Ik dacht later dat ik beter niet zo veel op internet had moeten kijken. Je komt toch meestal veel meer negatieve dingen tegen en dan wordt je alleen maar onzeker terwijl je ook niet allle background info hebt. Ik was ineens best zenuwachtig toen ik daar zat en - eerlijk toegegeven - was bijna weggelopen omdat het ook iets uitliep en ze maar niet kwamen oproepen. Door al die berichten was ik gewoon bang geworden. Helemaal nergens voor nodig, achteraf gezien, ben toch bloj dat ik ervoor ben gegaan. Een zorg minder...
@Zomersproet: bv heeft zo z'n voordelen..hihi.. Ik vond het in de kraamtijd nog wel eens fijn als er visite zat waar ik niet zo veel mee had. Dan was het fijn even terug te kunnen trekken om te voeden. En jullie gezin nog niet compleet zo te horen. Wordt een drukke boel bij jullie volgende maand. Hier niet veel te melden. Menstruatie is weer bijna voorbij. Woensdag krijg ik de uitslagen van een kweek en uitstrijkje die 2 wkn geleden zijn afgenomen. Vind ik toch wel spannend. Verder druk weekje voor de boeg. Zoontje moet naar de schoolarts, een kinderfeestje van een klasgenootje en donderdag nog een schoolfeest, waar ze in ridderthema verkleed moeten gaan. Ik heb mezelf ook opgegeven als begeleider, dus ben benieuwd hoe dat gaat om een groepje kinderen in toom te houden.
@Fiol: hoe was het concert? Lekker genoten van je wijntje? Ik was van plan iets voor vaderdag te bestellen bij de Wehkamp, maar moest dat doen op een avond dat mijn man nachtdienst had. Gisteren zei hij zo voor de gein dat hij het altijd leuk vond als hij nachtdienst had dat ik dan van alles (kleren voor mezelf en de kinderen) aan het bestellen was bij de Wehkamp en hij dan in onze gezins-mailbox dan precies kon zien wat ik allemaal aan het bestellen was, omdat de bevestiging van de bestelling daarnaar toe gestuurd werd. Ik had daar geen rekening mee gehouden (en normaal is dat ook geen probleem), maar was blij dat ik dat wist, want als ik dus zijn vaderdagcadeau stiekem zou bestellen, hij dat dus tijdens zijn werk in de mailbox voorbij zou zien komen. Dacht vandaag dus slim te zijn en in mijn accountgegevens eerst de mail te veranderen in mijn eigen mailadres en dan pas te gaan bestellen. Dus zo gezegd, zo gedaan. Mailadres aangepast en hup bestellen maar. Belde mijn man net lachend op waarom ik het mailadres veranderd had.. Bleek er dus een mail naar onze mailbox gestuurd te zijn met een bevestiging dat mijn e-mailadres succes gewijzigd was in mijn eigen mailadres. Gisteren zei ik nog voor de gein dat ik het vervelend vond dat hij mij aan het controleren was door mijn hele bestelling te zitten bekijken. Maar hij gaf aan dat hij dat juist leuk vond dat ik dan iets voor mezelf had gekocht. Maar hij dacht dus vandaag dat ik het echt vervelend vond dat hij wist wat ik bestelde en daarom dus het mailadres veranderd had. Heb hem maar in die waan gelaten en gezegd dat ik graag wat privacy wilde als ik 'los' ging met kleren kopen....hihi... Nog een paar daagjes mijn leugentje om bestwil volhouden. Zondag zal hem e.e.a. wel duidelijk worden (en zal hij me wel kunnen vergeven).
Hihi dat is grappig sneeuwmees! Succes met de uitslagen vandaag! Het concert was leuk, maar niet zo goed als vorig jaar. Vanmorgen ongesteld geworden, dus maar goed dat ik van mijn wijntje heb genoten!
Ik heb vanmorgen de uitslagen van het zkh gehad. Ivm tussentijdse spotting rondom mijn eisprong, hebben ze een uitstrijkje, kweek en nog wat dingen getest. Uitstrijkje was goed, pap1 en ook uit de kweek kwam niets. Wel een klein onschuldig schimmeltje, maar die kon geen kwaad en kon zo af en toe de kop op steken. Een hele geruststelling, maar daarmee is dat bloedverlies nog niet over. Ben nu toch van plan het spiraaltje te laten verwijderen om eens te zien wat er zonder dat ding gebeurd en of ik dan ook spotting heb. Is dat zo, dan is het waarschijnlijk de leeftijd. En anders moeten we maar iets anders verzinnen als anticonceptie, al is de kans dat ik uberhaupt nog zwanger wordt op mijn leeftijd al bijna nihil.
