Lief dat jullie het vragen. Het gaat nog hetzelfde. Afgelopen week een gesprek met een collega en mijn leidinggevende wat compleet escaleerde. Dus een huilende collega en wij allemaal enorm onder de indruk. We zijn een klein team, dus dit soort escalaties komen hard binnen. Vooral omdat we allemaal wel een keer in zo'n situatie hebben gezeten met onze leidinggevende. Ben afgelopen week naar de bedrijfsarts geweest. Goed gesprek gehad. Vandaag ook naar de huisarts geweest. Moest weer een nieuw recept van betablokkers en het leek me goed haar meer te vertellen over de oorzaak van de spanningen (en dus de klachten). Ook daar een fijn gesprek gehad en mijn huisarts nam echt de tijd en dacht ook echt mee. Morgen heb ik een gesprek aangevraagd met personeelszaken. Kortom, dus veel 'bezig' in alle opzichten met de problematiek op het werk. Maar het moet nu even doorgepakt worden. Niet mijn grootste hobby, maar niets doen is ook geen optie. Hoe is het met jullie? @Zomersproet: al weer begonnen met werken? @Fiol: ai ontstoken kies klinkt niet prettig. Uberhaupt geen tandengedoe, want ik ben zo'n schijterd als het om kiespijn en tandartsen gaat. Sterkte!
Hoi sneeuwmees Wat goed van je dat je naar de huisarts en bedrijfsarts bent geweest! Ik hoop dat er snel een goede oplossing voor je volgt en weer een beetje lekkerder gaat voelen! Mijn kies doet nog zeuren, nog 1 dag antibiotica en woensdag naar de tandarts voor controlle en gat vullen! Zo blijf je bezig😳. Vandaag echt heeeeel moe, slaap ook een beetje onrustig en ik denk dat min lijf wat protesteerd tegen al die pillen.
@Fiol: dus nog niet verlost van je pijn. Bah, niet fijn. Krijg je wortelkanaalbehandelingen? Hopelijk morgen dan toch de laatste keer en afvullen. Sterkte, hoor! Ik hoop uiteraard dat het slechte slapen en de moeheid een andere oorzaak hebben... We zijn dit weekend naar de Efteling geweest. Had mijn man voor zijn verjaardag nog een hotelovernachting beloofd (in combinatie met dagje naar de Efteling). Dus hotel geboekt op 5 min. afstand van de efteling. En in de middag pas er naar toe gegaan, omdat ze in de avond allemaal activiteiten hadden. Dus was erg leuk. Alleen had ik door het vele slenteren, bultje op en af, met een kinderwagen over kinderkopjes duwen met tassen eraan, weer veel last van mijn bekken, dus helaas was het einde van de avond minder leuk. En onze jongste vertikte het om te gaan slapen, dus daar zijn we tot 3 uur 's nachts zoet mee geweest. Dus het heerlijk ogende bed van het hotel, heb ik helaas weinig van kunnen genieten. Maar ondanks dat, toch het idee dat we er echt uit zijn geweest. Onze oudste moest vandaag weer naar school. Hij doet nog een keer groep 2 over en dat was vanmorgen toch dikke tranen bij het naar school gaan. Zijn vriendje is wel over naar groep 3 en dat besef kwam nu pas binnen. We hopen maar dat het een kwestie van dagen is. Want mijn zoontje huilend achterlaten is niet mijn sterkste punt.
Haha sneeuwmees, dat hoop ik ook, maar ben bang van niet😊. Efteling is altijd leuk! Jammer dat je niet lekker hebt kunnen slapen. Ik heb de tandarts afspraak verzet voor over twee weken, nu eindelijk geen pijn in mijn mond, even van genieten voordat ze het volgende weer gaan doen. Ach nee dat is niet leuk een huilend kind, maar meestal gaat dat in de klas wel snel over. Boaz is vorige week begonnen met groep 3 hij vind het gelukkig erg leuk.
