yes die bedoel ik Nou hier is het weer bagger..........mijn meisje heeft zo'n kramp..... stom dat dat in de avond altijd pas echt begint!Blj als deze periode voorbij is. xxxx
hier ook krampjes vooral 's avonds! Zit nu ook met Evi op schoot, pittenzak en speen! Evi heeft het hier trouwens ook altijd om 7 uur 's ochtends! Dan poept ze standaard altijd, net als d'r vader hahahaha
Ha mama's, Hoe gaat het met jullie? Heb wel het een en ander bijgelezen, maar nog niet alles. Maar ik ben er dus nog wel Hier gaat het super, het is wel druk, maar Lenne doet het goed en is een tevreden meisje. Binnen een week was ze alweer op geboortegewicht. 's Morgens ben ik bijna de hele ochtend bezig met voeden, wassen en verschonen (de eerste dag dat ik alleen was heb ik pas om 14.30 uur ontbeten ), dan heeft ze veel honger. 's Middags slaapt ze veel dus dan kunnen we wel weg om te winkelen o.i.d. en 's avonds rond 19.00 uur heeft ze een 'huiluurtje'. Ik voed meestal rond 22.00 uur en dan 's nachts rond 4.00 uur en dan weer tussen 7.00-8.00 uur en dat is goed te doen. Er zit al best een ritme in, dat is wel fijn. De eerste keer regeldagen was echt erg, vond het best zwaar. Dus ik kijk al op tegen de volgende keer. Maarja even doorbijten dan maar... Jullie nog plannen dit weekend? Groetjes, Carin
Bevallen 06/01 Chahida (Saida) - Imane (3615gr/??cm) - 40w1d 19/01 Jannebo (Rianne) - Finn (3910gr/ 52 cm) - 39w6d 21/01 Serendipity (Annette) - Evi Linn (3540gr/??cm) - 40w1d 24/01 Jenny82 (Jenny) - BV - Joël (3290gr/49cm) - 39w4d 26/01 Chrisie (Christel) - Mik (3750gr/52cm) - 39w0d 28/01 Madelief (Esther) - Sophie (3630gr/51cm) - 39w6d 06/02 Anmar (Carin) - Lenne (3750gr/52 cm) - 41w3d Gewicht babys Finn: 4806 gram en 57,5 cm op 15.02.2011 Sophie: 4500 gram op 23.02.2011 Evi: 4120 gram en 55 cm op 17.02.2011 Mik: 4110 gram en 55,5cm op 22.2.11 Lenne: 4030 gram op 20.2.11 Afspraken 25/02 (Esther) Sophie U3 28/02 Jannebo met Finn 1e keer CB (consultatiebureau) 28/02 Jannebo met Finn 2e afspraak Osteopaat 01/03 Jannebo laatste controle verloskundige 01/03 Anmar met Lenne 1e keer CB 03/03 Jenny naar kinderarts controle heupjes ivm stuit 04/03 Uk moet nog afspraak maken met VK voor vroege nacontrole 09/03 Jenny naar gynaecoloog eindcontrole 09/03 Chrisie gynaecoloog eindcontrole. 10/03 Anmar met Lenne naar kinderpoli i.v.m. kleine teentje 12/03 Jannebo met Finn naar CB en 1e prikjes! 16/03 Anmar met Lenne naar kennismaking KDV 17/03 Serendipity tweede keer consultatiebureau - prikjes 23/03 Uk naar gynaecoloog eindcontrole 07/04 Chrisie 1ste prikjes Mik 22/04 Jannebo met Finn naar CB + prikjes! 26/05 Jannebo met Finn naar CB + prikjes! 23/06 Serendipity naar heupjespoli, foto's maken heupjes Evi Verjaardagen 28/01 Chrisie (26) 16/02 Anmar (29) 22/02 Serendipity (26) 11/05 Chahida (word dan al weer 28 ) 24/08 Jannebo jarig (30) 15/09 Jenny 06/10 Madelief jarig (30 en een super groot feest!)
hey meiden! Hier een super nacht en dag gehad! Gisteren om 22 uur begonnen met voeden, het was een uur te vroeg maar ze was niet meer stil te krijgen kwa krampjes! Na 1 fles van 110 cc, 2 borsten gedronken en 2 poepbroeken waren we om half 12 klaar en was Evi helemaal in dromenland! Ze kwam pas om 4.45 en toen om 8 uur! Heerlijk! Ook vandaag heeft ze goed d'r best gedaan, ze is 3x zelf in haar eigen kamertje in slaap gevallen! Super schattig... Na de voeding probeert ze al echt terug te kletsen!! Heel grappig, ze spant al haar spieren, doet haar mondje open en probeert dan geluid er uit te persen! Haha soms lukt het niet en soms wel! Soms schrikt ze ook van haar eigen kreten! Vet grappig! Ook gaat ze heel veel lachen als we enthousiast doen! Ze lijkt dat steeds meer door te krijgen! Ik ben dan echt verliefd! Verder hier een super schoon maak gehouden samen met vriendlief! Veel weg gegooid, alles een ander plekje gegeven en alles schoon gemaakt! De wc, de badkamer, gestofzogen, de keuken helemaal opgeruimd en schoon gemaakt! 3 wassen gevouwen en opgeruimd en 2 wassen gewassen! Goed bezig he? En Anmar ik herken dat van 's middags ontbijten! Drama! Zo druk! Gaat hier nu langzaam steeds beter!
