Mama`s van de mooiste baby`s van begin 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Jenny82, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Thanx chris ben ik toch niet gek hahahahaha, weet dat het op een foto altijd moeilijk te zien is.....

Goed dat het er niet uitgekomen is!!!!maar mogen in nl de kinderen al jhm hebben???Hier mag je absoluut niets anders dan de 'gewone' melk en vanaf 4 maanden pas met toevoegingen ivm zetmeel enz.

Annette: Fijn dat het bij Evi ook zo goed gaat :)

2. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Madelief
    Wat jij beschrijft klinkt wel echt als kiss idd!! Ben ook benieuwd wat ze zeggen en vooral wat ze er aan gaan doen en of het helpt!!
    Ze mogen wel jpm hebben, is hypo-allergeen en speciaal voor baby's die spugen... (wordt gemaakt door een fabrikant die ook de nutrilon maakt enzo)

@ Chrisie
    dat naar achtere trekken schijnt ook een symptoon van reflux te zijn!

3. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    @ filmpje: gaaaaaf!!

@ hier: er is gisteren iets verschrikkelijks gebeurd. Maar eerst: alles is nu weer helemaal oke, hoor! Ik vertel.
    M`n zusje en ik waren met de auto weggeweest en toen we weer thuis waren, heb ik de maxi cosi van het onderstel gehaald en verwisseld met de wandelwagenbak.
    Toen manlief van z`n werk kwam, is hij met beeb gaan wandelen, even brood halen. Toen ze terugkwamen, was Joël heeeeeeeeeeel hard aan het huilen, krijsen, helemaal overstuur en manlief lijkbleek.
    Was de kinderwagenbak achterover van het onderstel gevallen....!! Zo ineens, op de stoep.

De klep was omhoog en daar is hij op gevallen en ook op de dekentjes. De speen is helemaal beschadigd, daar is ie met z`n gezichtje op gevallen... En hij had een beetje bloed. Ik gelijk helemaal in paniek natuurlijk, manlief huilen, beebje huilen ---> paniek in de tent! Ik heb gelijk geprobeerd om hem aan te leggen en dat ging gelukkig goed, al huilde hij ook al snel weer. Hoewel huilen: krijsen!! Op zich is dat natuurlijk een goed teken, maar we zijn toch maar even langs de huisartsenpost gegaan. Hij heeft hem even nagekeken en ook even in z`n oogjes gekeken. Dan zien ze natuurlijk een eventuele bloeding in het hoofd. Gelukkig was er niets te zien. En toen manlief hem weer aankleedde, lachte hij alweer.
    Hij heeft een beetje opgezette lipjes, en die twee gaatjes van de speen boven z`n bovenlip waren te zien.

Verder moest ik hem vannacht iedere twee uur wakker maken. Nou, dat heb ik natuurlijk met liefde gedaan, maar ben nu naar de klote van de spanning en de gemiste slaap. Pffffffffffffffff, wat was dát verschrikkelijk zeg!! Bah, bah, bah.
    En IK heb die bak niet goed aangedrukt, ik snap er niets van. Ik ben altijd zo nauwkeurig met zulke dingen. Nou ja, er is een engeltje meegeweest, denk ik. Maar ja, dit vergeet ik nooit meer, wat erg, zeg....

Maar gelukkig is alles weer helemaal oke, hij lacht alweer enzo, dus waarschijnlijk hebben manlief en ik de meeste schrik in de benen. Beeb is het alweer vergeten geloof ik.

Poe!! Ik ga ff beetje relaxen.

4. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Jenny
    Jeetje meis, dat is zeker schrikken!! Helaas kunnen dit soort dingen iedereen overkomen, ik weet wel dat ik nu ook meteen extra goed er op gaat letten of ik ze wel goed verwissel en of ik wel klik hoor! ;)
    En idd je zei het zelf al... hij huilde, dus dat is een goed teken! Gelukkig is verder alles weer goed, is hij er vandaag nog van slag van? Of ben jij meer van slag dan hij? ;)

5. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Ja, ík ben totaal van slag. Zó erg dat het nog wel even gaat duren voor het over is. En ik weet dat een ieder zoiets kan/zal overkomen, maar toch... Hij is pas 7 weken, dat belooft wat voor de toekomst!!
    Ach, ja; dit eerste leed zal gewoon even moeten slijten...

6. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Jenny het zou inderdaad schrikken zijn geweest gelukkig is er niks aan de hand met je kleine zekers weten was er een engeltje, ik heb zelf een keer een kinderwgen om zien vallen in de bus waar een baby in zat, de moeder liep naar voren om een kaartje te kopen en de bus reed al we gingen een bocht om en daar ging die wagen, ik schrok me toen echt wezenloos, die baby was toen ook keihard ana het huilen van die vrouw, maar gelukkig verder ook niks aan de hand...

