Bij ons is het nu echt tojd voor een traphekje!! De trap begint in de woonkamer, en vandaag even heel kort op WC geweest en Cleo stond rechop op de vijfde tree!!! Ik kreeg de schrik van mijn leven!! Het is een wat lastige plek en ons oog was al gevallen op een kiddyguard rolhekje, maa die is prijzig, 105,-!! En zoals dat altijd gaat toch maar nog niet besteld, maar nu gaat het echt gebeuren! Dat kind is zo vroeg met alles, ik kan die ontwikkeling haast niet bijbenen, dat was met de oudste allemAl veel langzamer. Ik heb het gevoel dat we nu ook al naar 1 middagslaapje toegaan ipv 2 slaapjes. Ze wilde dan soms maar niet in bed en soms hadden we van de hele korte dutjes van 30min. Met een lang slaapje vanaf 12 of half 1 blijkt ze dik tevreden.
@Fiol: dat wordt inderdaad dringen geblazen bij jullie in juli! Wij hebben het netjes gespreid. Mijn man is in juli jarig (de 6e overigens), ik in augustus en mijn oudste in september. De jongste is de enige buitenbeen, want die is in maart jarig. @Borelli: fijn dat het gestopt is. Hoor overigens wel vaker vrouwen die rond de 7e week bloedverlies hebben. Schijnt dan een restje van een innestelingsbloeding te zijn. Hopelijk blijf je er nu van verlost de komende 32 wkn. Gaan we van uit, want dit ukkie wil maar al te graag bij jullie zijn. @Alexa: vervelend dat wachten. Je hebt inderdaad vrouwen die na hun NOD positief testen, dus het kan nog, hè? Maar vervelend is het wachten en die onzekerheid wel. Dus ik duim nog even door. @Zomersproet: voor mijn gevoel sliep mijn oudste ook lange tijd 2 keer per dag. De jongste was daar ook al snel klaar mee en slaapt nu ook nog alleen 2 uurtjes in de middag. Dat terwijl mijn oudste, toen hij nog maar een slaapje had, best een hele middag flink door kon pitten. De jongste heeft weinig nodig blijkbaar. Wij hebben van de kamer naar de keuken ook zo'n uittrekbaar traphekje. Die hebben wij bij de Ikea gekocht. PATRULL Kinderhekje - IKEA. Wie weet is het wat voor jullie. Ik ben zelf niet zo lekker. Sinds de kerstvakantie last van mijn maag (maagzuur en misselijk). Denk dat het nog van de spanningen op mijn werk is, die helaas nog niet over zijn. Afgelopen vrijdag naar de huisarts geweest en zwaardere medicatie gekregen. En ik moest bloed laten prikken. Zit nu natuurlijk al weer in de rats voor de uitslag daarvan, want je hoort vaak van die vreselijke dingen. Ben ook zo'n hypochonder.
Alexa, is inderdaad vervelend, ik hoop op het beste voor je. Zomersproet, ik kan me helemaal voorstellen dat je hart in je keel zat, phoe wat een snelle heb je toch, hihi. Gelukkig kruipt de tijd voorbij borelli! Sneeuwmees, wat naar dat je nog steeds niet lekker bent! Altijd spannend hoor wachten op een uitslag, heb ik ook altijd! Aan de ene kant hoop je dat er niets is, aan de andere kant wil je weten waarom je niet lekker bent, beterschap! Ik hoop deze week de uitslag te horen van de combinatie test. Ik weet dat de nekplooi goed is, maar de bloeduitslag in combinatie met mijn leeftijd weet ik nog niet. Ben ook weer erg misselijk in de avond, ook weer een keer gespuugd, had gedacht er klaar mee te zijn, maar helaas. Gisteren onverwacht naar het toneelstuk fatal attracion geweest, wat was dat goed zeg, ik heb echt genoten!
Hmmm, jeetje...nog steeds geen menstruatie. Wel opgezette buik, stemmingswisselingen/ emo, afscheiding, af en toe beroerd, ineens 'the creeps' krijgen. En al 5 dagen overtijd. Wacht af tot vrijdag dan ga ik weer testen. Fijne avond allemaal.