Hoi dames, ben al weer een tijdje niet geweest, heb het zo druk met alles en afspraken, huishouden + de babyfeest waarvoor ik alles nog moest regelen, die heb ik gisteren gegeven heb vannacht tot 3uur nog het huis opgeruimd en schoongemaakt... Maar al met al was het een echt geslaagd feest, mijn zusje had cupcake's gemaakt van marsepein, ik zelf heb een roze kwarktaart met aardbeien en muisjes erop en de naam Imane met geboortedatum gemaakt. Voor de rest heb ik en mijn zusje nog eigen bedankjes gemaakt met een speentje eraan, we hebben de woonkamer mooi gedocoreerd, zal nog wel effe foto's plaatsen daar van zodra ik tijd heb. Nou ik ga weer moet verder met het eten, ik hoop dat alles goed gaat met jullie en jullie kleine schatjes heb nog niet alles terug kunnen lezen... doei doei
Even een egoberichtje: met Sophie gaat het erg goed gelukkig! Ze heeft hier een andere fles die ik morgen gelijk ga kopen.... Verder krijg ik een doorverwijzing naar een huilspreekuur voor mij en Sophie. Ik ben inmiddels ook weer wat uitgerust dus voor ons beiden is het erg goed geweest deze ziekenhuisopname. Hoop dat Sophie zo goed blijft gaan, was gisteren echt heel erg bang....... Xxxxx
Ik las het op Hyves Esther. Even schrikken dat jullie opgenomen zijn, maar fijn dat het wat beter lijkt te gaan, en ook fijn dat jij wat uit hebt kunnen rusten! Ego: (sorry, ik heb de puf niet om op iedereen te reageren) Hier lijkt het ook eindelijk wat beter te gaan. Heb wel een ventje met wat krampjes/gas die wat ongedurig is vandaag. Heb ook al 3 poepbroeken achter elkaar moeten verschonen, maar ik doe hte graag
Volgens mij zit iedereen hier zo`n beetje in een soort van regeldagen!?! Hier zijn ze in ieder geval wel geweest, ik weet het zeker. En ik denk dat woensdag (Die rotdag) een voorteken was. Van zaterdag op zondag was het de hele nacht gespook en ook ik was er ieder uur uit om hem te verschonen en te voeden... Sindsdien eet hij weer iedere 3 uur, maar hij is na 1 brst (ca 15 min) weer klaar en tevreden tot de volgende voeding. Hij ligt nu in z`n bedje met de pittenzak een beetje te praten tegen iets.
@Esther. Is je kleine meid alweer thuis? Fijn dat jij ook heb kunnen uitrusten. Kan goed begrijpen dat je bang was is ook niet niets. @Jenny. Nou hier zijn de regeldagen nog niet helemaal voorbij. Gelukkig is het alleen overdag. Maar zit wel op 11 voedingen. Hoop dat ik dat vandaag niet ga redde. @Chahide. Dus babyfeest was goed geslaagd leuk. @Uk. haha wacht maar over een tijdje kan je geen poepbroek meer zien. Nee hoor ik doe het ook nog graag. @ier. Vandaag bij me zus. Mik ligt hier in ledikant te slapen. Is vandaag voor het eerst dat ze alleen thuis is. Vond ze nog niet zo fijn dus ik blijft tot halvewege de middag. Gaan nu even eten en probeer dan nog wat te slapen.
@ iedereen die zo`n Medela Calmaspeen heeft: hoe lang doen jullie kleintjes erover om die fles leeg te krijgen? Het duurt hier 45 tot 60 minuten om 100 cc naar binnen te krijgen! Nou snap ik dat hij het nog moet leren enzo, maar duurt dit niet errug lang??