@Fiol: ik heb over 2 wkn ook een afspraak bij de tandarts. Ben overgestapt naar een andere omdat ik het idee had dat mijn andere tandarts alleen maar zijn eigen zakken vulde ipv de gaatjes. Maar wel spannend een nieuwe tandarts. Ben er een keer geweest omdat ik toevallig een vulling los had zitten en toen was ze erg aardig en vakkundig. Dus heb er wel een goed gevoel over. Met mijn zoontje gaat het iets beter, maar hij vindt het toch allemaal wel moeilijk. Hij beseft nu pas de consequenties dat hij een jaar langer in groep 2 blijft. We hebben hem dat vaker voorzichtig proberen uit te leggen wat hij kon verwachten, maar nu hij zelf mee maakt dat de vertrouwde kinderen uit zijn oude klas er niet meer zijn, kwam even hard binnen bij hem. Heb er vertrouwen dat ook dat weer goedkomt. Al is het altijd sneu een kind zo te zien worstelen. @Zomersproet: hoe gaat het met je? Weer gewend aan het werkzame leventje? Zal best even schakelen zijn. Vond ik tenminste wel om weer even een nieuw ritme te vinden en iedereen gevoed, aangekleed en al overal op tijd te hebben.
Hallo, wil ook even weer van me laten hoten 😄 Ben idd nu bijna drie weken weer aan het werk, en ja, al twee avonden thuis zitten werken om iets af te hebben voor een deadline woensdag. Maar ik vind dat toch ook niet zo heel erg want verder is mijn werkgever ook erg flexiebel. Kolven gaat prima, we hebben twee leuke kolfruimtes met allemaal Avent spulletjes, koelkast, fauteuil, wasbak en wekkerradio. Op kdv gaat het ook super. Ben echter wel echt op als ik thuis kom, zo rond half 7 met de kids. Het zijn lange dagen, en ook dat kolven vergt toch meer energie dan je denkt naast je werk. Maar toch, het went allemaal sneller dan je denkt. ml was nu een week in de VS en schoonmoeder is op bezoek om te helpen. Erg fijn! En zij vindt het leuk om zo heel lang met haar kleinkinderen te kunnen zijn, ze woont in Duitsland en ziet ze dus niet vaak. Sneeuwmees, sterkte met je werk. Klinkt alsof je manager een training nodig heeft...
Fijn zomersproet dat het goed gaat! Sneeuwmees, ik hoop dat het bij jou ook wat rustig gaat worden. Hier net weer mijn menstruatie doorgebroken, bah, baal er echt van, ik had even hele goede hoop deze maand.
Ach Fiol, wat balen met je menstruatie! Ik weet nog al te goed hie frustrerend dat is, elke keer dat je weer bloed ontdekt en het toch weer niet is gelukt 😔 Ik ben sinds de geboorte nog niet weer ongesteld geweest, ik geef dan ook nog volledig borstvoeding ( naast vaste voeding nu). En- ik mis het ook echt niet!! Van mij mag het wegblijven, haha!
@Fiol: ach, meid, wat balen! Herken het ook wel dat als je net toevallig heel goede hoop ervan had, dat je dan toch ineens rood aantreft. Dan komt het extra hard aan. Knuffel! @Zomersproet: dat duurt lang zeg, dat je je menstruatie krijgt. Bij mijn oudste had ik het ondanks bv met 6 wkn na de ks al weer en bij de jongste met 11 wkn al weer. Ik had zelf 2 cyclussen van 5 wkn en vorige maand een van 4 (zoals gebruikelijk), maar vrees dat het nu weer 5 wkn gaat worden. Gedoe ook altijd. En jij de eerste maand werken er al weer op zitten. Het went vaak weer snel vond ik zelf, al blijft het wel een uitdaging om iedere keer weer iedereen gevoed en gekleed op tijd te krijgen.
Ha meiden, Lolababy van harte gefeliciteerd, mooi mannetje! Hier gaat alles heel goed, alleen super druk en dan werk ik nog niet eens hahaha...Jill doet het goed, met af en toe een minder dagje. Praktisch geen tijd voor het forum, net even gauw bijgelezen en nu wordt ze alweer wakker, tijd voor de borst Sneeuwmees, wat balen van het werk zeg, niet leuk! En Fiol, teleurstelling zeg...niet leuk. Ik ga mijn meisje gauw ophalen, fijn weekend allemaal!
@Chaibi: je hebt een geldig excuus om je even niet met zp bezig te houden. Die eerste tijd vond ik ook zo overweldigend, druk met je kindje, weinig tot geen ritme, dus voor mijn gevoel de hele dag bezig met voeden. Dus snap dat je enorm druk bent. Maar zo te lezen tussen de regels, geniet je met volle teugen! Fijn weekend!
