Mama`s van de mooiste baby`s van begin 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Jenny82, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Annette. Ja dat klopt elektrische is zachter. Welke gebruik jij het meest. Ik heb de handkolf pas net natuurlijk maar ben denk geneigd om deze meer te pakken.
    Leuk Evi zo in haar hangmatje.

@Jenny. Dat is ook weer waar. Als je het zo bekijkt is het minder erg.

@hier vandaag weer met spiegeltje onder gekeken. Had wel eens mee gekeken met kraamhulp. Wat ik al dacht is dat waar ik uitgescheurd ben een beetje open is gegaan. komt ook wat wondvocht uit.
    Hebben jullie iets van een zalfje gebruikt?? Ik gebruik wel arnicadrupppels 3 x per dag nog steeds voor genezing.

@Tepels. Gaat zo goed met me tepels. Heb er al bijna geen last meer van. Gebruik nu ook al een paar dagen caffeinevrije koffie en sinds dien is het nog minder. Hoop dat het weg blijf als ik volgende week stop met medicijnen.
    Annette had jou vriendin het nou ook???

2. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    chrisie ik gebruik overdag de elektrische kolf en 's nachts de handkolf! Maar ik kolfde natuurlijk vóór elke voeding! Nu geef ik weer meer de borst, maar wissel nog steeds af! Bij de elektrische kolf heb ik meer het gevoel dat ik niet zo hoef op te letten en zit ik ondertussen te internetten! Over m'n vriendin is het nog niet echt duidelijk! Ze was naar een lactatiekundige geweest en daar bleek dat haar dochtertje ook verkeerd hapte! Daardoor dacht die vrouw dat dat het was! Ze hadden nog wel gekeken naar de symptonen en daar bleek ze wel veel van te hebben! Toch dacht de vrouw dat ze het niet had???? Eerlijk gezegd denken wij nog steeds van wel! Het voeden gaat bij haar wel iets beter nu ze goed hapt, maar het doet nog steeds pijn en haar tepels worden nog steeds hartstikke wit! Dus tja! Ow dat hangmatje is trouwens gewoon m'n draagdoek! Handig zo'n multifunctioneel ding!

3. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    @ lachen: ik doe de hele dag m`n best om er een paar lachjes uit te trekken en wat denk je dat er gebeurt als manlief thuiskomt?? BIG SMILE!! En niet één keer, nee de hele tijd!! Ik ben denk ik toch vooral de moederkoe.... Of saai? Nou ja, komt vast wel goed hahaha! Maar als hij huilt en langer huilt, weet papa niet zo goed wat ie moet doen en mag ik weer in actie komen. Daar ben ik dan wel goed in/voor haha

Kijkt jullie beeb de hele tijd naar je tijdens het voeden? Mijn beeb kijkt vooral naar andere dingen, zo van 'die moeder gaat toch niet weg'.

Nu de rust begint te komen, merk ik dat ík vooral gewoon moe en op ben. Energie van niks en zin in niets. Hopelijk gaat dit snel over, want niksdoen ben ik nu wel klaar mee. Als m`n herstel in dit tempo doorgaat, red ik het 21 april volgens mij nooit om weer aan het werk te gaan. Maar ja, dat duurt nog wel even, al vind ik de tijd enorm snel gaan.

En verder heb ik eigenlijk niet veel te melden. Oh ja, ik heb ook witte tepels hoor na het voeden, maar het doet geen pijn (meer). Dus ik weet niet of dat specifiek bij die aandoening hoort.
    En beeb heeft tegenwoordig genoeg na één borst en valt dan heerlijk in slaap (meestal). Ik denk dankzij die regeldag(en).

En nu ga ik eens uitgebreid douchen. Dat kan dus alleen `s avonds en in het weekend (uitgebreid). En dan doen we vandaag niet veel bijzonders, misschien eens even naar de Action; ik heb nu 6 weken af moeten kicken van Action, verschrikkelijk!!

4. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Bevallen
    06/01 Chahida (Saida) - Imane (3615gr/??cm) - 40w1d
    19/01 Jannebo (Rianne) - Finn (3910gr/ 52 cm) - 39w6d
    21/01 Serendipity (Annette) - Evi Linn (3540gr/??cm) - 40w1d
    24/01 Jenny82 (Jenny) - BV - Joël (3290gr/49cm) - 39w4d
    26/01 Chrisie (Christel) - Mik (3750gr/52cm) - 39w0d
    28/01 Madelief (Esther) - Sophie (3630gr/51cm) - 39w6d
    06/02 Anmar (Carin) - Lenne (3750gr/52 cm) - 41w3d

Gewicht babys
    Finn: 5410 gram en 59,9 cm op 28.02.2011
    Sophie: 4500 gram op 23.02.2011
    Evi: 4120 gram en 55 cm op 17.02.2011
    Mik: 4110 gram en 55,5cm op 22.2.2011
    Lenne: 4030 gram op 20.2.11
    Joël: 4520 gram en 56 cm op 03.03.2011

Afspraken
    09/03 Jenny naar gynaecoloog eindcontrole
    09/03 Chrisie gynaecoloog eindcontrole.
    10/03 Anmar met Lenne naar kinderpoli i.v.m. kleine teentje
    12/03 Jannebo met Finn naar CB en 1e prikjes!
    16/03 Anmar met Lenne naar kennismaking KDV
    17/03 Serendipity tweede keer consultatiebureau - prikjes
    21/03 Jenny 2e keer naar consultatiebureau - prikjes
    23/03 Uk naar gynaecoloog eindcontrole
    07/04 Chrisie 1ste prikjes Mik
    09/04 Jenny met manlief en beeb naar fotoshoot!!
    18/04 Jenny voor echo heupjes ivm stuit (standaard controle)
    21/04 Jenny einde verlof....
    22/04 Jannebo met Finn naar CB + prikjes!
    26/05 Jannebo met Finn naar CB + prikjes!
    23/06 Serendipity naar heupjespoli, foto's maken heupjes Evi

Verjaardagen
    28/01 Chrisie (26)
    16/02 Anmar (29)
    22/02 Serendipity (26)
    11/05 Chahida (word dan al weer 28 )
    24/08 Jannebo jarig (30)
    15/09 Jenny
    06/10 Madelief jarig (30 en een super groot feest!)

5. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Jenny. Die big smile komt er bij mij ook niet uit. Heel soms lacht hij nu maar nooit bij mij. Ik ben inderdaad ook de melkmama;) ach ben er wel trots op dat ons manneke groeit op mijn melk.
    En hij kijkt heel soms naar mij. Ligt er ook aan in welke houding ik voed.
    Na de regeldagen heeft hij meestal ook genoeg aan 1 borst en is hij binnen 10 min klaar met drinken. Alleen tegen de avond wil hij wel eens wat langer drinken.

@Krijg eindelijk wat meer regelmaat. Vanacht heerlijk kunnen slapen. Om 23.30 laatste voeding en toen om 05.30 pas weer. Tussendoor wel verschoond. Eerst legde ik hem na verschonen altijd aan maar nu 2 nachten niet en hij slaapt gelijk weer door. We praten dan niet tegen hem tijdens verschonen.
    Ook gaan we nog steeds elke avond met hem onder de douche proberen dit altijd rond 23.00 te doen om zo toch een ritme te krijgen.

@uitslag. Mik heeft sinds gister uitslag op zijn billetjes. Dus flink aan het smeren. Vind het zo zielig maar zal vast wel vaker gebeuren.

6. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hier lacht Evi naar papa en naar mij... naar andere mensen ook wel als ze lang hun best doen, maar naar ons meteen!! Ze lachte laatst zelfs toen ik haar wakker maakte in haar bedje!! Ook als ik haar 's nachts weg leg in haar bedje, dan krijg ik ook zo'n vette glimlach, dan zou je haar er bijna weer uithalen ;) en helemaal plat knuffelen :p

@ Jenny
    Hier kijkt Evi meestal wel naar mij... misschien is Joël te nieuwsgierig? ;) Misschien dat het drinken daarom ook zo langzaam gaat uit een fles????

@ Chrisie
    Ik gebruik trouwens bioforce om onder te smeren... maar denk dat dat hetzelfde effect heeft als die arnica druppels...

