Mijn dochter van bijna twee lust geen gewone melk. Ik heb het herhaaldelijk geprobeerd met verschillende soorten melk (halfvol, vol, houdbaar), maar ze vindt niks lekker. Nutrilon vindt ze wel lekker, dus krijgt ze nog steeds elke ochtend een flesje met melkpap. Maar daar kijkt ze nu ook steeds minder naar om en dus willen we die laten vallen en gaan ontbijten met brood. Ze eet veel (smeer-)kaas (eigenlijk alleen maar ) en krijgt af en toe een bekertje drinkyoghurt bij de lunch. Regelmatig krijgt ze yoghurt als toetje. Krijgt ze dan wel genoeg calcium binnen? Is melk niet juist heel belangrijk nu? (Ik ben opgegroeid met het idee dat calcium nodig is voor je botten en tanden, dus vandaar. ) Is het verstandig om elke avond een yoghurt toetje te geven, omdat ze overdag geen melk drinkt?
Als ze koemelkallergie had dronk ze ook geen melk. Hier ook een die geen koemelk drinkt. Vind ze gewoon niet lekker.
Wanneer mijn zoontje stopt met de borstvoeding, zal ik hem geen koemelk gaan geven. Is wat mij betreft niet nodig voor een mens en hij lust het ook echt niet.
Hier lusten we ook allemaal geen melk. We eten gewoon yoghurt omdat we dat lekker vinden maar niet perse voor de calcium. Vroeger heb ik koemelk allergie gehad dus tot 6 jaar zoiezo geen melkproducten gegeten/gedronken. Nu 20 jaar later heb ik een perfect gebit, nog nooit een gaatje gehad en ook nog nooit iets gebroken..
Wij lopen bij de biologische arts voor onze kleine en daar zijn ze ervan overtuigd dat melk dus helemaal niet zo goed voor je is als dat altijd gezegd is. Een glaasje is prima maar niet glazen per dag, zoals wij dus vroeger geleerd hebben. Ze geven aan dat wanneer je gevarieerd eet en andere melkproducten gebruikt, dit voldoende is. Weet niet of het waar is hoor maar zo zijn er natuurlijk veel meningen over allerlei onderwerpen . Als ze de rest goed eet zoals yoghurt en smeerkaas, zou ik me er niet zo druk om maken denk ik.. Wij geven oudste ook vitaminenpillen (baat het niet dan schaadt het niet?) en gaan ervan uit dat dat in combinatie met gevarieerd eten voldoende moet zijn (hij drinkt ook steeds minder melk). Als je wilt zou je anders misschien nog sojamelk of amandelmelk kunnen proberen?
Hier idem. Bijna 40, prima gebit en ik lust geen melk. Uiteraard verkeerden mijn ouders ook in de veronderstelling dat melk per se moest, maar omdat ik aangaf het echt niet te lusten, zijn ze daar toen mee gestopt. At en eet dagelijks wel andere zuivelproducten, maar melk of karnemelk, GRUWEL....blegh.
Mijn moeder had altijd een slecht gebit en vertelde dat de tandarts zei dat dat komt doordat ze als kind bijna nooit melk kreeg. Ik kreeg altijd veel melk en mijn tanden zijn oersterk. Vandaar mijn angst over te weinig calcium, maar dat is dus kennelijk niet echt nodig...
Melk met een smaakje lust mijn dochter ook wel, maar dat geef ik liever niet elke dag. Zelf een soort fruitmelk maken met vers fruit vind ik een super idee, dat heb ik nog niet uitgeprobeerd! Bedankt, Roz!
Ik lustte vroeger nooit melk (nu wel, heel graag zelfs) en at ook nooit yoghurt en ik breek nooit iets en heb een prima gebit. Geen zorgen over maken dus.
Ik vind dit soort opmerkingen altijd zo apart. Er wordt nergens gezegd dat melk (of calcium for that matter) een absolute onontkoombare noodzakelijkheid is. Maar wel dat het belangrijk is. Of je effectief last krijgt later hangt natuurlijk nog van veel andere factoren af (erfelijkheid, verdere leefgewoonten, plain bad luck....). Mijn opa rookte 70 jaar als een schoorsteen en is uiteindelijk gestorven aan een hartaanval. Betekent het feit dat hij geen longkanker gekregen heeft dan dat er geen relatie bestaat tussen roken en longkanker? Nee toch?
Ik drink ook geen melk, alleen de geur al... Dochterlief heeft echt dik een jaar geen melk gedronken (wilde ze echt niet) en vandaag vroeg ze ineens om een glas en dronk 'm zo leeg... Zat wel even verbaast te kijken . We zijn beide wel dol op yoghurt en hebben dat altijd in huis.
Melk is geen eerste levensbehoefte hoor, dat is voor kalfjes het geval Kinderen van 2 kunnen van alles drinken gelukkig, thee zonder suiker, vruchtensap en vooral water! Laat die melk maar, ze heeft het niet nodig