Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, en hoe ouder ze worden des te meer hebben ze eigenlijk hun eigen wil en smaak- ook wat betreft andere kinderen...
    Haha, ik zie het voor me, jij in de vroege ochtenduren voor de tv met een rondkruipend kindje 😁

2. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Zomersproet ik begrijp je helemaal! Ik heb boaz ook wel eens op z'n kop gegeven om een ander kind. Het is helemaal wat je zegt, die kinderen zoeken dat zelf wel uit en ik denk dat wij als volwassenen daar nog wel eens van kunnen leren. Je hoeft niet iedereen aardig te vonden en niet iedereen hoeft jou aardig te vinden! Maar ja leef er maar eens naar, dat vind ik toch best lastig! En dan heb je opvoedkundig toch andere ideeën als je vriendin, wordt toch ingekwikkd dan. Is een keer zonder kinderen afspreken is dan wel eens leuk, maar ook wel weer lastig als je zover bij elkaar vandaan woont!

En pfff dat is wel erg vroeg😱😱 en ik wil nog een kindje😳😳😳 haha
    Toch wel hoor!!!

3. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fiol, het scheelt iig dat je al zo'n groot kind hebt. Is vaak heel handig, dan kan T namelijk even de baby bezig houden als ik nog bezig ben. En in de auto ook zo makkelijk, dan heb je iemand op de achterbank die de speen erin kan stoppen etc. Maar ja, in de vroege ochtenduren heb je daar natuurlijk niks aan, maar ik bedoel in het algemeen :)

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    #1424 Sneeuwmees, 26 jun 2015
    Laatst bewerkt: 26 jun 2015
    @Zomersproet: ons zoontje heeft dat ook vaak met speelvriendjes van school. Soms is hij zo'n vriendje na een tijdje zat en steekt dat dan ook niet onder stoelen of banken. Dus ja, dan voelen wij ons ook wel wat beschaamd.
    En ja, nieuwsgierig hoe ik de nachten doorbreng met mijn zoontje...hihi... Ik kijk dan altijd 24 kitchen en rond dat tijdstip is er altijd een kookprogramma van zo'n IJslandse jongeman. Het heeft in ieder geval nog niet erg geholpen dat ik een keukenprinses geworden ben geworden..:D
    @Fiol: het nachtbraken blijft een minder leuke kant van een baby. Maar er zijn gelukkig nog vele leukere dingen die het meer dan waard maken. Maar herken dat gevoel van jou wel. Als ik jonger was geweest had ik nog best voor een derde willen proberen. Maar zoals vandaag dat we het nodige te stellen hadden met de oudste (die maar niet wil luisteren). Heb ik net de jongste in bed liggen, gaat de oudste naar bed, maakt weer veel herrie, is de jongste weer wakker. Pfff...:( Op zulke momenten denk ik altijd maar weer dat twee toch echt genoeg is. Alhoewel die kriebel soms nog wel de op duikt dus.:)

Ik had laatst via groupon een fotoshoot-bon gekocht. Die was geldig tot eind juli. Omdat de tijd toch sneller gaat dan je denkt, heb ik vandaag toch maar gebeld om een afspraak te maken. Toen bleek dat die fotograaf over minder dan 2 wkn voor 6 wkn met vakantie zou gaan. Ik kon gelukkig nog voor volgend weekend een afspraak maken. Anders was die deal gewoon voorbij gegaan. Ben benieuwd. Ik sta zelf liever achter de camera, maar wil ook graag een leuke foto van ons als gezin. Geklooi met de zelfontspanner is ook niet alles.;)

5. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een heerlijk weer!! Cleo zit anderhalf uurtjes te wennen op kdv en ik geniet van mijn ontbijt in de tuin! Gisteren naar het strand geweest, weer viel ietwat tegen maar dat kon de pret niet minderen: onze grote en haar vriendin die mee was zaten steeds weer in de zee en ook cleo gedroeg zich super netjes. S'avonds de hele bende in bad gedaan en vroeg gaan slapen 😄 Het enige wat niet goed werkt met cleo is auto rijden, en dat is nogal jammer. Ze vindt het gewoon niks, ik zit nu standaard op de achterbank naast haar omdat ze het zoms echt op krijsen zet...
    Sneeuwmees, fijn zo'n fotoshoot! Wij hebben mijn moeder die is hobbyfotografe met een super apparatuur. Ze volgt ook cursussen en zo en maakt echt goede foto's. Wel zo fijn 😄
    En ja, fijn dat soort speelafspraken, vooral als het je vrije dag is en jij constant met ruziende kinderen zit die bij je komen 'x heeft dit gedaan' en 'y heeft dat gezegd...' daar gaat je rust!

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: het is wat met die kinderen en speelkameraadjes. Wij hebben sinds een paar weken nieuwe overburen met een jongetje wat ongeveer even oud is als mijn zoontje. Wij waren, toen we hoorden dat ze er kwamen wonen, heel blij dat er eindelijk eens een jongetje in de straat kwam wonen. Tot nu was het echt een meisjes-straat en ook nog eens allemaal een stuk jonger. Maar inmiddels weet ik niet of ik er nog zo blij mee moet zijn.
    De kinderen fietsen keihard door de straat en ik houd iedere keer mijn hart vast. Auto's kunnen hier nogal hard de hoek om komen rijden. En je moet niet denken wat er gebeurd als er eentje net in volle vaart de straat uit rijdt. Mijn zoontje is natuurlijk door het dolle heen, dus sjeest er wel met een noodgang achteraan (zonder goed uit te kijken).:$ Had mijn zoontje dus al aangeleerd dat hij dan tot een bepaalde lantaarnpaal mocht fietsen en dan moest omdraaien (en ook boven aan de straat een punt aangewezen tot waar hij mocht fietsen). Dan bleef hij ruimschoots buiten de kruispunten en dus ook ruimschoots veilig voor als er een auto de straat in kwam rijden. Dat ging hartstikke goed, maar ja, hij speelt met meerdere kinderen die ook weer andere dingen mogen van hun ouders. Dus ja, lastig hoe om te gaan als hij met kinderen speelt, van wie de ouders het blijkbaar normaal vinden dat ze zo ver het kruispunt overvliegen. Zal wel bij het 'loslaten' en opgroeien horen, maar ik blijf dat soort dingen moeilijk vinden.:)
    En jullie lekker naar het strand geweest. Mijn kinderen waren toen ze zo jong waren beiden geen fan van autorijden. Onze oudste jankte en krijste alles bij elkaar als we stil moesten staan (bijv. bij een stoplicht). Bij hem ging het in een keer over toen we hem in een autostoeltje vooruit konden zetten, maar toen was hij ook 9 maanden oud. De jongste vond het ook niet echt prettig en heeft ook wat afgehuild. Ik heb me ook heel wat keren tussen een maxi cosi en kinderstoel gewrongen om er maar bij te zitten zodat hij rustig was. Zelfs zo erg dat ik hangend over de maxi cosi heen hem zelfs de borst gaf, zodat hij maar rustig was en in slaap viel. :)

7. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, over de maxi cosi hangend de borst gegeven, geweldig 😝
    Ik moet toegeven dat ik cleo gewoon uit de maxi cosi haal... Is al een paar keer gebeurd dat ik de borst heb moeten geven om. Haar te kalmeren. We hebben gelukkig een auto met drievolledige zitplaatsen op de achterbank, dus ik zit er goed met gordel om en al, maar ja, baby aan de borst mag natuurlijk niet eigenlijk...
    Ja, moeilijk met de grenzen stellen, datvind ik ook altijd. Al moet ik zeggen dat wij altijd degenen zijn met wat lossere grenzen als het om dingen gaat zoals tot waar ze mag spelen. Wat ik wel deed is bv een rondje samen om de huizenblok lopen en de gevaarlijke plekken aanwijzen en aangeven wat ze daar moet doen. is dat misschien iets om te doen? Of anders met de ouders praten? Ik zei bv altijd tegen T dat als ze met bepaalde kinderen speelde zij hun grenzen in acht moest nemen, dan bv niet om de blok heen te gaan maar dat alleen doen wanneer ze met andere kinderen speelde. Het is moeilijk, dat loslaten, maar ik denk dan altijd aan hoe ik ben op gegroeid en hoe ik heb genoten van die vrijheden. Vrijdag bv mag ze van mij voor het eerst alleen met de fiets naar muziekles. Ik heb het vaak met haar gefietst ende laatste keren heb ik haar de weg laten wijzen. En ons buurjongetje van net 8 gaat ook mee. Ik ben wel van plan om de eerste keer stiekem achteraan te fietsen maar dat hoeft ze niet te weten 😊 De weg is grotendeels fietspad en ik heb gewoon alle vertrouwen dat ze het kan.
    Ben wel benieuwd hoe dat gaat lukken 😄

8. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen dames,

Zo dat is nog eens handig, zomersproet, nog niet aan gedacht!!
    Ja dat samenspelen in de wijk is soms best lastig, ze liepen van de week te vloeken😳😳. Ik heb ze alle drie erop aangesproken, gisteren sprak ik een moeder van een ander jongetje en die zei gelijk, oh goed dat je hem aanspreekt, mag hij echt niet. Ook gehoord tot hoe ver ze mogen fietsen, gullukkig fietsen ze hier alleen op de stoep en kunnen ze best ver zonder over te steken. We zitten aardig op 1 lijn hier in de wijk gelukkig.
    Ik hoorde vanmorgen dat ze donderdag hun badkleding mogen meenemen naar school, heerlijk nog even genieten van de laaste weekjes groep 2!
    Deze ronde begonnen met ovulatie testen, ik weet alleen niet of ik er nou wijzer van wordt of juist niet, nou ja goed, ff aankijken maar. Gisteren was hij iets donkerder dan die dag ervoor. Ik test telkens in de middag, alleen vandaag zal ik eerder moeten testen, ik heb avonddienst😳. Dus als ik een knaller heb, moet ik manlief zien wakker te houden via de app, ben pas om 23.30 thuis en hij koet om 6.15 uit bed😳😳😂😂 hihi, nou ja we zien wel. Vrijdag is manlief jarig en ik weet nog steeds niet wat ik hem moet geven. Volgende week ben ik jarig en weet ook niet wat ik moet vragen aan hem😂😂.
    Volgende week is ook mijn zus jarig, ze wordt 40 en wilde er niets aan doen, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren! Ze denkt dat ze volgende week do derdag alleen met mij gaat eten, maar dan zijn we met 8 vriendinnen! Echt zo leuk en ze heeft niets door, hihi zoveel zin in!
    Nu mentaal voorbereiden op de avonddienst, daar heb ik dan weer geen zin in, nou ja huppakee!

9. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    He zomersproet tegelijkertijd!

Ook handig inderdaad dat samen door de wijk heen. Ik denk dat ik dat ook eens doe van de week! Goede tip!