Hi meiden, wat is het rustig hier! Iedereen druk met kinderen, werk en tacklen van eitjes? Ik ben zelf ook erg druk geweest. Op het werk waren twee collega's op vakantie, waardoor er veel werk op mijn bordje bijkwam. Tot overmaat van ramp nog eens twee zieke collega's, en ook daar heb ik werk voor moeten opknappen. Vraag me niet hoe ik de afgelopen week doorgekomen ben, maar het is gelukt. Mijn oudste is vandaag jarig en al weer 6 jaar. Wat vliegt de tijd als je hem al weer zo ziet. Afgelopen zondag hebben we het gevierd, omdat mijn man aankomende week en weekend moet werken. Vandaag getracteerd op school, morgen kinderfeestje en nog een late visite eind deze week. Een hele 'feest' week voor hem dus (en voor ons dus ook extra drukte). De jongste is erg verkouden en loopt al dagen met snottebellen. Afgelopen week naar het cb geweest en hij doet het goed. Hij gaat iets onder de lijn door, maar blijkbaar is hij te beweeglijk dat hij het niet bijgegeten krijgt. Dus extra tips gekregen. Ook krijgt hij ineens 4 kiezen tegelijk door, wat veel problemen geeft en al 2 slapeloze nachten heeft opgeleverd. Hopelijk komen ze snel door. Verder ook definitief met de bv gestopt. Ondanks dat ik het best moeilijk vind, zet ik nu toch maar door. Hij dronk al amper, soms 1 keer per dag een paar slokjes en soms ook een dag niet. Maar heb nog zoveel kilootjes teveel van de zwangerschap eraan zitten, waar ik niets mee kon zolang ik bv bleef geven. Dus nu toch maar gestopt, zodat ik daar een begin mee kan maken. Voel nu na een paar dagen wel wat branderig gevoel, maar tot nu toe valt het me mee. Dus weer een fase afgesloten.
Sneeuwmees, anderhalf jaar bv is ook een hele prestatie hoor, dus goed gedaan. En op een dag moest je toch stoppen! Kan me voorstellen dat het even wennen is maar nu kun je dan idd helemaal in je volgende project storten, afvallen 😉 Met de extra kilos valt het bij me mee. Ik heb nog maar 0,5-1 kg meer dan bij het begin van de zwangerschap. Maar ik wil toch wel weer naar het gewicht dat ik voor de miskraam had (en het gewicht dat ik eigenlijk altijd had, 68kg) en dat zijn dan 3kg. Het is niet veel weet ik, maar ik merk toch ook dat het er niet af gaat nu ik nog bv geef. Moet ook zeggen dat ik behalve veel fietsen niet meer sport. Tijdens mijn zwangerschap was ik zo fanatiek bezig en was ook maar 12kg aangekomen, maar sinds een paar maanden heb ik grwoonweg geen puf meer om nog te sporten. Cleo wordt s'nachts nog geregeld wakker, de laatste tijd duurt het dan een uur tot cleo weer slaapt, en om 6 komt ze alweer en begint de dag met werken en al, dus even geen energie jammer genoeg. Ik zie wel hoe lang ik nog bv geef ook al weet ik wel dat ik de anderhalf niet haal. Mijn grens zit een beetje bij 1 jaar. Ik kolf nu nog 2 keer op het werk en zal proberen na de 9 maanden in de middagpauze te kolven. Het gaat goed maar merk wel- vooral de tweede kolfsessie- dat het energie vreet. Ik zit dan daar in de kolfruimte alsmaar te gapen en kan mijn ogen nauwelijks open houden. Heb dan echt een dip. Maarja, voor de rest gaat het zo goed ik kan echt niet klagen. Het leven met 2 kinderen (en sinds eind juli ook nog 2 katten!) bevalt me erg goed. Nooit verwacht van mezelf dat ik er zoveel blijdschap uit zou halen, ik was toch altijd erg gedreven in mijn werk en niet - hoe moet ik het zeggen- niet zo'n moeder die vooral blij wordt van haar kroost . Maar de laatste tijd word ik toch echt vaak overvallen door enorme geluksvgevoelens als we bij elkaar zijn en vooral ook als ik zie hoe gelukkig de grote ook is met cleo erbij ( en dat ook duidelijk zegt, dat het pas leuk is sinds zij er is). Nu