Hallo beste mensen Vraagje over tandjes. Mijn dochter had de eerste twee tandjes met 4 maanden beneden. Nu heb ik de indruk dat eerst de tandjes daarnaast door gaan komen ipv in de bovenkaak. Daar zie ik nog helemaal niets, maar ze heeft alle symptomen van doorkomende tanden. In haar rechterkaak onderin, zie ik allemaal witte bobbeltjes? Ze is nu 7 maanden. Normaal schijnt het te zijn als eerst de tandjes beneden doorkomen en daarna twee tandjes boven... Hier is dat dus volgens mij niet zo..hoe zit dat bij jullie kindjes? Alvast bedankt voor jullie antwoorden, groetjes
Daniël is nu bezig met zijn 2 boventandjes en begon inderdaad met de 2 tandjes onder. Maar volgens mij verschilt het heel erg per kind.
mijn middelste meid kreeg eerst de 2 onder tanden en toen de 2 boventanden naast de voortandjes de voortandjes kreeg ze daarna pas de oudste kreeg wel alles in de goede volgorde en de jongste heeft pas sinds een paar weken haar 2 ondertandjes dus is nog even afwachten
hier eerst een tandje benedenen de voortand daarna de tand daarnast.. snijtand of iets.. daarna boven en nu zelfs eerst de middelste kiezen dus alles gaat heel erg door elkaar
Hier eerst de ondertanden, en de derde is de tand rechts van de voortanden (meest rechtse snijtand dus). De gemiddelde volgorde is eerst de onderste 2 tanden, dan de 2 voortanden, daarna de overige 4 snijtanden. En dan de hoektanden en de kiezen.
Demi kreeg eerst haar 2 middelste ondertandjes toen haar 4 voortanden boven en sinds eergister is onderin links weer een tandje erbij gekomen..
Lianna kreeg als eerste onder 2 tandjes en is nu bezig met de 4 boventandjes. De meest rechtse daarvan zit al zeker 1 maand dwars.
Hier absoluut niet volgens schema Een week voor haar verjaardag kwam haar 1e tandje door: haar rechtervoortand boven! En op haar verjaardag de linkervoortand boven.... En het lollige was daaaaar hadden we ze NIET verwacht maar onder. Omdat het daar juist telkens dik werd. Zoals nu ook weer, maar we zien het wel.
Bij ons ook niet een standaard volgorde. Eerst 3 onder, toen 1 boven, 1 onder erbij en 1 boven erbij. Nu boven een kies in het midden.
evy kreeg eerst 2 ondertanden, toen 2 boven, toen 2 ernaast boven, en nu heeft ze 4 kiezen ! terwijl ze dus onder pas 2 tandjes heeft en al bijna 16 maanden is.. klopt niks van dus
Verschilt per kind. Sem kreeg eerst zijn twee boventandjes en toen kreeg hij er opeens drie bij (twee beneden en een boven. Vervolgens kreeg hij er nog een boven en beneden bij en nu heeft hij ze inmiddels alle 8. Er zijn geloof nu kiezen aan het doorkomen waar hij behoorlijk last van heeft
Hier kwamen eerst de 2 tandjes beneden, toen de 2 tandjes boven, toen de 2 tandjes boven naast de andere en toen de 2 tandjes onder naast die andere. snappie? Ze heeft er nu dus 8! 4 boven op een rij en 4 onder op een rij
Eerst 2 onder tandjes (tegelijk), toen vlak achter elkaar 2 boventandjes en daarna nog een snijtand boven (rechts). Toen zo'n beetje allemaal tegelijk 2 kiezen onder, 2 snijtandjes onder en 2 kiezen boven. Nu net 3e tand boven door en hoektand boven staat op doorkomen.
hier eerst de tanden die naast de middelste tanden staan onder en daarna de middelste tanden onder daarna de tanden die naast de middelste tanden staan boven daarna de middelste tanden boven