@ hier
    Ik denk dat we echt regeldagen hebben gehad hier?? Nouja een sprongetje en 1 regeldag denk ik ;)... gisteren kwam ze om de 2/2,5 uur en ook veel buikkrampjes weer... zo zielig! Gisteravond om half 11 dronk ze heel veel, dus ik had goeie hoop! En om 4 uur kwam ze pas weer! Dat had ik een hele week al niet mee gemaakt... ze kwam alweer een week elke 3 uur!! Ben benieuwd naar vannacht!

7. Jannebo

Jannebo Actief lid

18 feb 2010
    323
    0
    0
    @ Chrisie, als de luieruitslag na 2 dagen niet minder is en/of je ziet rode plekjes erin. Dan is het een schimmelinfectie en moet je even langs de huisarts voor een micornazol zalfje!

Reageer later uitgebreid! X

8. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Nou hier om 22 uur laatste voeding en madam kwam weer om 2.30... opzich niet heel slecht voor haar doen! Maar het waren duidelijk krampjes! Heel veel winden laten... jullie nog tips?? Ik geef dan toch maar voeding, want dan is het meteen over en slaapt ze bijna meteen weer verder! Maar volgens mij zodra die krampjes over zijn, gaat ze heel goed slapen denk!
    Net weer wakker geworden van d'r... een paar harde winden ;) en ze slaapt weer door... maar even gekolfd, want m'n bed was alweer nat :(... een nieuw record! 160cc!!!! uit 1 borst!!! De andere mag ze straks weer leeg drinken ;)

9. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Aaaahhhh dit is leuk!!

10. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Bevallen

Gewicht babys
    Sophie: 4430 gram en 53 cm op 01.03.2011

Afspraken

Verjaardagen
    28/01 Chrisie (26)
    16/02 Anmar (29)
    22/02 Serendipity (26)
    24/08 Jannebo jarig (30)
    15/09 Jenny
    06/10 Madelief jarig (30 en een super groot feest!)

11. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    @ Carin; misschien heb ik dat gemist, maar wat is er met het kleine teentje van Lenne?

12. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Annette. Hier komt Mik 'snacht ook nog zo rond de 4,5 a 5 uur.
    160ml uit 1 borst dat red ik niet hoor.

@Rianne. Uitslag is nu bijna weg. Heb gister billenbalsem van weleda gekocht en sinds ik dat gebruik is het nu zo goed als weg.

Mik kan overdag heel moeilijk in slaap komen. Vooral afgelopen 2 dagen en denk dat het door de drukte komt met visite ben benieuwd of het morgen beter gaat als we geen visite hebben.
    En het is niet zo dat ik hem uit bed haal zodat mensen hem kunnen bewonderen. Als hij slaapt hebben ze echt pech.
    Maar nu was het net rond zijn voedingen.

13. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Bevallen

Gewicht babys
    Sophie: 4430 gram en 53 cm op 01.03.2011
    Imane: 4130 gram 55cm op 03-02-2011

Afspraken
    08/03 Chahida 2e x naar cb Imane haar eerste vaccinatie

Verjaardagen
    28/01 Chrisie (26)
    16/02 Anmar (29)
    22/02 Serendipity (26)
    24/08 Jannebo jarig (30)
    15/09 Jenny
    06/10 Madelief jarig (30 en een super groot feest!)[/QUOTE]

14. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Hoi dames,

Hoe is het met jullie en jullie kleintjes?.

Serendipity wat is je kleine gegroeid zeg zo op de foto te zien en wat een schatje zo met die lach, Imane lacht ook ontzettend veel en brabbeld heel wat af...

Hier:

Morgen naar de cb imane krijgt haar eerste vaccinatie en mijn andere dochter gaat volgende maand naar de basisschool, dus ben nu aan het kijken wat ik als traktatie haar ga laten geven.
    Voor de rest gaat het erg goed, wel wat drukjes gehad in het weekend, mijn mams is hertrouwd dus heb ik en mijn zusje een kleine feestje voor haar georganiseerd met haar vriendinnen, was ontzettend gezellig, heb ook voor het eerst een marsepein taart gemaakt voor haar, pffff wat een werk was dat zeg maar voor een eerste keer vond ik hem echt goed gelukt, zal effe wat pics van die taart plaatsen...
    Nou ik ga er weer vandoor effe de boel doen hiero voordat imane wakker word...

15. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Jij bent volgens mij de eerste voor de prikjes! Maar ja, je bent het natuurlijk ook al gewend he... Ik hoop maar dat het hier straks mee zal vallen.

Ik ben wel benieuwd naar die taart!! En over taart gesproken, ik heb best wel weer eens een keer zin in wat lekkers. Dat is er de laatste 6 weken nogal bij in geschoten hahaha! Dieettip: bevallen (-10 kg) en dan de baby verzorgen (- de rest). Geen tijd meer om te eten in het begin, gelukkig wordt dat alweer wat beter.

Ik ben aan het 'wachten' tot hij wakker wordt; even eten en dan gaan we even naar de Hema coffeepads (compressen) halen. Ik vind die het fijnste, jullie?
    Die van Kruidvat zijn zo dik!

16. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Jenny. Ik vind die van het kruidvat weer fijner.
    Hier moet ik nu op me suikers letten. Heb heel wat afgesnoept de laatste weken. Heel wat taart op en heb zelf ook al weer 2 cakes gebakken. Dus nu weer proberen gezonder te eten wel beter voor me borstvoeding.:D
    Dat nachtlampje is echt leuk.:)

@Chahida. 1ste pikte:( Zo zielig. Dat duurt voor ons nog even.

@Hier. Vandaag heeft een vriendin haar puckababy gebracht omdat mik overdag zo moeilijk in slaap kan komen. Hij maait met zijn armen om zich heen en schopt van zich af. Ook als hij niet huilt en lekker in de box ligt.
    Dus gelijk aangetrokken en hij viel zonder te huilen in slaap maar dat zal wel toeval zijn.

@Spugen. Al een paar dagen ben ik op het spugen aan het letten. Vaak zo'n 2 uur na de voeding. Ook lijkt het of er voeding omhoog komt en dat hij het dan weer inslikt. Hij moet dan ook veel huilen en overstrekt zich. Heb vandaag hoofdeinde stuk omhoog gezet en tijdens het voeden vaker stoppen om te boeren. maar daar word hij zo boos van. Heb wel het idee dat het vandaag iets beter gaat.

17. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Jenny
    Hier ook geen tijd om echt goed te eten, maar wel tijd voor lekkere tussendoortjes ;) Ik heb hier van die wasbare zoogcompressen... lekker goedkoop!
    Dat nachtlampje is zeker gaaf!! Ik liet hem aan m'n vriend zien en van hem moest ik hem meteen kopen ;) dus dat ga ik zo maar ff doen ;)

@ Chrisie
    Waar haal jij de tijd vandaan om caken te maken? :p
    Evi kwam vorige week om de 3 uur 's nachts... gisteren om de 4,5 uur :D en vannacht/avond had ze van 20 uur laatste voeding (had gevraagd of vriendlief me om 23 uur wilde wakker maken, maar hij was ook in slaap gevallen) en toen kwam ze pas weer om 3 uur!!! Wooow 7 uur er tussen... jammer dat het niet van 24 uur tot 7 uur was :p... maar dat was onze eigen schuld! ;)
    Mik dus waarschijnlijk ook last van reflux? Na de voeding om hoog laten zitten, bed omhoog en vooral het speentje hebben hier erg goed geholpen, ze heeft nog wel last, maar huilt er niet meer om!

@ Chahida
    Gaaf zeg, een marsepijntaart zelf maken! Zijn echt veel mensen die dat doen tegenwoordig!! Ik ben er vooral voor om ze op te eten ;) zo lekker!! Maar ben benieuwd naar je foto!!
    En ja Evi is echt groot geworden idd ;)
    Sterkte met de prikjes!! Wij moeten over 10 dagen :(

@ hier
    Evi slaapt veel zeg!!! Ik denk dat ze vorige week echt d'r sprongetje had + regeldagen!! Ik kolf nu 160cc uit 1 borst dus... dus ze drinkt denk ook meer nu! Gisteren en vannacht dus heel goed geslapen en vanmiddag sliep ze ook in eens van 1 tot 5!! En nu ligt ze ook weer lekker te slapen! Ik weet niet wat me overkomt!! Ze is zoooo makkelijk de laatste dagen! Heel te vrede, kan nu ook zelf ff in de box en wipper om d'r heen kijken zonder meteen alarm te slaan! En dat lachen van d'r... zo schattig... achter elkaar door!! En we zijn er achter gekomen dat ze niet tegen kietelen kan! De gekste geluiden komen er dan uit... en na afloop krijgen we commentaar terug ;) heel schattig!