Volgens mij mag je dan overstappen op een speen met groter gat, want zo lang hoort het niet te duren. Zo lang deed ik over borstvoeding Met de Tommee Tippee (zat in een van de babyboxen, net als een grote Avent fles maar die heeft een te grote opening) die wij gebruiken doet hij er tussen 15-30 minuten over. Meneer was eerst heel gulzig (5 minuten en constant verslikken) omdat hij zo hard moest werken om wat uit mijn borsten te krijgen en in de eerste dagen flesvoeding zoog hij net zo hard aan de speen als aan mijn borst. Met de fles gaat het toch wat makkelijker over het algemeen. Nu drinkt hij veel rustiger gelukkig, en verslikt hij zich ook niet meer zo. Dat was wel even raar hoor, om hem ineens om te zien slaan naar rustig en tevreden drinken! Ik denk dat we allemaal wat last hebben van regeldagen / drukte / wennen aan het ritme van onze kinderen. Zodra we allemaal een beetje in "hun ritme" zijn gekomen, zal het hier vast weer wat drukker worden
@ Esther, hoe is het nu met Sophie en met jou? Het is echt vreselijk om te zien als je kleintje pij heeft of zich niet lekker voelt! Gelukkig zijn jullie weer thuis! @ Chahida, fijn dat je feest geslaagd was! Ben benieuwd naar de foto's! @ Jenny, hier ook een Calma speen. Finn drinkt ongeveer 15 minuten uit een flesje van 120cc. Soms iets langzamer (maar dat heeft hij aan de borst ook!). @ Uk, volgens mij heb je van Calma (medela) maar 1 soort speen. Ik heb het ook druk. Huishouden weer op de rit te krijgen. Finn in een lekker voed, slaap en speelritme te krijgen. En heel veel met een yogavriendinnetje en haar kleine doen! Lekker naar de stad en bij elkaar koffie drinken! Ik ga morgen naar het winkeltje van de kraamzorg, zal ook eens even vragen of ik die speen wel eens moet vervangen... Ik heb er 2, best een dure hobby (13,95 per stuk!). Ik heb via Marktplaats een electrische kolf gekocht. Een Medela swing. Morgen naar het kraamzorgwinkeltje om nieuwe slangetjes, flesjes, een borstschild en een connector te kopen. Lijkt me wel zo hygienisch! Vandaag hadden we de 2de afspraak bij de osteopaat! Het gaat een stuk beter en dat had de osteopaat ook in de gaten. Er was nog amper spanning te voelen! Heel vaak is z'n buikje nu ontspannen, hij is veel vrolijker, speelt meer en reageert veel beter! Hij spuugt amper, heeft nauwelijks meer de hik, verslikt zich veel minder! Hij voelt zich duidelijk lekkerder! Ben zo blij dat ik deze beslissing heb genomen om gelijk naar een osteopaat te gaan en niet eerst naar een arts! Over 3 a 4 weken nog een keer een behandeling en dan zijn we waarschijnlijk klaar. Als het minder gaat moeten we eerder terug komen. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet! Vanmorgen naar het CB geweest! Finn weegt nu 5410 gram en is 59,9 cm!
Bevallen 06/01 Chahida (Saida) - Imane (3615gr/??cm) - 40w1d 19/01 Jannebo (Rianne) - Finn (3910gr/ 52 cm) - 39w6d 21/01 Serendipity (Annette) - Evi Linn (3540gr/??cm) - 40w1d 24/01 Jenny82 (Jenny) - BV - Joël (3290gr/49cm) - 39w4d 26/01 Chrisie (Christel) - Mik (3750gr/52cm) - 39w0d 28/01 Madelief (Esther) - Sophie (3630gr/51cm) - 39w6d 06/02 Anmar (Carin) - Lenne (3750gr/52 cm) - 41w3d Gewicht babys Finn: 5410 gram en 59,9 cm op 28.02.2011 Sophie: 4500 gram op 23.02.2011 Evi: 4120 gram en 55 cm op 17.02.2011 Mik: 4110 gram en 55,5cm op 22.2.11 Lenne: 4030 gram op 20.2.11 Afspraken 01/03 Jannebo laatste controle verloskundige 01/03 Anmar met Lenne 1e keer CB 03/03 Jenny naar kinderarts controle heupjes ivm stuit 04/03 Uk moet nog afspraak maken met VK voor vroege nacontrole 09/03 Jenny naar gynaecoloog eindcontrole 09/03 Chrisie gynaecoloog eindcontrole. 10/03 Anmar met Lenne naar kinderpoli i.v.m. kleine teentje 12/03 Jannebo met Finn naar CB en 1e prikjes! 16/03 Anmar met Lenne naar kennismaking KDV 17/03 Serendipity tweede keer consultatiebureau - prikjes 23/03 Uk naar gynaecoloog eindcontrole 07/04 Chrisie 1ste prikjes Mik 22/04 Jannebo met Finn naar CB + prikjes! 26/05 Jannebo met Finn naar CB + prikjes! 23/06 Serendipity naar heupjespoli, foto's maken heupjes Evi Verjaardagen 28/01 Chrisie (26) 16/02 Anmar (29) 22/02 Serendipity (26) 11/05 Chahida (word dan al weer 28 ) 24/08 Jannebo jarig (30) 15/09 Jenny 06/10 Madelief jarig (30 en een super groot feest!)
