Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fiol, succes met de premiere!!

Sneeuwmees, mijn grote dochter heeft ook al jaren last van haar oren, we komen er maar niet vanaf. Steeds weer tijden waar ze heel erg oorpijn had, en ook al een aantal gehoortests bij het consultatiebureau en ook in het ziekenhuis bij de KNO. Ze snurkt ook heel erg en ademt vaak door haar mond ipv neus, waarschijnlijk toch ook een combinatie met neusamandelen. De arts was tot nu toe altijd tegen inzetten vN buisjes en zei dat kids op gegeven moment er overheen groeien. Maar waar ik me zorgen om maak is dat ze ook niet goed kan horen. Laatst toch maar info materiaal meegekregen voor buisjes en neusamandel operatie, dus misschien doen we dat in het najaar...

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fiol: dubbel feest dus. Mijn zoontje is ook net begonnen met zwemmen, dus staat ons ook allemaal te wachten nog. Alvast een fijne verjaardag voor je zoontje! 6 jaar al weer. Time flies....
    Ik heb vorige week ook even wat bloemetjes voor in de tuin en potten gehaald. Door het kwakkelweer zou je bijna vergeten dat het al bijna juni is. Kan daar ook altijd vrolijk van worden al die kleurtjes weer als je naar buiten loopt. :)
    @Zomersproet: onze oudste was vaak verkouden. Hij was vaak net weer opgeknapt en lag vervolgens weer met koorts voor apegapen op de bank. Hij was vaak neusverkouden. Over de oren hoorden wij hem nooit. Hij heeft toen ook 3 AB-kuren in amper een jaar gehad. Toen werden we doorverwezen naar de KNO-arts en toen bleken zijn oren ook heel geïrriteerd te zijn en de KNO-arts zei dat hij aan een kant ongeveer nog maar 30% hoorde. Daar schrokken we van. Omdat we nooit het idee hadden dat hij er last van had. We hebben hem vaak gevraagd of hij pijn aan zijn oren had en hij zei altijd dat dat niet zo was. Hij heeft toen buisjes gekregen en de neusamandelen zijn geknipt. De buisjes zijn er inmiddels al weer uitgevallen, maar de KNO-arts wilde toch geen nieuwe meer plaatsen omdat hij dacht dat het vanaf nu wel goed zou gaan. Moet ook zeggen, even afkloppen, dat hij niet vaak verkouden meer is. En als hij verkouden is, komt er hij zelf doorheen. Ik verwacht dus ook dat hij vanmiddag zal zeggen dat we niet meer terug hoeven te komen.
    Maar als ik mijn jongste zo meemaak, vrees ik dat we over een paar jaar ook met hem daar in de wachtkamer belanden.:(

3. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Dag lieve dames! Hoe gaat het hier? Heb jullie zwaar verwaasloosd want man wat vlieflgt de tijd als je zwanger bent en wat hebben we het druk gehad met allerlei zaken. Ik ben inmiddels 40+1 wkn zwanger en hoop vanmiddag door de vk gestript te worden.. Zo niet dan moeten we nog even afwachten. Gisteren al wel de slijmprop verloren en t rommelt al dagen maar het wil nog maar niet doorzetten. Mn meisje ligt al heel diep in t bekken dus het wordt allemaal wet wat zwaarder.. Ik hoop dat het met jullie goed gaat!

Lfs, Dorri

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dorri: leuk weer van je te horen! En wat spannend dat je al overtijd bent. Hopelijk kan de vk net dat zetje geven. Wie weet heb je haar dit weekend wel in je armen.

Ik zit weer midden in een veilingsite. Volgend weekend is onze trouwdag en het leek me leuk dan wat te gaan doen (hotelletje, atrractiepark?). Had nu een aanbieding met 2 hotelovernachtingen en 2 dagen toegang tot het park. Maar het duurt nog 1,5 uur voor hij sluit. Dus nog even geduld hebben (niet mijn sterkste punt).

5. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    O spannend! En? Heb je m gewonnen? VK wilde me nog niet strippen.. Bm mond stond nog helemaal naar achter en net 1 cm open.. Was wel even een teleurstelling.. Ik zal dus nog weer een paar dagen moeten wachten. Dinsdag heb ik weer een afspraak en gaan ze weer kijken of ik mogelijk te strippen ben. Als ze dat niet willen doen laat ik me doorverwijzen maar het ZH waar ik sowieso naar toe moet als ik 41+3 ben. Ik wil gezien mijn leeftijd niet te lang afwachten (hoewel ik liever niet wordt ingeleid) het maakt me te onrustig.. de VK weet dit ook en staat daar welwillend tegenover. Ze begrijpen het gelukkig of doen in ieder geval alsof ;) maar alles kan nog dus dit weekend dus nog maar even genieten van de vrijheid die we nu nog hebben ook al kan ik niet meer zo heel veel doen. Mooi weer moet benut worden toch? ;)

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dorri: nog even spannend dus. Kan me voorstellen dat het je onrustig maakt. Ik zou 2 geplande ks krijgen. Dus wist al van tevoren wanneer het kindje geboren zou gaan worden (en dat was altijd voor de 40 wkn). Mijn jongste verraste ons alleen dat hij een week voor de geplande ks alsnog spontaan kwam. Wie weet bedenkt je meisje zich alsnog wel dit weekend. Wel fijn dat de vk mee willen denken.
    Heb nog geen kaartjes kunnen bemachtigen via de site. Lang bleef het redelijk laag, maar ik had even niet gekeken en toen was de prijs ineens heel erg opgeboden. Ik verdenk zulke sites er ook wel van dat ze mannetjes hebben die de prijs opdrijven. Snap niet als mensen tegen elkaar opbieden en dat dat steeds met 1-2 euro verschil was, dat iemand ineens 30 euro of 50 euro hoger gaat bieden. Het zou toch logischer zijn (ook voor je eigen portemonnee) om bijv. tussen de 1-5 euro hoger te bieden. Dus ik wacht nog even 'mijn moment' af. Dit waren kaartjes voor Moviepark Germany met 2 hotelovernachtingen. Voor onze trouwdag wordt dat toch lastig, want ipv 2 hotelovernachtingen zullen wij er maar 1 nodig hebben en het zijn 4 kaartjes, waar we er ook maar 3 van nodig hebben. Dus met dat in het achterhoofd is dat al vrij snel te duur (in vergelijking als ik het los zou gaan boeken). Maar ik houd het in de gaten.
    @Fiol: gefeliciteerd met je zoontje! Een hele fijne verjaardag, waar hij ongetwijfeld lekker verwend zal gaan worden.

7. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen

Dorri spannend hoor, ik hoop dat het snel mag gebeuren!
    Wat lastig met die oren allemaal. Mijn zus heeft wel drie keer achter elkaar buizen gehad, maar ja dat is dan ook wel een hele poos geleden.
    Hier drukte van jewelste geweest, maar zeker ook leuke drukte!
    De voorstelling lopen erg goed, goede opkomst.
    Weinig slaap😮. Boaz heeft ook nog afgezwommen voor zijn A zaterdag. En gisteren vierde we zijn verjaardag, helaas werd hij om 4.30 spugend wakker gister en heeft koorts gekregen, maar toch al zijn kadootjes in ontvangst genomen😊.
    Nu weer naar het werk.

8. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Sneeuwmees, balen is dat als je net denk misschien een goede deal te hebben gevonden. Vooral blijven kijken hoor.. Je kan maar zo wel geluk hebben!

Fiol, hopelijk leiden de kadootjes zn aandacht wat af van het ziek zijn! Hoe oud ben jij? Als ik zo brutaal mag zijn om dat te vragen.. Ik ken jouw verhaal nog niet en teruglezen heeft niet zoveel zin omdat ik lang van de radar was.

Ik ga vandaag naar de VK. Ze gaat kijken of ze me kan strippen (vorige week donderdag kom dat nog niet omdat alles nog potdicht zat) ik ben bang nog steeds maar goed we zullen zien. Daarnaast wil ik de standaard 41+3 controle in het ziekenhuis deze week hebben anders wordt dat pas over het weekend heen getild en ben ik al bijna 42 weken zwanger.. Dat zie ik zo niet zitten. Ik wil niet nog een week en weekend in onzekerheid zitten of ons meisje het nog wel goed heeft daarbinnen.. Dat trek ik echt niet. Mijn eerste dochter was 9 dagen over tijd maar daar stond ik zo veel meer onbevangen in.. Nu ik 40 ben en weet van verhoogde risico's maak ok me veel meer zorgen ook al ben ik doorgaan en vrij nuchter persoon. Het schijnt dat ons ZH er ook niet heel moeilijk over doet als ik deze week de onderzoeken al zou willen maar goed dat moet allemaal nog maar blijken. En dan inleiden.. Ben er eigelijk helemaal geen voorstander van :( jullie begrijpen.. Mijn gedachten maken draaien overuren en mijn lijf doet helemaal niks! Kw ze nou toch maar gewoon snel spontaan... Zucht..

9. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Dorri, leuk om eeer van je te horen! Jij had toch de grote dochter van 7 en nu nog een klein meisje op komst? Precies zoals bij ons. Spannend zeg, dat ze jou nu zo lang laat wachten! Nou, dat strippen had bij mij niks opgeleverd maar ik ben bij 40+2 ingeleid omdat ik minder voelde bewegen en toen bij een echo bleek dat er niet zo veel vruchtwater meer was. Ik ben dus 2 keer ingeleid en wilde het deze keer ook echt vermijden, maar wat viel me dat toch mee deze keer!! De eerste geboorte was zo zwaar en lang, en 2 uur persween, en toen ook een ruggeprik nodig. Deze keer ging het echt vlot, het infuus Was rond 10 uur gezet en de ween begonnen heel zachtjes natuurlijk. Precies om 3 in de middag is Cleo na 8min persween geboren. Deze keer had ik ook geen pijnstillers nodig. Ik wil niet zeggen dat ik geen pijn had, het blijft tenslotte een bevalling, maar het was toch allemaal veel makkelijker en ik was ook super fit achteraf en liep dezelfde dag alweer alle trappen in het zoekenhuis en thuis op en neer, dus geen punt. Je hoeft dus echt niet bang te zijn voor het inleiden!
    Oh wat zal je dochter het spannend vinden. Mijn grote meid is een en al trotse zus en zo super lief met haar zusje. Ze is gewoon smoorverliefd en bedenkt vaak leuke liedjes voor Cleo. We hebben een ochtend- en avondritueel waarbij Cleo s'avonds nog even bij T in bed mag liggen, en s'ochtemds komt T naar onze kamer om even met Cleo te knuffelen. Het is dus echt superleuk, en het is erg mooi om te zien, best leuk dus om een groot kind te hebben dat het allemaal heel bewiust meemaakt.
    Heel veel sterkte dezer dagen wens ik je. Een ding is zeker: het kindje komt er uit, hoe dan ook 😄

10. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Ahh zomersproet, dank je! Jouw reactie en verhaal had ik nu net even nodig! Ik zag t echt even niet meer zitten. Maar dat jouw laatste ervaring met inleiding positief was geeft me weer even een boost! En vertrouwen dat het ook goed kan gaan! 😊 ik kan er weer ook positief over nadenken zeg maar! Dankjewel! En ja wij hebben echt een soortgelijke situatie! Mijn dochter van 7 vindt t ook zo spannend nu! Wat een leuk idee dat avondritueel dat ze nog even bij elkaar in bed mogen liggen.. Heel lief.. Ga ik onthouden dat idee..

Ik verlies al vanaf donderdag mn slijmprop. Donderdag echt een groot stuk, was heel duidelijk maar alle dagen daarna blijf ik stukjes slijm verliezen, heel raar. Zo ook net weer bij t afvegen op t toilet.. Snap niks meer van mn lijf.. Ik moet er maar wat meer op vertrouwen weer die laatste dagen en door jouw verhaal heb ik net weer ff die oppepper gekregen 😊 ik hou jullie op de hoogte, dat beloof ik.

Lfs, Dorri

11. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    Nou, geloof het of niet maar kort nadat ik op de bank ben gaan liggen om even te relaxen en jullie te updaten voel ik ineens wat warms in mn string lopen.. En t blijft lopen.. Ik spring op en t blijft lopen en lopen en lopen.. Zeik en zeiknat.. Nu was t wel heel duidelijk dat mn vliezen waren gebroken. Meteen VK gebeld die was in de buurt en binnen 5 minuten bij me. Overduidelijk zei ze toen ze mijn natte broek bekerk plus t beetje vw wat ik in een potje had opgevangen.. Toen zag ze t potje van vannacht wat ik had opgevangen en zei ze maar dat is ook vw. Ik dacht namelijk afgelopen woensdag al een plas te zijn verloren en toen hebben ze in het ZH een flush test gedaan maar die was negatief. Omdat ik alle dagen vocht ben verliren en intussen 2x inwendig onderzocht (om te kijken if ze konden strippen) meteen doorgestuurd naar het ZH. Daar hebben ze allerlei tests, kweekjes en bloed afgenomen en ben ik opnieuw inwendig onderzochtz dit x door de gyn.. 2 cm ontsluiting en ze heeft me meteen gestript! Nu mocht ik weer naar huis en moet ik me morgen om 6:30 melden voor inleiding, mits de bevalling vannacht doorzet dan moet ik vanacht al terug. Morgen beval ik dus van ons meisje. We zullen sowieso 24 uur moeten blijven ter observatie (ivm langdurig gebroken vliezen) dat is me alvast verteld. Dus ja.. Beetje beduust zit ik nu thuis aan tafel op mn opgebakken macaroni te wachten die manlief klaarmaakt... Dit geloof je toch niet? Ben heeeel blij dat nu goch mn vliezen echt zijn doorgebroken en ik bevestiging heb dat ik er met mijn gevoel niet naast zat... Meiden ik hou jullie weer op de hoogte.. Vanavond nog maar proberen wat uurtjes slaap te pakken zolang de weeen nog niet doorzetten..

