Fiol: Fantastich, mooie uitslag! Heel fijn, genieten inderdaad!! En spannend hoor Borelli, wachten duurt lang maar voor je het weet heb je de echo hoor, ben benieuwd ook. Ja, ik vind t ook maar raar. Nog steeds niets. Ik heb op de dag van NOD de Clearblue vroege digitale test gebruikt en een week later de K2v5. Ik wacht weer tot vrijdagochtend en ga dan nog maar es testen. Heb beide nog in huis. Gisteravond enorme vervelende steek in mijn rechterborst trouwens. Begin ondertussen ook wel eens te denken of ik niet ziek ben ofzo. Maar dat is wel heel erg doemdenken. Eind van de week wil ik wel meer duidelijkheid, nu al 11 dagen overtijd, best lang voor mijn doen. Fijne winterse dag allemaal. Ijs en wellicht de eerste marathon op natuurijs vandaag!
@Borelli: goh, ruim 8 wkn al weer, al zal jij inderdaad vinden dat de tijd voorbij kruipt. Het is nu even doorbijten, maar als je volgende week een goede echo hebt, ben je al heel ver op weg richting de 12 wkn! Ik zal aan je denken! Fijn dat je geen bloedverlies meer hebt gehad. Dat is al een goed teken! @Alexa: 11 dgn overtijd is inderdaad raar, als dat nooit geweest is. Ik had het altijd als we met een nieuwe ivf-poging moesten beginnen. Normaal kon ik de klok gelijk zetten op mijn menstruatie, behalve als ik er op zat te wachten om te beginnen met een poging, dan ineens ging mijn cyclus raar doen en was die langer dan normaal. Je geest kan rare dingen uithalen met je cyclus. Anders inderdaad maar even bloed laten prikken of je zwanger bent. Dan heb je in ieder geval echt duidelijkheid en kan je hopelijk snel weer verder. Irritant is het wel als je cyclus een geheel eigen leven leidt.
Tsja...bummer! Ik kon het toch niet laten en nu na 12 dagen overtijd weer een spierwitte K2v5 in handen. Wel in de middag getest maar goed, niet zoveel gedronken. Afwachten maar en vrijdag dan nog een clearblue er tegenaan en anders de huisarts bellen. Ben simpelweg niet zwanger, toch wel teleurgesteld merk ik. Mijn vriend was er van overtuigd dat ik zwanger was en had er heel veel zin in, zal ook wel teleurgesteld zijn als ik het hem vertel. Ik kan me nu wel gaan vastklampen aan al die verhalen van mensen die negatief testen en toch zwanger bleken te zijn maar daarmee steek in mijn hoofd in het zand. Hopelijk komt er nog een nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Fiol, gefeliciteerd met de mooie uitslag!!! Borelli, goed om te horen dat alles rustig is. Moeilijk wachten altijd, vooral zo in het begin. Wachten op de echo-dag, spannend!!! Alexa, wat vreemd!! Jammer idd dat je weer spierwit testte, ik zou toch ook maar eens naar de arts gaan. Hier ben ik al 20 dagen bezig met de 'sugar challenge'- een maand geen toegevoegde suikers eten en vooral geen levensmiddelen met toegevoegde suikers. En ook brood en andere koolhydraten beperken. Het gaat toch veel makkelijker dan ik dacht en ik mis de snoepjes, koekjes en cake helemaal niet. Ben zelfs begonnen mijn cappuccino zonder suiker te drinken en vind ook dat reuze meevallen. En in 2,5 weken tijd ben ik dus nu al 3 kg afgevallen en nu zelfs wen halve kilo onder mijn startgewicht (voor de zwangerschap). Mooi van dit is dat het niet echt een dieet is (voelt ook niet zo) en borstvoeding gewoon verder goed gaat. Ben ook weer begonnen met regelmatig hardlopen, dus nu 11 maanden sinds cleo er is, en de zwangerschap met haar en net daarvoor de zwNgerschap met de miskraam heb ik eindelijk weer het gevoel mijn lichaam 'terug' te hebben. Ineens passen broeken weer die ik bijna 2 jaar niet meer heb aangehad 😄
@Zomersproet: ziet er heerlijk knus uit dat chillen bij jullie. Ik ben meestal ook omgeven van mijn katten zodra ik maar op de bank zit. En wat goed dat je al zoveel afgevallen bent. Nu ik maagklachten heb eet ik ook minder (en lichtverteerbaarder dan anders). Dus bij mij zijn er daardoor ook al 2,5 kilo vanaf. Dus hopelijk is daarmee de trend gezet om die andere 7,5 kilo er nog af te krijgen. @Alexa: balen van die negatieve test. Op een gegeven moment wil je gewoon duidelijkheid, dus of een positieve test of dan in ieder geval ongesteld, zodat je verder kunt. Heb je wel je eisprong op tijd gehad? Ik heb ook wel eens een cyclus van 5 wkn gehad, maar had dan ook mijn eisprong pas in de 3e week. Hoop dat je snel verder kunt. Ik ken je gevoel helemaal en vooral hoe frustrerend het is. Hier alweer weekend. Zometeen even boodschappen doen en 2 shirts terugbrengen die ik in de haast laatst gekocht had, maar die toch niet goed passen. Ben alleen altijd zo'n koukleum dat de gedachte naar buiten te gaan niet aanlokkelijk is. Met mijn maag gaat het gelukkig al stukken beter. Niet over, maar wel 80% verschil met hoe het 2 wkn geleden was. Wat kun je je dan een ander mens voelen als je lekkerder in je vel zit.
