Mama`s van de mooiste baby`s van begin 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Jenny82, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Trouwens wedden dat de baby gaat huilen als het moment van sex er komt?? Haha

2. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Jenny Ja straks om 4uur heb ik een afspraak bij de cb, maare manlief mag Imane vasthouden want dat huilen vind ik maar niks ook bij het hielprik heb ik lopen janken, heb nog steeds af en toe dat ik zelf nog best heel gevoelig dus hoop dat ik het deze keer kan inhouden.
    En die taart was echt heerlijk ook al zeg ik het zelf, heb ook complimenten gehad aangezien heel veel mensen niet zo van marsepein houden en het te zoet vinden....

Chrisie Ja ik vind het ook altijd zo sneu voor die kleintjes, vorige keer toen ik met Imane was was er een baby voor haar die werd geprikt nou die begon keihard te huilen kreeg er toen al kippevel van, maar goed wat moet dat moet...
    Wat is eigenlijk een puckababy??..
    Het valt mij ook op dat Imane laatste tijd meer spuugt, vandaag toch even vragen aan de cb...

Serendipity Ja klopt het is echt een hype volgens mij, Maar het is ook zo leuk om te doen, en je kan je creativiteit een beetje kwijt..
    Maar opeten inderdaad is het leukst...
    Even over de sex, heb het al wel gedaan alleen eerste keer voelde niet fijn voelde net als mijn eerste keer, maar dat kwam misschien omdat ik ontzettend gespannen was , het is toch wel eng weer de eerste keer na de bevalling, ik bloedde ook een klein beetje met afvegen dus het is toch wel weer strak daarbinnen lijkt het wel, nu geen last meer van gelukkig..

3. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ chahida
    jeetje stoer hoor!!! ik wil wel maar durf nog niet

@ hier
    ben vandaag ongesteld geworden!!! ja echt!!! dus zoiezo geen sex voor mij! Vriendlief dacht meteen aan een 2de, nu ik deus ook weer zwanger kan worden!! Nou nog maar ff niet dus he...

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Avond!
    Heb een erg drukke week achter de rug met ons mannetje. Pffft inderdaad sprongetje ofzo, was in ieder geval niet leuk!

Sex? Nee dank je! Ten eerste vloei ik nog, en ten tweede is de wond nog niet dicht. Ik moet er ook niet aan denken om bij de nacontrole een inwendig onderzoek te krijgen. Zit er sterk aan te denken om de afspraak nog een weekje te verzetten.

CB: binnenkort mag onze Uk ook de eerste prikjes krijgen. Bij de hielprik heb ik gelachen omdat meneertje sliep toen hij de prik kreeg, en daarna een pruillipje trok hihi... Hopelijk gaat het met de eerste prikjes net zo makkelijk!

@taarten/cakes: helemaal geen tijd voor! Mijn ochtend gaat op aan:
    1. nog een uurtje slapen na de eerste fles
    2. badritueel
    3. tweede fles geven
    4. knuffelen :)
    en dan is het al weer lunchtijd en besef ik me dat ik nog moet ontbijten, dus dan gaat meneer in de box om vervolgens elke keer te pruilen wanneer de mobiel er mee stopt... weer de mobiel een paar keer achter elkaar aan doen en dan gaat hij een tukkie doen. en ik? ik ook ;)

en smiddags weer hetzelfde, maar dan zonder badritueel...

ik begrijp echt niet hoe moeders van meer kindjes dit doen hoor!!!
    en dan nog werken erbij ook?

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@coffeepads:
    Iemand belang bij Lilypadz? ik had ze besteld bij Prolacta, maar op het moment dat ze bezorgd werden, was ik al aan het kolven en een paar dagen daarna ging ik het kolven al afbouwen ivm overstap op fv. Ze zijn uiteraard niet gebruikt, want ik had eerst nog een stel wegwerppads die ik op wilde maken.

Als iedereen "nee" roept, ga ik ze in het te koop gedeelte van het forum aanbieden. Let me know!

6. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Uk. Ja de dagen vliegen zo voorbij he. Zijn lekker druk met onze kleintjes.

@Annette. Oh ongesteld bah. Dus kan toch ook al geef je BV. Heb nu sinds 2 dagen geen maandverband of inlegkruisjes meer in. Toch maar weer doen. Voelde jij dat je ongesteld moest worden??

@Puckababy. Is een slaapzakje waar ze met hun armen ook ingaan. Lijkt op inbakeren maar ze hebben nog wel bewegingsvrijheid. Zal proberen morgen een foto te posten.
    Heb vandaag al via marktplaats een 2de gekocht. Want gister had hij hem al nat geplast dus snel gewassen en in de droger.
    Dan is een 2de wel net zo handig.
    Hij heeft vandaag super geslapen. Vanacht ook 5 uur achter elkaar. Denk toch wel dat het helpt.
    Hij hielt zichzelf door dat gezwaai gewoon wakker. Ook sliep hij dan heel licht. Hoefde zijn kamer maar op te komen en hij schrok al. Gister kon ik hem zelf in zijn nekje voelen zonder dat hij wakker werd.

7. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Goede morgen :)

Hier ook een paar drukke dagen achter de rug, mijn ouders zijn hier vanuit spanje en mijn opa en oma vanuit Amsterdammomdat mijn grote meid vandaag 4 jaar is!!!!!!!!Dus ben veel in de weer :)

De puckababy heb ik ook maar zit hier te los......dus heb haar weer in een deken gewikkeld en dat gaat prima. Krijgt om 09.00 de laatste fles en dan weer om 4. dus kan bijna spreken dat we een ritme erin krijgen ;)

xxxxx

8. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Zodalijk naar de gynaecoloog. Vanochtend na het douchen zag ik dat de wonde weer een beetje open is gegaan, pffffff! Hij was zo mooi dicht en nu vloeit het weer een beetje. Ik zal zodalijk wel horen hoe of wat. M`n zusje komt even oppassen: voor het eerst eigenlijk zonder hem weg! Afgelopen zondag is manlief met hem wezen wandelen, wel 1,5 uur! Dat vond ik op het laatst even wat minder haha; ik bellen, hoorde hij de tel niet. Ik was ervan overtuigd dat beeb krijsend in de kinderwagen zou liggen.
    Toen ze weer thuiskwamen, was alles nog in diepe rust hahaha

9. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Uk
    Ik wil ze wel van je overkopen!! Heb die van mij namelijk in de wasmachine gegooid, omdat ik ze niet goed schoon kreeg... nu plakken ze niet meer vaccuum :(

@ Madelief
    Leuke maar drukke dag vandaag!! Veel plezier...

@ Jenny
    Herkenbaar van dat manlief op pad gaat en laat thuis komt! ;)
    Ik ging laatst naar m'n vriendin en vriendlief zou met Evi naar z'n zus gaan! Ik had om 11 uur gevoed, hij zou 1x voeding meenemen en die om 2 uur geven (hij zou smsen als ze later of eerder zou krijgen) en dan zouden we beide zorgen dat we om 5 uur thuis waren! Ik moest haasten, om kwart voor 5 kwam ik thuis... was er nog niemand!! Ik moest tot 5.20 wachten!!!! Ik dacht dat ik gek werd, had al gedacht aan een ongeluk, of idd aan dat m'n meisje krijsend in de auto zat omdat ze honger had!! Maar ze kwamen heel rustig binnen gelopen ;)

@ Hier
    Toch niet ongesteld denk?! Denk een nabloeding van het onderzoek?? Had wel licht kramp gevoel, misschien komt het nog??

Evi is hier een beetje ziek aan het worden denk :( sinds gisteren in eens heel hard huilen en speen werkte niet meer! Ze wilde alleen maar bij ons zijn en slaapt heel erg veel! Toen gisteravond in eens een heel verkoude neusje en sinds vanmorgen een zeehondenhoesje! Zielig!!

10. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Esther. Gefeliciteerd!!!

@Annette. Arme meid. Mik is ook weer een beetje verkouden. Zo zeilig vooral met drinken krijgt hij amper lucht.

@Hier net eindcontrole gehads bij gyn. Stelde niets voor. Alleen vragen hoe het ging. Of ik plas en windjes goed op kon houden en hij heeft recept uitgeschreven voor de pil. Denk alleen niet dat ik deze ga gebruiken. Wil het eerst zonder proberen.
    Hij gaf wel advies om bij 2 de bevalling me weer in te knippen alleen dan schuiner. Prima als ik maar niet weer verder uitscheur.
    Dat hebben we ook weer achter de rug. Mag alles weer doen.
    Volgende week ga ik met Yan keer paar uurtjes naar de sauna Mik gaat naar me moeder. Kijken hoelang ik het vol houd.

@Spugen . Word steeds erger. Doe er al alles aan wat ik kan doen. Zo toch even CB bellen.

11. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Controle stelde ook hier niets voor. Inderdaad, hoe het allemaal gaat en wondcontrole. Dat de wond nog niet goed dicht is, is niet erg. Komt vanzelf. Hij legde uit dat m`n postuur niet meezit; de doorbleiding is schijnbaar minder bij al die vetjes haha

Hij vertelde dat hij vanaf 1 januari 6 stuitbevallingen heeft gedaan en dat ik de enige ben die een ks heeft gehad. Oke dan, ik ben weer eens de uitzondering haha!!

Ook gesproken over anticonceptie: 'als je het zonder pil doet, moet je een condoompje gebruiken'. CondoomPJE hahaha! Ik mag stoppen met de staaltabletten (yessssss).

En dat ik een jaar moet wachten voor een tweede zwangerschap. Tja, die plannen heb ik op het moment toch nog niet. Oh ja, en herstel van een keizersnede duurt lang, neem de tijd. Ik denk dat ik die woorden heel letterlijk ga nemen als er ook maar een haar op m`n hoofd twijfelt of ik weer zal gaan werken eind April.

Een volgende keer mag ik de eerste 36 weken naar de vk en dan naar de gynaecoloog. Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen.

Nou, dat was de samenvatting! Al met al duurde het 5 minuutjes denk ik en toen weer snel naar m`n mannetje!

Oh ja - ik ben m`n pincode vergeten. Ik heb 3 ker de verkeerde ingetoetst. Ongelofelijk zeg, ik heb die code al vanaf m`n 12e ofzo!! Lang leve hormonen haha
    Nu wachten op post van de bank en dan ben ik benieuwd wat de code ook alweer was.

12. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    ff fotootjes hoor....

13. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    en nog een...

14. Anmar

Anmar Lid

13 mei 2010
    93
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal!

Jeetje wat is het druk als mama :D maar wel heel erg leuk! We beginnen nu een ritme te pakken te krijgen, mede door inwikkelen. We hebben gisteren ook een puckababy aangeschaft, moet nog even in de was dus heb het nog niet geprobeerd. Ik wikkel Lenne nu in een hydrofiele luier, echt een wereld van verschil! Ze slaapt nu veel beter en is een vrolijke baby (en ik een vrolijkere mama).

Nou er is niet echt iets mis, maar ze heeft in 1 van haar kleine teentjes 2 botjes naast elkaar zitten. Dat teentje is dus breder. Kan verder geen kwaad, maar we moeten vanmiddag naar de kinderpoli om te horen hoe het in de toekomst kan ontwikkelen en wat er aan gedaan kan worden. Maar voorlopig niks wat mij betreft!

@Annette Wat een schatje! Echt mooi :)

Ik dacht ook dat ik alweer ongesteld was, maar dat zou wel heel snel zijn na 4 weken?? Dus het zal bij mij toch wel een soort nabloeding zijn denk ik... En sex zijn we dus ook nog niet aan begonnen. Het voelt op zich wel goed daaronder, maar ben er wel een beetje bang voor :) Eerst zeker weten dat het vloeien over is.