Fijn dat de uitslagen goed zijn! Ik hoop dat het opgelost is wanneer de spiraal eruit is! T's toch lastig! Ik baal toch wel vandaag, ik had toch gehoopt dat ik niet ongi zou worden. Vanmiddag afgesproken om vanavond te gaan hardlopen, pfffff, maar goed dat ik het heb afgesproken, anders was ik niet gegaan!
@Fiol: ik had dat ook altijd. De aanblik van het rood kan dan toch zo'n klap in je gezicht zijn dat je er even zo chagrijnig (en verdrietig) van bent. Dat duurde bij mij dan meestal een dag en dan kon ik weer voorzichtig vooruit kijken en rekenen hoe de volgende cyclus weer zou vallen. Misschien wel goed dat je wat afgesproken hebt, heb je toch even wat afleiding. Jammer dat het concert wat tegenviel t.o.v. vorig jaar. Je gaat er toch met verwachtingen heen en dan is het jammer als dat niet helemaal uitkomt. Ik had vandaag de huisarts gebeld in de hoop dat ik vrijdag dan een afspraak kon krijgen. Maar ik weet niet wat ik met de huisarts heb, maar altijd als ik bel, krijg ik een bandje dat ze met vakantie is. Dus het wordt volgende week waarschijnlijk. Heeft ook geen haast, maar wil het wel voordat ik weer ongesteld wordt, zodat ik gelijk een nieuwe cyclus het verschil (hopelijk) kan merken.
Hi sneeuwmees, lastig met dat bloedverlies! Maar moeten ze de spiraal niet juist dan uithalen als je menstruatie er is? Of was dat met inzetten...? Weet het even niet meer. Je zegt dat je kans op zwangerschap roch nihil is, maar daar zou ik maar niet op rekenen! Een vriendin van mijn collega is onlangs nog bevallen met 45, een spontane zwangerschap. Dus let maar op 😁 Hoer gaat alles zijn gangetje. Ik geniet enorm van mijn (onbetaald) verlof, zo fijn om nog niet te moeten werken en de dag gewoon zo nemen als die komt. Elke keer dat ik denk dat ee wat ritme te herkennen is wat betreft slaapjes, gooit cleo die weer overhoop... Wel zijn er inmiddels een paar vaste tijden waarop ze steevast komt voor een voeding, altijd ergens rond 10 en 13 uur, altijd net na 18 uur en voor het slapengaan om 20 uur nog even. En daarom heen nog een hoop wisselende voedingen. Ben benieuwd hoe dat straks op kdv gaat met gekolfde melk, soms komt ze overdag (wat straks binnen kdv tijd valt) wel 5 keer, maar zo veel gekolfde melk heb ik ook weer niet dat ik elke keer 5 grote potjes mee kan geven... Maar het zou best kunnen dat ze minder vaak drinkt als ze grote porties uit de fles krijgt, waanrschijnlijk drinkt ze aan de borst maar kleine porties. Ach ik weet het ook niet, hier iemand ervaring met kdv en gekolfde melk? Straks komt een vriendin uit Duitsland op bezoek met haar dochters van 6 en 3. Dat wordt een gezellig drukke boel dit weekend. Mijn vriend is weg op 'mannenweekend' ( dat doen ze geregeld met een club van 5 mannen, wisselende locatie), dus wij houden meidenweekend hier bij mij 😁
@Zomersproet: bij jou dus weer volle bak in huis (maar wel gezellige drukte). Mijn zoontje had dat ook dat er nog niet echt ritme in zat toen ik moest werken. Hij snaaide tussendoor ook regelmatig even bij mij. Vond dat dus ook moeilijk te bepalen hoeveel hij nu echt dronk en nodig had. Ik had nog even de luxe om 2 keer naar huis te kunnen om te voeden, omdat ik een maand voor ik moest gaan werken erachter kwam dat hij weigerde uit de fles te drinken. Doet jouw dochtertje dat wel goed? En het plaatsen van een spiraal gaat inderdaad tijdens de menstruatie. Het eruit halen kan ook zonder menstruatie. Volgende week maar eens bellen. De huisarts was met vakantie en dan kan je wel bij een vervanger, maar dit is niet echt een noodgeval wat niet kan wachten. Dus maandag maar eens bellen of er volgende week ergens een gaatje vrij is. En op 45-jarige leeftijd nog bevallen. Pff... Dat zal een grote schrik geweest zijn om nog zwanger geraakt te zijn. Hier in de buurt was ook iemand (wel ietsjes jonger), die niet lekker was en dacht aan een griepje. Omdat het maar niet over ging, is ze naar de huisarts gegaan en bleek ze zwanger. Je hoort het dus zo af en toe nog inderdaad. Op zich, als het zo mocht zijn, is het van harte welkom. Maar ga niet meer in de weer met ovulatietesten e.d. Dus wie weet meld ik me nog wel een keer in het zwanger-gedeelte Ik had voor mijn man nog een klein vaderdagcadeautje gekocht (als afleider en grapje). Ik had het bij mijn ouders af laten leveren. Ik was dat alleen vergeten te zeggen, dus op een dag dat ik niet thuis was, was mijn vader zo aardig even het pakketje bij ons te komen brengen wat bij hun was bezorgd. Dus aan de afzender te zien, grote kans dat mijn man al weet wat het is. Vanmorgen het 'echte' cadeau opgehaald samen met mijn zoontje. Heb hem nog gezegd dat het ons geheim was en hij niets mocht zeggen. Maar amper 10 min thuis zei hij al tegen mijn man (bij wijze van hints zonder het te verklappen) dat hij iets kreeg wat automatisch opgerold werd en dat het een slang was. :x Nou, binnen 1 dag dus alle cadeautjes verklapt en weg verrassing.
