Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, je gebruikt geen anticonceptie...? Ik dacht dat je een spiraal had laten zetten?? zou je nog wel weer zwanger willen worden dan? Ik hoorde vandaag van onze werkster waar we goed mee zijn bevriend dat haar schoonzus van 50 weer zwanger is!! En ze heeft nog maar een kindje van 2! Dat is toch ongelooflijk, dat dat kan? En dat iemand dat nog zou willen met 50? Wow, ik stond versteld! En ik maar denken dat ik met mijn nog-net-41 oud was, haha!!
    Morgen ben ik voor het eerst weer eens op een feest, een collega gaat trouwen. Ik neem dus mijn kolf mee en moet voor het eerst op een feest Kolven. Ben benieuwd hoe dat gaat. En voor het eerst ga ik ook weer eens wat drinken 😁 De trouwerij is met thema: the roaring 20s. Ben bij een kostuumverhuur geweest voor een outfit en moet morgen ochtend dan maar eens proberen met behulp van youtube een originele make up en kapsel voor elkaar te krijgen 😳 De kids zijn gelukkig op kdv en school, dus ik heb even de tijd. ML blijft thuis met de kinderen als ik ga feesten, ben benieuwd of ik na mijn tweede glas al dronken ben na ongeveer 2 jaar zonder...

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: ik had inderdaad een spiraaltje, maar met veel tussentijds bloedverlies. Was eigenlijk de hele maand af en aan bezig met spotting. Dus 3 maanden geleden heb ik hem laten verwijderen. Nu dus even zonder iets om te zien hoe mijn cyclus het doet zonder spiraaltje. Heb nu geen last van die rare spotting meer. Maar alleen nog wel een langere cyclus. :(
    Laat m'n man het overigens maar niet horen van die kennis van 50 van je. Hij blijft het toch maar wat spannend vinden (en ik eigenlijk ook).:)
    Wat leuk dat je morgen een feestje hebt. Ben erg benieuwd of het gaat lukken met verkleden. Wel leuk om een keer zo lekker uit de band te springen (op het kolven na, dan).:p

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wat is het rustig hier. Alles goed met iedereen?

Wij hebben een drukke week achter de rug. Vorig weekend zijn we naar Duinrell geweest met kaartjes die ik via ticketveiling had gekocht. De weg er naar toe was al een met hindernissen. We gingen natuurlijk weer veel later weg dan we van plan waren, toen wilde mijn man nog naar de garage toe (dus een stuk omrijden en die bleek dicht te zijn). Toen nog tanken en veel oponthoud onderweg gehad. We moesten dus in een behoorlijk tempo door het park heen, om toch voor sluitingstijd alles gezien te hebben.
    Amper een half uur na binnenkomst wilde mijn oudste in een ballenbak daar. Dus dat hebben we maar gedaan omdat de jongste dat ook leuk vond (en al lang genoeg in de auto gezeten had). Ze hadden de grootste schik en mijn zoontje werd wat baldadig door van een rand af te springen, want dat deden meer kinderen. De eerste 2 sprongen gingen goed, maar bij de laatste sprong ging het mis en kwam hij verkeerd op zijn voet terecht. Dus konden we direct door naar de ehbo. Daar hebben ze het ingezwachteld, maar mijn zoontje kon er niet op staan. Dus die hebben we in de kinderwagen van de jongste gezet en zo rondgereden. Na thuiskomst toch even de huisartsenpost gebeld en daar konden we pas om 20.40 uur terecht. Maar hij was pas rond half 10 aan de beurt. De arts vond het een twijfelgeval en wilde wel een foto laten maken, maar de wachttijden voor een foto waren van 30 min. tot 2 uur. Dat wilde de arts mijn zoontje niet aandoen, die al bijna zat te slapen op schoot. Dus hij stelde voor de zondag rustig aan te doen en er niet op te lopen en dan maandag een foto te laten maken. Dat hebben we dus laten doen en toen bleek er een klein knikstandje in zijn voet, dus hij zit nu 2 wkn in het gips. Op zich is dat wel wat prettiger, want hij kan zichzelf in ieder geval weer goed redden en lopen. Valt toch tegen om ruim 20 kilo steeds te moeten tillen.
    Verder hebben we sinds gisteren een caravan, dus dat is ook wel een leuk vooruitzicht. Jammer genoeg gaan we nu de winterperiode in, maar kijk al erg uit naar volgend jaar als we vaak erop uit willen en misschien de zomervakantie er wel mee op vakantie willen gaan.
    Ook ben ik in afwachting van mijn menstruatie. Als het normaal was geweest, had het vandaag moeten komen, want dan is het 28 dgn. Maar zoals verwacht, geen menstruatie. De vorige maand was het ook 40 dgn. Dus in het ergste geval kan ik nog bijna 2 wkn wachten. Twijfel nu ook een beetje over mijn ei. Ik had 14 dgn na mijn menstruatie wat eisprongachtige pijn en dacht dus dat mijn ei op tijd was. Daarna hebben we het wat gezellig gemaakt, omdat ik dacht dat mijn ei al geweest was, maar toen voelde ik een dag erna weer eisprongachtige pijn. Geen idee wanneer mijn ei dus precies gesprongen is en 'of het kwaad kon'. Dus dat maakt het het wachten op menstruatie dus iets spannender.

4. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Ach sneeuwmees wat naar, en inderdaad pittig om telkens op te tillen.
    Caravan, leuk!! Zou ik ook wel willen, maar gaat het niet worden, mijn man en ik slapen zo onrustig, dat het dan lijkt of we een boot hebben gekocht, hihi.
    Je maakt het toch een beetje spannend zo met je cyclus;)
    Ben even een tijdje niet op het forum geweest, ben soms een beetje bang dat het niet meer gaat lukken. Ook zegt mijn man niet lang meer er voor te willen gaan, dus de druk is wat groter geworden. Niet handig natuurlijk....
    Verder onhandig geweest, ik dacht dat ik morgen vrij had, maar had het verkeerd geregeld, dus vanmorgen nog maar snel de BSO gebeld, daar kan hij gelukkig terecht en vind dat ook leuk, pfoeiii.
    Gisteren is mijn man samen met Boaz naar Naturalis geweest, vond hij heel leuk, ik was wel een beetje jaloers op mijn werk;))

5. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, wat een dag!! Je was waarschijnlijk ook doodop ! Je maakt het idd wel spannend, dat zou wat zijn als je ineens toch nog eens zwanger zou raken!
    Fiol, oeps, inderdaad, verkeerde uitspraak, zo wordt de druk alleen maar hoger. Waarom wil hij niet zo lang meer doorgaan? Vanwegen de keeftijd?
    Ik breng deze week met de kinderen door in Duitsland bij mijn vriendin- en haar jongste dochter is 'de beste vriendin' van mijn oudste. Die ging dus al een maand van tevoren de dagen tellen. Sinds maandag zijn we hier en de kinderen zijn echt de hele dag bezig met spelen, geweldig!! Morgen mag T mee naar de paardrijles van haar vriendin. Met de baby gaat het ook goed hier, ooka al sliep ze afgelopen nacht heel erg slecht, maar ze zit ook in een sprongetje. ML is nu alleen thuis omdat hij moest werken, hij heeft minder vakantiedagen dan ik. Maar ipv blij zijn dat hij eens een week lekker mag uitslapen klaagt hij alleen maar dat het zo stil is in huis, dat hij zich verveelt en ook nog dat hij niet goed slaapt. Haha, het is toch wat!!!.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fiol: even crisismanagement voor jou, toen je snel nog bso moest regelen! Maar fijn dat het gelukt is. Heb hier ook wel eens van die schrikmomentjes, waar je op het moment zelf even flink van baalt, maar altijd een pff-gevoel van opluchting geeft als je het toch weer geflikt hebt. Oh, en frustrerend dat je man voorzichtig heeft aangegeven niet te lang meer door te willen gaan. Mijn man begon daar op een gegeven moment ook over en ik was duidelijk niet zo ver. Dus dat was een stomp in mijn maag. De tijdsdruk als je ouder bent is al zo groot, laat staan toen mijn man ook nog eens begon aan te geven tot hoever we nog door moesten gaan. Herken je gevoel dus helemaal.
    Ik weet nog wel dat wij in DD onder behandeling waren en dat mijn man andere banden onder zijn auto moest hebben en dat hij had gelezen dat je vanaf een bepaalde datum in het najaar altijd verplicht was winterbanden te hebben als je naar Duitsland ging. Vandaar dat hij vroeg hoe lang we nog door zouden gaan. Heb hem toen heel verwijtend toegebeten dat ik mijn kinderwens niet liet afhangen van een paar winterbanden en dat ik die dan zelf wel zou betalen als het zover was en ik nog niet zwanger mocht zijn. Zo had hij het niet bedoeld en heeft toen heel lief 'all-season'banden eronder laten leggen (die we achteraf dus niet meer voor de behandeling in DD nodig hadden).
    @Zomersproet: jij lekker met de kinderen op stap. Grappig dat je man zo slecht slaapt nu hij juist het rijk alleen heeft. Herken het ook wel, want het kan soms wel eens heel druk en chaotisch zijn met kinderen, maar als ze er niet zijn, dan voel ik me ook compleet onthand. Het is inderdaad nooit goed. Geniet van je mini-vakantie en hopelijk gaat de kleine meid nog beter slapen, zodat je ook wat uit kunt rusten.

