@Fiol: hoe was de echo? Alles goed met de kleine en mooi op schema? Ik ben afgelopen week naar de huisarts gegaan om door te praten over de uitkomst van de orthopeed. Ik had nl. voordat ik uberhaupt overweeg dit volgend jaar te laten doen wat vragen en had de hoop dat mijn huisarts die kon beantwoorden. Voor mij is het erg van belang wat ik wel en niet kan naderhand. In de folder merk je toch dat daar niet echt met jongere mensen (dan de doelgroep) rekening gehouden wordt. Dus mijn vragen zijn bijv. Mag ik mijn kind optillen, kan ik mijn kind zelf de trap op dragen om naar bed te brengen. En als dat niet kan, hoe lang kan en mag dat niet. Zijn allemaal vragen die ik heb, om te bepalen hoeveel en hoe lang ik hulp en zorg daarbij nodig heb. Maar de huisarts kon dat niet beantwoorden en zei dat ik het beste nog even een keer een afspraak met de orthopeed kon maken. Maar toen ik belde voor een afspraak, bleek dat niet te kunnen omdat ik daarvoor weer een verwijzing nodig had. Dus weer de huisarts gebeld die woest was dat dat nodig was voor het beantwoorden van een paar vragen. Van het zkh is het slim om dossiers snel dicht te gooien, want bij iedere verwijzing kunnen ze extra geld declareren (daar was de huisarts dus boos over). En ik stond daar dus tussenin. De huisarts heeft toen zelf naar het zkh gebeld en met godsgratie een belafspraak a.s. dinsdag kunnen regelen. Maar het zkh gaf daarbij wel aan dat dat alles was wat de orthopeed wilde doen. Voel me nu wel een beetje ongemakkelijk om met zo'n arts te bellen als hij daar eigenlijk niet echt aan mee wil werken. Maar goed, we zien wel. Eerst dinsdag maar eens afwachten.
Hoi, hier ben ik ook weer eens. Toch mijn menstruatie gehad een paar dagen geleden. Baalde er wel van maar goed, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Fiol: goeie echo gehad?
@Alexa: balen dat je ongesteld geworden bent. Vond dat ook altijd wel rot. Je 'leeft' toe naar je eisprong, dan vol spanning richting NOD. En dan word je ongesteld en moet je weer terug naar start. Succes weer de volgende ronde! @Fiol: kwam ook even spieken of je al nieuws over je echo had! @Zomersproet: hoe is het met jou, meid?
Hoi dames. Mijn echo was helemaal goed! Ik ben vandaag 10 weken. Het hartje zien kloppen en iets van een arm zien bewegen. Geeft toch wel rust hoor! Gelukkig geen tweeling😊. Nog steeds misselijk en erg moe, maar het lijkt iets minder te worden. Schoonouders en mijn vader het nu ook verteld, langzaam gaan we het nu mensen vertellen. Boaz krijgt het dit weekend of met 1 ste kerstdag te horen. Ik ben erg benieuwd naar zijn reactie. Dit weekend gaan we lekker weg. Boaz heeft zijn b diploma gehaald, dus lekker zwemmen in Weert! Ook maar opzoek naar wat zwangerschapskleding, mijn broeken gaan al iets strak zitten en met een elastiekje om de knoop, hihi. Inderdaad een lastige positie sneeuwmees, maar ik zou het ook willen weten, dus gewoon maar doen, zou ik zeggen! Balen Alexa, hopelijk heb je snel meer geluk!
