Mama`s van de mooiste baby`s van begin 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Jenny82, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Madelief
    Ik kan er wel super sago van worden als ze niet goed wakker is en dan niet goed aanhapt, dan loopt ze de hele tijd te frutten ;) pfff dan ben ik bloed sago... maar gelukkig nu ze ouder is, lukt het haar makkelijker aan te happen, aan een overvolle keiharde borst ;)

2. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    ik kan overal sago van worden hahahahaha, als haar handen in de weg zitten, de fles verstopt is enz......hahahahaha ik ben niet te geniete in de nacht hoor. ben een dag mens merk ik wel hahahahaha

3. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    nou hier ligt Evi voor het eerst in haar ledikantje voor d'r nachtslaap, vraag me af of het wat gaat worden! Ze is al vanaf 6 uur wakker is net in bad geweest en hebt 2 borsten leeg gedronken, goeie basis voor een goeie nacht zou je zeggen! Maar ze ligt al 3 kwartier te kletsen??? Ik laat haar wel liggen maar als dit vannacht ook zo wordt na de voeding, ligt ze snel weer hier denk haha!

4. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Nou madam heeft tot 23 uur liggen kletsen, daarna werd het rustiger en ben ik in slaap gevallen... geen idee of ze toen ook al lag te slapen, maar denk het wel! De laatste voeding was om 21 uur en toen kwam ze weer om 3 uur (laatste tijd haar standaard ritme) gevoed en terug in haar bedje gelegd... maar toen begon het... elk half uur was ze d'r speen kwijt :( ik ben er 6 x uit gegaan (zelf niet geslapen) en om 6 uur was ik het zat... dan maar op onze kamer dacht ik... maar toen bleek ze krampjes te hebben!! Ik haar uit eindelijk toch nog maar een keer gevoed, toen haar speentje niet meer hielp.... daarna heeft ze lekker liggen kletsen in haar eigen bedje ;) en ik ben van half 7 tot 8 nog in slaap gevallen ;) geen idee wanneer zij is gaan slapen (werd iig niet wakker van gehuil, dus dan zal het vast goed zijn gegaan haha) en zij werd kwart over 9 wakker om te eten!
    Dus opzich ben ik best trots op m'n meisje... ach ja, van 3 tot 6 was niet heel erg leuk ;) maar voor de rest heeft ze het heel goed gedaan!! Vannacht nog een poging... hopelijk gaat ze dan gewoon slapen!

5. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Annette. dan heeft ze goed geslapen in haar eigen bedje.

Reflex. Denk wel zoiets ja. Na voeding moet hij altijd spugen maar ook veel erna. Zitten dan al echt stukjes in wat hij uitspugt dus heeft al even in de maag gezeten. Bedoel je huilen tussen de voedingen door??
    Gister CB gebeld en ben nu met johannesbroodpitmeel aan het proberen. Voor de voeding beetje en na de voeding. Kijken of dat helpt.

@Esther. Zodra ik Mik in zijn bed leg is het echt krijsen soms echt helemaal overstuur. Zing altijd een liedje voor hem en geef hem en kus en dan ga ik zijn kamer uit. Wil hem niet altijd gelijk de speen geven. Vind dat hij ook zonder in slaap moet kunnen komen. Alleen als hij na kwartier nog huilt geef ik hem de speen. Als hij hem dan laat vallen begint het krijsen weer maar dan valt hij uiteindelijk toch in slaap.
    Merk wel dat ik het steeds moeilijker begin te vinden om hem te laten huilen. Maar het is even doorzetten.

@slapen was vanacht wat minder hij kwam om de 3uur. Lijk wel meer uitgerust te zijn als hij 'snacht vaker komt dan dat ik lekker door kan slapen. Zo raar.

6. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @uk. ik vind rompers van hema juist groot. Die van de hema past hij nog goed. Grappig.

@Annette. ik vind ook dat de overgang zo groot is. Hij verzuipt in maatje 62. die komen tot over zijn knieen terwijl hij niet heel klein is.

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Chrisie
    Het kan ook zijn dat Mik huilt als je hem in bed legt, doordat het maagzuur omhoog komt! Evi deed dit namelijk en ha adviseerde dan om een speentje te geven! Ik wilde namelijk ook dat Evi zonder speen ging slapen enzo... maar sinds ik de speen geef gaat het zo veel beter!!! Ik zeg niet dat het daarom is waarom Mik huilt, maar het kan wel! Speentje helpt om het maagzuur binnen te houden! (en ik heb het bed schuin omhoog gezet, met boeken er onder)
    Johannesbroodpitmeel werkt hier wel door de borstvoedingsfles, maar als ik het los geef, gaat ze kokhalzen en komt het juist naar boven :(
    Evi spuugt hier ook wel eens brokjes, slagroom noem ik het ;)

@ Hier
    Even een filmpje posten hoor :p ik vind het zo schattig!! Had haar gisteren in bed gelegd en ben gaan douche (hoor je nog op de achtergrond hahaha) en papa werd wakker van haar geklets!! Die heeft dit dus ff gefilmd... zonder camera kletst ze nog meer, met camera moet je het nog een beetje uitlokken ;) maar wordt steeds meer! Zo schattig!!
    YouTube - Evi gaat niet slapen...

8. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    hihihi had het filmpje al op hyves bekeken echt lief!!!!

Ik zal zo eens proberen een foto van Sophie haar scheve hoofd te maken kijken of jullie het ook zien!!!!!

ik reageer later want ik ga nu voeden ;)

xxxx

9. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Annette. Ik snap wat je bedoelt. Bed hebben we al omhoog staan en dat gaat inderdaad al stuk beter. Met dat maagzuur kan maar zoals ik het nu doet valt hij eigenlijk altijd wel heel snel in slaap vooral nu hij de puckababy aanheeft en hij niet met zijn armen kan maaien.
    Vraagje: Hoeveel drink Evi uit de fles. Mik krijgt nu eigenlijk altijd 150cc soms rond 170 en hij drinkt hem eigenlijk altijd helemaal leeg en dan nog is hij niet tevreden. Maar dit is toch wel genoeg.Ben benieuwd als ik hem nog meer aanbied hoeveel hij dan zal drinken maar dan overdrinkt hij zich.

10. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    had filmpje op hyves gezien. Heel schattig.

11. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Madelief
    Scheve hoofd door voorkeurshouding? Of bedoel je iets anders?

@ Chrisie
    Ik kolf hier eigenlijk bijna nooit meer... m'n bakjes zitten al vol en ik geef Evi eigenlijk alleen nog aan de borst... heel soms als ik weg ga, geef ik de fles... maar de laatste 2x dronk ze nog steeds 120cc ongeveer! Dus denk dat 150cc wel genoeg is, maar misschien heeft Mik gewoon meer honger... als je bijvoorbeeld naar Jasper kijkt ;) die drinkt nog meer!! Maar die is ook wel groter natuurlijk...
    Als ik kolf 's ochtends... is het wel 160cc uit 1 borst, maar dat is na een nacht slapen, dus denk niet dat ze dat normaal drinkt overdag

12. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Denk dat hij gewoon nog geen stop weet. Ga hem zo een flesje geven met JPM erin. Hi heeft nu nog amper gespugd. Vanochtend heb ik het voor tijdens en na voeding gegeven op lepeltje.

13. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ja hier werkte het opzich met een lepeltje wel... toen het er eenmaal in zat ;) maar tijdens spuugde ze ook weer omdat ze zat te kokhalzen... het smaakt nergens naar, maar ze vond het iig niet lekker ;)

Hier gaat trouwens de reflux wel echt veel beter... ze spuugt nog nauwelijks! Alleen na de voeding wat mondjes soms... vandaar dat ik die jbp niet doorzet...

14. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    nee door KISS syndroom, alle dingen die ze heeft wijzen heel duidelijk daar na :) Laura had het ook.........

hier de foto's en dan mogen jullie zeggen of je het ziet al is het op de foto niet zo duidelijk als in het echt natuurlijk ;)

15. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    zo ligt ze altijd......

16. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Bij baby's (KISS)
    slaapproblemen
    asymmetrie in motorische kenmerken (altijd op één kant slapen, asymmetrische arm- of beenbewegingen, bewegingen slechts langs één kant kunnen uitvoeren, bij borstvoeding steeds één kant verkiezen).
    hyperextensie (de rug overmatig strekken) bij zowel liggen als staan
    scheve, afgeplatte schedel
    veel huilen (niet of nauwelijks te troosten)
    al met zeven maanden de wil om te staan
    niet willen kruipen (billenschuiver)
    wil niet graag geknuffeld worden
    druk, onrustig, driftig
    matige spraakontwikkeling
    koude handjes en voetjes
    moeizame ontlasting
    protesthuilen (o.a. bij aan- en uitkleden

17. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    ik heb hier ook getwijfeld aan kiss... Evi trekt ook heel erg d'r hoofd naar achter... inmiddels trouwens alleen als ze op d'r zij ligt... maar ik zie het niet heel duidelijk iig... gelukkig maar ;)

18. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    dat is het nadeel van een foto hahahaha ze heeft links een heel afgeplat hoofdje, is niet meer rond. Als ik haar de andere kant op wil laten kijken gaat ze gillen.........ze beweegt zichzelf maar aan een kant, dus nooit beide kanten tegelijk. het huilen enz. ik hoop dat ze er morgen iets aan kunnen doen :) bij de ander arts moets ik tot 15 april wachten, echt niet normaal.

xxxx

19. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Esther. Ik zie het heel duidelijk hoor.

@Zo hij heeft 20 min over de fles gedaan en 140 gedronken. En er is nog niets uitgekomen. Helemaal niets. Nu natuurlijk weer afwachten.
    Ik maakte het papje ook met melk aan dus dan krijgt hij toch iets met een smaakje binnen.

20. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Annette. hier trekt mik ook hoofd heel erg naar achter. Al je hem vast heb altijd en als hij op zijn zij ligt ook.

Deel Deze Pagina