Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zomersproet: dat is een heftige week geweest. Er alleen voor staan en dan ook nog je dochtertje ziek. En oorontsteking is zo naar voor die kinderen. En dan ook nog eens zelf niet helemaal fit zijn. Heftig voor je! Ik voel met je mee en tel de uren met je mee af dat je man weer thuis is.
    Mijn man heeft het op zich wel erg naar z'n zin op z'n werk. Maar nadeel is dat hij ook nachtdiensten heeft en dat is bij ons best altijd een gedoe en dat breekt hem wat op. Hij had gisteren en vandaag dus een nachtdienst. Dat betekent dat hij gisterenochtend uitslaapt en dat hij dan na het avondeten weggaat. Dan komt hij 's nachts laat pas terug en slaapt dan weer tot het middaguur en nu na het avondeten is hij weer weggegaan. Dus zo heb je door 2 nachtdiensten wel 3 heel gebroken dagen, want morgen is de halve dag ook al weer weg. Je hebt dus nu maar 3 middagen dat je echt wat met elkaar kan doen. Dus dat is voor mij best pittig, de avonden en de ochtenden alleen er voor staan. Boodschappen doen, of door de week zorgen dat de oudste op tijd op school is (en ook nog eens een 2 jarige op tijd klaar moet hebben).
    Dus ja, dan is het fijn dat je dat door de week in ieder geval samen kunt doen. Alleen die 3 (hele) dagen en nachten dat ik dan alleen ben, zie ik toch wel tegenop. Nou ja, eerst maar het gesprek afwachten. Mijn man heeft wel meer 'goede' gesprekken gehad de afgelopen jaren en dan was er vaak toch weer een addertje onder het gras. Het scheelt dus dat hij niet met tegenzin naar zijn werk gaat (gelukkig), alleen zoekt hij een baan die net even wat beter te combineren is.:cool:

2. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend een gesprek, een nieuwe baan starten is wel heel erg leuk, geeft vaak veel positieve energie.
    Hier afgelopen week mijn zoontje deels thuis gehad. Maandag had hij op school slijm gespuugd en in zijn broek gepoept. Dinsdag lekker een dagje thuis gehouden.
    Woensdag ging het goed met hem dus ging hij weer naar school, vervolgens werd ik om 10.15 uur door de juf gebeld dat hij zich niet lekker voelde en diarree had. Opgehaald maar eenmaal thuis ging het weer goed met hem. Donderdag en vrijdag was hij bij oma en morgen weer naar school. Het lastige is dat hij nu dus al anderhalve week dunne ontlasting heeft, niet constant diarree maar vast is het ook niet. Afgelopen vrijdag al contact gehad met de huisarts en ik moet morgen terugbellen omdat het niet over is.
    Nu maar hopen dat het morgen op school goed gaat en ik niet weer gebeld word.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lisa: wat naar dat je zoontje al zo lang niet lekker is. Heeft hij er ook koorts bij gehad? Ik hoor wel dat er een pittig griepje rondgaat, zowel 'normale' griep, als buikgriep en dat deze griep als een soort boemerang vaak terug blijft komen. Hopelijk is hij snel weer opgeknapt.

4. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee, geen koorts. Hij is ook helemaal niet ziek, is aan het spelen, zingt de hele dag en eet prima. Dat maakt het ook zo lastig.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lisa: nog gebeld van school vandaag? Lastig te bepalen wat het dan kan zijn, hè? Misschien een rare vergelijking, maar ik had vroeger een kat die ook steeds diarree had, maar ook niet ziek was en gewoon at. Toen zei de dierenarts dat je in de darmen goede en slechte bacteriën had en dat soms die verhouding tussen die twee dan uit balans was. En dan kon je diarree krijgen. Wie weet bestaat zoiets ook bij mensen. Kun je niet eens iets van Yakult proberen? Weet overigens niet vanaf welke leeftijd dat kan. Het is maar een idee.