@Fiol: fijn dat je een goede echo hebt gehad en nu de tijd komt dat het nu wereldkundig gemaakt kan worden! Vond dat zelf een heerlijke tijd, omdat het dan pas echt lijkt te worden. Ben benieuwd hoe je zoontje reageert. Ik ben ook weer ongesteld geworden. Lijkt de laatste maanden toch weer een soort van regelmaat in te zitten. Toch wel weer prettig! Gisteren had mijn oudste kerstviering en vanochtend zijn laatste ochtendje op school gehad. Nu 2 wkn vrij. Ik moet volgende week alleen nog werken en ben dan ook vrij. Helaas moet mijn man juist in mijn vrije week weer extra werken (omdat zijn baas door de rug gegaan is). We hebben helaas dus zeer weinig tijd samen. Verder heb ik afgelopen week de orthopeed gesproken. Heb al mijn vragen beantwoord gekregen en zoals mijn man en ik het nu besproken hebben, laat ik me waarschijnlijk volgend jaar september/oktober opereren. Het idee alleen al vind ik enorm spannend, maar ik heb nog even.
Hallo dames, ik meld me ook weer eens hier. Enoooorm druk gehad op mijn werk, het is bizar hoe die werkdrukte eigenlijk elk jaar weer de tijd voor kerst verpest. Elk jaar heb ik goede voornemens om koekjes te bakken met de oudste of eens een dagje in het weekend met zijn allen naar een kerstmarkt in Duitsland te gaan. Maar het komt er gewoon nooit van! Nou, nu heb ik eindelijk ook vakantie en gaan we kijken of er dit weekend een paar koekjes gebakken kunnen worden 😊 Fiol, wat fijn dat je echo goed was! Een kloppend hartje, wat een geruststelling! En geen tweeling idd, haha! Dat heb ik ruim anderhalf jaar geleden meegemaakt: toch weer zwanger vlak voor mijn 41e en dan tijdens de eerste echo met 8,5 weken de mededeling "het is dubbel feest!" Nou, dat was wel even schikken kan ik je zeggen! Toen nog 2 kloppende hartjes maar helaas 2 weken later waren de hartjes gestopt. Naast het feit dat het erg pittig is met een tweeling natuurlijk is de zwangerschap toch ook altijd met risico's verbonden. Vandaar waarschijnlijk ook de MA. Nu denk ik wel af en toe dat ons heeel veel stress bespaard is gebleven - ik vind het al met een baby en een grote dochter pittig genoeg- en bovendien was het dus de bedoeling dat Cleo ons leven zou komen verrijken. Dus vooral ook gezien onze leeftijd is zwanger zijn van een al spannend genoeg! Erg leuk dat alles goed gaat, en de misselijkheid gaat oo gegeven moment ook wel over 😀 Alexa, balen idd met je ongsteldheid. Rot is het toch altijd, dat wachten en hopen! Kwa ongesteldheid hier nog geen regelmaat. Een maand geleden voor het eerst sinds anderhalf jaar weer ongesteld geweest, en dinsdag had het dus weer moeten 'gebeuren' . Tot nu toe echter niks ook al had ik gisteren een gevoel van ongesteldheid en lichte hoofdpijn zoals vaak, maar het heeft niet doorgezet. Ik geef ook nog volop bv (naast vaste voeding natuurlijk), wellicht is mijn systeem daardoor in de war. Ik vind het alleen lasig plannen, ben bang dat het begint als ik er dus helemaal niet op reken...
