mama`s met 3 kids of meer....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alita, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

nou ben blij voor je dat je je erbij nee hebt gelegd....idd het is geen relatiebreuk waard!
    Maar kon je moeilijk zwanger raken dan?

Nou het zal ...als...nog wel even duren hahahahaha......

2. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ik snap je hoor...helemaal! Tenminste voor hoever ik dat kan ....3 kids in een keer en ook vroeg geboren...nee dat is gewoon heel anders.
    Ik snap je gevoel en zeker is het niet alleen een reden voor nog een kindje maar zie zelf nu niet zo het gevaar ervan in.

Ik wil gewoon nog graag een 3de kindje en natuurlijk wil ik dan nog graag èèn keer zwanger zijn bevallen bv geven...tuurlijk!

3. Alita

Alita Niet meer actief

Het kan wel kwa geld.....alleen kun je misschien iets minder dan met een derde...maar misschien denk ik wel te veel na hierover...want het is te doen gewoon!

Nou 5 slaapkamers.....dan heb je genoeg he:D

En dat je idd iets moet inleveren tja...dat is helemaal normaal en ook niet erg natuurlijk:D

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geld: man heeft een overzichtje gemaakt met alle grote kosten tot de kinderen allemaal 'afgestudeerd' zijn. Dat zou gaan met drie, inclusief af en toe nieuwe auto, huisuitgaven en zelfs drie verre/grote reizen met drie kids (in hun tienerjaren).

Auto: wij gaan voor een Peugeot 807

Slaapkamers: alle kinderen hebben (tzt) een eigen slaapkamer, maar kinderen samen op een kamer zou ik niet bezwaarlijk vinden. Hoewel ik me kan voorstellen dat dit op termijn wel wenselijk word. Ik zie dat nu bij mijn nichtje: die is bijna 9 en wil echt wel een eigen kamer ...

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij hebben 5 kinderen en nee, wij zijn absoluut geen grootverdieners. We werken wel allebei (zit nu in de zw) man werk 95% en ik 55%. We hebben een koopwoning met (inmiddels) 6 slaapkamers maar wij wonen in Groningen en dat scheelt ontzettend met in de Randstad.

Kijk, het is maar net welke keuzes je maakt... wij kunnen wel op vakantie en ik kan ook nieuwe kleding kopen voor de kinderen als zij dat nodig hebben. Een dagje efteling is voor ons wel te doen, maar... waar sommige mensen heel vaak gaan vind ik dat sowieso een uitstapje die bijzonder moet zijn en dus zullen wij daar pas heengaan wanneer onze kinderen dat bewust kunnen meemaken.

Tot kinderen gaan studeren kosten ze niet eens heel erg veel. En wanneer ze gaan studeren dan kunnen ze ook dat zelf betalen. Dat heb ik zelf ook gedaan.

Denk eens bij jezelf: ga je spijt krijgen wanneer je oud en grijs bent maar 2 kinderen hebt gekregen terwijl je er toch el drie had gewild?

Ik heb het ooit bij 2 kids willen laten. Nadat mijn 2e was geboren wilde ik zooooo graag een 3e... oww wat een rammelende eierstokken! Maar na mate ze ouder werden hoefde het eigenlijk niet eens meer zo...

6. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heet moeilijk... Voor mijn zoontje zijn we ruim 2 jaar bezig geweest, een jaar voordat ik zwanger was van hem had ik ook nog een miskraam en uiteindelijk ben ik met behulp van hormoontabletjes zwanger geraakt. Tussen mijn zoon en dochter in heb ik weer een mk en een ma gehad, één van m'n eierstokken verloren ivm een cyste, dus genoeg ellende wat dat betreft. Maar sinds de komst van m'n dochtertje heb ik het gelukkig allemaal een plekje kunnen geven hoor, vergeten doe ik het niet, maar ik heb er nu wel 'vrede' mee zeg maar.

De angst dat ons weer zoiets zou kunnen overkomen was voor mijn man gewoon erg groot, begrijpelijk vind ik. En wat ik al zei, eerlijk is eerlijk, het idee dat ik die angstige eerste weken niet meer hoef te doorstaan, vind ik nu toch wel erg prettig;)

7. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier inmiddels 4 kinderen, waarvan de jongste een tweeling.
    Mijn man en ik hebben altijd de wens gehad voor een groot gezin (4 of 5 kinderen) maar nadat de 2e geboren was en een huilbaby was.. heb ik getwijfeld of ik nog wel meer kinderen wilde.

Totdat ik afgelopen zomer besloot een maandje te stoppen met de pil omdat ik me er niet fijn bij voelde en wilde ontdekken hoe ik mij zonder pil zou voelen. En je raad het al... net die ENE keer zwanger van een TWEELING! En ja dat was schrikken en we hadden net een stacaravan met jaarplaats gekocht om te gaan genieten! Al onze spaarcenten daaraan besteed.