Zo Alexia, dat is knap dat je het tot vrijdag vol kan houden! Ik denk dat ik er al wel een KV 5 euro test tegen aan zou gooien! Succes met wachten
Ja, vind t ook knap van mezelf haha....maar heb ook geen zin in teleurstelling...vind het erover fantaseren ook wel even leuk. Vannacht enorme buikpijn en buikkrampen dus dacht dat t vanmorgen er wel was maar nee...nog steeds niks....Heb testen al wel in huis maar wacht echt tot vrijdag
@Alexa: jij verdient zeker een lintje dat je echt gaat wachten tot vrijdag! Herken dat gevoel wel. Het is soms lekkerder om te dromen... wat als....Dan van die roze wolk af geknikkerd te worden. Maar wel apart dat je nog steeds niet ongesteld bent. En het gevoel dat je ongesteld gaat worden, kan ook een kwaaltje zijn. Ik ben heel benieuwd naar je test vrijdag! Zou toch wat zijn dat we een hoog 'zwangergehalte' hebben in ons oudjes-topic. @Fiol: heb je je uitslag al binnen? Was alles goed? Ja, de bloedwaardes op latere leeftijd, halen de scores vaak wat naar beneden, maar als de nekplooi goed is, is dat het belangrijkst. Willen jullie straks weten wat het gaat worden? @Borelli: bij jou alles nog onder controle? Ik voel me zelf iets beter met mijn maag. Nog lang niet over, maar gelukkig niet meer zo erg als het was. Gisteren de eerste uitslagen gehad en die waren onder de norm, behalve mijn bezinking was iets hoger. Een uitslag van een bacterie die een maagzweer veroorzaakt, krijg ik nog. De huisarts belt me hier morgen over. Hopelijk valt het mee. Verder weer ongesteld geworden. Twee dagen eerder dan verwacht. Dus dat kon er ook nog wel bij.
Ja....net getest, was wat zenuwachtig en heb de Kruidvat 2v5 gebruikt maar niets te zien. Snap er echt helemaal niks van. Baal wel nu eerlijk gezegd. Weinig energie, nog steeds last van mn eierstokken/ menstruatiekrampen, waterige afscheiding, opgezette buik, emotioneel maar geen positieve test terwijl het nu echt een week na m'n NOD is. Zal het dan toch de overgang zijn? Ik hoop zo van niet. Probeer het weer na het weekend of zal ik het maar laten rusten?
Sneeuwmees, wat vervelend al die klachten maar wel goed dat het onderzocht wordt. En balen dat je ongesteld bent, geeft toch altijd een domper dan he...Goed weekend allen!
@Alexa: balen, meid! Ik begon al voorzichtig hoop te krijgen. Kan me voorstellen dat dat bij jou ook zo gold. Ik herken ook wel dat als je eenmaal bezig bent voor een kindje dat je lichaam op de een of andere manier rare dingen gaat doen. Mijn cyclus was altijd heel nauwkeurig en dan ineens was je een dag of 2 later (en kreeg je daardoor weer hoop). Ineens voel je van alles wat je normaal niet voelde (of nooit op gelet hebt). Ik heb ook bijv. nooit mijn eisprong gevoeld, maar toen we voor een tweede kindje bezig waren kon ik uren krom lopen van eisprongpijn. Dus snap dat je aan de overgang denkt, maar vaak spelen je lichaam en geest een soort van spelletje met je. Hopelijk volgende ronde meer succes. Heb je nu wel je eisprong goed in beeld, wanneer die is? Hier gisteren gesprek gehad met mijn huisarts. Alle uitslagen waren goed. Aan de ene kant was ik teleurgesteld dat het ook niet die maagzweer-bacterie niet was. Omdat het beestje dan een naam had en ik gericht behandeld kon worden. Omdat ik nog steeds niet heel veel verbetering zie. Maar de huisarts gaf aan dat maagklachten toch vaak lang aan konden houden en wilde toch maar even op de ingeslagen weg met medicatie doorgaan voor de komende twee weken. Zij gaf ook aan dat stress een belangrijke factor kan zijn. We zitten al ruim een half jaar in de stress op het werk, door slechte sfeer en slechte leidinggevende. Dat vreet aan me. Dus het is zeer waarschijnlijk dat dit allemaal meespeelt. Ze stelde ook al voor dat misschien iets aan de werksituatie gedaan moest worden ipv mijn symptomen met medicatie bestrijden. Heb haar al aangegeven dat er allerlei trajecten in gang gezet zijn, maar dat het natuurlijk ook een tijd duurt voordat er verbetering merkbaar is. Dus... alle uitslagen goed, nu dus maar even geduld hebben (niet mijn sterkste punt).