zullen de hormonen nog wel meespelen, haha, want door de bv zit ik natuurlijk nog zwaar onder invloed, maar toch. Ik ben gewoon heel Gelukkig met en door mijn gezin, en werk heeft even echt geen prioriteit, en dat had ik zo niet verwacht, zo Intens. Zo, 6 jaar is je oudste alweer Sneeuwmees. Gefeliciteerd! Dan merk hpje goed hoe snel de tijd vliegt, toch? Cleo kan nu sinds een week kruipen. En ze kan nu ook zelf gaan zitten ( ze kon wel zitten als je haar neerzette maar niet vanzelf). Nu is niets meer veilig in huis 😄 Vandaag toch maar de stopcontacten veilig maken. Ik vind haar heel snel, ze is net 7 ,pmaanden. De oudste was daar heel lui in, maar cleo is erg beweeglijk en altijd bezig. Wat zijn de tips die je kreeg van het cb voor je jongste, sneeuwmees? Moet even mijn oudste helpen, dus moet snel afronden. Doei 😄
@Zomersproet: ik was voor ik kinderen kreeg ook alleen met werk bezig (zelfs in mijn vrije tijd). Had nooit gedacht dat werk ineens een soort van bijzaak kon worden. We hebben wel vaker gedoe op het werk gehad, maar moet zeggen dat ik dat makkelijker kan handlen sinds ik kinderen heb, omdat je weet wat eigenlijk het belangrijkst in het leven is. Als ik al het gedoe wat nu op mijn werk speelt een paar jaar eerder was geweest, was ik denk ik wel echt overspannen geweest. Als ik die twee jongens van mij zie, kan ik ook een heel warm gevoel van binnen krijgen. Ze zijn echt zo gek met elkaar en mijn oudste ligt vaak helemaal dubbel om die kleine dat je alleen maar heel verliefd kunt toekijken. Had ook nooit gedacht dat met niets doen (een beetje aankeutelen met de kinderen) in huis je daar zo van kan genieten. Een vriendin zei laatst zo treffend. Ik heb nooit geweten dat je zo uitgeput en zo gelukkig tegelijk kon zijn. Dat is ook wat ik soms voel, zeker als je een gebroken nacht achter de rug hebt. Maar als je dan 's morgens weer die twee handjes om je nek voelt is het toch weer een gelukzalig moment. Ben nu ruim een week met de bv gestopt en moet zeggen dat ik me goed voel. Heb af en toe wel wat pijnlijke en gespannen borsten, maar gelukkig geen last van lekken (wat ik bij de oudste wel had, maar daar kolfde ik nog 2 keer overdag). Morgen inderdaad weer dag 1 van sonja bakker. Het boek ligt weer klaar. Bij mijn oudste was ik binnen enkele weken na de bevalling zelfs al lichter dan voor de zwangerschap, maar dat trucje ging bij de jongste niet op. Ik ben steeds een kilo of 6 boven het gewicht van voor de zwangerschap blijven hangen. En langzaam aan zijn er twee kilo weer bij gekomen. Dus nu is het me-time. Gek genoeg kijk ik er ook wel naar uit om nu aan mezelf te werken. Afgelopen week een drukke week gehad. Eerst de verjaardag van mijn oudste met de familie. Toen de dag zelf, waar hij moest tracteren. De dag erna het kinderfeestje wat ik ook altijd heel spannend vindt op de een of andere manier. Wij hadden alles geregeld, dachten we. Ik had een speurtocht bij een kasteel geregeld en een tijd afgesproken. Toen we de uitnodigingen klaar wilden maken, bedachten we eigenlijk dat het handiger zou zijn als we een half uurtje later naar het kasteel zouden gaan. Ik schijn gezegd te hebben dat ik zou gaan bellen hiervoor om dat te verzetten. Enfin de kaartjes waren rondgebracht naar de kinderen en de tijd verstreek. Ik weet dat mijn man met het kasteel heeft gebeld omdat we daarna nog wat wilden eten. Ik heb helemaal niet meer aan die gewijzigde tijd gedacht. Tot de avond ervoor. Het kwam zo ter sprake tussen mijn man en mij en ik zei dat hij toch naar het kasteel had gebeld hiervoor. En hij zei dat hij alleen voor het eten had gebeld omdat ik gezegd zou hebben