@Zomersproet: wat leuk van je te horen! Jammer dat je nog zo druk bent op je werk. Dan zit je nog vol adrenaline als de kerst begint. Bij ons begint de drukte nu gelukkig af te nemen. Deze week nog 3 dagen werken, maar zit dan alleen met een collega. De rest is al vrij (omdat die ruim in de vakantiedagen zaten in tegenstelling tot mij). Ja, merk zelf ook dat het leven met een kleuter en peuter echt pittig is. Zie hier wel eens verhalen van vrouwen die een drieling verwachten en denk dan echt. OMG, het zal je maar gebeuren. Denk dat ze mij bij elkaar kunnen vegen...hihi.... Ben dus achteraf ook reuze blij dat er toen maar een op de echo te zien was....hihi. Onze jongste zit in een enorm leuke, maar ook enorm vermoeiende fase. Hij is letterlijk de wereld aan het ontdekken en de buggy is dan natuurlijk niet de aangewezen plek hiervoor. Meneer wil dus zelf lopen. Maar laat je hem los, dan is hij zo vliegensvlug dat je je handen er letterlijk aan vol hebt. Maar ja, dan heb je ook nog een kleuter die ook zijn aandacht nodig heeft en die je ook met een schuin oog in de gaten moet houden. Pff..... Afgelopen vrijdag naar de Intratuin geweest, maar daar zijn we maar naar huis gegaan, omdat het echt geen doen was met de jongste. Vanmiddag willen we naar een kerstmarkt gaan. Dus jullie snappen dat ik nu al mijn hart vast houdt. Ik heb ooit een tuigje gekregen van iemand en die ligt nog steeds ongebruikt in de la. Maar denk dat ik die voor de zekerheid toch maar in de tas stop. Zeker in de drukte van zo'n kerstmarkt kun je niet voorzichtig genoeg zijn. De draagzak gaat voor de zekerheid ook maar mee. Dan zijn we genoeg gewapend (hopelijk). Wat knap dat je nog steeds bv geeft. Ik weet dat je er een tijdje geleden aan twijfelde om evt. te stoppen. Maar dus toch maar doorgegaan. Zo ben ik zelf ook die hele periode doorgerold. Iedere keer de twijfel zal ik toch maar stoppen, om vervolgens toch door te gaan. Ik vind dat zelfs overigens ook het vervelende van niet regelmatig ongi zijn. Je bent er toch steeds mee bezig, omdat het voor je gevoel ieder moment kan komen, en als het gebeurd, overvalt het je toch weer. Morgen weer werken. Had weken geleden aangegeven dat als mijn ouderschapsverlof afgelopen is (werk nu 4 x 9, waarvan 1 x9 ouderschapsverlof) wel terug wil gaan naar 30 uur werken. Dus 3 dgn van 9 uur en dan 3 uur 'extra'. Maar die extra uren wilde ik graag thuiswerken. Mijn leidinggevende is daar geen voorstander van (ondanks dat het merendeel van ons team dat doet). Zou er over nadenken en op terugkomen. Gebeurde natuurlijk niet. Dus nu weer opnieuw aangekaart. Ze had er nog niet over nagedacht, zou dat alsnog doen, maar had ook allerlei uitvluchten dat ze ook weer met HRM moest overleggen (waarom is me een raadsel). Ik voelde me na afloop van dat gesprek weer zo rot. Waarom nou nooit eens een keer dat mijn leidinggevende zegt. Nou, meid, wat fijn dat je meer wil werken nadat je ouderschapsverlof is afgelopen (want dat kunnen we goed gebruiken) en we komen er wel uit hoe we dat gaan regelen. Dus thuis de nodige tranen, omdat ze weer zo moeilijk doet. Ze doet altijd net of je haar een enorm oneerbaar voorstel gedaan hebt en om een enorme gunst vraagt. En omdat zij zich weer zo moeilijk gedraagt als ik haar iets vraag, laat ze mij daar weer ongemakkelijk bij voelen. Dus goed gesprek met mijn man gehad en die zei gelijk. Je laat het maar bij die 3x9 uur en basta. Met die 3 uur extra zouden we financieel net iets ruimer zitten. Maar mijn man zei al dat het zich altijd vanzelf wel oplost. Dus op zich geeft die beslissing me nu wel meer rust. Nu nog haar meedelen.
Goede feedback van je man , Sneeuwmees. Mij ervaring met thuiswerken - ik mag het gelukkig wel- is dat je toch altijd meer werkt. Die 3 uur lijken me dan ook lastig, ik denk dat je dar uiteindelijk veel meer van zou maken. Vreemd dat veel leidinggevenden daar nog steeds zo negatief tegenover staan. Je werkt wat mij betreft meer en effectiever. Hier hebben we ook een kleine ontdekkingsreiziger. Cleo is begonnen met lopen maar doet nu sinds 2dagen al heel veel stapjes los achter elkaar. En dan klapt ze zelf in haar handjes, haha! Volgende week gaan we kerst vieren bij de vader van ML in Zwitserland, dat wordt dus nog wat als ze haar kunstjes uitbouwt in een huis dat niet kindvriendelijk is ingericht... Overal heeft hij altijd spulletjes en glazen beestjes, figuurtjes en eitjes staan en liggen, en veel planten ook. Brrrr...