@ eind controle
    Jaaaahh ik heb hem achter de rug!!! :D
    M'n ha ging even op m'n pireneum drukken :( "is dit nog gevoelig??" *schiet de lucht in* JAAAAHH!!!
    Toen nog even roeren daar beneden :(... pfff ik merkte wel dat ik nog niet klaar ben voor de aankomende sex ;)
    De ha vond ook dat ze me vrij krap genaaid hadden :( heb ik weer... kan ik de volgende keer weer scheuren, riep ik al meteen! ;) Verder adviezeerde m'n ha om de volgende keer veel glijmiddel te gebruiken en heel voorzichtig te doen, want het kan nog wel even heel gevoelig zijn! Nou als hij dat al zegt..... (hij is van het type: niet zo zeuren)..... dan ben ik bang dat het nog een hele toestand gaat worden!
    Hebben jullie al zin in sex?? Of heeft er iemand het toevallig al gedaan?? Ik moet zeggen... de zin is er al wel, maar de moed nog niet!

18. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Annette. Als mik slaapt kan ik wel wat doen. ik heb ook voordeel dat yan thuis is he. Ben al een paar keer zonder mik weggeweest. Vandaag weer een flinke wandeling met de hond gemaakt. Ging heel goed.

@7uur slaap heerlijk. Wij hadden vorige week een keer 6 uur. Moet je echt 2 keer op de klok kijken haha.

@Hier woensdag eindcontrole. Hier net weer helder rood bloed van me wond. Aan het eind zit een heel klein stukje wat open gegaan is volgens mij.

@Sex. Wel zin maar durf het nog niet hoor.

@Mik slaapt nog steeds heerlijk. We hebben zelfs ongestoord kunnen eten. Zal het dan toch werken die puckababy. De tijd zal het leren.

@Sta weer te popelen om op het paard te stappen. Vooral met dit weer van vandaag. wond is wel iets open maar doet geen pijn. van de week stond ik op het punt om met fiets na stad te gaan. Stond al met sleutel in hand toen ik me bedacht dat dit toch niet zo verstandig zou zijn. Woensdag aan gyn vragen wanneer ik weer mag rijden en fietsen.

19. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    @ eten: ik heb al weken geen fatsoenlijk WARM avondeten meer gehad hahaha! Hij presteert het altijd om wakker te zijn en om te huilen tijdens het eten. troost: manlief heeft ook geen warm eten gehad hahaha

Over eten: volgens mij heb ik ook een paar regeldagen. Ik heb me toch een trek de laatste tijd!! Alsof ik weer zwanger was :cool:

@ sex: hier ook nog niet hoor. Ik vind het nog wel een beetje spooky. Maar goed, vanaf morgen is m`n lichaam weer van mij en manlief en dan ga ik het daaronder eerst maar eens even een beetje fatsoeneren. Wie weet dan weer een keer. Maar ik zit nu alweer te bedenken: bh aan of bh uit ---> lektieten.
    Dus ja, ach we zien wel hoor. Ik weet in elk geval dat manlief z`n interesse nog niet verloren is (geduld heeft ie al zo lang gehad), dus dat komt vast goed hahaha

Mooi weer vandaag! Straks maar weer eens doelloos naar het centrum. Oh ik kan wel een potje spulletje voor z`n darem halen (kan even niet op de naam komen, ben zooooooooo verstrooid de laatste dagen) en nog één poging van m`n pinpas weggooien. Ik ben nl m`n pincode vergeten.... Ik heb heel hard nagedacht en ik dénk dat ik hem nu weet. En anders heb ik pech haha, dan moet er een nieuwe pas met code komen...
    Lang leve de vergeetachtigheid

20. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Infacol, ja ik weet het weer.
    Trouwens, als ie nog krampjes heeft, lijkt het alsof hij ze beter kan handelen. Hij kijkt nog heeeeeel moeilijk en huilt een beetje, maar al lang niet meer zo als 4 weken geleden.

Deel Deze Pagina