Hier is de spanning er weer af. Ik werd, zo waar op dag 30 ongesteld (vorige maand 40 dgn). Dus redelijk op tijd, al zeg ik het zelf. Wel een gedoe met een cyclus die alle kanten op schiet. Dacht nog, misschien is mijn cyclus wel 35 dagen en was vorige maand een uitschieter met 40 dgn en corrigeert mijn lijf dat nu weer met 30 dgn, zodat het gemiddelde toch 35 dgn blijft.;) Ach, ja, blijft hogere wiskunde zo'n vrouwenlichaam te begrijpen.
    Morgen hebben we gesprekken met een begeleider die de problemen op onze afdeling in kaart gaat brengen. Ik hoop dat het ergens toe leidt, dan zijn die laatste rotmaanden op het werk niet voor niets geweest. ;)

7. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, hoe was het gesprek op werk?
    Moest wel lachen om je winterbanden verhaal, haha 😃

Ik ben sinds een paar dagen mega moe. Cleo slaapt zo ontzettend slecht, ik wordt er een beetje moedeloos van. En die kl... Wintertijd weer, vanochtend was ze om 5 wakker en wilde per se niet meer slapen. Ben zo kapot de laatste tijd dat ik zit te twijfelen of ik nog wel door moet gaan met bv. Ik weet niet of ze beter zou slapen met kv. En het vreet natuurlijk ook energie aan mijn kant...
    Ik kijk het nog even aan een paar nachtjes. En ga nu maar naar bed, een keertje vroeg gaan slapen en uren inhalen.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: het gesprek is goed verlopen, al heb je altijd naderhand toch weer twijfels dat je eigenlijk dingen anders had willen zeggen of nog meer had willen zeggen. Maar het belangrijkste (en fijnste) is dat bijna alle collega's hetzelfde hebben gezegd en dat het die persoon wel duidelijk was waar (en vooral waardoor en door wie) het wringt op onze afdeling.
    Nu wel weer spannend, want iedereen heeft zijn zegje gedaan en die man moet nu alles analyseren en vooral terugkoppelen. Zal dus nog wel even een rottijd worden, al heb ik er vertrouwen in dat er nu eindelijk eens iets gaat veranderen.
    Jij dus ook al zo moe. Ik heb dat ook. Had zelf nog niet zo de link met de wintertijd gelegd, maar kan daar ook wel mee te maken hebben. Ik ben al een paar avonden om 8 uur in slaap gevallen, of slaap de hele avond op de bank en kan vervolgens op bed de slaap niet meer pakken. Heel vermoeiend.
    Ben ook dus ongesteld geweest en dat in combi met de wintertijd, de spanningen van het werk is dus ook geen prettige combi.
    Hopelijk voel jij je ook snel wat fitter. Gelukkig komen er een paar goede nazomer-dagen aan. Ik ben altijd een type die veel zonlicht nodig heeft, dus ben ook maar van plan om veel vitaminetjes op te gaan doen de komende dagen. Hopelijk lukt het jou ook om lekker in het zonnetje te gaan wandelen met de kinderwagen.
    Ik ben de rest van de week vrij. Mijn zoontje heeft nu herfstvakantie en heb donderdag vrij genomen, dus een lange 'mini-vakantie'. Alleen heeft mijn man een heel ongunstig rooster de komende dagen, zodat we net niet echt erop uit kunnen. We gaan met de caravan naar een camping in de buurt. Daar zetten we hem een paar dagen neer, voordat die naar de stalling gaat. Door mijn man's werk zit slapen er niet in, maar dat vind ik ook niet erg. Het kan 's nachts al best hard afkoelen en lig dan toch liever in mijn eigen bedje. Maar overdag gaan we dan naar de camping toe, zodat de kinderen lekker kunnen spelen (en ik hopelijk in een luie stoel kan toekijken). :)

9. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Fijn sneeuwmees dat het op je werk iets beter eruit gaat zien.
    Geniet van je daagjes vrij!

Zou inderdaad wel kunnen dat je vermoeid ben van de bv, heb ik vaker gehoord, succes met de knoop doorhakken!

Bij mij is het op het moment echt mega druk op mijn werk, pfff. De behandelaar en psychiater zitten niet lekker in hun vel, onzeker ook. Aangezien ik het aanspreekpunt van alles ben komt er ook alles naar me toe, en het is echt waar de blaadjes vallen, dus beel onrust bij mij op de afdeling( klinische afdeling voor langdurige psychiatrie), slaap er slecht van! Voor morgen een cursus afgezegd, waar ik toch niet naar toe wilde en in november een weekje vrij gepland, ff bijkomen, anders trek ik het niet meer!

Gisteren vertelde een zwangere collega dat ze had gedroomd dat ik zwanger was, nou van mij mag ze gelijk hebben☺️😊. Ze zei dat ze het al drie keer eerder goed had😊👌🏻.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fiol: dat zou wat zijn die helderziende blik van je collega! Je weet maar nooit en geloof er ook wel in! Ik heb wel vaker dat soort verhalen gehoord nl. Ik had hier ooit eens laten pendelen (was een nieuwe techniek). Die zei dat ik niet meer zwanger zou worden. Ondanks dat zulke mensen het ook vaak fout hebben, hakte het nieuws er behoorlijk bij me in. Later heb ik me weer door iemand anders dmv een foto laten pendelen en die zag 2 kindjes bij me. Gek genoeg geven dat soort berichten dan weer hoop en achteraf ook nog uitgekomen ook. Ik had allerlei pendelverzoeken laten doen en die zeiden allemaal dat ik in juli van dat jaar zwanger zou raken. Ik heb al die pendeluitslagen eigenlijk allemaal weggeklikt als onzin. Want we zaten in een ivf-traject en in juni was de poging mislukt en dan moet je een maand overslaan. Ik zou dus op z'n vroegst in augustus zwanger kunnen zijn. Had er verder nooit meer aan gedacht, tot ik laatst mijn mailbox hier op zat te schonen en ik al die pendeluitslagen tegenkwam. En wat blijkt, ze hadden gelijk, want ik ben in die ene rustmaand tussen twee pogingen in, in juli, dus zwanger geraakt. Het enige minpuntje is dat ze alle 4 zeiden dat het een meisje zou zijn, en dat was toch echt fout.;)
    Dus hoop van harte dat je straks tegen je collega mag zeggen dat ze gelijk had.