Groetjes

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: we zijn inderdaad al vaker met hem rond gelopen (toen hij nog niet alleen mocht) en hebben hem dan ook gelijk de do's and don'ts aangegeven. Had het er gisteren nog met mijn man over en ik heb voorgesteld dat wij met de andere 2 ouderparen (waarvan de kinderen zijn) maar eens moeten praten en regels afspreken, zodat we in ieder geval dezelfde grenzen hanteren. Ik probeer mijn zoontje nu te corrigeren (aan de hand van de door ons gestelde grens hoe ver hij mag gaan). Maar ja, dat is ook lastig te handhaven als de andere kinderen daar voorbij gaan (en hij in het heetst van de strijd er dus ook niet altijd aan denkt). De buurvrouw aan de overkant vond dat een heel goed idee, ze zat er zelf ook mee. Nu nog de andere moeder overtuigen (en dat is eigenlijk degene van wie haar kinderen de meest gevaarlijke capriolen uithalen). Het is wat als kinderen groot worden..... zucht....
    Gisteren bleek ook nog eens dat onze oudste tegen een geparkeerde auto was gekomen. De auto bleek niets te hebben, maar toch... Wel een teken dat er iets moet gebeuren.
    Mijn zoontje had het verteld op weg naar school, dat dat de dag ervoor was gebeurd. Heb hem gerustgesteld dat hij zulke dingen altijd tegen ons kon zeggen en dat we niet boos zouden worden, maar dat we dan gewoon even met die andere mensen zouden gaan praten als hij iets per ongeluk kapot had gemaakt.
    Ik was er nog niet aan toegekomen mijn man hierover te bellen (was op weg naar school en werk), maar mijn man was al bijgepraat door een buurvrouw. Toen mijn zoontje uit school kwam had mijn man duidelijk laten merken dat hij hierover boos was op mijn zoontje. Mijn zoontje was toen gelijk naar boven gegaan. Toen ik dat hoorde, was ik weer boos op mijn man, vooral omdat ik mijn zoontje altijd vertel dat als er iets gebeurd is of als hij ergens mee zit, hij er altijd mee naar ons kan komen en dat we echt niet boos zullen worden. Ik wil dat een kind in openheid met alles naar ons toe kan komen. Vandaar dus dat ik boos was op de actie van mijn man, omdat dat soort gedrag weer in de hand werkt dat hij straks stiekeme dingen heeft of buikpijn en wakker ligt omdat hij ergens mee zit en er niet meer naar ons durft te komen. Bovendien ook omdat toen ik mijn man die ochtend sprak ik duidelijk heb uitgelegd dat ik met mijn zoontje had besproken dat hij altijd met alles direct naar ons kan komen. Lastig, hoor. Een lijn trekken in de opvoeding...

Vanmorgen even snel een boodschap gedaan. Er was een lekker windje, dus het leek aangenamer dan het was.
    Ik zag bij de scapino een actie van 3=1, en omdat ik toch nog nieuwe sandalen voor mijn zoontje nodig had, besloot ik daar even 'mijn slag' te slaan. De eerste keer bij de kassa bleek een artikel geen opruimingsartikel te zijn, dus gold de 3=1 niet. Dus weer terug op zoek naar een 3e opruimingsartikel, maar moest toen weer achterin de inmiddels lang geworden rij staan.
    Het zweet begon me al aardig uit te breken, ook nog eens omdat mijn jongste het zat was in de buggy en begon te huilen.
    Eindelijk was ik aan de beurt en werd alles afgerekend. Bleek mijn rekensommetje niet op te gaan, omdat een artikel weliswaar was afgeprijsd, maar als je dan die actie hebt, de korting weer niet geldt. Dus moest je de oorspronkelijke prijs betalen. Zucht... Heb toen maar gewoon de 2 dingen die ik echt moest hebben afgerekend en de rest laten liggen. Onderhand hogere wiskunde zo'n kortingsactie.
    De jongste ligt nu in bed en ik moet eigenlijk nog even dweilen en dan snel naar school. De oudste heeft juffendag, dus vanmorgen ook nog even stressen met op tijd naar school, met cadeautje voor de juf. Hij had het gisteren erover af te willen spreken vandaag. Stiekem hoop ik maar dat hij dat vergeten is....

11. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaja, dat soort kortingacties, daar heb je helemaal niks aan. En idd lastig, opvoeden met zn tweeen. Dat hebben wij ook regelmatig. Soms ook om de simpele reden dat de een iets verbied en de ander okay zegt (zonder het van de ander te weten). Of - bijna erger, want in het eerste geval kun je nog zeggen dat je van niets af wist- de een verbied iets waarmee de ander het eigenlijk niet eens is, maar dan mee moeten doen terwijl je het eigenlijk een stom idee vindt... Ach ja, blijft moeilijk 😄
    Bij ons ben ik duidelijk de minder strenge ouder, maar vaak snap ik ook niet zo goed waarom iets nou moet worden verboden... Komt T naar me toe met vriendinnetje of ze de bolderkar uit het schuurtje mag. Ik zeg 'prima', moet dan echter wel even van de voortuin naar achtertuin, schuurtje open sluiten, bolderkar uithalen. Zo gepiept. Krijg ik ruzie met ML die zegt waarom ik nou ja zeg terwijl hij net nee heeft gezegd, want ze hebben hun fietsen al en moeten dan maar fietsen. Ik denk bij mezelf, omdat jij te lui bent om maar de schuur te lopen mag zij nou niet die bolderkar en maak je er zo'n punt van. Fijn, dat toen ook nog schoonmoeder hier was die zei dat T ook heel veel van me mag. Nou, ten eerste had ik het niet gehoord dat hij het had verboden, ten tweede vind ik dat onderwerp niet iets om zo'n punt van te maken. Uiteindelijk kreeg ze die bolderkar niet, want kennelijk zou de moeder van het vriendinnetje haar over 5 min komen ophalen en heb ik maar gezegd dat het dan idd overbodig was. Maar pfff, wat zijn dat soort situaties vervelend, en dijn als sm dan ook nog in je rug valt, pffff.
    Het is gewoon een hele klus, opvoeden! In een ander groepje waar ik hier op zp zit , allemaal vrouwen die ook in februari bevallen zijn, was er ook net zo'n hele hete discussie, bijna ruzie over het onderwerp wel of niet laten huilen. Nou, iedereen heeft zijn eigen character en persoonlijke ervaringen die meetellen, en je eigen intuitie. Daar doe je niets aan. Opvoeden is learning by doing.

12. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, over opvoeden gesproken: cleo mocht vandaag een paar likjes van mijn appel-peren ijsje 😃
    Vond ze heeeeeeerlijk 😁

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: wat grappig. Zo gaat het bij ons thuis ook er aan toe. Zo'n gevalletje met de bolderkar zou hier precies zo gebeurd kunnen zijn. :D Ik ben zelf ook de minst strenge. Ik ben (ook in mijn dagelijkse leven) ook al iemand die graag voor het compromis gaat ipv een confrontatie. Dus als er iets voor doet met onze oudste, zal ik altijd een soort van compromis sluiten. Dit mag of kan nu niet, maar we kunnen wel dat doen bijv. Mijn man is veel strenger en soms is hij wel eens zo streng, dat ik dat weer niet kan begrijpen. Of vind ik het inderdaad helemaal niet zo'n issue om zo op je strepen te staan. Dus voor mij is het af en toe nog wel eens ergernis of op mijn tong bijten als hij mijn zoontje iets verbiedt en ik het daar dus niet mee eens ben. Dus dat blijven lastige dingen. Laatst zaten we een keer aan tafel, vlak voor mijn man de nachtdienst in ging en toen deed mijn zoontje ook iets wat niet hoorde. Mijn man bestrafte hem toen ook heel streng, zodat mijn zoontje helemaal overstuur begon te huilen. Ik vond het helemaal niet zo'n ding dat hij daar zo ontzettend over uit moest vallen. En ik viel, heel fout, mijn man op dat moment af, omdat ik boos was dat hij zo dadelijk naar het werk zou gaan en ik met een ontroostbaar kind zat (wat helemaal niet nodig was m.i.).:) Ik weet het, helemaal fout om elkaar in elkaars bijzijn af te vallen. Maar zijn reactie schoot ook mij even in het verkeerde keelgat. Ach, ja, af en toe zijn we net mensen.;)
    En opvoed-discussies. Ja, dat zijn hele lastige dingen. Je komt aan zoiets dierbaars van iemand en dan is het lastig als mensen elkaar gaan vertellen hoe ze het moeten doen. Onze oudste is geen beste eter. Hoe vaak we niet te horen kregen van anderen hoe we dat toch even moesten oplossen. Ze hebben het stuk voor stuk geprobeerd en kwamen erachter dan hun technieken niet voor ieder kind opgaan. Het cb heeft ons geadviseerd het los te laten en het leuk aan tafel te houden en inmiddels gaat het eten stukken beter. Of zindelijk worden. Ons zoontje was heel erg laat zindelijk. Alles wat we geprobeerd hebben, lukte gewoon niet. Hij was er op een of andere manier niet aan toe. Dus toen dachten veel mensen ook wel eventjes ons uit te leggen hoe we dat toch even zouden moeten fixen. We hebben het zonder al te veel dwang steeds geprobeerd (maar er geen issue van gemaakt, zoals ze ons wel opgedragen hadden) en van de een op de andere dag was hij ineens zindelijk. Wij zijn misschien wat te makkelijk, maar geloven ook erg in dat ieder kind zijn eigen tempo en niveau heeft en er hoe dan ook altijd wel komt.
    En ja, kinderen laten huilen. Ook al een lastig onderwerp, met heel veel verschillende meningen. Wij laten onze kinderen nooit lang huilen. Ook afhankelijk van het soort huilen. Vaak spraken we zelf een aantal minuten af dat we het aan zouden zien. Maar bij onze oudste werkte het het beste om hem gewoon even uit bed te halen, even een kwartiertje of half uurtje te laten rondlopen en dan terug in bed te leggen ipv hem te laten huilen. Maar goed, dat is voor iedere ouder en kind verschillend.;) Dus als er hier een topic is, wat over opvoeding gaat, houd ik me meestal maar even afzijdig.;)