Haha sneeuwmees, handig he die kinderen! Pf 45 lijkt me inderdaad wel een opgave, ik ben bijna 39 en weet niet altijd wat ik ervan moet vinden☺️. En op een ander moment denk ik, nou ja ben gezonder en fitter dan 6 jaar geleden. Zomersproet, zal wel gezellig zijn! Mijn man zou ook weg gaan, maar dat ging niet door, dus die is gewoon thuis, wel zo gezellig met vaderdag! Hier heeft zoonlief nog niets verklapt. Kadootje van school heeft hij verstopt en ik weet niet eens waar😳😳. Hij geeft zijn vader een bioscoopbon, omdat hij dan mee kan naar de minion film, hahaha! Ook nog zitten knutselen voor de opa's, dus dat komt helemaal goed👍🏻. Gelukkig want vanmorgen was er geen land met hem te bezeilen, pfffft. Groetjes
Heeee, daar was ik weer! Eerst ff reageren en dan mijn verhaal tot nu toe! Zomersproet, ook nog van harte met je 7 jarige! Fiol, ook nog van harte gefeliciteerd! En gezellig joh, Guus, gingen er erg veel heen in mijn omgeving begreep ik. Van harte met zijn diploma, misschien ook wat ziek geworden van de spanning? Hoor je soms wel, hadden mijn meiden ook weleens last van toen ze jonger waren. O, vreselijk die buikpijn bij verstoppingen he?! Ik heb het ook giga erg gehad de laatste tijd, gelukkig nu weer een paar weken goed. Lijnzaad met yoghurt en ook regelmatig fruit helpen mij gelukkig maar ik dacht ook echt dat ik gek werd! Niet leuk he, als je ongi dan weer komt, kan ik me goed voorstellen joh .duim voor je verder! Sneeuwmees, wat sneu voor die oortjes, poosje geleden had ik er ook veel last van in de zwangerschap. Kan ook een kwaaltje hiervan zijn, vreemd soms he?! Druppeltjes gekocht om het weer wat zacht te maken en nu gaat het weer. Was gewoon echt doof de eerste 2 uur na het wakker worden. Typisch dat kinderen dan aangeven dat het niet zeer doet he in eerste instantie kun je nagaan, denken waarschijnlijk dat dit er maar bijhoort. Hahaha .wat een stunt met Wehkamp, lachen! Dorri, Yeaaahhh van harte gefeliciteerd! Een gezond meisje, super joh! En ja idd borstvoeding kan best ff pittig zijn, maar dat gaat vast goed komen. Wat mooi om te lezen dat je ziekenhuis ervaring ook goed geweest is. Hier thuis wil mijn vriend heel graag ziekenhuis en ik liever thuis, dus ergens moeten we elkaar tegen gaan komen, hahaha . Zo, hier lekker verlof, dus tijd zat om bij te gaan lezen steeds! Heerlijk, niets gepland maar wel gezellige dingen. Nog iets meer dan 4 weekjes, madam lag gisteren helemaal goed, al iets in de bekken gedaald en met hoofdje naar beneden wat eigenlijk niet meer om zal draaien. Dus ze is er klaar voor. Afgelopen weken waren druk, dus ik wil eerst nog ff lekker van d erust genieten! Laatste 2 weken erg veel extra gewerkt om het af te krijgen om goed over te dragen, goed gevoel nu en alles los kunnen laten, heerlijk! Mijn oudste ook nog jarig geweest, en me nu volledig op mijn verlof concentreren. De andere 2 dames waren ook een weekje te laat, dus ik ben benieuwd! Jullie zien me vast weer wat regelmatiger nu
@Chaibi: lekker dat je verlof ingegaan is (ben jaloers ). Ik had op het laatst ook nog even zo hard gewerkt, dat ik de eerste dagen van mijn verlof alleen maar als een zombie heb rondgelopen om af te kicken en bij te komen. Dus geniet lekker van je vrije tijd en het lekker aantutten! @Fiol: fijn dat je man toch thuis is met vaderdag. Inderdaad wel zo leuk! Wat leuk dat je zoontje zo lekker aan het knutselen is geweest. Mijn zoontje knutselt op school er lekker op los en freubelt thuis ook van alles in elkaar. Behalve als ik het vraag of hij een tekening voor iemand wil maken, dan vertikt hij het steevast. En jouw zoontje ook al zo'n minion fan. Mijn zoontje heeft ook allerlei dingen van minions en we zijn ook in afwachting van dé film.