dat ik wel zou bellen. Even paniek dus, want dat moesten we dan alsnog op de dag zelf regelen en het kasteel gaat altijd laat open. Gelukkig was het geen probleem en kon de begeleider ook een half uurtje later. De kinderen waren mooi op tijd en we waren precies op tijd bij het kasteel. Het was die middag prachtig weer en alles leek helemaal perfect. De kinderen deden goed mee met de opdrachten en de bingo die de begeleider had bedacht. Aan het einde gingen we nog langs de bedriegertjes (die beroemde fontijntjes). We hadden de ouders al om extra kleding gevraagd, omdat we al een vermoeden hadden dat de kinderen vollop nat zouden worden. Dat bleek geen overbodige luxe. Toen we daarna naar de oranjerie gingen moesten we dus alle kinderen omkleden, verkleedspullen (ze waren allemaal als ridder verkleed) bij elkaar zoeken. Ondertussen kregen ze te eten. Dus mijn man en ik waren druk om alles en iedereen verzorgd en gevoed te krijgen. Een van de vriendjes van mijn zoontje was echter al snel klaar met eten en wat baldadig. Hij zat wat te wippen op zijn stoel en net toen ik er wat van wilde zeggen dat hij voorzichtig moest zijn, viel hij met de stoel. Het leek mee te vallen, maar toen hij overeind kwam, gutste het bloed uit zijn mond. Even dikke paniek dus van al dat bloed. Gelukkig hielpen de mensen van het restaurant goed mee en bleek dat hij naast een tand door de lip een dikke snee in zijn tong had (door het bijten erop). Daar sta je dan (30 min. van huis) met een kind van iemand anders onder het bloed en nog 5 andere kinderen erbij. We waren al zo goed als klaar met eten, maar we zijn toen direct naar huis gegaan. Mijn man had al even overleg gehad met de moeder van het jongetje en dat zijn geen leuke telefoontjes om te moeten plegen. Ondanks dat de moeder ons niets kwalijk nam, was het toch vervelend. We hebben hem als eerste naar huis gebracht en daarna alle andere kinderen. Mijn man en ik waren compleet lamgeslagen en de tranen zaten mij hoog. Ik vond het zo erg dat dat onder ons toezicht was gebeurd. 's Avonds belde nog een van die ouders van een van de kinderen op. Ze vond het zo sneu voor ons. Ze zei dat mijn man zelfs tranen in zijn ogen had toen hij hun dochtertje naar huis had gebracht en het hele verhaal zat te vertellen. Toen ik haar aan de telefoon had, begon ik ook te huilen. Het was zo'n domper op wat een mooie en geweldig kinderfeestje was. De moeder van dat jongetje vond het juist voor ons zo rot en hield ons steeds op de hoogte. Ze had zelfs een kaartje voor ons zoontje gekocht, omdat ze het sneu vond dat zijn feestje misschien verpest zou zijn. Dus dat heeft de afgelopen dagen veel in ons hoofd rondgespookt. Gelukkig gaat het nu weer stukken beter met hem.
Zo sneeuwmees inderdaad een drukke boel bij jou😳😳!Nog gefeliciteerd! Echt sneu dat zo'n feestje zo moet eindigen. En inderdaad een kind onder jou hoede die gewond raakt, zou ik ook een beetje van stressen, ook al kan je daar niets aan doen! Ik hoop dat het snel gaat lukken met die kilo's en dat het op je werk weer wat rustiger wordt! Ik herken het wel dat wanneer je kinderen hebt je werk echt iets minder belangrijk wordt! Ik vind niets fijner dat mijn zoon s'morgens in mijn bed kruipt om even te kroelen! Zo zomersproet een vlugge! Ook wel leuk zo'n ondernemer, maar inderdaad ff alles veilig maken! Ik vind het een hele prestatie met het borst voeden, ik heb het maar 3 maanden gedaan, wij hebben op mijn werk geen extra ruimte en ik vond dat kolven echt helemaal niets! Ik was inderdaad eitjes aan het tackelen😂😂. Had een late deze maand, moet dus nog ff op de wachtbank........... Pfff hopen maar weer.