Lfs, Dorri

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dorri: oh, meid, wat spannend. Nu kan het niet lang meer duren. Toen mijn vliezen braken, begon het ook al vrij snel te rommelen en had ik al snel om de 4 min. weeën. Binnen 4 uur had ik de kleine in mijn armen. Hopelijk voor jou ook een snelle, maar voorspoedige bevalling! Zet hem op!!

13. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    oh dori spannend!!!!

14. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Dori
    Waarschijnlijk lees je het niet meer, maar om op je vraag terug te komen, ik word volgende maand 39 en Boaz wordt vrijdag 6. Succes met bevallen en geniet van jullie kleine meid straks!!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dorri: kwam even spieken of er al nieuws was. Waarschijnlijk ben je lekker druk met je kleintje. Logisch ook!
    @Fiol: aan je banner te zien is je eisprong weer in aantocht. Dus werk aan de winkel. Nieuwe rondes, nieuwe kansen!

Ik heb gisteren een echo gehad ivm mijn spiraaltje en omdat ik wel eens tussentijds bloedverlies heb. Een week later moest ik een kweek laten maken bij de huisarts. Maar de gyn stelde voor dat ze, als ik dat zou willen, gelijk ook de kweek kon maken. Verder heeft ze gelijk ook nog een uitstrijkje gemaakt. Volgend jaar had ik weer een oproep moeten krijgen. Maar dan is dat ook gelijk maar gebeurd. Over 2 wkn krijg ik de uitslag. Vind ik toch altijd wel spannend, ondanks dat de gyn zei dat ze er niet veel van verwachtte.
    Was overigens wel grappig dat ik nu de echo weer bij de gyn had die ook bij mij bij de bevalling binnen kwam en me bijgestaan heeft. Bij die kennismaking zag ik er niet op z'n charmanst uit en was ik volgens mij ook niet al te aardig tegen haar. Dus kon het nu 'goedmaken'.
    Verder had ik afgelopen weekend mijn menstruatie verwacht, maar tot nu toe nog steeds niet. Vind het wel raar, want ik heb over het algemeen een redelijk regelmatige cyclus van ca. 27 dgn. De illusie dat ik zwanger zal zijn, heb ik niet. Want we hebben amper geklust (en bij mijn weten) al helemaal niet in de buurt van de eisprong. Zag laatst nog een doosje met zwangerschapstesten. Die zal ik binnenkort een keer doen. Bij mij werkt dat meestal goed om een ongesteldheid op te wekken.

16. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dorri, gisteren zou je worden ingeleid, dan neem ik dus wel aan dat je meisje nu al geboren is. Ben heel benieuwd hoe het is gegaan. En nu dan de eerste gekke dagen met een nieuw mensje in huis. Na 7 jaar zal het voor jou ook wel even vreemd zijn. Ik kon gewoon niet stoppen met naar haar te kijken, het kleine wondertje. Heb ik nu nog af en toe.