Goedemorgen dames Chaibi, lekker even van de relatieve rust genieten☺️. Ook wel weer spannend! Ben benieuwd! Ja sneeuwmees, dat hij zelf nog geen minion is valt nog mee😂. Gisteren z'n dekbedhoes gewassen, maar die moet er gelijk weer op, haha. Vanmorgen was linderdaad leuk, ontbijtje en de kadootjes op bed! Ff de yoghurt laten zakken en dan een rondje hardlopen. Was woensdag weer voor het eerst geweest, pffff. Ik gad op Facebook gevraagd wie mij van de bank ging helpen, was een moeder van een meisje uit Boaz zijn klas, maar die loopt veel harder dan ik, haha na 3 km lag mijn tong op m'n knieën. Nu nogsteeds een beetje spierpijn, maar dat loop ik hopelijk er wel uit. Dori ik hoop dat jullie naast het nachtelijke wakker zijn ook aan het genieten zijn, 😊😊. Groetjes
Chaibi, lekker even genieten idd van je verlof. Zodra je kleintje er is vliegt de tijd en kom je toch nergens aan toe, is mijn ervaring hier! Hier ook miniongekte. Bij de plus krijgen we voor elke 15,- aan boodschappen een minion. Zo verzamel je toch wat bij elkaar maar om dochterlief te motiveren om eens wat mee te helpen krijgt ze er elke avond een als ze bv de tafel heeft gedekt. Ze baalt soms wel als een stekker en moppert waarom zij ze niet allemaal in een keer mag... Het was een idee van vl en ik moet zeggen het bevalt me goed, ze is toch al verwent en heeft van alles, en op die manier worden die dingetjes ineens heel kostbaar en worden ze des te leuker, zie ik 😄 Maar misschien is het. Ook eens een idee om naar de film te gaan.
@Zomersproet: ook hier minions bij de plus, dus ook mijn zoontje wacht iedere keer verwachtingsvol of er nog nieuwe tussen zitten. Wel een goede tip van je om je dochtertje zo te belonen. Ik zal hem eens onthouden. Was je 'meiden' weekend leuk? @Fiol: knap dat je hard gelopen hebt. Door mijn bekken is hardlopen aan mij niet besteed. Zou eigenlijk meer aan beweging moeten doen, maar herken het ook wel dat je iemand nodig hebt als stok achter de deur (en die heb ik niet).
Heb vanmorgen mijn spiraaltje laten verwijderen. Nu maar hopen dat daarmee ook de klachten over zijn, want anders ben ik er nog niets mee opgeschoten. De huisarts wilde me natuurlijk wel op allerlei risico's wijzen als ik zwanger mocht raken, gezien mijn leeftijd. Alsof ik dat zelf niet weet. Maar goed, dat moet ze natuurlijk vanuit haar functie toch even benoemd hebben. Maar heb haar ook gezegd dat ik nu een maand lang zo af en toe wat bloedverlies heb en me daardoor niet fris en zeker voel. Dat komt enige intimiteit ook niet ten goede. En dat ik nu door dit spiraaltje niet zwanger kon raken, terwijl dat maar een paar dagen van de maand 'spannend' is, maar ik er nu wel de hele cyclus mee bezig ben ivm dat bloedverlies. Dat snapte ze ook wel. Nu dus 'uitkijken' en wat beter op mijn cyclus en signalen van eisprong letten.