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: jemig, wat is het al een flinke tante! Voor mijn gevoel ben je nog maar net bevallen.:p Toevallig heb ik vandaag mijn jongste ook een raketijsje gegeven. Hij snapte niet dat hij het stokje vast moest houden en hield hem net als jouw dochtertje gewoon in zijn handjes vast. Wat weer gehuil opleverde omdat dat heel koud was en een soort van pijn deed aan zijn handjes. We moeten duidelijk dus nog even oefenen.;)

15. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh ja opvoed kwesties, altijd lastig. Hier altijd gedoe wat hij wel en niet zou moeten eten, met mijn man dan. Manlief eet niet heel veel groente, op een gegeven moment afgesproken dat ik me daar mee bezig houd, tenzij hij echt vind dat ik door sla😊. En dan proberen we dit ook buiten gezichtsveld van Boaz op te lossen, maar dat lukt niet altijd😮☺️.
    Die opvoedkwesties op een forum is ook lastig om te bespreken, zeker ook omdat je ee intonatie niet in tekst kan weer geven, is hetzelfde met wats app.
    Ik had hier ook al dat ik iet bemoedigend voor iemand op wilde schrijven, maar volgens mij viel dat ook niet goed, terwijl ik het echt positief bedoelde, ik heb er niet meer op gereageerd.

Heerlijk zo een ijsje eten, genieten!

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fiol: eten is hier ook altijd een discussiepunt. Ik zit er ook altijd bovenop en probeer ze toch van alles wat te laten eten. Mijn man reageert altijd allergisch op vers fruit, dus fruit eten zit gewoon niet in zijn systeem. Dus als hij alleen met de kinderen is, merk ik dat hij vaak gewoon vergeet ze fruit te geven. Terwijl ik er vaak even een momentje van maak met bijv. een bordje met verschillend fruit wat ik dan schil en wat we dan opeten. En datzelfde geldt ook met groente, want mijn man is dus ook geen groente-eter. Dus ook daar bij ons wel eens 'discussies' over aan tafel.;) Leuk, hè, opvoeden. :D