Op school bij mijn oudste zag ik vanmorgen de halve kapstok leeg. Ik dacht nog dat ik waarschijnlijk iets gemist had. Maar hoorde toen dat er vandaag 15 kinderen met griep thuis waren. dat is bijna de helft van de klas. :$. Hopelijk rolt ons zoontje erdoorheen. Al vrees ik dat we met de paasdagen straks in de ziekenboeg zitten. Wij zijn thuis altijd ziek met zon- en feestdagen.;)
    Verder kwamen we er gisteren achter dat onze oudste wormen heeft. :) Het voelt toch een beetje beschaamd. Maar even googlen leerde ons dat het blijkbaar toch vrij vaak voor komt bij kinderen. Nu dus medicijnen gehaald. De assistente van de huisarts adviseerde dat het hele gezin dan zo'n kuurtje nam (nu een pil en dan over 2 wkn nog een keer). Ik heb het nog niet ingenomen en moet me er nog even overheen zetten. Raar idee, zo'n mensen wormenkuur.:cool:

6. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lijkt me ook een raar idee om een wormenkuur in te nemen, ik geef het altijd wel aan mijn katten maar om dat nou zelf in te moeten nemen;).
    Ik hoop dat jullie niet ziek worden met de paasdagen, zou erg jammer zijn.
    Met mijn zoontje is het vandaag goed gegaan, hij had voordat hij ging slapen een prachtige drol, wat was ik daar blij mee:p.
    Yakult is voor hem geen optie, hij heeft een lactose-intolerantie. Maar hij heeft zijn hele leventje al gevoelige darmen, maakt het soms best lastig. Lief dat je meedenkt:)

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lisa: graag gedaan!:) Heeft je zoontje dan niet misschien ergens toch iets met lactose binnen gekregen (bij een vriendje of een tractatie op school)? Weet van een kennis dat de darmen hier ook nog wel eens van slag kunnen zijn als je dat dan per ongeluk toch binnenkrijgt. Fijn dat het vandaag goed gegaan is. Ja, dan kun je erg blij zijn met een drol. ;)
    Ja, een wormenkuur voelt inderdaad heel apart. Heb ook alleen maar associaties met honden en katten. Mijn man, ik en mijn zoontje hebben nu zo'n pilletje op, de andere moet over 2 wkn en dan zijn we weer 'ontwormd'.:D De jongste is net 2. Hij mag op zich ook wel een pilletje hebben, maar hebben we nog niet gedaan. Hij neemt uberhaupt niets in wat hij niet kent en als iets ook maar iets anders smaakt dan hij gewend is... Misschien dat we hem maar even overslaan. Hopelijk kunnen we dit hoofdstuk dan ook weer snel afsluiten.

8. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas, te vroeg gejuigd. Gisterenmiddag constant kleine beetjes diarree in zijn onderbroek en gisterenavond werd hij huilend wakker met verschrikkelijke diarree. Lekker mee naar beneden genomen en op de bank met een warme kruik tegen zijn buikje aan. Toen zei hij, hee...het helpt, nu gaat het weer goed:). Lekker ding.
    Vannacht is het verder goed gegaan, vanmorgen weer naar school gegaan met voor de zekerheid een luieronderbroekje aan. En net op de wc kwam er weer een berg ontlasting uitzetten, poeh! En wat een lucht:$.
    Straks om 17.00 uur hebben we een afspraak staan bij de huisarts.

Hoe gaat het met jullie wormen Sneeuwmees?

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lisa: wat wijzer geworden van de huisarts? Hopelijk heeft hij er een verklaring voor of zelfs een middeltje om het tegen te gaan.
    Volgens mij is mijn zoontje wormvrij. Van wormen heb je 's nachts enorme jeuk en dat was die ene nacht heel erg. De volgende dag hebben we gelijk een pil gegeven en daarna hebben we hem er niet meer over gehoord. Over 2 wkn moeten we nog een herhalingspil nemen allemaal en dan zou het zeker over moeten zijn.