Natuurlijk zijn we super blij met onze verassingskindjes! Maar het betekende wel de caravan weer verkopen.. de oudste 2 meiden op 1 kamer, en een bedje en maxicosi bijkopen voor de twins. Ook nog eens 4 kinderen in 3 jaar (de oudste wordt deze maand pas 3) en dus 4 kinderen in de luiers en kinderopvang.

Wij teren nu flink in op ons spaargeld, maar ik had het voor geen goud willen missen! De toekomst is onzeker (financieel) maar ik denk... waar een wil is.. is een weg! En alle 4 onze kinderen zijn me zo ontzettend lief dat ik er gerust een maand droog brood voor zou willen eten! Ik kom uit een gezin met 1 inkomen, chronisch psychisch zieke moeder en een vader met normaal tot laag inkomen. Ik heb als kind gezien dat geld niet aan bomen groeit, en daar ben ik erg blij om! Als kind heb ik daar niet onder geleden ik zie het als een verrijking voor mijn leven nu.

Geniet vooral van je kinderen die je al hebt.. Wij hebben het afgelopen jaar 2 kinderen (1 van 6 weken en 1 van 5 jaar) naar het graf zien gaan... Je weet nooit hoe de toekomst loopt, dus als jullie op 1 lijn zitten en de wens hebben voor nog een kindje zou ik er gewoon voor gaan. Voor ons is 4 genoeg, en zullen (ondanks dat ik pas 26 ben) ervoor kiezen om te steriliseren.

8. adi

adi Niet meer actief

Wat een verhaal meid, en je beschrijft het zo prachtig!! Ik kan je instelling alleen beamen. Hier een ander verhaal, maar toch vergelijkbaar.
    Toen eij onze grote verrassing hoorden was het ook erg slikken... En even alle bedachte plannen overboord gooien en opnieuw beginnen.
    Maar ik zou het ook voor geen goud willen missen!

9. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik vraag me dit ook vaak af.. lees zo vaak hier op het forum dat meerdere kinderen makkelijk te doen is met maar 1 inkomen.. dan vraag ik me echt af wat wij dan fout doen! Ik werk momenteel niet, en op dit moment is het echt even aanpoten terwijl mijn vriend fulltime werkt en wel wat meer verdiend dan het minimumloon! En we hebben maar 1 dochter!
    Denk dat het ook veel ligt aan de plaats waar je woont ivm je woning, wij wonen namelijk in de randstad 5 minuten van de stad vandaan.. alles erg centraal, in een huurappartement dat hierdoor vrij duur is. Als je ergens in Groningen of Friesland woont dan huur je daar een vrijstaande villa voor wat wij nu per maand betalen gok ik zo..

10. adi

adi Niet meer actief

Dat kan zeker meespelen hoor!

Onze vrienden zijn, toen zij zwanger werd van de 2de, verhuisd van binnenstad Den Haag naar Zoetermeer. Hebben nu een leuk huis in een kindvriendelijke omgeving, en veel minder woonlasten. Zij kon ook veel minder gaan werken daardoor.

11. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    @adi, dankjewel! Een drieling is inderdaad ook iets dat al je plannen doet wijzigen! Maar als je kijkt naar wat je nu hebt, is het dat allemaal waard geweest!

@babystew, natuurlijk is het financieel niet altijd makkelijk. Gelukkig hebben wij altijd gespaard en leven wij niet royaal. Wij zijn bijvoorbeeld al zeker 7 jaar niet op vakantie geweest (met uitzondering van onze eigen stacaravan zie verhaal hierboven). Wij gaan niet uiteten, weekendjes weg. Ook zijn wij veel thuis avonds, hier dus geen sportclubs, en andere hobby's. Mijn man en ik zeggen altijd: onze kinderen zijn onze hobby haha. Wij leven nu echt voor het gezin. En teren dus flink in op onze spaarcentjes. Ik ben zelf assistent accountant, en ken dus veel manieren om financieel zo voordelig mogelijk uit te zijn. Eigenlijk is dat een hobby van mij.

De kinderen hebben alles wat ze nodig hebben, kleding koop ik eigenlijk nog steeds te veel maar ik klets bijvoorbeeld mee op het shopaholic topic waar veel mama's zijn die het leuk vinden om kleding te shoppen> Hierdoor weet ik wat, en waar het te koop is, en waar ik het goedkoopste uit ben. Ook leer je leuk combineren. Deze tips pas ik niet alleen toe op kleding, maar eigenlijk op alles wat ik koop haha.

Wij hebben een gewone tussenwoning met een flinke hypotheek. Maar gekocht op onze inkomens 5 jaar geleden (allebei fulltime). Inmiddels verdien ik parttime wat ik toen fulltime verdiende en ook mijn man zijn salaris is bijna verdubbeld in die jaren.Heel verhaal, maar ook hier geldt: waar een wil is is meestal ook een weg!

