Bij het laatste bezoek aan het cb werd ons verteld dat we mogen overstappen op gewone, halfvolle melk. Onze zoon van 11 maanden wil dit echter niet drinken. Hij krijgt nog drie flesjes per dag en drinkt bij het eten water of diksap uit een bekertje. Verder eet hij zijn maaltijden goed. Heeft iemand DE tip om hem gewone melk te leren drinken? Is het misschien een optie om te mengen en dan langzaam overstappen?
Ik heb er nog steeds poeder bij zitten. Wel steeds minder, maar volgens mij kan het ook niet echt kwaad. Ze heeft ook een tijd lang slecht gegeten en ze is al zo klein, dus ik vond het wel prima zo. Door steeds te minderen, wennen ze wel aan de smaak van melk. Ze uit de koelkast drinken doet de oudste trouwens ook nog steeds niet. We maken het voor hem gewoon een beetje lauw en dan gaat het er goed in.
Ja, dat wilde ik ook al schrijven: ligt het misschien aan de temperatuur van de melk? Als jouw zoontje gewend is om warme melk te drinken, is het voor hem misschien een te groot verschil met melk uit de koelkast? Je zou de melk wat kunnen opwarmen. Mengen zou ik niet aan beginnen. Of anders kun je misschien eens andere melk proberen (ander merk) of karnemelk? Mijn zoontje is bijvoorbeeld dol op karnemelk (maar ook op gewone melk). Gewoon even uitproberen wat hij lekker vindt. Succes.
Ik zou sowieso even wachten tot hij 1 jaar is, daarna kun je inderdaad door rustig over te stappen hem laten wennen aan de smaak. Overigens 'hoeft' hij niet per se meerdere bekers melk weg te drinken, als hij (volle) yoghurt en boter enzo wel graag eet, komt hij ook aan zijn zuivel. Hier wordt ook volle melk aangeraden aangezien halfvol een dieetproduct is en dat hebben kinderen niet nodig om van te groeien.