Pffff, mannen!!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Brabootje, Feb 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brabootje

Brabootje Actief lid

Feb 11, 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Sorry hoor, maar hoe begripvol is jullie man? Verdiept hij zich in het 'zwanger worden' en leeft hij mee?

Wij zijn al even onderweg voor een tweede kindje, niemand in onze omgeving weet dit. Ik ben er veel mee bezig, om me heen zijn er momenteel 8 zwangeren en da's best confronterend.

Elke keer weer die teleurstelling van de menstruatie, nu de onderzoeken in het ziekenhuis, het doet me echt wel wat. Ik verdiep me in de vervolgstappen die na de onderzoeken genomen kunnen worden en manlief zegt net doodleuk dat ie niet begrijpt dat ik daar nu al mee bezig ben, eerst maar eens zien wat er uit het volgende onderzoek komt.
    Ik moet het maar allemaal ondergaan, het is mijn lijf waar in geprikt en onderzocht wordt, elke cyclus alles bijhouden, temperaturen, testjes, menstruatie, enz. En manlief levert een potje met zaad in, dit wordt goedgekeurd en hij is er vanaf.. Beetje begrip en inlevingsvermogen zou fijn zijn!

Toch lekker, even stoom afblazen hier! ;)

2. MamEllen

MamEllen Actief lid

Sep 18, 2013
    148
    0
    0
    Hmz...de mijne is niet veel begripvoller hoor....helaas niet. zou wel fijn zijn al was hij maar iets, een ietsiepietsie meer begripvoller! Ik denk dat het een "blijven dromen wordt" :)

3. limbootje26

limbootje26 Actief lid

Oct 3, 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    Hier net zo'n lompe vent hoor... denk dat ze het gewoon echt niet begrijpen....

4. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    niet leuk inderdaad :(
    ik kan wel zeggen 'typisch een man', misschien zelfbescherming ook van zijn kant (potje inleveren is Spannunt voor ze!), of een andere uitleg voor zijn onbegrip....
    maar ik hoop vooral dat het even helpt stoom af te blazen, dat je echt niet de enige bent weet ik, en dat je snel met die andere 8 kan meezwangeren!

5. Anroj

Anroj Actief lid

Jan 9, 2014
    201
    12
    18
    Hey meid,
    Ik snap je boosheid/frustratie.
    Ik kan niet meepraten over de situatie waarin je zit, maar snap wel heel goed hoe je je voelt.. de vrouw moet er sowieso erg veel mee bezig zijn, en voor de man lijkt het allemaal een stuk makkelijker.
    Ik denk ook dat mannen sowieso wat nuchterder zijn, en inderdaad de instelling hebben van: we zien het wel.

(Mijn man is wel heel meelevend moet ik eerlijk zeggen)

Gelukkig kun je hier je verhaal kwijt!:)
    Veel succes/sterkte..

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Hoi,

Een heel bekend verschijnsel! Mijn man kon ook van die uitspraken doen, zoals toen ik injecties in m'n buik moest zetten: ah joh, die vallen wel mee. WAT??? Ja okee, ze vallen wel mee, maar JIJ hebt geen recht van spreken! Zal ik ns een speculum in je anus duwen en opendraaien? Ga jij sowieso maar eens een tijdlang met je benen wij opengespreid in zo'n stoel liggen met een arts die naar binnen zit te turen en te wroeten.

Nou ja, zo'n relaas kreeg 'ie dan van mij en dan bond hij wel in:D Moet zeggen dat hij in de loop van de tijd echt veel begripvoller werd, ook omdat we erover in gesprek bleven. Niet vanuit hem hoor, hij is niet zo'n prater, maar ik begon er zelf over door te zeggen dat ik behoefte had om erover te praten. Ook vroeg ik gewoon om knuffels. Niks zeggen schat, wil alleen ff een knuffel. Tja, die lompe boeren moet je wat meer helpen helaas;)

Groetjes Patricia

7. Dnice1985

Dnice1985 Lid

Jan 31, 2013
    54
    0
    0
    Ik werk in de zorg :)
    Lelystad
    Pff...de mijne is ook niet bepaald begripvol...
    Op het moment kan ik hem eigenlijk ook wel afschieten!
    Hij is meer bezig met die k*t playstation dan met wat anders..Ja hallo! Ik ben er ook nog!!!

De echo van 2 weken terug vond hij wel leuk om te zien, hij zegt wel trots te zijn papa te worden, maar merk er maar weinig van.
    'Ja, je weet dat ik heel nuchter ben, maar zegt niet dat ik niet blij ben..?'
    Ja leuk, maar je mag je ook wel een beetje meer om mij bekommeren... -_-

Ben dan inmiddels wel zwanger, maar frustrerend is het wel als zo een vent doet alsof het hem allemaal niets boeit!!

8. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Hier juist een vent die de eerste keer het niet zo interessant vond tot ik bevallen was, had ie in 1 keer een stuk meer respect en praatjes. En nu we voor een 2de gaan is hij een stuk enthousiaster. Vraagt meer over hoe en wat en wanneer, maar het blijft een kerel en ik moet ook niet gaan overdrijven.;)

9. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Wow hebben we dezelfde vent?? Die van mij is precies zo!

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Oh nee die van mij is juist het tegenovergestelde :D

Zit van alles op te zoeken op het internet..als ik wat zeg, dat zegt hij, oh dat kan misschien daar en daar wel mee te maken hebben..
    Nee die van mij verdiept zich er heel erg in. En vind het nu al te lang duren haha..

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn man is mijn steun en toeverlaat, juist nu. Wel probeert hij me ook een beetje af te remmen in het vooruit kijken, maar dat is wel goed denk ik. In mijn hoofd ben ik dan al bezig aan de laatste IVF-poging of weet ik zeker nooit moeder te worden, dan is het wel fijn als iemand je even een realitycheck geeft ;)

12. Brabootje

Brabootje Actief lid

Feb 11, 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Oh dames, wat fijn om niet alleen te zijn, hahaha! ;)
    En goed om te lezen dat er zeker wel mannen zijn die zich kunnen inleven in ons vrouwen.

Die reality check is ook zeker goed, dat kan die van mij ook wel, in zijn eigen, korte, bondige bewoordingen dan hè.. ;)
    Voor mijn gevoel denk ik 16 uur per dag aan zwanger worden (ja, ik ben een piekeraar) en is hij er alleen zo rondom mijn eisprong mee bezig. Het is dat ik zeg dat mijn NOD nadert en dat het weer spannend wordt, anders zou hij er misschien niet eens bij stil staan. In zijn hoofd is het in ieder geval een stuk rustiger!
    Vanavond maar weer eens aankaarten bij hem.

13. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

Oct 18, 2013
    1,786
    722
    113
    Mijn vriend brengt mij terug op aarde als ik er teveel mee bezig ben ;) Wat dat betreft vind ik het niet altijd vervelend als hij er wat luchtiger over doet.

Ik moet toegeven dat hij steeds vaker erover begint dan ik..en dan vooral heel sneaky mijn iPhone te pakken om naar mijn tempertuurcurve te kijken. Hilarisch :D Ik blijf dan heel droog liggen :p

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ja maar als jullie allebei van die stresskipjes zouden zijn, zit je elkaar misschien alleen maar op te fokken. :p

Share This Page