Mijn man heeft vandaag zijn sollicitatiegesprek gehad. Het leek hem wel wat en we zouden het er dit weekend nog verder over hebben. Even alles op een rijtje zetten.
    Ik was er nog steeds niet uit of ik nu blij moest zijn of niet. Voordeel zou zijn dat het door de week fijn is alles samen te kunnen doen en dat we echt 2 weekenden per maand vrij zouden zijn. Nadeel is dat ik dan wel de andere 2 weekenden een paar zware dagen zou hebben.
    Toen ik vanavond thuis kwam uit het werk zei mijn man al dat hij erover nagedacht had, maar het toch niet deed. Er zaten toch wat haken en ogen aan en hij vond het ook wel een rotidee echt een paar dagen van huis te zijn, voor het geval er iets met de kinderen zou zijn. Scheelt weer een hoop hoofdpijn dit weekend, want we moesten het er dit weekend over hebben en dan zou hij het begin volgende week laten weten.

10. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanmorgen bij de kinderarts geweest, hij heeft een tarwe intolerantie. Dit dus naast de lactose- en soja intolerantie die hij al had:(

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lisa: jemig, meid. Dat wordt nog een hele uitdaging! Wel fijn dat je nu in ieder geval de oorzaak weet. Krijg je tips van een diëtiste hierin, welke combi's wel kunnen, wat je moet laten staan?

Wij moesten vandaag ook naar de neuroloog met onze oudste voor de uitslag van zijn slaaponderzoek. Hij slaapt 's avonds slecht in (en dus ook pas laat). 's Morgens moeten we hem echt om 8 uur wakker maken uit een diepe slaap. Dus een paar weken geleden hebben we een wattentest met hem gedaan. Hij moest toen ieder uur op een watje kauwen en dat moest dan in een potje met tijdstip gedaan worden. Vandaag dus naar het zkh met hem voor de uitslag.
    De scores waren duidelijk. Zijn biologische ritme is helemaal verschoven en hij heeft dus een ritme van een volwassene. Nu krijgt hij melatonine pilletjes die hij iedere dag om 19 uur in moet nemen. Vanavond voor het eerst geprobeerd en nog geen uur later vroeg hij bijna om naar bed te mogen. Om 8 uur erin gelegd en na een kwartiertje nog eens gaan kijken. Toen was hij in dromenland. Ben dus benieuwd hoe het nu gaat. We moeten het een paar maanden doorzetten en als het goed gaat stoppen, en dan is zijn klok gereset.

12. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe is de nacht gegaan Sneeuwmees? Lijkt me erg lastig dat zijn ritme zo van slag is. Hopelijk gaat het met de melatonine beter. Is er een kans dat hij dan na een aantal maanden weer zonder kan?

Wij gaan inderdaad naar een dietiste voor advies, voor nu alle tarwe eruit laten, speltbrood mag hij gelukkig wel.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lisa: fijn dat je advies krijgt. Bij mijn zoontje zitten ook allerlei allergieën in de klas en het uitzoeken van een traktatie is haast een mission impossible. Kan hij er nog overheen groeien?

