hallo mijn naam is diana. ik werk als verzorgende ig 32 uur vast contract. ik probeer nu zo'n 3 jaar zwanger te worden waarvan 1,5 jaar mmm. we zijn nu dus bezig met iui. maar.. nu heb ik een eenmalig aanbod gekregen om de verpleegkundige opleiding te doen die 2,5 duurt super leuk!! (het is nu onzekere tijd voor de zorg) deze zal in september beginnen maar ik ben dus ook bezig met zwanger worden! ik kan hier niet mee stoppen omdat ik te lage eireserves heb en de gyn zei niet langer te wachten. ik zelf heb zoiets laat ik deze kans liggen met mss als gevolg dat ik over een jaar nog niet zwanger ben? ik bedoel ben al 3 jaar bezig.. of gewoon de opleiding volgen met als gevolg dat mw opleiding mss langer gaat duren door eventuele zwangerschap? heeft iemand advies??? groetjes diana
Ik zou die kans met beiden handen aangrijpen! Gewoon die opleiding doen. Enne je werkgever weet het ook he, als je een vrouw aanneemt heb je kans dat ze met zwangerschapsverlof gaat.. Als je dan zwanger bent (duimen draaien!) dan zie je het dan wel weer. Je hebt kans dat je dus langer met je opleiding bezig bent, en dat je na je verlof wel een bepaald minimum aantal uren moet blijven werken. Succes!
Hoi Daantje, Ik zou ook zeker de opleiding met 2 handen aanpakken! Doe zelf ook een opleiding en had dezelfde twijfels toen ik begon....moet ik het wel doen etc. Was ongeveer tegelijk toen we stopte met de pil, nu 2 jaar verder en aan het afstuderen begonnen....zoals je weet ik zit ook in het iui traject. Ben nu zo blij dat ik de studie doe. Hoop net als jij deze maand een positieve test te hebben, en dan vanuit daar weer verder. Ik had me voorgenomen toen ik aan de studie begon, zodra zwanger, studie zolang als het gaat doorzetten en later weer oppakken. Succes met je keuze! X
dank jullie wel voor de reactie's kunst.. hoe heb jij het da gedaan als je naar het ziekenhuis moest? ik moet dan weer die ongeplande iui doen en dus niet wetend van te voren welke dag dat is wat moet ik dan zeggen??
Weet niet wat de belasting van je studie is/gaat zijn. En waar je de studie moet volgen. Ik heb ongeveer 1x in de twee a drie weken 1dag college, (extern van mijn werk) verder is het zelfstudie (avond/weekenden) daarom was het voor mij prima te doen als ik eens op die dag van de colleges moest. Was ik of gewoon later (echo) of tussendoor even weg ivm werk afspraak (iui). Hoefde ook geen rede op tegeven maar dan is werk een prima excuus Nu had ik mazel dat ik alleen een keer een echo had en veder niet. Weet je al hoe jou studie schema er ongeveer uit gaat zien?
nou me studie word betaald door me werk. het houd dus in dat ik per week 28 uur werk en 1 dag per week de hele dag naar school ga. het is zo dat nu mijn baas weet van hoe of wat maar het is een grote stichting ik ga dus in een ander verzorgingshuis werken en daar ook de opleiding volgen. hun zijn dus niet opmde hoogte van mijn mmm gebeuren en dat wil ik ook niet vertellen. ik zou evt een Avonddienst kunnen draaien evt ruilen om die dag de iui te doen (hopelijk niet natuurlijk dat ik gewoon zwanger ben haha) maar goed zodoende moet ik dus een excuses hebben om 1x per maand weg te kunnen als ik moet werken