Hier:

Vanmorgen 6uur werd ik wakker gemaakt door manlief, hij hoorde onze huismuis achter de dressoir, wij de kast wegtrekken ik met de dweil in mijn handen mijn man een bezem, mijn god wat een werk hij liep weg en mijn hele woonkamer en keuken lag over de kop zoekend daarna naar de muis, niks tot we weer alles op zijn plek hadden gezet en rustig weer op de bank zaten , wij met zijn 2weer wat hoorden achter de kast, en ja hoor daar zat die achter de dressoir tegen de muur aangeklampt aangezien ik onder de dressoir ging met een lange stok...
    Gatver wat zijn die beestjes eng, hij was zo klein maar goed al met al hij rende er weer achter hem weg en heb hem goed geraakt met mijn dweil waardoor die effe nog op de grond lag zijn pootjes te bewegen en toen was die nokkie...

PFFfffff wat een ochtend, voor de rest gaat het echt goed hier met Imane, we hebben weer een goed ritme nu ik Imane toch nu elke keer in bed leg uurtje na zij de fles heeft gehad, daarvoor legde ik haar in de box maar ja in de woonkamer is het zo onrustig voor haar , Hafsa die speelt en schreeuwd enz de tv dus ja, maar goed ze is zo'n poppetje, en ze lacht nu ook ontzettend veel , en ze schatterd soms echt van het lachen, ook brabbeld ze heel wat af hahaha...

En oja we hebben haar ook kaal geschoren vanwege ze erg veel berg had op haar hoofdje maar tevens is het ook traditie bij ons en geloof, het schijnt als je dat doet ze een bos met haar terug krijgen + dat je het haar moet wegen en om moet zetten naar goud en dat besteed aan de armen...
    Ze had er geen problemen mee ze vond het zelf heerlijk want ze viel ervan in slaap, ik zelf vond het wel erg zielig, maar goed we hebben het ook bij hafsa toen gedaan en die heeft een bos met krullen.

7. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Meid het kan gebeuren, maak je er niet teveel druk om nu weet je het voor de volgende keer..
    Ik zelf heb het met mijn oudste ook iets gehad toen ze baby was, ze lag in bed met haar speentje in haar mond en omdat haar speen vaak viel heeft mijn man een spuugdoekje over de reling gedaan zeg maar tot de matras zodat speentje niet achter de bed zou vallen, nou ik stond in de keuken en hoorde haar raar ademen, bleek dat ze die doekje had getrokken over haar gezicht, nou mijn hard ging echt tekeer, wat als ik het nou niet had gehoord enz, ik maakte mezelf helemaal gek..

8. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Jenny: Jeetje meiddas schrikken!!!!!Heb met je te doen dus een hele dikke digitale knuffel voor jou van mij!!!!!!!

Maar zoals er is gezegd het kan iedereen overkomen en dus is het echt niet jouw schuld!!!!
    Zo heb ik ook een verhaaltje:

Laura die moest vanaf begin af aan een mutsje op, ook in bed ivm de warmte. Nu ging ik eigenlijk bijna nooit kijken als ze haar ochtenddutje in bed deed omdat ik bang was haar wakker te maken, maar die dag deed ik het toch en wat was ik blij dat ik dat gedaan had. wat was er nou aan de hand, ze was met haar handjes bezig geweest aan haar gezichtje en daardoor heeft ze haar mutsje naar beneden getrokken over haar neusje en mond..............gelukkig kwam ik net optijd binnen, wil niet weten wat er anders was gebeurd..........op dat moment heb ik gezworen dat er op mijn kinderen geen mutsje meer komt en dat is dus ook niet gebeurd. Sophie was in het ziekenhuis de enige zonder mutsje hahahahaha.

dikke kus en relax een beetje (weet het das moeilijk na zoiets)

9. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Chahida: nou dan zou er hier bar weinig goud naar de armen gaan hahahaha, Sophie heeft maar 3 haren ;)
    Maar wel leuk om te horen wat voor tradities er zoal zijn :)

10. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Jenny. Dat is schrikken. Gelukkig gaat alles goed met je kleine. Dit kan iedereen overkomen.

@Esther. Dit mogen ze gewoon hebben. Zit ook bijna geen cal. in. En voeding is er helemaal ingebleven. Dat is nog nooit gebeurt. Hij heeft net weer de borst gehad en met boertje laten wel iets mee. Nu weer afwachten. Hoop dat dit de oplossing is.