Onze oudste heeft als een roos geslapen en moesten we zelfs vanmorgen nog wakker maken. Hij doet het dus goed op een pilletje per dag (mag max. 3 per dag).
    Vandaag een heftige dag gehad. Ik wilde met mijn oudste naar de bibliotheek in de buurt gaan. Dus wij gingen samen gezellig lopend ernaar toe. In de bibliotheek wilden we net bij de boeken gaan kijken of er leuke boeken tussen zaten, toen hij onverwachts struikelde en voorover viel, precies met zijn wang tegen een opstaande rand/omlijsting van een kast. Toen hij overeind kwam zag ik een gapende openstaande snee op zijn wang waar het bloed uit gutste. De mevrouw van de bibliotheek vond het zo erg, dat die maar met doekjes kwam aanlopen, een koekje, dan weer een kopje thee. Ik heb toen mijn man gebeld of hij kon komen met de auto, omdat mijn zoontje zo van slag was en lijkwit was van de schrik. Toen naar de huisarts die eerst de wang moest verdoven met een venijnige prik. Daarna 2 hechtingen. Blijkbaar was het toch nog niet goed verdoofd, want mijn zoontje had nog steeds veel pijn. Toch maar besloten om even snel door te gaan met die twee hechtingen, omdat die prikken hem ook al tegen het plafond lieten stijgen van de pijn.
    Mijn zoontje mocht in mijn man's hand knijpen van de pijn. Maar na afloop zei mijn man dat hij volgens mij harder in mijn zoontjes hand had geknepen dan andersom. Blijft toch moeilijk als je kind iets overkomt en pijn heeft.
    Inmiddels zit hij weer bij te komen van de schrik. Zijn wang is dik, zijn oog blauw en zijn wang is blauw, rode streep erop met wat plakkertjes bij de hechtingen. Dat was ons middagje uit. :);)

14. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, wat ontzettend schrikken zal dat geweest zijn. Dat wordt morgen schrikken als hij zijn bed uitkomt.
    Ik vind het altijd zo erg als er iets met je kind is, je zou zo willen ruilen van plek zeg maar. Ik hoop dat hij snel herstelt.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lisa: ja, het blijft schrikken en ik wen er maar niet aan. Bij de huisarts zat ik zelf met tranen over mijn wangen van de schrik en het idee dat mijn kind pijn dit meegemaakt had. Mijn man was mee (gelukkig), maar merkte ook aan hem dat toen die verdovingsprikken gezet moesten worden (waarvan wij al wisten dat die enorm pijnlijk zouden zijn) dat hij toch ook wat glazige ogen had toen hij mijn zoontje vasthield. Gelukkig gaat het nu weer beter, op een dikke wang, bijna paars/zwart oog na en de hechtingen op zijn wang. Maar hij heeft geen pijn meer. Gisteren nog wel even thuis gehouden van school (maar hij had volgens mij achteraf best gekund;)).
    Mijn oudste heeft vandaag een studiedag, dus die was lekker vrij. Vanmorgen al lekker even met ze naar het bos geweest om de energie kwijt te kunnen en dat was met dit weer ook echt genieten. Nu zijn ze nog buiten aan het ravotten. Ben zelf op zoek naar een nieuwe zandbak. Mijn jongste heeft de border ontdekt en is continue bezig met zandscheppen.:x Omdat daar ook katten in zitten en het pikzwart zand is, vind ik dat niet zo prettig. Dus nu (met het mooie weer op komst) maar op zoek naar een eigen zandbak voor de kinderen.
    Vanmiddag toch nog maar een nieuwe poging wagen weer naar de bibliotheek te gaan. ;)

16. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat hij geen pijn meer heeft. En veel buiten met dit mooie weer bevorderd het herstel ook weer.
    Wij zijn weer helemaal blij, de diarree is sinds gisteren over. En net kreeg ik van mijn moeder een berichtje dat hij een hele mooie poep op de wc had gedaan:D. Zo blij mee.
    Tot nu toe lukt het goed om tarwe-, lactose- en sojavrij te eten voor hem maar als we een dagje weg gaan wordt het natuurlijk wel lastiger. Wat kan dan wel en wat niet? Dat wordt nog even uitvogelen hoe we dat dan gaan doen.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lisa: wat fijn dat het al beter gaat met je zoontje en dus al zo snel effect heeft door de voeding aan te passen. Had hij ook geen buikpijn? Zal inderdaad lastig zijn als hij bij andere kinderen speelt of een dagje weg gaat. Mijn collega bijv. heeft altijd crackers e.d. bij zich, voor het geval ze ergens is en ze hebben niets voor haar. Want ook al geef je aan een restaurant of wat dan ook door dat je bepaalde dingen niet mag hebben, dan nog kan het wel eens mis gaan of niet geregeld. Zou dus een 'overlevingspakketje' in de aanslag hebben wat je meeneemt of meegeeft als hij een dagje weg mocht gaan, of bij kinderen gaat spelen of zo. Zal best nog zoeken zijn de eerste tijd. Bij mijn zoontje in de klas zaten lactose, gluten en noten-allergieën. Probeer dan maar eens een geschikte traktatie te vinden. ;). Ben, na een uur in de supermarkt alle verpakkingen gelezen te hebben, uiteindelijk maar fruit-spiesjes gaan maken. :cool:

De zandbak staat buiten en wordt al vollop benut. Was alleen even vergeten dat het zand niet alleen in de zandbak blijft, dus dat wordt weer vegen buiten en stofzuigen binnen. ;)
    Maar goed, de kinderen hebben de grootste lol, dat is het belangrijkste. Verder net weer een poging gewaagd naar de bibliotheek te gaan. Boeken zijn binnen en gelukkig geen valpartijen meer gehad. ;)

18. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gelukkig geen valpartijen meer, een keer is wel genoeg:).
    Zandbak is altijd leuk voor kinderen, hier hebben we met regelmaat de halve zandbak van school in zijn schoenen zitten, hij vindt het heerlijk in het zand.
    Hij had inderdaad ook veel buikpijn met krampen, ook die zijn helemaal weg. De laatste weken zei hij ook steeds dat hij zich niet lekker voelde maar ook dat zegt hij nu niet meer. Vandaag ook voor het eerst sinds 3 weken zonder luieronderbroekje, wat een verademing dat dat weer kan.
    Hier op school trakteren ze veel met fruit, volgens mij ook onderhand de enigste keuze met alle allergieen.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lisa: hoe is het nu met je zoontje? Merk je nu verschil met aanpassen van het eten?
    @Fiol: hoe gaat het met jou en je zwangerschap?
    @Zomersproet: ben ook benieuwd hoe het met jou gaat? Lichamelijk weer een beetje opgekrabbeld?

Heb zelf ook niet veel te melden. Druk met van alles en nog wat. We hebben vorige week een gesprek gehad op school voor de oudste. Zijn verlegenheid gaat iets beter, maar het is nog wel minimaal. Ben daarna zelf gaan googlen en kwam op een site over selectief mutisme terecht en het was een en al herkenning. Gaat over kinderen die thuis honderduit praten, maar in andere situaties niet of compleet dichtklappen. En dat dat ook de ontwikkeling kan afremmen/belemmeren. Precies wat er bij ons zoontje gaande is. Heb via de huisarts gelijk een verwijzing gevraagd voor een psycholoog. Helaas kunnen we pas laatste week van de maand terecht, maar goed je moet een keer een begin maken. Hopelijk kunnen ze eindelijk eens zijn verlegenheid doorbreken.
    Daarnaast worstel ik nog met 2 zieke katten. Een kat heeft een hele erge beschadiging aan zijn oog en ondanks weken zalven ging het niet over. Iets meer dan een week geleden moest hij eraan geopereerd worden. Vandaag weer voor controle geweest en het is helaas nog niet enorm verbeterd.:( Nu weer doorgaan met zalven en heb er ook nog eens druppels bij gekregen. Dat wordt weer een hele toer. Dat zalven kost zoveel stress bij de kat en was al blij dat het nog maar 2 keer per dag hoefde. Maar nu heb ik ook de druppels erbij, dus dan zitten we weer op 4 keer per dag. Snap dat zo'n arts het beste wil voor de kat, maar zie er als een berg tegenop om 4 keer per dag een worstelpartij met de kat te moeten hebben.:(;)

20. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Hallo ik meld me hier ook ik ben 43 jaar en heb een jaar in de mmm gezeten we hebben nog steeds een kinderwens.. Ik heb 2 oudere kinderen en samen met me partner 1 zoon van 3+ en 3 miskramen waarvan een. Missed abortion van 9-2 😓
    Lijkt me gezellig om met jullie te kletsen :)

Deel Deze Pagina