Mama of zwanger op latere leeftijd

Discussie in 'De mama's' gestart door Schrikje41, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Sneeuwmees, de reacties van mensen kunnen best bot zijn. Jammer dat dat zo moet gaan.
    Ik hoop dat je vandaag nog naar de gynaecoloog kan gaan en dat je meer hoort.
    Dikke knuffel.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lisa: heb de verloskundige gebeld. Wilde toch die echo bij hun door laten gaan en dan pas evt beslissen om me door te sturen. Ik zei dat ik dat nogal dubbelop vond, omdat al duidelijk was dat dit foute boel was en het bloedverlies niet doorzet. Maar goed, morgen dus eerst daarheen voor de echo om dan te horen dat ik misschien nog voor nog een echo naar het ziekenhuis moet. We gaan het meemaken.

3. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte vandaag.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Hier, zoals verwacht, geen verandering. Het ziet er ook allemaal rustig uit, dus ook geen teken dat het snel vanzelf komt. Wordt nu, op mijn verzoek, doorverwezen naar de gyn. Mocht ook afwachten, maar wilde dat zelf niet. Misschien kan ik daar morgen al terecht. Wordt daar nog over terug gebeld.

5. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh, wat apart die reacties, zeg :( En niet zo leuk natuurlijk.

Hopelijk komt het alsnog snel los trouwens, beter dan een ingreep, hoor. Nou sterkte maar weer.

6. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Heel hard en negatief die reacties niks aan soms mensen bah 😪,
    Maar hoe is het vandaag is het al losgekomen of heb je toch een behandeling gekregen dikke knuff voor jou💋

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Babywish: ben nog in afwachting van een afspraak bij de gyn. Kan waarschijnlijk vanmiddag bellen voor een afspraak, maar dat zal waarschijnlijk begin volgende week zijn. Het is nog niet vanzelf op gang gekomen. De vruchtzak was tov vorige keer niet meer gegroeid en ik heb ook geen zwangerschapskwaaltjes meer. Dus in dat opzicht heeft mijn lichaam het nu wel door.

8. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, war verdrietig nieuws! Ik kwam eigenlijk hier om checken hoe je Echo was maar lees ineens dat je al dagen Met bloedingen rondloopt... Het spijt me heel erg!! Ik hoop dat je het snel een plek kunt geven en doorgaan met je leven. Moet er zelf ook nog vaak aan denken, het ukkie dat nu in mijn buik zou groeien en ergens in oktober geboren zou worden... Maar we zijn gezegend met 2 gezonde kinderen en Dat helpt zeer! Heel veel stekte!!

9. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, jij ook nog een mk gehad Zomersproet... :( Naar zeg. Ja, die gedachtes, dat ken ik ook helaas...

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ja, van mijn eerste miskraam ken ik de dagen ook nog. De uitgerekende datum, de datum die we al in ons hoofd hadden voor een geplande ks en de datum van de miskraam. Gek dat je dat nooit vergeet. Het slijt wel. En inderdaad dat je er al twee rond hebt lopen (en het gezin eigenlijk compleet is) helpt zeker wel. Ik heb eind van de middag de gyn gesproken en kan woensdag pas terecht. Op zich is dat wel mijn vrije dag, dus dan kan ik zonder smoesjes erheen ipv als ik op mijn werk had gezeten, en evt. ook die pillen in laten brengen. Maar moet dus nog even een paar dagen geduld hebben (als moeder natuur zelf zijn werk al niet gedaan heeft).

11. Babywish2016

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Sneeuwmees hoe is het nu? Heeft de natuur inmiddels al orde op zaken gesteld? Hoe voel je je verder...

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Babywish: moeder natuur heeft niets uit zichzelf gedaan helaas. Ben woensdag bij de gyn geweest en heb om cytotec gevraagd. Heb die dezelfde middag ingebracht en ondanks dat de gyn zei dat het pas na 4-6 uur zou gaan werken, begon bij mij na amper een uur al het eerste bloedverlies. Had zelf (omdat ik al af en toe wat bloedverlies had gehad) al het idee dat ik niet veel meer nodig had. De pijn/krampen waren niet prettig, dus het was al met al een pittig avondje, maar het bloedverlies viel reuze mee. Ben ook niet veel verloren. Een keer een groot zwart stolsel (wat ik denk dat de vruchtzak was) en verder wat klontjes. Het bloedverlies is nu ook al stukken minder, dus denk wel dat dat het geweest is. Moest wel, als extra, vanmiddag nogmaals 4 tabletten inbrengen voor evt. laatste restjes. Maar volgens de gyn zou dat niet zo heftig en pijnlijk meer zijn als de eerste set pillen.
    Was van plan gisteren te gaan werken, maar had doordat de avond zo pittig was met buikpijn eigenlijk ook heel slecht geslapen. Daarnaast kwam er toch behoorlijk wat verdriet mee uit, dus was ook erg emotioneel woensdag en gisteren. Nu gaat het wel weer. De laatste pillen zitten er net in. En hoop maar dat het meevalt, want mijn man heeft nachtdienst vanavond.
    Over 2 weken moet ik terug voor een controle echo al denk ik wel helemaal schoon te zijn en dus geen vervolgactie meer nodig. Het weinige wat er evt. nog zou kunnen zitten kan bij een volgende menstruatie dan wel mee verwacht ik.

13. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Sneeuwmees, hoe gaat het met je?

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lisa: op dit moment gaat het wel. Ik heb vorige week de eerste set pillen in moeten brengen en vorige week vrijdag de 2e set van 4 pillen (voor evt. restjes). Ik dacht eigenlijk na woensdagavond het ergste gehad te hebben en dat er dus niet veel meer zou gebeuren. Maar moet zeggen dat ik toch wel een vervelend weekend achter de rug heb, met behoorlijk wat krampen (die moeilijk te onderdrukken waren met pijnstillers). Zondagavond had ik weer een behoorlijk stolsel verloren en toen was het bloedverlies een stuk minder. Maar maandag in de loop van de middag begon het weer heftiger te vloeien. En 's avonds had ik weer een stolsel. Daarna werd weer het bloedverlies stukken minder. Zo gaat het eigenlijk al dagen. Steeds denk ik het ergste gehad te hebben en steeds heb ik weer periodes van amper bloedverlies tot periodes dat ik even 'leegloop'.
    De krampen zijn gelukkig weg, dus het is alleen vloeien, dus dat is al prettig. Op zich mag ik nog niet klagen, want ik heb pas een week geleden die pillen genomen en vloei dus eigenlijk pas een week. Al hoop ik wel dat het nu snel minder gaat worden. Volgende week woensdag heb ik de nacontrole. Verwacht zelf niet meer dat nog actie nodig is, maar je weet maar nooit.
    Ben de afgelopen dagen toch ook wel erg emotioneel geweest en heb heel wat afgehuild. Dus blijkbaar moest dat er ook even uit.

15. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ach meis, het is ook niet niks, logisch dat je emotioneel bent. Alles bij elkaar is het best een lang proces waar je nu doorheen gaat. Lekker huilen als dat nodig is hoor. Dikke knuffel voor je.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lisa: het is inderdaad een enorme rollercoaster geweest de afgelopen twee maanden. Daarnaast nog steeds veel gedoe rondom de (v)echtscheiding van mijn zus, waar de honden geen brood van lusten en waar we veel zorgen om hebben. De zwangerschap was daardoor een welkom lichtpuntje in alle ellende. Maar helaas mocht dat ook niet zo zijn, dus daarmee kwam de klap ook nog extra hard aan.

17. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, wat verdrietig ook, zo'n scheiding :(

Sterkte hoor, hormonen razen okk nog rond natuurlijk, dus neem jezelf maar wat in acht.

18. Babywish2016

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Sneeuwmees hoe gaat t nu met je?

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Babywish: het gaat nu wel. Heb nu wel het idee dat het ergste echt achter de rug is. 2 dagen geleden weer ineens heftiger gaan vloeien en dan ineens weer een groot stolsel. Zo zal het nog wel vaker gaan de komende tijd (al zal dat steeds minder worden). Woensdag nacontrole en dan kunnen we dit hopelijk afsluiten. Het is nog steeds zo onwerkelijk dit 'uitstapje' naar even zwanger zijn en dan toch weer niet. Kan het nog steeds niet bevatten dat mij dat overkomen is.
    Hoe is het met jou? Druk aan de klus? Of op het wachtbankje inmiddels op weg naar je NOD?

20. Fashionlover

15 jul 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte Sneeuwmees; hopelijk heb je het ergste achter de rug. Het moet zeker emotioneel voor je zijn geweest.
    Ik hoop voor jullie dat jullie het een plekje kunnen geven.... En zeker erg dat je zus nu ook een rottijd meemaakt. Het zit jullie niet mee de afgelopen tijd.
    Bij ons gaat het zijn gangetje ; wel peuterpuberteit perikelen maar we merken als we beide consequent zijn beide meiden zich naar onze zin gedragen😉....

Deel Deze Pagina