Leuk spel voor oud&nieuw

Discussie in 'De lounge' gestart door Leentje79, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi allemaal,

Dit jaar vieren we oud & nieuw bij ons thuis, we zijn met in totaal 15 vrienden. Nu wil ik een leuk spel doen om de tijd tot 12 uur leuker te maken aangezien we elk jaar wel even in een soort after-dinnerdip komen. En als je een leuk spel speelt dan komt iedereen ook wel in een leuke stemming.

Ik had eerst het idee om een soort ranking the stars te doen maar misschien komen daar juist wat pijnlijke dingen uit (niet dat iedereen zo moeilijk is en je moet de lol er van inzien maar er zijn 1 of 2 personen die dat misschien niet doen).

Hebben jullie misschien een idee voor een leuk spel? Het moet niet te moeilijk zijn of in ieder geval snel op te starten zijn zodat iedereen sneller meedoet.

Alvast bedankt!

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ben je met 15 volwassenen of zijn er ook kids bij ?

Als je alleen met allemaal volwassenen bent dan is het spel Mexen wel leuk, alleen is het wel een drank spel ..

Anders is het spel '' Ik hou van holland '' erg leuk, is precies zoals op TV, je moet dingen spellen, je moet liedjes zingen etc etc ..

3. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi, er zijn ook een paar kinderen bij maar ik wil wat later op de avond een spel doen en dan zullen ze als alles goed is op bed liggen (al is mijn dochter vorig jaar, ze was toen 4 maanden, bijna de hele tijd wakker geweest, ze wilde niet slapen....eigenwijs ding). Bedankt alvast voor de tips. Ik hou van holland heb ik thuis, samen met de uitbreidingsset. Ik heb het spel nog niet gedaan, zal het binnenkort eens met een paar man doen om te kijken wat het is.

4. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Wij hebben al een spel die wij 1e kerstdag gaan spelen
    Party en co:p

En de 2e
    karaoke

grts typje

5. Hope3

Hope3 Lid

5 dec 2009
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is Buzz iets?
    Het is wel op de pc/xbox of playstation geloof ik.
    Het is ook een soort van quiz met allerlei vragen, wij hebben er super lol mee als we het spelen met vrienden.

Groetjess:)

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wat ik erg leuk vindt. doen wij kerst avond met ze 6

je koopt allemaal een 2 cadeautjes van 5 euro totaal dus de ene 3 en de ander 2 euro mag ook. En een uit huis. dus iets wat je niet meer wilt hebben fles shampoo (die niet lekker ruikt ) oude tas noem maar op

die pak je in en leg je op tafel.

dan ga je dobbelen en bij 1 en 6 pak je een cadeautje deze pak je uit en leg je voor je neer. als alle cadeautjes op zijn ga je weer dobbel maar dan bij 6 pak je een kaartje (deze heb ik zelf gemaakt heb de teskte voor je) op die kaartjes staan opdrachten. bv ga allemaal 2 plekjes naar links maar de cadeautjes blijven liggen/ of schenk wat te drinken in voor iedereen. of ruim een cadeautje met iemand (cadeautje wat jijgraag witl) of pak iets wat bij je inrichting past. of geef 1 cadeautje aan de speler met de minste/ of eentje aan de gast vrouw of ga gek op de foto ga gek met ze alle op de foto ga zo maar door. als al die kaartjes gedaan zijn doe je nog een versnelde ronden van 2 minuten met een wekker die je niet ziet dus lekker spannend want de ene wil dat graag hebben en de ander dat. erg leukk

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Dobbelspel is i.d. leuk..

Wat dacht je van Hints?Je kunt van te voren al kaartjes maken met verschillende opdrachten?

Veel plezier!

8. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Wat een goede ideeen zeg! Alvast hartstikke bedankt, nu kan ik meerdere dingen verzinnen!

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Het spel van Paul de Leeuw is ook hilarisch moet ik zeggen. Wij hebben het met vrienden gespeeld met sinterklaas toen de kids op bed lagen en we hebben heel erg moeten lachen. We hebben het spel wel 4x gedaan zo gappig was het. We gingen om 2.30u ons bed in, en geloof me...dat komt niet snel voor!!
    Het heet onvoorspelbaar...

Deel Deze Pagina