullie dat kennen, maar dat is een sponsorloop van Parijs naar Rotterdam. Inmiddels zo groot dat ze ook vanuit Hamburg naar Rotterdam lopen. Allemaal om geld op te halen voor onderzoek naar kanker. toch wel erg byzonder om al die mensen zo goed bezig te zien, zeker de bekende uiteraard! Mijn handen blauw geklapt, hihi. En s'avonds nog een tekst repetitie. Gisteren gewerkt en gisteravond ff niets! Vanavond generale en dan drie avonden aan de bak, heerlijk! Zondag de verjaardag van Boaz vieren! Dan woensdag zijn feestje en weer drie avonden optreden! En 5 juni is de kleine man dan echt jarig! Als afsluiter op 12 juni naar Guus! Jeetje als ik het zo opschrijf is het best een hoop, maar ja het is wel allemaal luxe, dus ik ga ervan genieten! En oh ja er moet tussendoor natuurlijk wel geklust worden😳😳😂😂! Groetjes meiden!
Zooo, Fiol, dat is echt een pittig programma!! Hoe oud wordt je zoontje! Ik zit helemaal kapot en moe op de bank. Wij hadden vandaag juist kinderfeest van onze dochter. Na groot familiefeest afgelopen weekend en diverse tractaties gisteren (school en naschoolse) nu dus ter afsluiting het feest. Pff, gelukkig was dat het sus even weer voor een jaar, haha!! Eerst hadden we taart thuis, dan 12 kinderen met 3 autos vervoerd naar een boerderij hier in Amsterdam: cadeautjes verstoppen (en zoeken), lammetjes , kalfjes en varkens voederen, de koeien van het weiland halen , koeien melken en dan ook nog pannekoeken eten en limonade drinken. en naruurlijk een hoop geschreeuw, soms klagen, soms wegrennen en kinderen zoeken... En al die tijd had ik cleo in de babybjorn voorop mijn buik, of te slapen of lekker aan het kijken en kletsen . Ben heel trots op mijn meisje van net 3 maanden die het echt supergoed deed op deze drukke Dag. Borst geven ging ook prima ondanks die drukte. Over een paar jaar wil zij natuurlijk ook een feestje... Pfff 😜
Sneeuwmees, we komen idd elk jaar bij elkaar. Het is een traditie die mijn schoonvader een paar jaar geleden is begonnen toen hij ons allemaal uitnodigde naar zwitserland waar hij zelf woont. Sindsdien is het afwisselend bij een van zijn 3 zonen geweest waarvan dus 2 in het noorden van duitsland wonen met hun gezinnen en wij in Amsterdam. Het was nu voor de tweede keer bij ons. Elk jaar maken we ook weer fotos, maar zo grappig om te zien dat er echt ieder jaar een kindje is bijgekomen en de familie dus elke keer weer groter is. Vandaar nu het idee om een keer naar centerparks te gaan, want volgend jaar is het huis van de ene broer in de verbouwing en zijn de huizen soms ook niet groot genoeg voor ons allemaal met alle kids nu. Ook al vind ik het zelf helemaal prima om voor 2-3 nachtjes even met zijn vieren op een kamer te slapen...
@Fiol: zo, jij hebt een vol programma. Ik word al moe als ik het lees...hihi... Maar het scheelt als het leuke dingen zijn, dat het dan niet als zwaar voelt. Dus geniet ervan! @Zomersproet: kan me voorstellen dat je nu afgepeigerd op de bank ligt na zulke drukke dagen. Wij hadden vorig jaar ook een kinderfeestje met 'maar' 6 kinderen in totaal, maar heb zelf ook voor apegapen op de bank gelegen die avond. En leuk dat jullie zo langs elkaar rouleren. Kost toch energie als een van de familieleden in het buitenland woont en zo zie je elkaar toch ieder jaar (en ieder jaar de familie stiekem iets groter ). Nou, lekker bijkomen nu en even afkicken dat je weer met zijn tweetjes in een kamer slaapt ipv met zijn viertjes. Wij wonen in Gelderland en mijn man komt oorspronkelijk uit Brabant (waar zijn vader en stiefmoeder wonen). Zijn broer met zijn gezin woont in N-Holland. Zelfs dat vergt al een heel georganiseer om een keer bij elkaar te komen. Heb vandaag voor het eerst weer gewerkt deze week. Heb mijn weekdagen omgeruild op het werk omdat mijn man naar cursus moest op een werkdag van mij. Nu dus een beetje de kluts kwijt qua dagen. We zijn ook van die gewoonte-dieren, hè? Mijn jongste heeft last van tandjes en van zijn oortjes. Vorige week nog even mee naar de huisarts geweest en de oortjes blijven maar 'onrustig'. Verder drinkt en eet hij slechter dan anders. Sinds een paar dagen weigerde hij ook ineens vaker de borst. Ondanks dat je weet dat dat moment kan komen, deed het me toch meer dan dat ik dacht. Als je wel eens moe bent, dan kun je wel eens verlangen naar te stoppen. Maar als hij dan niet wil drinken, voelt het toch rot. Vanmorgen en vanavond heeft hij toch weer wat gedronken. Dus wie weet kunnen we toch nog even door.
Nou zomersproet respect hoor zo ondernemend met het feestje en met een baby op je buik! Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt en ga naar bal en zo. (Indoor gebeuren). Boaz wordt 6. En oja hij mag zaterdag afzwemmen voor zijn A, hihi kan er ook nog wel bij😂😂. Ach sneeuwmees oortjes kunnen zo zeer doen. Boaz heeft dat gehad toen hij een jaar was, echt sneu. Ik heb zojuist plantjes gehaald om de tuin wat op te vrolijker voor de verjaardag, maar het wordt wel erg donker hier, wacht nog maar even. Dan maar de toitoitoi-tjes maken voor de première vanavond!