Sneeuwmees, hopelijk gaat het nu beter. Meidenweekend was leuk, alhoewel mijn dochter zich echt niet netjes gedroeg tegenover de oudere dochter van mijn vriendin. In ht begin was het prima maar vanaf zatwrdag was ze eigenlijk niet zo leuk meer tegen Alma. Bv wegfietsen en Alma kwam er niet achteraan ('ik wilde gewoon snel naar huis') , steeds maar zeuren dat ze naar het buurjongetje wilde (haar beste vriend) terwijl ik zei dat ze thuis bezoek had en dat niet kon (alma is duits, nogal lastig met nederlandse kindjes erbij). Lma was bang bij sommige films en die wilde ze dan juist kijken, en niet de films die Alma wel wilde (ook al moet ik zeggen dat het echt geekn enge films waren, hoor, maar alsnog zet ik zo'n film dan natuurlijk uit als een ander kind het eng vindt...) Nouja, tenslotte was ik blij toen ze weer vertrokken en ging ik even een serieus gesprek aan met T die dan zei dat het gewoon niet leuk is om met Alma te spelen ('ze speelt gewoon niet leuk'). Ik heb er eens over nagedacht en snap T ook best een beetje. Wij oiders denken dan dat het allemaal moet boteren als wij ouders vrienden zijn. En tot nu toe was dat trouwens ook zo. MAar nu zag ik echt een groot verschil tussen die twee, T is al best groot en met meiden- dingen bezig terwijl Alma nog heel kinderlijk is. In Duitsland begint school ook later en komt zij pas na de grote vakantie naar sschool, ik heb het gevoel dat ze kwa ontwikkeling heel verschillend ver zijn. En ten tweede: wij volwassenen gaan dan ons best doen, sociaal gedragen, maar kinderen hebben daar natuurlijk nog totaal geen kaas van gegeten. Als zij iemand niet leuk vinden zeggen ze dat gewoon of geven het aan. Maar ja, niet zo fijn voor de ander natuurlijk en ook niet voor de ouders. Ik chaamde me soms gewoon dood en ging dat weekend helaas ook best vaak straf uitdelen. maar toch, soms schrik ik dat je je eigen kind zo onsympathiek kunt vinden, heel erg vind ik dat! Ik was trouwens ook soms lichtelijk geirriteerd omdat de kleine (bijna 3) de hele tojd 'mama' aan het jengelen was. Mama hoer, mama daar, zodra mijn vroending even naar WC was was het weer 'mama?' , en ook was ze er wel was het ook de hele tijd 'mijn mama, mijn mama' in zo'n jengelige toon. Gek is dat echt, dat je je daar op gegeven moment zo aan kan storen. Had ik met T trouwens ook op gegeven moment, dat als ze achter me aan liep en telkens riep 'waa is mama' ik soms gewoon even zei (tegen ml) dat ik even mijn rust wilde en hij maar eens moest kijken dat hij haar een beetje vermaakte. Weet niet, ligt het nou aan mij? Ik vind een beetje voor jezelf zijn en niet constant met je kind wel eens fijn namelijk! Met een baby os het andere koek natuurlijk, vooral met bv, maar als ze wat ouder zijn vind ik het wel prettig als ze een beetje zelfstandig zijn. Klinkt misschien heftig, zal wel aan mij liggen... Weer wat geleerd in keder geval: voorlopig geen weekend samen, of indien wel dan korter...
Pffff, cleo werd om 4.45 wakker zoals altijd de afgelopen 2 weken, maar vandaag wilde ze daarna niet meer slapen maar vond dat de dag kon beginnen!! ML is op zakenreis en dan mag de oudste altijd bij ons in bed logeren, dus ik wilde natuurlijk niet dat zij door een kletsende baby wakker werd en ging dan maar vanaf kwart over 5 lekker badderen met Cleo... Haha!
@Zomersproet: ach, meid, ik voel met je mee. Dat zijn inderdaad pittige nachten (en vooral lange dagen ). De jongste van mij kan ook wel eens van die nachtelijke momenten hebben. Heb al regelmatig als een zombie 24 kitchen 's nachts zitten kijken, terwijl meneer klaar wakker aan het rondkruipen was midden in de nacht. Jammer dat het weekend wat tegenviel. Moet zeggen dat, totdat jij het schreef, me het ook niet zo gerealiseerd had dat het soms ook gewoon niet kan klikken tussen twee kinderen. Wij denken ook vaak als we ergens naar toe gaan dat er dan kinderen aanwezig zijn (en dat dat dan ook automatisch leuk voor ons zoontje moet zijn). Maar eigenlijk is dat niet vanzelfsprekend.