12. Alita

Alita Niet meer actief

Ja als ze ouder worden moeten ze een eigen kamertje msschien he:) Maar wie weet hoeft het helemaal niet......

Nou bij jullie kan er makkelijk een derde bij hahahahaha....alles zo mooi uitgerekend:)

13. Alita

Alita Niet meer actief

@Napoleon Klopt ik heb mijn studie ook zelf betaalt. En ik weet bijna zeker dat ik spijt zou krijgen later. Maar mijn vriend moet er wel ook achterstaan!
    @Mommylove tuurlijk is ook niet niks hoor.....hoop alleen dat je er echt vrede mee hebt hoor...
    @ontzettendtrotsemama jeetje meid wat een verhaal! Je hebt helemaal gelijk...je weet nooit hoe het gaat. Het stomme is dat als het "per ongeluk" gebeurt je wel een manier vindt om te overleven zeg maar....ik heb zelf ook niet veel gehad vroeger, alcoholistische vader uiteindelijk alleen met moeder en 2 broers. Maar precies wat jij zegt....veel geleerd van het feit dat we het met heel veel minder moesten doen!
    @Babystew maar jullie verdienen toch ook iets meer in de randstad of niet?

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij gaan voor nr 3... hopelijk is het ons gegeven om nog een keertje zwanger te zijn. Gelukkig is het salaris hier zodanig dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Nu raak ik zelf wel mijn baan kwijt maar ik maak me geen zorgen dat ik niet binnen enige tijd (6-12 maanden) weer een nieuwe baan zal vinden. Het ontslag is ons in ieder geval geen reden om geen derde kindje te willen. Het huis zal verbouwd worden om van 4 slaapkamers naar 5 slaapkamers te gaan en mogelijk dat we ook nog een extra douche laten maken (nu of later.. lijkt me heerlijk als ze tieners zijn..)

Er zijn prachtige overzichten te krijgen waarbij heel duidelijk wordt hoeveel één kind kost, twee, drie en oplopend. Het eerste kind en twee kind zijn in verhouding het duurst daarna neemt het snel af.

15. Alita

Alita Niet meer actief

Misschien omdat ej alles al hebt cygnet ...dat het afloopt na je tweede?
    Leuk dat jullie er voor gaan...succes hoor!

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Zoals je weet hier ook een derde hopelijk over een tijd. We kunnen het financieel goed hebben gelukkig. Ik wil inderdaad ook wel gewoon naar de efteling bijvoorbeeld kunnen gaan.
    Wat de toekomst brengt met studeren enzo, maak ik me totaal niet druk om. Dat komt wel goed. Nu zouden onze kinderen ook nog in belgie kunnen gaan studeren (veeeeeeeeeeel goedkoper) maar ik denk gewoon dat dat allemaal wel losloopt. Kan het toch niet voorzien, dus waarom er druk over maken?

Als mijn man zo goed blijft groeien in zijn werk komt hier nog wel ewn vierde ook nog :D

17. Alita

Alita Niet meer actief

hahaah heerlijk zo`n vooruitzicht zeg!
    Ja ach is ook wel zo.....je weet nooit wat het gaat brengen je toekomst he...

Ik zei toen nog tegen jou dat ik niet te lang wil wachten met een eventuele derde...maar wordt ...als...ook volgend jaar.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Nou, ik woon in Groningen (dorp in de buurt) en wij betalen ook 1000 euro (bruto) aan hypotheek voor een huis met 3 heel kleine slaapkamers, verkijk je daar dus niet op. Bovendien liggen de salarissen in de randstad vaak hoger dan in het Noorden.

Maar op je vraag, nou wij zouden het echt niet redden met alleen het salaris van mijn man, terwijl hij echt redelijk goed verdient. Nou ja, we zouden het wel een tijdje redden, maar zou niet echt lekker relaxed leven zijn zoals we dat nu kunnen doen.

19. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook 3 kinderen (13, 5 en 3 maanden). Ik ben thuisblijfmoeder, we wonen in de randstad (Rotterdam), de auto daar passen we net in met z'n allen en qua kamers...de oudste is naar zolder verhuisd en iedereen heeft een eigen kamer. We doen geen gekke dingen, geen/weinig merkkleding, 1x per jaar op vakantie af en toe een uitstapje (wat lastig is ivm leeftijdsverschil), dierwntuin, pretpark ofzo.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Nou je weet ook al van mijn situatie :) Financieel is het nu geen probleem, alleen qua ruimte is het krap.
    De oudste 2 zullen dan bij elkaar op een kamer moeten. Dat is nu geen probleem, ze zijn gek op elkaar. Maar als ze wat groter zijn wordt het natuurlijk minder leuk ;).
    Maar tegen die tijd zijn we echt wel verhuisd. Maar om te wachten met een derde kindje tot we verhuisd zijn in deze huidige huizenmarkt, dat gaat ons te lang duren.

Deel Deze Pagina