Fijne dag allemaal!
    Groetjes

15. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    He hoi dames, nou gisteren naar de cb geweest voor imane haar vaccinatie, voor haar een kindje van 3maanden die keihard zat te krijsen van de prik , nou daar gingen wij het kamertje binnen ik met vrees voor wat er zou komen nou het viel reuze mee gelukkig het was effe bij het prikje huilen daarna klaar en toen bij de 2de was het ook effe en weer voorbij dus ze kan blijkbaar wel wat hebben, ik was banger dan haar...
    Maar goed met 3maanden mag ze weer...

16. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Wat is zo`n beetje jullie dagindeling? Soms weet ik even niet zo goed wat ik 'nu met hem moet/kan/zal doen'. Geen idee dus of ik het een beetje goed doe, maar zo ziet de dag er ongeveer uit! Lijkt jullie dag er een beetje op? En wat 'spelen' jullie met de baby`s?

ca:
    6.00 uur voeden en naar bed
    7.15 wordt ie standaard even wakker, even tutten en weer naar bed
    9.00 voeden en dan wakker tot ca 10.00 / 10.30 uur
    10.30 weer slapen
    13.00 voeden, even tutten en slapen
    17.00 in badje, voeden en dannnnnnn DRAMA (huiluurtje)
    17.30 - 19.30 huilen, weer aan de borst, schreeuwen, weer aan de borst en uiteindelijk in slaap vallen bij mama. Naar bed!
    ??.?? uur (rond 0.00/01.00) uur voeden en dan weer een nieuwe dag.

17. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@annette: pakje is op de post.

@schema
    Tussen 6-8u voeden, weer slapen
    Tussen 9-11u in bad, dan meteen een fles, weer uurtje slapen.
    Om 13-14u een fles, eindje wandelen (uk slaapt in de wagen)
    Om 18u een fles
    Om 22u avondfles en uurtje bij papa slapen, dan naar bed.
    Soms om 3-4u 'snachts een fles, maar meestal pas om 6u.

18. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@annette prachtige fotos!
    @chahida: fijn dat het goed is gegaan met de prikjes. Is ze er niet ziek van geworden?

19. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Annette wat een fotomodel.

@Chahida wat een stoere meid.

Pff dagindeling. nog niet echt een vast ritme heel verschillend, maar zo ziet het er een beetje uit.

5.00 voeding en gelijk weer naar bed.
    8.00 uur voeding weer gelijk naar bed.
    meestal komt hij dan weer rond tussen 9.30 en 10.30 voeden knuffelen en dan even de box in als hij daar zin in heeft.
    tussen 13.00 en 14.00 voeden knuffelen spelen naar bed.
    tussen 18.00 - 19.00 voeden knuffelen spelen naar bed.
    tussen 21.00- 22.00 komt hij meestal nog een keer en ligt dan tot aan volgende voeding bij 1 van ons.
    Om 23.30 krijgt hij de fles met BV.

Spelen is meestal dat hij in de box gaat lekker naar de mobiel kijken.
    Maar heb ook een knuffel met allerlei verschillende liedjes die gebruik ik ook wel veel.

20. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Uk2011 Ik heb haar een paar keer getemparatuurd, het hoogste was 37,8 dus lichte verhoging, maar ze heeft er geen last van gehad...
    Alleen nu komt het vannacht was het echt geduld geblazen, ze bleef maar huilen vannacht, we kregen haar gewoon niet stil dus denk toch dat het kwam van de prikjes, heb al met al wel 3uurtjes geslapen, ben wel kapot maar goed heb ook nog een andere dochter die aandacht nodig heeft, dus slaapje doen nu komt er niet van helaas...
    Dus vandaag voor Imane is het rust en regelmaat proberen erin weer te houden, wat gisteren ver te zoeken was, allemaal door die rot muis..

Deel Deze Pagina