Even een update: Inmiddels 18 dagen overtijd, cyclus van 45 dagen ondertussen...afgelopen vrijdag nog een CB gedaan en die zegt ook negatief. Blijf wel af en toe menstruatiepijn houden. Ik kijk deze week nog aan en anders ga ik de huisarts maar es bellen. Ik hou jullie wel op de hoogte. Hoe gaat de suikerchallenge en alles goed met iedereen? Maak er een mooie dag van in ieder geval!
Goedemorgen Gaat alles nog goed, borelli? Jeetje Alexea wat een gedoe zeg, duurt wel heel erg lang! Fijn dat afvallen, ik kom heel hard aan😳. Dat vind ik wel heel spannend! Ik was zoveel afgevallen, nou ja voor een goed doel zeggen we dan maar! Hier kraamzorg en dagopvang geregeld! Ook BSO uitgebreid voor Boaz. Ik ga 3 hele dagen werken ipv 2 halve en twee hele. Verder lijkt de misselijkheid nu echt op de achtergrond, hopelijk blijft het weg nu😊. Fijne dag allemaal!
Nou dames, hier inmiddels ook duidelijkheid. Ben zojuist na de 19e dag overtijd, ongesteld geworden met de bekende krampen en buikpijn. Hoewel ik het heel jammer vind ben ik wel blij dat ik nog niet 'uit de running' ben Emobui hier...Nu even goed gaan kijken met ovulatietesten wanneer de volgende is, dat is nu wat moeilijk te gokken namelijk.
Omdat ik nog niet zo goed weet waar ik het beste pas met mijn verhaal in al deze clubs ook hier mijn verhaal. Sorry voor de mensen die het voor een tweede keer lezen... Hallo allemaal ! Ik zou graag mee willen tikken in deze club. Sinds deze maand zijn mijn vriend en ik serieus bezig om te kijken of het ons nog gegeven is een kindje te krijgen samen. Het is voor ons beiden dan de eerste (mocht het lukken). Nu ben ik bepaald niet piep meer. Volgende maand word ik 40. En dat zorgt voor best wel veel twijfel vooral bij mij. Het is niet bewust dat we zo laat begonnen zijn met proberen, nog was ik in mijn hoofd bewust bezig om jong moeder te worden. Het leven is gewoon zo gelopen. We hadden even nodig om elkaar te vinden, maar nu zijn we zo zeker van elkaar, gesetteld en wel dat we nu toch willen kijken wat de natuur ons nog te bieden heeft. Juist omdat ik volledig nieuw ben met deze materie (termen als NOD, innesteling etc.), ik hield zelfs nooit mijn cyclus bij, en omdat er veel twijfel is bij mij (zijn mijn eitjes niet gewoon te oud ?), lijkt het me heel fijn om hier mee te praten en verhalen te horen van anderen rond mijn leeftijd. Zowel positief als negatief. Sorry voor de lap tekst, maar ik ben niet zo goed in "kort".. Haha
Tjonge Alexia, dat is toch wel vreemd. Wel fijn dat je nu bevestiging hebt dat je niet zwanger bent en dat je weer vooruit kan kijken naar de volgende poging. Hier vandaag slecht bericht gehad. Het blijkt dat ik een eeneige tweeling in mijn buik heb... Helaas zijn beide hartjes inmiddels gestopt. Totaal geen bloedverlies meer gehad sinds week 6 en gewoon nog steeds erg beroerd. Dit zegt bij mij niet zoveel want helaas heb ik dit al eerder meegemaakt. Maar jemmig een tweeling (met week 6 hebben we maar 1 uk gezien met een mooi stevig hartje). Morgen naar gyn en dan zo snel mogelijk een curettage. Zal wel even wennen worden weer dat we toch met z'n viertjes blijven.