@Zomersproet: ja, snap mijn leidinggevende ook niet. Onze managers hebben ook allemaal kinderen en kunnen altijd thuiswerken als er iets met de kinderen is, inclusief zijzelf. Ik heb die vrijheid niet, wat belachelijk is, want ik heb ook werk wat ik makkelijk vanuit huis kan doen. Had gehoopt die vrijheid nu wel te krijgen voor die 3 uur, maar helaas. Mijn man was boos, want hij zei dat ik haar weliswaar om een gunst vroeg door thuis te werken, maar dat ik ook haar een gunst bewijs door extra werk te leveren. Dus dat ik me niet zo afhankelijk op moest stellen, omdat ik ook wat te bieden heb. Het is graag of niet, vind hij. Achteraf vind ik dat ook wel. Ik ga niet op mijn knieën smeken of ik alsjeblieft 3 uur meer mag werken. Moet zeggen dat nu ik die beslissing genomen heb, het ook rust geeft. En jouw kleine meid is er ook vroeg bij, zeg! Met 10 maanden stonden die jongens van mij net. Maar nu word de wereld ineens een stuk interessanter voor haar. Dus kan me voorstellen dat ze nu echt op ontdekkingsreis gaat. Mijn schoonouders hebben ook veel porselein, beeldjes en prullaria in huis. Veel zetten ze al hoog, maar de jongste van ons presteert het altijd toch weer iets te vinden. Ook ik zit daar meestal met samengeknepen billen op visite. Overigens wel lekker zo'n vakantie-adresje voor de feestdagen!
@Zomersproet: wow, wat een heerlijk uitzicht! Geniet ervan en hele fijne dagen! @Fiol: hoe gaat het met jou? Nog steeds misselijk? Heb je het je zoontje al verteld? Hoe reageerde hij?
Hallo dames! Het is bijna een jaar geleden dat ik hier actief was. Na mijn laatste MK in januari vond ik het te lastig om hier nog te kijken. Dit heb ik in inmiddels een plekje weten te geven. In de loop van 2015 hebben we alle babyspulletjes verkocht en de kamers van onze 2 mooie meiden opgeknapt. Prima dus... Maar afgelopen week werd ik maar niet ongi...en wat blijkt, spontaan zwanger, nog net met 41 jaar (morgen wordt ik 42). Oeps...dat is wel even schrikken. Wat zo bijzonder is, is dat dit de eerste keer dat we spontaan zwanger zijn. Tot nog toe altijd via het ZK en nu opeens voor de 7e keer helemaal spontaan zwanger! Ik zie dit maar als een positief teken, maar maak me ook zorgen. Wordt dit weer een teleurstelling aan het begin van het nieuwe jaar of??? Ik hou jullie op de hoogte!
Hi Borelli, wow, gefeliciteerd!! En wat een verrassing, spontaan zwanger! Inderdaad, positief blijven!! Wij hadden ook helemaal geen babyspulletjes meer, alles gewoon weer tweedehands aangeschaft of geleend 😊
Thxs, ja met spullen komt het zeker goed, ben benieuwd of het zover komt! Is wel erg grappig, alles weg incl. kleertjes, zwangerschapskleding enzo. Laten we hopen dat we het binnenkort weer mogen aanschaffen. Bij jullie alles OK?
