Volgorde doorkomen tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loco1, 21 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo beste mensen

Vraagje over tandjes. Mijn dochter had de eerste twee tandjes met 4 maanden beneden. Nu heb ik de indruk dat eerst de tandjes daarnaast door gaan komen ipv in de bovenkaak. Daar zie ik nog helemaal niets, maar ze heeft alle symptomen van doorkomende tanden. In haar rechterkaak onderin, zie ik allemaal witte bobbeltjes? Ze is nu 7 maanden.
    Normaal schijnt het te zijn als eerst de tandjes beneden doorkomen en daarna twee tandjes boven...
    Hier is dat dus volgens mij niet zo..hoe zit dat bij jullie kindjes?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, groetjes

2. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Daniël is nu bezig met zijn 2 boventandjes en begon inderdaad met de 2 tandjes onder. Maar volgens mij verschilt het heel erg per kind.

3. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    mijn middelste meid kreeg eerst de 2 onder tanden en toen de 2 boventanden naast de voortandjes de voortandjes kreeg ze daarna pas

de oudste kreeg wel alles in de goede volgorde en de jongste heeft pas sinds een paar weken haar 2 ondertandjes dus is nog even afwachten

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hier eerst een tandje benedenen de voortand daarna de tand daarnast.. snijtand of iets..
    daarna boven en nu zelfs eerst de middelste kiezen dus alles gaat heel erg door elkaar ;)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier eerst de ondertanden, en de derde is de tand rechts van de voortanden (meest rechtse snijtand dus).

De gemiddelde volgorde is eerst de onderste 2 tanden, dan de 2 voortanden, daarna de overige 4 snijtanden. En dan de hoektanden en de kiezen.

6. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Demi kreeg eerst haar 2 middelste ondertandjes toen haar 4 voortanden boven en sinds eergister is onderin links weer een tandje erbij gekomen..

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna kreeg als eerste onder 2 tandjes en is nu bezig met de 4 boventandjes. De meest rechtse daarvan zit al zeker 1 maand dwars.

8. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ik kreeg zelf als kind eerst mijn hoektanden boven :confused: . Dus je weet het maar nooit!

9. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hier absoluut niet volgens schema :( :rolleyes:

Een week voor haar verjaardag kwam haar 1e tandje door: haar rechtervoortand boven! En op haar verjaardag de linkervoortand boven....

En het lollige was daaaaar hadden we ze NIET verwacht :) maar onder. Omdat het daar juist telkens dik werd. Zoals nu ook weer, maar we zien het wel.

10. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Bij ons ook niet een standaard volgorde.
    Eerst 3 onder, toen 1 boven, 1 onder erbij en 1 boven erbij. Nu boven een kies in het midden.

11. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    evy kreeg eerst 2 ondertanden,
    toen 2 boven,
    toen 2 ernaast boven, en nu heeft ze 4 kiezen !
    terwijl ze dus onder pas 2 tandjes heeft en al bijna 16 maanden is..
    klopt niks van dus :)

12. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Verschilt per kind. Sem kreeg eerst zijn twee boventandjes en toen kreeg hij er opeens drie bij (twee beneden en een boven. Vervolgens kreeg hij er nog een boven en beneden bij en nu heeft hij ze inmiddels alle 8. Er zijn geloof nu kiezen aan het doorkomen waar hij behoorlijk last van heeft

13. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hier eerst 2 onder toen 4 boven en nu al bijna 5 maanden niks :( het verschilt per kindje!

14. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Eerst 2 onder, toen 4 boven (tegelijk), toen 2 onder en nu kiesjes aan het krijgen. Alles kan.

15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier kwamen eerst de 2 tandjes beneden, toen de 2 tandjes boven, toen de 2 tandjes boven naast de andere en toen de 2 tandjes onder naast die andere.
    snappie?
    Ze heeft er nu dus 8! 4 boven op een rij en 4 onder op een rij

16. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Eerst 2 onder tandjes (tegelijk), toen vlak achter elkaar 2 boventandjes en daarna nog een snijtand boven (rechts). Toen zo'n beetje allemaal tegelijk 2 kiezen onder, 2 snijtandjes onder en 2 kiezen boven. Nu net 3e tand boven door en hoektand boven staat op doorkomen.

17. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier eerst de tanden die naast de middelste tanden staan onder
    en daarna de middelste tanden onder
    daarna de tanden die naast de middelste tanden staan boven
    daarna de middelste tanden boven

Deel Deze Pagina