Gisterenavond hier vreselijke onweer gehad, en mijn man had net nachtdienst. Ik ben zelf als de dood voor onweer, dus dan is het lastig als jij de 'sterke partij' moet zijn tegenover je kinderen en doen of het allemaal niet zo erg is, terwijl ik van binnen een hartslag van 200 heb van angst. Daardoor de kinderen heel laat in bed (die werden wakker van die harde klappen) en zijn opgebleven tot het minder werd. Vanmorgen alle 3 als zombies wakker geworden. Gelukkig hoeft mijn zoontje alleen de ochtend naar school en kan hij hopelijk vanmiddag wat bijtanken (als hij weer geen vriendje van school meeneemt).
    Morgen hebben we onze fotoshoot. Niet handig met zo'n temperatuur. Maar ja die fotograaf gaat 6 wkn op vakantie en anders zou mijn bon verlopen zijn. Ook nog de kopzorgen wat trek je aan. Je moet nu met 4 man op de foto en die kleren moeten natuurlijk ook een beetje bij elkaar passen en matchen. Pfff... wordt ook nog een klus vandaag om over na te denken.

17. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik vind allemaal een wit shirt of blouse erg leuk en dan iets van spijkerstof er onder, kan je veel kanten mee op met verschillende achtergronden. En gewoon op blote voeten, is dat probleem ook opgelost, hihi.
    Maar inderdaad met de hitte, pffff, nou ja zal toch wel leuk zijn, dus toch veel plezier!!

Oh je kan natuurlijk ook gewoon je badkleding doen, hihi

18. Fashionlover

15 jul 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zomersproet: wat een schattige foto met dat ijsje😘. Hier zijn mijn meiden ook dol op ijs. de kleinste van 15 maanden roept al ijs ijs! En dan rent ze de kamer rond.Zo grappig. echt een traktatie met dit warme weer.
    dit weekend ff bijkomen en bbq. de laatste schoolwerk voor de oudste gaat in volgende week ; dan kan ze weer lekker bijkomen.
    ze had een supergoed rapport en gaat in september al weer naar groep 5!

Tja opvoeden: iedereen heeft zijn eigen methode's ; van de zijlijn lijkt het vaak makkelijker dan als je er midden in zit. Ben blij dat ze de afgelopen week goed doorsliepen met deze hitte.
    wij tellen af naar eind juli om lekker twee weekjes naar zuid- Frankrijk te gaan. fijn weekend allemaal😘😘

19. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fashionlover, groep 5 voor je oudste en een goed rapport, knap! T heeft nu schoolvakantie en gaat dan naar groep 4. De zware groep 3 heeft ze goed gedaan, de juf was verbaasd over haar goede CITO omdat ze tijdens de les vaak afgeleid en het idee gaf dat ze dingen niet snapt, maar dan toch overal een 3.7 gescoord in de CITO. Wel lekker om nu eindelijk vakantie te hebben, vooral met dit weer. Gisteren zijn we de hele dag in het Twiske geweest, een recreatiepark bij Amsterdam. Lekker zwemmen in het meer en luieren in de schaduw van de bomen. Gek genoeg was het ook helemaal niet heet daar, juist een lekker windje en aangename temperaturen. Nu onze dochter haar A diploma heeft (sinds eind januari) en volop met B bezig hoeven we ons ook geen zorgen meer te maken als ze het water in gaat. Ze was dan ook vrijwel de hele dag in het water, samen met ons buurjongetje, haar vriendje! En ook cleo vond het leuk, lekker liggen en spelen en slapen en drinken buiten aan de frisse lucht lekker in de schaduw. Oh ja, en haar eerste keer zwemmen 😀
    Helaas vindt ze het wel elke ochtend nog voor 6 welletjes en mag de dag beginnen 😳 als ze rond 5 komt om te drinken heb ik nog hoop dat ze weer in slaap valt maar later dan 6 wordt het nooit... Tja, dat hoort erbij, he...
    Fashionlover gaat naar zuid Frankrijk, lekker! Wat gaat de rest van jullie doen? Wij hadden dit jaar met baby van 5 maanden niet zo'n zin in een lange reis en hebben dus een huisje gehuurd op terschelling, samen met mijn ouders. Heb er zin in!!

20. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, hoe was de tropische fotoshoot? 😁

Deel Deze Pagina