Hoi dames Mijn zoontje is nu 1 jaar en bijna 6 maanden oud.... En mij vraag zeg het al: wanneer gingen jullie over naar een grote bed!!! Ik heb al een 1 persoonsbed met zeiwandje voor me zoontje want wij zijn in verhuizing namelijk en binnenkort komen ze de boven verdieping de vloer plaatsen en dan word het grote bed ook neergezet en mag die er ook van mij inslapen. Is dit eigelijk nog te vroeg of valt het wel mee????
Mijn zoontje van 2 die slaapt nog in een ledikant want ben een beetje bang voor mijn nachtrust als hij in een groter bed gaat. Je kan het natuurlijk altijd proberen en gaat het niet zet je het ledikantje weer neer toch?
ja want me zoon wil al zowiezo niet meer in ze ledikantje das ook het probleem hij slaap nu tussen ons in en aangezien ik weer in verwachting ben word het bed wel erg klein als me buik steeds dikker en dikker word....
Ik vind het nog wel erg klein hoor.. Als ik naar mijn eigen zoontje kijk.. Die ligt alle kanten op volgens mij zou hij geregeld uit bed vallen..
Onze zoon gaat voorlopig nog niet in ene groot bed... Hij is 2jaar en 2 maanden als nummer 2 komt maar ik haal zo'n bedje bij ikea waar ik een zijkant uit kan halen. Hij gaat zo heen en weer in zn ledikant nu nog... Ben bang dat hij eruit kukelt 's nachts. En ook dat hij er elke keer uitstapt. Dus haal zo'n ledikantje en als hij dan weer wat groter is gaat eerst het zijkantje eraf en dan zien we wel ff hoe dat gaat. Dat ledikantje is 1.20lang, dus voorlopig kan hij er wel ff in slapen
onze man is ook precies 2jr en 2 mnd als de 2e komt, en we willen dan ook kijken voor zo'n bedje met zo'n zijkantje eraan zodat ie er niet uit kan vallen...
Onze oudste zoon is afgelopen november in een peuterbed gaan slapen vanwege de komst van kleine broer. Aan de zijkant hebben we zo'n bedrand geplaatst. We hadden echt verwacht dat hij zou gaan spoken, steeds bed uitkomen enzo, maar wonder boven wonder bleef hij netjes in zijn bed! En tot op heden is hij nog geen enkele keer uit zichzelf zijn bed uitgekomen! Als hij wakker is roept hij papa of mama of begint gewoon te huilen. Hetzelfde als toen hij nog in het ledikant lag. We hadden echt niet verwacht dat dit zo goed zou gaan, want meneertje is een grote klauteraar en flink ondeugend! Ik zou het gewoon proberen.. Gaat het niet, kun je hem altijd nog terug in zijn ledikant leggen toch? Die instelling hadden wij in elk geval.
Onze dochter is vorige week overgegaan! Ze klom uit ledikant.. Gaat supergoed ze blijft goed inbed, is er alleen de eerste nacht uitgekukeld en sliep gewoon verder op matras op de grond.. volgende nacht aan beiden kanten plankje erop en er niet meer uitgevallen..
Hier rond de 18 maanden ging ze over naar een peuterbedje dit ivm komst van de baby. Het is vanaf dag 1 goed gegaan, en ze slaapt ook in 1x een stuk beter.
tja, ik denk dat je weinig keus hebt als je je zoontje echt niet in z'n bedje kan houden. Sowieso zal het nu een overgang zijn omdat hij niet meer gewend is om alleen te slapen ben ik bang... En dan ook een nieuwe omgeving.. Er zijn meer kindjes die op die leeftijd noodgedwongen overgaan - dus het kán mogelijk wel, maar het is gewoon afwachten hoe je kindje het doet.
ja ik heb wel een bedje met zo zeikantje erbij me oom en tante hadden er nog 1 staan van hun zoon die nu 13 is haha en altijd bewaard op zolder voor iemand die het wel kon gebruiken... ikke dus... Ja ik vindt het opzicht niet te vroeg je bent nooit te vroeg om iets te leren of aanteleren... en ik ga het ook proberen en zeker nu er een 2e op komst is.... wat ik best wel handig vindt is idd een matrasje voor de zekerheid ernaarst we hebben er genoeg dus dat komt goed.... Alleen ben ik wel bang dat hij er uit klimt en gaat spelen want zo dondersteen is het ook nog wel het is net een aapje haha... over 3 weken wonen we in ons nieuwe huisje en gaan we er ook voor het eerst slapen ik hou jullie op de hoogte vindt het zelf best wel spannend allemaal....
Die van ons ging toen hij bijna 3 was toen hij naar een peuterbed ging. Nu is hij 5,5 jaar en heeft hij sinds gisteren een halfhoogslaper gekregen . Ik vindt 1,5 nog wel jong, maar kan het me wel voorstellen als je anders niet kunt slapen . Ik zou zeggen probeer het en houdt het ledikantje achter de hand. Weet niet of iemand het al gezegd had, maar je hebt ook ledikantjes waar je de spijlen uit kunt halen.
daniel is met 19maanden ongeveer naar peuterbedje gegaan. Hij klom uit zn ledikant en wilde niet meer slapen. Met peuterbedje sliep hij weer en minder kans op hard vallen bij het uit bed gaan
mijn dochter was 17 maanden. Maar 3 maanden later hadden we het kamertje nodig voor de nieuwe baby en ik wilde niet dat ze zich verstoten voelde. Wel met zo een bedhekje maar het ging eigelijk gewoon gelijk goed. In het begin kwam ze nooit zelf haar bed uit. Dat heeft ze pas met 2,5 eigelijk ontdekt. Het is wel zo een meegroeibedje. Anders vond ik de stap wel erg groot... Mijn zoontje is vandaag een jaar en nog geen plannen om over te stappen voorlopig. Hij ligt nog goed in het ledikant en is nogal ondernemend. Denk dat ik met 2 jaar eens ga kijken.
Mijn zoon sliep met 2 jaar in een ledikantje zonder zijkant. En nu sinds een week in een 1-persoons bed, dus met 2 jaar en 10 maanden. Mijn oudste is wel een onrustige slaper die tot 2 jaar nog zijn hele bed doorging. Mijn jongste heeft bijna 5 maanden in een wieg geslapen en hij slaapt nu sinds een week in een ledikant. Is dat misschien nog een optie?
Ik laat Liza voorlopig nog in haar ledikantje slapen. Ze klimt er nog niet uit en als ze dat wel zou doen, kan ik er 1 zijkant uithalen. Dus voorlopig blijft ze nog wel in haar ledikant. Vind haar nog zo'n klein hummeltje voor een 'groot' bed . Maar goed, mijn situatie is er naar dat zij nog in haar ledikant kan (blijven) slapen. Ik weet niet wat ik in jouw situatie zou doen... Misschien wel hetzelfde, dus een groter bed. Snap ook dat je zoontje niet bij jullie kan blijven... Ach, en als iemand een bedje voor je heeft, kun je het gewoon proberen natuurlijk! Ff off topic: Ik dacht trouwens dat bij de meeste ledikantjes er wel spijlen of 1 zijkant af konden, maar dat is blijkbaar toch niet zo...