Oh borelli wat naar zeg! Pff ook raar dat je er maar 1 hebt gezien. Veel sterkte om dit te verwerken, knuffel! Alexa, fijn dat je duidelijkheid hebt, toch stiekum ook een beetje jammer. Hopelijk heb je snel geluk! Fimaro welkom, het leven loopt inderdaad soms anders dan dat je zelf had bedacht, maar dat is dan maar zo! Ik ben zelf 39 en na 8mnd zwanger geworden! Hopelijk hebben jullie ook het geluk! Veel succes en die lange verhalen vind ik nog wel meevallen hoor!
@Borelli: ach, meid, wat vreselijk! En dan inderdaad ook nog een tweeling. Hoor inderdaad vaker dat de klachten nog aan kunnen houden en dat dat heel verwarrend is. Goh, had dit niet verwacht, dus weet niet goed wat ik zeggen moet. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd om dit weer een plekje te geven. Knuffel! @Fimaro: welkom, hier! Ja, het leven loopt soms inderdaad anders. Als je mij als kind gevraagd had, was ik ervan overtuigd voor mijn 25ste al 4 kinderen te hebben (wist ik toen veel). Dan stel je dat bij dat het voor je 30ste toch wel moet lukken een relatie en zwanger te raken. Dan lukt het op relatiegebied niet echt en stel je het al weer bij tot je 35ste enz. Uiteindelijk kwam ik mijn man pas tegen toen ik 37 was. Ben een maand na mijn 38ste verjaardag bevallen van mijn oudste. De tweede liet wat langer op zich wachten en uiteindelijk ben ik op mijn 42ste voor de tweede keer moeder mogen worden. Dus laat je niet zo afschrikken door je leeftijd. Je bent zo oud als je je voelt en als het voor jullie goed voelt om jullie kinderwens uit te laten komen, vooral doen.
Ach nee, Borelli, ik sta helemaal versteld!!! Nee meid, dat je dat nog eens moet meemaken!!! Verdomme, waarom moet je toch door zoiets heen, het is niet eerlijk, het was je zo gegund!! Hier was het in 2014 ook een eeneiige tweeling die het niet heeft gered, het blojft toch vooral risico met een tweelingschwangerschap. Maar jee, ik was zo blij voor je!! Sterkte meid!!!!
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties! Ik vind het feit dat het een eeneiige tweeling was eigenlijk wel heel bijzonder. Ik denk dat ik hier later wel positief aan terug kan denken. Spontaan zwanger van zoiets moois. Maar goed, voorlopig eerst maar even door het verdriet heen zien te komen.
Wat vreselijk Borelli, heel veel sterkte. En Fiol en Sneeuwmees erg bedankt voor jullie opbeurende reactie. Dat doet me goed. Net vandaag de eerste tekenen van ongesteldheid. Dus de eerste ronde is niet gelukt (maar dat had ik ook zeker niet verwacht). Ik weet nu wel dat ik deze keer een cyclus heb gehad van 27 dagen. Is ook de eerste keer dat ik dat bijhoud. Nou ja, in iedere geval een mooie reden om goed te blijven oefenen de komende tijd
Hallo Fimaro, welkom hier! Ik ben 3 maanden voor mijn 42e ook nog bevallen van een dochtertje. Zij wordt volgende maand 1, en mijn grote dochter wordt in Mei 8. Veel succes!! 😄
Dank je wel Zomersproet. Ik voel me zo opgelucht jullie reacties te lezen. Bedankt ! Had me de afgelopen maanden al van alles in mijn hoofd gehaald, veel getwijfel. Heeft het uberhaupt wel zin om te proberen ? Ben ik dan niet egoistisch ? Toch besloten om er voor te gaan en nu zie ik zoveel meiden in nagenoeg dezelfde omstandigheden. Dat steunt me in onze keuze.
@Fimaro: als jullie achter jullie kinderwens staan, maakt leeftijd niets uit. Het kindje is gewenst en zal het goed gaan krijgen. Mijn man wordt dit jaar 50 zelfs en heeft er meer moeite mee om een oude vader te zijn dan ik met mijn leeftijd zit. Maar mijn man rent en stoeit nog met de jongens als een jonge god en hij is jong van geest. Ik zeg soms wel eens dat ik 3 zoontjes heb ipv 2. Er zijn zat jongere vaders die minder doen met hun kinderen als dat mijn 'oude' man met ze doet. Dus vooral blijven oefenen!! @Borelli: lijkt me ook heel bijzonder om zwanger geweest te zijn van een tweeling. Zwanger worden op latere leeftijd is al bijzonder en dan ook nog eens een tweeling! Sterkte en laat vooral je verdriet toe.
Zo eens met je Sneeuwmees. Mijn vriend is 48, maar ook erg jong van geest en jong in doen en laten. Ik twijfelde eigenlijk meer aan mijn leeftijd dan aan die van hem. Haha