Hier een vreselijke nacht achter de rug. Ik was, zoals gewoonlijk, weer eens op de bank in slaap gevallen en werd rond een uur of 1 wakker en wilde net naar bed gaan. Mijn man lag al in bed, want die moest er al heel vroeg uit voor zijn werk.
    Maar rond die tijd was ons zoontje wakker geworden. Hij droomt de laatste tijd nogal en kan dan huilend wakker worden. Ging ervan uit dat dat nu ook zo was. Maar hij was echt ontroostbaar. Duurde ook zeker een half uur dat hij pas rustiger werd. Had hem in de tussentijd wel al een zetpil gegeven en gelukkig werd hij daar uiteindelijk ook rustiger van. Ruim een uur later, rond half 3, had ik hem eindelijk weer in bed en hij ging slapen.
    Echter 2 uur later was het weer raak en zat ik weer met een ontroostbare peuter beneden. Vermoed een combi van kiezen, oren e.d. Na weer ruim een uur had ik hem er weer in liggen. Ik dacht dus even iets langer te kunnen blijven liggen omdat ons zoontje dus zo'n onrustige nacht had gehad en wel wat langer door zou slapen. Dat was ook zo, ware het niet dat ik om 7.30 uur (amper 2 uur nadat ik weer sliep) wakker gebeld werd.:x Dus toen er maar uit gebleven.
    Nu wel behoorlijk gaar, maar goed, het is niet anders. Mijn zoontje had duidelijk een kort lontje vanochtend en was jengelig en huilerig. Die ligt er nu weer in en volgens mij was hij daar wel blij mee. Zelf nu ook maar even een beetje bijtanken en rustig aan doen.

11. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Sneeuwmees, ik hoop dat je zoon en jij inmiddels beter slapen! T's al erg dat jezelf niet goed slaapt, maarzo'n ontroostbaar hummeltje is helemaal niets!

Ik heb maandagavond echt een rotavond achter de rug, veel gezeur waardoor ik besloten heb om van mijn toneelvereniging af te gaan. Heeft te maken met mijn vader , ga er niet helemaal over uitwijden, maar werd er erg verdrietig van, lag werkelijk te trillen in mijn bed, na een douch ging dat gelukkig wel over, maar de laatste twee nachten erg weinig geslapen.
    Het zal wel een schok gaan geven denk ik, ben al 19 jaar lid.

Goed ook wel iets grappigs, ik zag vrijdag een ooievaar vliegen😂😂, gelijk mijn moeder gebeld en erg gelachen om mijn gekheid!
    Heb ik gisteren tegen beter weten in een ovulatie test gedaan, is deze hartstikke donker, nog nooit zo donker gehad. Ik heb wel eens gehoord dat die ook uitslaan op zwangerschap, ohhhh gekmakend en een beetje suf, maar ik ga zo wel een test kopen, al is het maar om rust te krijgen.
    Eerst naar de inloop ochtend op de school van Boaz!

12. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Dames ook hier ga ik hem posten
    Ik heb echt staan huilen van geluk!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,4 KB
      Weergaven:
      1
  13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fiol: wow, meid! Ik zag ineens een banner voorbij komen en dacht, zit ik wel in het goede topic? En toen bleek jij het te zijn! Wat geweldig, meid! Had die collega toch gelijk met haar droom ;) en dan ook nog een ooievaar erbij. Gefeliciteerd, joh! Zal wel even duren voor het zal landen en voor je het echt gelooft. Overigens wel een behoorlijke knaller voor een kv-test. De mijne was toen amper zichtbaar dat tweede streepje, terwijl ik ook toen op mijn NOD zat. Maar hier kun je niet omheen.:p
    Vervelend dat je in zo'n lastige situatie zit. Als je naar 19 jaar opzegt, zal dat zeker vraagtekens oproepen. Probeer je maar te focussen op al het moois dat er nu met jezelf gaat gebeuren! Hopelijk geeft je dat wat afleiding!