@Borelli: wat een geweldig nieuws!! Ik was ook ineens na 3 ivf-pogingen alsnog spontaan zwanger geraakt (een maand voor ik 42 werd ). Ik kon het in het begin ook maar moeilijk geloven en zat ook steeds in angst dat dit toch te mooi was om waar te zijn. Maar het was echt waar en het kwam goed! Dit kleintje wil blijkbaar heel graag bij jullie zijn, dus heb vertrouwen! Gefeliciteerd, meid en dat wordt binnenkort snel weer baby-spulletjes scoren! Hou je ons op de hoogte en klets je zo nu en dan weer lekker mee? Leuk dat we nu weer twee zwangeren onder ons hebben. Hier kerstdagen weer voorbij. Door mijn man's werk is het een gebroken kerst geweest, maar de momenten met elkaar toch maar zoveel mogelijk proberen te genieten in 'kerstsfeer'. Deze week lekker vrij van mijn werk. Helaas moet mijn man nu ook weer de hele week extra werken, dus veel samen kunnen we niet ondernemen. Dus zelf maar een beetje proberen te genieten en dingen ondernemen met de kinderen.
Bedank Sneeuwmees, wij zeiden ook al dat dit vast positief is! Zo bijzonder... Ik hou jullie zeker op de hoogte! Ga pas eind januari een echo plannen met 9 weken want dit is voor mij na de kritieke periode. Ik heb namelijk niet zoveel zin om eerst blij te zijn met een kloppend hartje en er dan 2 weken later achter te komen dat het is gestopt. Dus dan maar zo relaxed mogelijk wachten....
Borelli voorzichtig gefeliciteerd! Zomersproet, je zit er goed bij! Mooi hoor! Lukt het een beetje bij je vader thuis met alle glazen beeldjes?😊. Sneeuwmees, lijkt me een goed plan die 30 uur! Hier heel druk geweest, ik heb twee extra diensten gedraaid op mijn werk, terwijl ik volgens cao elke dag een uur minder mag werken. Twee kerstdagen thuis gevierd, wel gezellig, maar ook wel vermoeiend. Gisteren avond nog gewerkt en morgen en overmorgen ook weer. Ik ben best moe. Ik heb nu drie dagen niet gespuugd. Met de tabletjes ben ik gestopt, ben wel iets misselijk, maar wel te doen! Ik heb vandaag een positiebroek gekocht, ik pas nog maar twee broeken, hihi. Ik vind die dingen wel duur, en in de uitverkoop hangt nou ook niet veel! Gelukkig is mijn man nu twee weken vrij dus die doet erg veel thuis. Hij heeft al een kinderkamer gekocht op marktplaats, wel een beetje vroeg, maar ja je kan het maar alvast hebben. Ik ben woensdag 12 weken. Boaz wilde weten waar het zat en hoe het er uit ziet. Hij moet het nog een beetje verwerken, ik krijg zo nu en dan een vraag, maar hij vind het wel leuk. Ook aan de rest van de familie verteld en al wat vrienden en met oud en nieuw zitten we met vrienden bijelkaar dan krijgt Boaz een t-shirt aan met: ik ben stoer want ik wordt een grote broer! Ben benieuwd wie het als eerste gaat zien! Jullie goede dagen gehad?
Fiol, wat ben je druk zeg! Op je werk heb je het nog niet verteld, neem ik aan? Leuk, die reacties van Boaz! Ik vond deze zwangerschap ook heel anders doordat Tosca ( de grote) zo enthousiast was en helemaal meeleefde- veel meer dan mijn man jammer genoeg, die is nooit zo van buik voelen enzo geweest. Inderdaad spannend hoe mensen op zijn shirt zullen reageren, leuk idee 😄 Toen we bij mijn schoonvader in Zwitserland arriveerden moesten we idd eerst even een grote opruimqctie houden. Zijn verzameling van orchideen stond nog op lage hoogtes op glazen standaards. Verder overal van die bordjes met glazen en porseleinen eieren en glazen prullaria... Alles moest op de kasten en tafels, had hij natuurlijk nog niet gedaan... Uiteindelijk is het allemaal gelukt en is in die 5 dagen niets stuk gegaan, maar het is toch meer omkijken dan thuis. Ze begint nu echter wel de trap op te klimmen 😳 - we hadden gewoon niet op gerekend dat we met net 10 maanden al traphekken nodig zouden hebben, Tosca kon toen maar net kruipen. Dus hebben we weer een klusje voor de resterende vakantiedagen. We zitten wel met het probleem dat we katten hebben (ook nog grote, Maine Coons) en die moeten door de kattenhekjes heen kunnen (hun kattenbak staat boven) Enig idee iemand hier?