@Annette. Reflex?? Had al wel zo'n vermoeden. Volgende keer op CB over hebben. Je kan er toch niet veel meer aan doen dan dat we nu al doen toch??

@chahida. Zo dus de muis dus gevangen. Ook weer een fijn gevoel dat zo'n diertje niet meer in je huis rondloopt

We hebben hier net flinke wandeling gemaakt zo'n 5 kilometer. Vanochtend ben ik ook al bijna een uur weggeweest met de hond dus ik heb me beweging wel weer gehad voor vandaag. Heb me huispak al aangetrokken en ga zo maar eens met het eten beginnen. Al heb ik nog niet veel trek hebben een uur geleden nog een pannekoek gegeten.

11. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Madelief moest lachen om je reactie , Imane had ook niet veel meer op het laatst, maar goed in marokko is zo wie zo goud veel waard dus bij een beetje krijg je best veel en daarbij kan je bv in marokko vb eten kopen voor de armen, daar is het best wel goedkoop...
    Ja het is een mooie traditie alleen vond ik het wel zielig voor Imane...

Chrisie ja echt heerlijk dat die nu weg is, ik voelde me echt niet fijn in mijn huis, en hij heeft ook de wipstoeltje van imane kapot gekrapt, dus die hebben we weg gegooid....
    Heerlijk nu trouwens he om te wandelen, met dit prachtweer, heb ook gelijk de was buiten gehangen vandaag...

Trouwens is er al iemand bezig met afvallen om de resten kilootjes eraf te krijgen, ik zelf ben inmiddels begonnen met de ww, dus hopelijk gaan de kilo's net zo snel als voor de zwangerschap...

12. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Chahida. Zonde van de wipstoel. Ik heb er hier nog geen. Zit eraan te denken om die van babybjorn te kopen.

@Heerlijk de was buiten drogen. Yan is op het balkon aan het schuren en schilderen dus kan het nu even niet buiten ophangen.

@Afvallen. Hier borstvoeding dus niet lijnen. Wel let ik nu sinds 2 weken erop dat ik niet meer zoveel snoep. Dus niet meer zoveel koekje's chips chocolade en taart, krijg er nu al weer zin in. (Volgende week ga ik maar weer eens een taart bakken haha)Maar niet om af te vallen. Zit nu nog zo'n 2,5 kilo boven me gewicht en pas sinds een tijdje al een paar broeken dus daar zit ik niet over in dat ik ze niet kwijt raak.

13. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Vorige week zelf fotosesie gedaan. Morgen komt me zus met de kleine en vriendin van haar. kan ik me weer uitleven:D

Bekijk bijlage 137992

14. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
  15. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik kom straks reageren. wilde even deze link met jullie delen ;)

16. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    @ diëten, lijnen en afvallen: doe ik niet aan, als ik straks weer aan het werk ga, zal dat vast wel goed komen. Te zwaar ben ik toch al :cool:
    Ik heb nog 7 maand de tijd en ach; waarom zou ik nu al die moeite doen terwijl er in de toekomst een tweede op de planning staat. Daarna ga ik dan wel even extra m`n best doen hahaha! En tegen die tijd kruipt en loopt Joël ---> gratis fitness!

Eerlijk gezegd moet ik nog even niet denken aan sporten ofzo hoor, dat drukke gedoe allemaal! Nou was ik nooit zo`n sporter, hoor.
    Gisteren hebben we de lijntjes met felicitatiekaartjes opgeruimd, die hingen aan het plafond. Heel kaal, net zoals wanneer je de kerstboom opruimt!

17. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
  18. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Jenny. Laat ze hier nog even hangen. Heb ze op slaapkamerraam geplakt. Dus hangen niet in de weg. Ga je ze in een boek plakken??

19. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Uk. Daar staan echt alle tips in. Gelukkig heeft Mik hier niet zo heel veel last van.

20. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Wij hebben ca 175 kaartjes gekregen, die krijg ik nooit in een boek... Ik ga een lijst maken waar alle afzenders op staan en daarna doe ik de kaartjes in een kistje dat ik gekregen heb; een kistje met een schuifdeksel en een uitgezaagd ooievaartje. Heel gaaf!
    Ik moet zeggen dat het best wel lekker is om het huis weer een beetje normaal te krijgen. Alleen nu dan met een box met een fabletjeskrantmobile :D en een heleboel gekregen voorleesboeken en prentenboeken! Oh ja. en de kinderwagen natuurlijk; dat is een nieuw meubelstuk hahaha

Deel Deze Pagina