@ Jannebo Wooow wat is Finn gegroeid zeg!!! Jeetje wat gaat het hard!! Ik moet pas weer de 17de... dus kan helaas niet vergelijken maar Evi was zoiezo wat kleiner natuurlijk... op onze weegschaal is ze wel 500 gram aangekomen in 1,5 week tijd, maarja dat is zo onnauwkeurig... Welke speen denk je te moeten vervangen?? Die calma speen?? Ik heb er hier maar 1tje.. en haal hem na elke voeding helemaal uit elkaar, spoel hem om met heet water... en 1x per dag kook ik hem uit... moet wel genoeg zijn toch?? @ Jenny Hier ook een calma speen, maar Evi doet er 10/15 min over 100cc/120cc... maar zij heeft volgens mij wel heel veel zuigkracht! Maar jij doet er idd wel heeeeel lang over, misschien toch een andere fles proberen! Wel jammer, maar ik ga binnenkort ook de avent fles eens uitproberen... wil toch dat Evi ook uit een "gewone" fles kan drinken! En soms denk ik dat die calma fles door haar zuigkracht nog wat te snel gaat voor d'r... bij een aventfles kan je tenminste kiezen voor een heel klein gaatje! @ Esther Ik las op je hyves dat jullie weer thuis zijn!! Hoe gaat het nu?? Hoe is de nacht gegaan?? Wat hebben ze eigenlijk aan die koliken gedaan in het ziekenhuis?? @ Chahida Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's van het kraamfeest!! @ Uk Volgens mij gaat het allemaal een stuk beter met je nu he?? Ik las op je hyves dat je heeeel veel had gedaan vast te veel, dat zal je vandaag wel merken maar tis wel fijn om te weten dat je dat bijna allemaal weer kan!! Het geeft je weer wat vrijheid terug he? @ Hier Ik weet niet wat het is... maar ik kolf in eens wat minder?? Evi komt hier daardoor ook binnen de 3 uur! Ik leg haar nu ook na het kolven steeds weer aan de borst, zodat het wel op gang blijft! Vind het maar raar... ik had namelijk zondag nog 140cc gekolfd uit 1 borst... en nu in eens nog maar 80cc?! Ook het slapen 's nachts, wat 2 dagen beter ging... is sinds 3 dagen weer bagger... komt om de 3 uur en om 7 uur wordt ze ook nog eens wakker van de krampjes! Ze poept alleen 's ochtends... en de rest van de dag laat ze hele harde winden en gilt ze er bij! Zo zielig! Ik vraag me af of ze met die calma speen niet te veel lucht binnen krijgt... dus ga nu denk minder kolven, alleen de druk eraf kolven en dan aan de borst gewoon drinken! En ga denk ook binnenkort ff een 1-speen van avent proberen, kijken of dat goed gaat! De reflux lijkt wel beter te gaan met het speentje.. al zie ik haar nog wel veel "herkauwen/smakken" en zuur kijken, maar ze hoeft er meestal niet meer om te huilen! Spugen en hik is hier ook veel minder geworden, hooguit een mondje terug... meer niet, en alleen vlak na het voeden!
Mobiele reactie dus houd t kort. Wat vervelend al die flesproblemen. Gaat hier gelukkig goed. Ik heb nu de griep te pakken. Manlief had het vorige week. Las net ook op FB dat oom en tante die hier vorige week zijn geweest, de hele week ziek waren. Hmz, en ik had de griepprik gehad! Buik rommelt enorm, voel me leeg maar tis weer een paar zwangerschaps kilootjes minder haha... Uk heeft trouwens doorgeslapen vannacht. Wist niet wat me overkwam toen ik om 6u op de wekker keek!
Ander vraagje: ik heb bij de Blije Doos zo`n 3-standenspeen gekregen. Nou gaat dat veeeeeeeeel te hard; is de speen van Avent stand 1 hetzelfde als de 1 van die 3-standenspeen? Misschien dat iemand dit toevallig weet?? Dan heeft het nl geen zin om die te kopen.
Even een mobiel berichtje. Koop aub geen nr 1 speen van avent!! Ik heb alles hier weg gegooid omdat Sophie dankzij edeze kut speen van avent en de verkeerde voeding in het ziekenhuis heeft gelegen!!!als je al die rot flessen van avent neemt neem dan de 0 speen
Is er een 0 speen, waar kan je die halen? die 1-2-3 speen die in de blije doos zat, gaat inderdaad veel te hard...