@Fiol: zie dat je over 2 dagen al mag testen, of is dat nog een banner als je ei 'op tijd' was geweest? Lastig altijd weer op zo'n ei wachten. Mijn man werkte onregelmatig en dan was het rondom de eisprong altijd een hele stress. Zodra ik mijn menstruatie had, zat ik al met de agenda in de aanslag om te zien hoe de eisprong met het werkrooster van mijn man zou vallen. Maar ja, dan had je altijd wel eens een ei die eerder kwam of later. Dus iedere morgen na de ovulatietest was het weer hoofdrekenen geblazen, hoe alles het beste getimed kon worden. Die stress mis ik in ieder geval niet meer, al had het aan de andere kant ook wel wat spannends en een extra drive om zo'n ei weer proberen te tacklen. Hier weer een drukke week op het werk gehad. Vind het niet erg om hard te werken, maar de vanzelfsprekendheid dat ik alles er maar even bij doe als er twee collega's met vakantie zijn en twee ziek, daar heb ik meer moeite mee. Het jongetje van het kinderfeestje is gelukkig weer snel hersteld. We hadden hem nog een cadeautje gebracht als 'goedmakertje', ook al konden we er niets aan doen, had toch de behoefte iets te doen voor hem. Dus gelukkig kunnen we dit nu weer achter ons laten. Verder ben ik begonnen met afvallen, maar wil het nog niet erg lukken. Nu pas valt het op, hoeveel je ongemerkt in je mond steekt met kleine kinderen. Het laatste hapje brood op het bord, dat je nog maar even snel opeet voordat je het bordje opruimt. Mijn zoontje die het leuk vindt mij te voeren. Het laatste kontje van iets wat je aan het snijden bent. Dus afvallen betekent in mijn geval denk ik een hoop afleren. Maar goed, er gebeurd in ieder geval iets, dus daar ben ik al blij mee. En het is natuurlijk heerlijk weer, dus vooral veel van het lekkere weer genoten en ook wat vaker even gaan wandelen of wandelend boodschappen doen. Moet toch ergens beginnen.
Wow, sneeuwmees, wat een verhaal van het feestje van je zoon! Het klinkt wel als een heel erg leuk feestje, bij een kasteel en als ridder gerkleed, echt geweldig, goed bedacht allemaal! Goed dat je begonnen bent met afvallen. Dat zie ik hier ook bij mij, restjes en korstjes eten... En met bv merk ik ook dat ik echt ook vaker honger heb, dus afvallen zal hier zo snel niet gebeuren tenzij ik echt even serieus weer begin met hardlopen. Had ik maar weer wat meer puf, hopelijk gauw weer wat meer energie. De verkoudheid blijft hardnekkig hangen, gaat erg langzaam deze Keer.
Sneeuwmees, ik heb dit keer weer een iets langere cyclus dus zit nog op de wachtbank..... Ja ik houd het ook goed bij, gelukkig allebei op het moment regelmatige banen, hij ging wel een lang weekend weg, maar dat viel gunstig! Ik ben weer benieuwd. Ook hier herkenning met restjes, hihi Ook genoten van het weer en elk begin is er 1, goed bezig sneeuwmees. Zomersproet ik hoop dat je snel opknapt!
@Fiol: wachten kan lang duren, hè? Wel fijn dat je ei gunstig viel met het weekendje weg. Blijft altijd een gedoe wat zo'n ei doet. @Zomersproet: zo'n hardnekkige verkoudheid is niet fijn. Er snotteren er veel om mij heen. Gelukkig (even afkloppen) gaat het nog steeds onze deur voorbij. Hier is mijn cyclus nog steeds onvoorspelbaar. Had zowaar 2 maanden geleden weer een cyclus van rond de 28 dgn, maar vorige maand ineens zelfs 38 dgn. Omdat ik geen anticonceptie gebruik is het dus wat lastig voorspelbaar (op de gok) wanneer mijn ei dus is. Ik heb wel steeds rond de 14 dgn eisprongachtige pijn, maar dat is heel kort. Maar dat blijft dan wel vaak een week aanhouden. Dus geen idee wanneer die dan werkelijk springt (en ik dus vruchtbaar ben). Niet dat ik op mijn leeftijd nog verwacht dat ik nog makkelijk zwanger raak, maar je weet nooit. Had het afvallen deze week even on hold gezet. Merk dat als ik druk ben in mijn hoofd (door drukte op het werk), dat ik te weinig drink, veel meer vocht vasthoudt en op de een of andere manier, ondanks minder eten niets afval. Dus ipv even een dieet volg (ik doe Sonja Bakker), maar even alleen een beetje op mijn eten letten en maar weer echt beginnen als ik wat rustiger voel (als dat ooit gebeurd).