moederfiets

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavd, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    hebben jullie die? en wat is de ervaring ermee?makkelijker dan een gewone fiets met een kind voorop?

2. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    ik heb de batavus mambo deluxe. Ik vind hem erg fijn door het stuurslot, de ruimte tussen stuur en zadel (en dus voorzitje) (vooral nu ik weer zwanger ben) en de lagere instap.
    Hoe het is met een gewone fiets weet ik niet, met mijn oude fiets was het niet makkelijk geweest omdat dat een sportieve fiets was en er geen voorzitje op had gekunt.

3. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik ben ook aan het twijfelen of ik een mamafiets moet gaan halen. Lijkt me ook beter dan een gewone fiets. (Meer ruimte en staat steviger door dubbele standaard) Ik heb alleen wel gehoord dat het zwaarder fietst... Of dit ook echt zo is, weet ik niet.

4. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Ik heb mijn gewone fiets omgebouwd met een moederstuur, dubbele standaard en stuurbegrenzer. Werkt ook prima! Inderdaad veel extra ruimte tussen zitje en mijzelf.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb een gewone sportfiets en dit gaat prima met kindje voorop. heb genoeg ruimte tussen stoeltje en mijzelf, kan goed op en afstappen en fiets donderd ook niet om als ik kleine erin zet. dus ik vind het persoonlijk onzin om hiervoor een mama fiets te kopen.

ze verkopen trouwens ook losse mama-sturen. dus als je een goede fiets hebt dan kan je die daar op laten zetten.
    maar ik zou het gewoon eerst eens proberen met je gewone fiets. dan kan je altijd nog voor zo'n mama-ding gaan.

6. itzme

itzme Actief lid

12 jul 2010
    156
    0
    16
    Ik moest sowieso een nieuwe fiets kopen en heb gekozen voor de giant mio. Mio CS 1 (2012) - Fietsen | Giant Bicycles / Fietsen | Nederland
    Een mama fiets die er uitziet als een stadsfiets. Ik wilde wel een fiets waar ik langer plezier van zou hebben als mijn kind niet meer mee op de fiets gaat.
    Hij is erg licht voor een mamafiets (18 kg), dubbele standaard, stuurslot, leuke brede banden, 7 versnellingen, stuur is niet zo breed als bij de andere mamafietsen en hij fiets heerlijk!
    Succes bij de zoektocht naar een fiets :)

Deel Deze Pagina