@Borelli: dag te laat, maar niet minder gemeend. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Op een mooi nieuw levensjaar (in alle opzichten). @Fiol: wat fijn dat nu zonder pilletjes de misselijkheid redelijk vol te houden is. Toen we het ons zoontje hadden verteld, kwamen ook de vragen. Het gekke is dat we zo lang bezig zijn geweest voor een tweede (dat we dus tijd genoeg hadden gehad om over antwoorden op vragen na te denken), maar het overvalt je dan toch als je kind ineens een vraag stelt. Ons zoontje vroeg ineens hoe de baby in mijn buik terecht kwam (en hij was toen bijna 4). Ja, dus mijn man en ik keken elkaar aan en hadden zoiets van... ja, hoe gaan we ons hieruit redden. Toen zei mijn zoontje ineens dat ik de baby ingeslikt had. Ik zei nog dat dat niet zo was, maar hij was er helemaal van overtuigd. We hebben het toen maar zo gelaten. Ook snapte hij het tijdspad niet helemaal dat een zwangerschap toch echt 9 maanden duurde (en dus geen besef hoe lang dat was). Had hem gezegd dat ik eerst een hele dikke buik moest krijgen. Dus vanaf dat moment ging hij hoopvol naar mijn buik kijken iedere keer als ik iets at of dronk. Later hebben we een lineaal uitgeprint op A3 en dat op de deur geplakt. En ik had allemaal kleine baby's geprint en iedere week mocht hij dan een baby een stukje verder op de lineaal plakken. Leuk idee om je vrienden met een shirtje te laten weten dat je zwanger bent. Inderdaad benieuwd hoe snel het kwartje valt. Als ik het wel eens op tv zie, kan dat soms nog best lang duren. @Zomersproet: je hebt inderdaad een vlotte tante. Ons zoontje is dan niet veel sneller dan zijn grote broer, maar voor mijn gevoel wel veel bewerkelijker. Kan me niet herinneren dat we onze oudste continue van eethoeken, salontafels af hebben moeten plukken. Maar deze.... Mijn hart krijgt dagelijks ongeveer 10 verzakkingen erbij. Om over op visite gaan nog maar te zwijgen. Wij hebben ook een traphekje, maar onze katten springen daar over heen. Altijd lastig, hè, om het iedereen naar de zin te maken. Dat de huisdieren de gang kunnen gaan en dat de kinderen ook veilig rond kunnen kruipen en lopen. Dus helaas geen tips. Maar erover heen springen, doen ze dus niet?
@ Sneeuwmees, bedankt hoor! @ Fiol, gefeliciteerd met jullie zwangerschap, al tegen het einde van de eerste kritieke periode zo te zien! Fijn lijkt me... @ Zomersproet, gaaf zeg maine coons! Maar snap ook je probleem. Wij hebben nog nooit traphekjes gebruikt maar onze kinderen geleerd dat ze (tot een jaar of 3) niet zelf de trap op en af mogen. Misschien is dat ook een optie? Moet er wel bij zeggen dat de trap niet in de woonkamer staat ofzo. We houden de deur naar de gang normaal gesproken dicht dan is de verleiding om de trap op te gaan ook niet zo groot. Gaat bij ons eigenlijk super goed... Nou maar afwachten of dit bij nr. 3 (als deze uk blijft plakken) dat ook werkt.