Oh Alexa wat een teleurstelling! Hopelijk kan je snel door naar de volgende ronde. Of heb je nog hoop? Sneeuwmees, toch gefeliciteerd met de uitslag. Wellicht dat het dan vanzelf beter gaat als je je rust wat meer kan vinden. Sterkte hiermee
He Alexa wat vervelend zeg!! Sneeuwmees, ik snap het wel. Fijn dat je uitslagen goed zijn, maar ik snap dat je je ook wel beter wil voelen! Hier nog steeds geen uitslag van de combinatie test. Ik vind het erg lang duren! De rest wel goed! Ik begin een aardige buik te krijgen, alleen wel jammer dat ik giteren weer gespuugd heb. Nou ja voor een goed doel!!
Alexa, balen! Maar niet opgeven hoor. Wel gek dat de ongesteldheid maar niet doorzet, misschien houdt je lichaam je idd een beetje voor de gek isbeinvloed door je hoofd...)
@Fiol: dat duurt inderdaad lang. Ik moest al voor de nekplooi-echo bloed prikken en wij kregen toen gelijk de uitslagen na afloop van de echo. Dus dat wel toen wel prettig dat je gelijk alles wist. Voor ons was dat nl. belangrijk, omdat wij het pas na een goede uitslag wereldkundig wilden maken. Willen jullie straks ook weten wat het wordt? Heb je zelf een voorgevoel? Bij mij klopte mijn voorgevoel beide keren. Bij de tweede groeide ik ook sneller dan bij de eerste. Ik had met 8 wkn al een positiebroek aan. . Maar wel leuk als je een buikje krijgt. Dan vind ik het nog echter worden. Voel je het kindje al? @Alexa: al ongesteld? Of misschien nog getest? Hier voel ik me gelukkig iets beter. Wat kan je je dan gelijk een ander mens voelen, hè? Mijn man moest gisteren en vandaag werken. Gisteren het huis al aan kant gemaakt en vanmiddag van plan een nuttig middagje ervan te maken. Mijn telefoonabonnement kan ik verlengen en was van plan vandaag daar eindelijk een knoop over door te hakken. Maar ik had altijd een voordeelbundel en die blijkt ineens niet meer te bestaan. Dus.. nog geen knoop doorgehakken. Verder willen we nu echt in huis gaan beginnen. De keuken moeten we echt een keer een beslissing over nemen en we willen in ieder geval wat andere meubels kopen. Dus ik wilde zelf even spelen met de keukenplanner van de Ikea, maar op de een of andere manier deed die keukenplanner het niet op mijn laptop. Dus had allerlei plannen, maar helaas werkte mijn laptop en abonnementen niet mee.
Goedemorgen dames. Hier nog steeds geen ongesteldheid te bekennen en m'n buik voelt (en ziet eruit) alsof ik al 2 maanden zwanger ben. Ik laat het even rusten en test volgende week wel weer. Zit nog wel een kans in uiteraard dat ik zwanger ben. Mijn vriend gelooft dat ik zwanger ben, aangezien mijn buik er zo uitziet en ik nog nooit eerder over tijd ben geweest en zo'n opgezette buik heb gehad. We zullen zien, laat nu wel de wijn staan want stel je voor dat het wel zo is dan kan dat natuurlijk niet meer. @Fiol: ik hoop dat de uitslag vandaag komt voor jullie dan! @Sneeuwmees: heerlijk nieuwe huisplannen maken, geeft altijd een hoop nieuwe energie. Fijne dag allen!
Uitslag is binnen!! Het is helemaal goed!!! 1 op 1950 kans op down en 1 op 5000 voor de andere syndromen. Dat is dus heel gunstig! Ik ben heel blij! Ik weet dat het een kans berekening is, maar nu geloof ik het wel! He Alexa, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt! Sneeuwmees, balen dat het ff niet lukte maar fijn dat je je beter voelt!
Blijft toch bijzonder Alexa, kan je niet contact met huisarts opnemen? Die kan ook een bloedtest laten doen misschien? Succes in ieder geval deze week.
@Fiol: fijn dat alles goed was! Mooie scores! @Alexa: inderdaad vreemd dat je cyclus ineens zo lang is. Je hoort wel vaker (zonder je valse hoop te willen geven) dat er vrouwen zijn die een paar dagen na NOD alsnog positief testen. Succes! Welke testen gebruik je overigens? @Borelli: hoe is het nu met je? Geen bloedverlies meer gehad? Had je binnenkort nog een echo gepland staan?
Fiol gefeliciteerd met de mooie uitslag! Nu nog meer genieten voor je?! Hier is alles rustig, dus dat zou goed moeten zijn. Volgende week woensdag echo, ik ben al aan het aftellen. Duurt wel erg lang. Gelukkig erg druk dus dan gaat de tijd lekker snel.