Waterpokken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilsev85, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Ik haal net mijn zoontje uit bed en op zijn hoofdje heeft hij 4 rode pukkeltjes zitten. Het lijkt op puistjes, maar dan vuriger.
    Ook op zijn rechterarm heeft hij een plek, rode stip in het midden en daar om heen een vrij grote vuurrode plek.
    Zijn dit waterpokken of toch iets anders?

Vanmiddag vieren we zijn verjaardag en er komen ook kindjes van 4 en 5 maand oud en ik weet niet of het nu verstandig is om door te laten gaan. Wat denken jullie? Feestje afzeggen?

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik denk waterpokken. Heb je een foto?

3. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Hij ligt nu net te slapen..
    Zal straks even foto maken. Hij heeft verder geen koorts, 37,6 net. Lijkt er ook geen last van te hebben, is gewoon zichzelf, niet hangerig o.i.d., krabt er ook niet aan.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Misschien is het handig om de genodigden op de hoogte te stellen zodat iedereen weet dat hij evt waterpokken heeft.

Voor mensen die het gehad hebben is het geen probleem en als hij niet ziek er onder is, zie ik geen reden om het niet te vieren.
    Wij hebben het zelf wel gevierd toen de oudste waterpokken had op zijn verjaardag.

Omdat wij niet wisten of iedereen het al heeft gehad etc hebben wij alle genodigden geinformeerd. Waterpokken hoeft op zich zelf niet erg te zijn, maar bij een zwangere vrouw die het niet heeft gehad kan het wel vervelende gevolgen hebben.

5. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Ik heb inderdaad wel alle mensen laten weten dat het mogelijk waterpokken zijn. Op de kleinere kids na heeft iedereen het gehad. Ik heb de keuze bij hen gelaten om wel of niet te komen. Voor zover ik nu weet, komen alleen de kleintjes niet en verder wel iedereen.

Is het noodzakelijk om ermee naar de huisarts te gaan maandag? Over het algemeen gaat het vanzelf weer over en weg toch?

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee hoor, voor waterpokken hoef je echt niet naar de huisarts!
    Of ze moeten ernstig gaan ontsteken of zo, dan is het een ander verhaal.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dit.

Mijn zoon heeft het overigens nog een tweede keer gekregen. De eerste keer wel flink wat waterpokken, maar niet enorme last. Tweede keer zo'n 5 waterpokken :D

8. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Een wat late reactie, de meeste visite is geweest, zelfs de kleintjes. Was een enorm geslaagde dag!
    Hierbij de foto van de plekjes.

9. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    En dan zitten er nog 2 van dit soort op zijm achterhoofd.
    Volgens de visite die er was, zijn het geen waterpokken, maar muggenbulten..

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Vooral de plek op zijn arm vind ik niet op waterpokken lijken. Ik denk ook een reactie op insectenbeet.

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik denk toch waterpokken. Wij dachten bij onze zoon eerst ook aan muggen bulten, maar op een gegeven moment kwamen er witte/gele puntjes in het bultje. Leek net een beginnent puisje. En die op jouw zoontje zijn arm, dat heeft de mijne ook.

Dit is dag 4 van zijn zichtbare pokken:)

12. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik denk ook muggebulten.
    Mijn zoontje heeft er ook een aantal.
    Volgende dag leek het al minder erg.

O zie nu de foto van hierboven. ...
    Nu ga ik ook twijfelen

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Het kan natuurlijk, maar zulke plekken kunnen ook voorkomen bij waterpokken. Mijn zoontje heeft ook zo'n pok op zn arm en één in zn nek. De rest van de pokken zijn kleiner.

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Wij dachten bij onze zoon ook eerst muggenbulten, maar er kwamen er steeds wat meer. Hij heeft ze voornamelijk op de wang, nek en armen. Maar hier ool dagen getwijfeld, omdat we zelf ook onder de muggenbulten zaten. Maar die trekken naar een paar dagen weg en bij hem werden het meer en meer..

15. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Wij hebben zelf geen last van muggenbulten op dit moment.
    Ik zal het maar goed in de gaten houden dan.. Opzich wel handig om te weten voor later of hij iets al wel of niet heeft..

@G89: de plekjes die jouw zoontje heeft, heeft onze zoon achterop zijn hoofdje. Aangeziej hij weinig haar heeft, kan je alles goed zien ;)

16. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Mijn dochtertje had/heeft deze plekjes ook.
    Dacht ook waterpokken, maar is verder niet echt enorm uitgebreid en zijn geen blaasjes geworden.
    Dus ben er toen maar vanuit gegaan dat het muggenbulten waren.
    Ze had ze ook op haar hoofd onder d'r haar. Wat ik zelf wel typisch vind voor muggenbulten maar goed het kan natuurlijk....
    Vond het een beetje op wratjes lijken ook.

Wat denken jullie??

17. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Vind het wel veel voor muggenbulten eigenlijk..
    Wratjes denk ik niet aan.
    Maar ik ben er zelf ook nog niet uit ;)
    Heeft jouw dochter last van de plekjes?

18. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Nee denk ook niet dat het wratjes zijn, maar het lijkt er een beetje op vond ik.
    Ja ze had er ook nog op haar been en meer kleinere ook op haar armpjes. Maar rompje verder niets.

De plekjes zijn nu kleiner aan het worden en wegtrekken.

Ik weet niet of ze er last van had/heeft. Had niet heel erg het idee. Ze was wel wat huilerig vorige week, maar ja kan ook door vanalles komen, want waren ook net op vakantie, dus andere omgeving e.d.

Lastig he als je het niet weet. Maakt op zich ook niet heel veel uit, maar het is indd meer dat je weet of het waterpokken zijn (geweest).

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Volgens informatie op internet zijn waterpokken in het haar een kenmerk van waterpokken.
    Rond de 5e/6e dag begon het bij mijn zoontje jeuken. Maar wij twijfelden de eerste dagen ook totdat ze op puistjes begonnen te lijken. Toen was het wel duidelijk.

20. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    De plekjes zijn nu al minder vurig, waardoor ik toch weer ga twijfelen :)..
    Met waterpokken ga ik er toch vanuit dat ze langer blijven zitten. Of zouden ze nu gaan indrogen en is het wachten op de (eventuele) volgende plekjes?

Deel Deze Pagina