Sneeuwmees, ik hoop dat het dan nu doorzet. De kans om zwanger te zijn is natuurlijk wel heel klein gezien je een spiraal hebt, maar ja, het KAN gebeuren.
    Ik krijg morgen die Essure ingreep. In april kon ik spontaan komen voor deze ingreep ( soort sterilisatie maar dan poliklinisch) maar toen bleek er nog weefsel in de baarmoeder te zitten die er eerst uit moest. Morgen dus echt. Ook al wil ik echt geen kinderen meer, toch voelt het wat raar. Het idee dat het dan onherroepelijk is. 42 jaar, 2 gezonde kinderen, een miskraam achter de rug en nogal een tweeling, dat kunnen we dus ook - mijn verstand zegt dathet helemaal goed is nu maar een piepklein stemmetje is een beetje bang. Ik hoop dat ik niet zo veel last ga hebben van de ingreep, de verhalen verschillen nogal. Mijn vriend werkt thuis en is bij cleo, afgekolfde melk in de koelkast, hoef ik me dus nergens zorgen om te maken.
    En vrijdag eerste gesprek bij het kinderdagverblijf, wat gaat dat ook hard! Per 1 juli gaat cleo 1 dag in de week naar kdv ook al ben ik nog vrij, maar we kregen de plek al aangeboden en ik vond het prima voor haar om rustig aan te wennen. Zo kan ik er korte dagen van maken.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: het spiraal zat perfect volgens de gyn. Dus zwanger lijkt me niet mogelijk. Maar ik ga toch maar eens testen. Bij mij werkt dat altijd goed om een ongesteldheid op te wekken.
    Ik vond het spiraaltje zetten ook heel dubbel. Aan de ene kant weten dat je gezin compleet is, maar toch.... Had eerst gedacht om gewoon de natuur de gang te laten gaan en als ik dan nog een keer zwanger mocht raken, dat het dan zo had moeten zijn.
    Maar merkte toch dat ik weer teveel op de eisprong begon te letten en het dan wel prettig vond als er dan net gevreeën werd. Toen dacht ik dat dat niet goed voor me zou zijn, want dat was nou net enige wat ik niet miste aan het zwanger proberen te worden. Dus ja, helaas is je gevoel heel herkenbaar.
    En spannend dat je vrijdag geholpen wordt. Ben heel benieuwd hoe het je bevallen is. En dan de kleine meid al bijna laten wennen op het kdv? Zal ook wel even wennen zijn. Ik ben vorig jaar op 16 juni weer begonnen. Bedacht me net dat dat ook al bijna is. En dan te bedenken dat ik al weer een jaar aan het werk ben na de geboorte van mijn zoontje. Het gaat zo hard. Hoeveel dagen werk je (straks) per week?

18. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werkte al 4 dagen per week en zal dat ook weer doen. Op woensdag ben ik vrij. Mijn vriend was vroeger op vrijdag vrij, en sinds T op school zit werkt hij een halve vrijdag vanuit thuis. Nu heeft zijn baas aangeboden dat hij gewoon zo mag blijven werken en wel 100% betaald krijgt ipv 90% omdat hij vindt dat mijn vriend genoeg werkt en ook op andere dagen makkelijk meer dan zijn 8uur werkt. Nu willen we dus even zien hoe dat gaat, hij kan die 4 uur op vrijdag namelijk wel zelf verdelen. Ik heb nog veel vakantiedagen vrij, en mijn plan is om tot eind van het jaar s'vrijdags een halve dag vakantie op te nemen. San kunnen we zien of het haalbaar is voor mijn vriend om ondanks baby in huis nog 4 uur te werken. Ik dacht namelijk dat het moeilijk wordt, hij denkt dat het wel lukt... Haha, momenteel zou ik niet weten hoe ik er 4 uur werk tussen zou schuiven op zo'n dag. Maar goed, ik doe dan ook veel in huis, boodschappen doen, koken. Dat zal dan allemaal wel blijven liggen op de vrijdag vrees ik...😳😒

19. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen nieuws van dorri? Maar goed, ik had ook dagen nodig voor ik voor het eerst weer hier op dit form kwam, of uberhaupt aan internetten begon... Andere prioriteiten natuurlijk 😁
    Zo, nu maar eens wat doen , me- time is over ( altijd even rust die anderhalve uur dat T. Op school is en de ochtenddrukte voorbij...) maar ja, op gegeven moet er wel wat worden gedaan...

20. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik hoop dat het allemaal goed verloopt zomersproet! Ben ook wel benieuwd hoe zoiets gaat.
    Ik heb zelf een jaar een spiraal gehad, maar eigenlijk vanaf het begin er niet tevreden erover. Had echt last van mijn hormonen en libido gezakt tot nul punt! Toen hij eruit was ook niet gelijk ongesteld, na twee maanden weer normaal. En mijn humeur en libido ook weer ok. Ik weet niet of het psychisch was of hormonaal, maar was blij dat hij eruit was! En ja zwangerschapstesten roepen ongesteldheid op, hahaha!
    Ben ook erg nieuwschierig naar dori, maar ja ook heel begrijpelijk dat we nog niets horen!
    Gisteren het kinderfeestje gehad, pfff, maar wel leuk geweest!
    Ik ga straks weer de planken op!
    Fijne dag dames!

Deel Deze Pagina