Hier inmiddels wel weer betere nachtrust, gelukkig. Alleen heb ik zelf sinds een week een oogontsteking aan beide ogen. Niet handig. En het lijkt maar niet echt over te willen gaan. Heb al vorig weekend de HAP en deze week de huisarts gebeld, maar krijg alleen maar als tip om met watjes het schoon te houden.
    Vind het zo rot, want iedereen staart me aan met die rode ogen, ook de huid eromheen is helemaal rood (door het wrijven). En dan het turen achter de computer 3 dagen deze week, heeft ook niet veel goeds gedaan.
    Gisteren nog even de schrik van mijn leven gehad. Mijn man moest gisteren werken, en ik had een drukke dag en moest van hot naar her rennen. Mijn oudste moest naar de KNO-arts, dus we moesten tussen de middag een beetje haasten. Ik had snel de tafel afgeruimd (dacht ik) voor we vertrokken.
    Na de KNO-arts moesten we eind van de middag ook nog naar de kapper. Een vol programma dus. Bij thuiskomst gaan koken. Mijn man was inmiddels ook weer thuis. De jongste had van de eettafel een doosje van de hagelslag gevonden (die ik vergeten was blijkbaar) en was daarmee aan het spelen. Terwijl het eten in de oven stond, zaten we even op de bank. Ineens een hard gehuil van de jongste bij de eethoek. Mijn man gaan kijken had hij bloed aan zijn hand. Bleek ik tussen de middag een mes vergeten te zijn en die had hij te pakken gehad en daar was hij mee bezig geweest met het doosje en had zich daarbij dus gesneden. Het hart draaide me om. Het bleek gelukkig maar een klein sneetje in zijn vinger te zijn. Maar ik werd er letterlijk ziek van, van vooral wat nog meer en erger had kunnen gebeuren. Nu dus 3 dubbel checken iedere keer als ik de tafel afruim.:)

14. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Ojee sneeuwmees dat is inderdaad schrikken zeg, pfff. Gelukkig dat jullie beter slapen.
    Je ogen kan je uitspoelen met kamille thee,meldt echt heel goed! Lekker sterk zetten af laten koelen en huppakee!

Het moet inderdaad landen, ik hoop dat het allemaal goed zal gaan! Heb wel het gevoel dat het goed zit, dus we gaan van het positieve uit!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fiol: heb na een week pijnlijke, tranende en jeukende ogen gisteren toch nog (maar weer) een keer de huisarts gebeld en nu kreeg ik dan toch wat ervoor. Gisterenavond een keer gebruikt en het was gelijk al stukken minder. Vanmorgen voor het eerst sinds een week ook niet eerst mijn ogen hardhandig hoeven open te trekken voor ik wat kon zien.
    En zeker uitgaan van het positieve. Bij mijn tweede zwangerschap voelde het vanaf het begin al niet goed en dat ging ook niet goed. En bij mijn jongste was, hoe onzeker ik ook was, het vanaf het begin wel een goed gevoel. Dus geloof zeker dat een goed gevoel belangrijk is.
    Vind het wel weer heel gaaf om een banner hier te zijn. Krijg weer weemoed naar mijn zwangerschap...Zucht...

16. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Fiol, wat een fantastisch nieuws!!! Van harte gefeliciteerd!!

Sorry, ben er even wat minder. Het waren heftige twee weken met weinig slaap en veel gedoe, en ik kwam er maar niet aan toe om te schrijven (of zelfs lezen!) Maar het heeft gewerkt, denk ik: nu een paar nachtjes niet meer wakker geweest voor voeding en doorgeslapen van 19.15/19.30 tot 5.00 en vanochtend zwlfs tot 5.45 ! Nu nog even oefenen en dan lukt het vast ook tot kwart voor 7 of zo, en dan moeten we toch opstaan.
    Sneeuwmees, heftig je verhaal met het mes. Ja, daar moet ik nu ook meer op gaan letten, ze graaien zomaar alles van tafel 😳 En fijn dat je oog eindelijk beter wordt. Duh, had je wel eerder mogen krijgen, die medicijnen! Ik wordt soms een beetje moe van de afwachtende houding van Nederlandse huisartsen!!!

17. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, verder alles goed trouwens. Cleo kruipt nu al anderhalve maand en staat sinds een week helemaal alleen. Ze staat zelfs op vanuit zittende houding zonder ergens aan vast te houden!! En dan oefent ze zo lang mogelijk te blijven staan en balanceren. Als we klappen en bravo roepen is ze super blij, zoooo schattig 😍 wat beweeglijkheid betreft gaat ze echt als een speer, onze grote was veel trager. Die kroop pas met 10 maanden las ik laatst terug, en lopen begon ze met 15 maanden, kleine stapjes. Ben benieuwd wanneer deze uk gaat lopen, ze is gewoon heel erg aktief! Zo grappig om te zien hoe je twee kinderen zo kunnen verschillen.

18. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen

Dankje zomersproet! Ik ben al weeïg, ik hoop dat de echte misselijkheid en spugen uitblijft😊. Maar als het niet anders is, neem ik het op de koop toe! Het is nog zo pril dat ik wel hoop dat het blijft zitten, maar het voelt goed!

Wat een vlotte meid! Leuk zo'n verschil in kinderen. Ik ben ook benieuwd!

Sneeuwmees ik hoop dat het beter gaat met je ogen!

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: wow, je meisje is echt een vlotte tante! Bij mijn jongste had ik ook steeds het idee dat hij heel vlot zou zijn met alles, kwijlde en stak al heel jong van alles in zijn mond, en was ook heel beweeglijk. Maar achteraf loopt hij exact gelijk op met mijn oudste. Ze kregen hun eerste tandje pas met 9 maanden, stonden allebei met 10 maanden en gingen lopen met 15 maanden. Wel apart te zien dat het twee zo totaal verschillende kinderen zijn. De oudste heeft blauwe ogen en krullen (van mijn man) en de jongste heeft bruine ogen en dun sprieterig haar (van mij :)). Heel grappig!
    Fijn dat je weer wat meer kunt doorslapen. Toen mijn zoontje nog iedere nacht kwam, dacht ik wel eens hoe lekker het zou zijn als ik toch eens door kon slapen. Later sliep hij door, maar bleek ik zelf nog lange tijd iedere nacht rond dat tijdstip wakker te worden.;)
    @Fiol: fijn dat je voldoende bevestiging hebt dat je zwanger bent. Ben zelf nooit echt misselijk geweest. Ik at bij mijn oudste alles wat los en vastzat en ik ben bij mijn jongste maar twee keer misselijk geweest. Was rond de 8 wkn en dat was na 2 dagen ook weer over. Hopelijk blijft jou de pot bespaard! Ga je onder behandeling bij een vk of de gyn?

Mijn oog is weer zo goed als over. Al merkte ik wel dat ik gisteren een keer vergeten ben te druppen en gisterenavond toch iets gevoeliger ogen had. Dus een teken dat ik nog even door moet druppelen.
    Verder vanmorgen naar de huisarts geweest. Ik loop al jaren met bekkenklachten en ben van de ene fysio naar de andere gelopen de afgelopen jaren en heb zelfs osteopathie en acupunctuur gehad. Voor mijn gevoel alleen maar pappen en nathouden, maar niet echt verbetering. Een vriendin zei laatst dat ik eens naar een orthopeed moest gaan. Had zij ook gedaan met bekkenklachten en kreeg 2 keer jaar via de pijnpoli een behandeling en kon zo toch weer goed functioneren. Of het bij mij ook tot de pijnpoli gaat komen weet ik niet, maar wil toch eens overleggen met zo'n orthopeed en bezien of ik nu echt wel alles geprobeerd heb of misschien iets over het hoofd zie. Moet vanmiddag terugbellen voor een afspraak. Ben benieuwd!

20. Fiol

Fiol Actief lid

8 apr 2015
    385
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoihoi

Naar zeg dat je al zo lang met die klachten loopt! Ik hoop dat de orthopeet nog iets kan brengen.

Hier alles nog goed. Af en toe echt misselijk, maar nog niet gespuugd, scheelt niet veel. Ik heb volgende week woensdag mijn intake bij de verloskundige en vrijdag 4 december echo.
    Bij mijn vorige zwangerschap moest ik met 5 mnd naar het ziekenhuis ivm te hoge bloeddruk. Ik hoop dat me dat nu bespaard blijft, ik ben 40kg lichter dus hoop dat dat effect heeft.
    Ik ben nu de hele week vrij!! Mijn huis een grote beurt geven en morgen lekker naar Breda met mijn moeder! Nu de badkamer schoonmaken😒.

Deel Deze Pagina