Mama`s van de mooiste baby`s van begin 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Jenny82, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannebo

Jannebo Actief lid

18 feb 2010
    323
    0
    0
    Die borstvoedingsfles wil ook gaan gebruiken!

Ik heb hier ook een handkolf liggen van Avent. Maar heb me gister voor laten lichten bij het winkeltje van de kraamzorg en die vertelden mij dat als ik regelmatig wil gaan kolven geen handkolf moet gebruiken omdat dan de productie van moedermelk terug kan gaan lopen.

Mijn bazin heeft zo'n electrische kolf van Medela (die ze ook in de verhuur hebben). Waarschijnlijk kan ik die lenen en dan breng ik 'm naar het kraamzorg winkeltje. Daar kunnen ze hem reinigen (minder kans op candida infecties bij een gebruikte kolf!) en dan ook nieuwe borstschilden erop zetten (ook voor de hygiene).
    En anders zal ik er toch een moeten gaan aanschaffen!

2. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Hoe origineel: ik heb die fles ook hahaha!
    En ik heb ook een Avent handkolf geleend; maandag ga ik eens even aan het uittesten!
    Een fijne zondag allemaal, he!
    xx

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

*inbraak*

Hoi dames. Ik ben ook een trotse mama van begin 2011.
    Mag ik met jullie mee kletsen?

Ik heb een Avent handkolf gekocht met electrische set gehuurd van mijn VK.
    Bv lukte niet, dus ben gaan kolven. Helaas loopt dat ook niet goed, dus nu aan het afbouwen.

4. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Uk welkom!!!!

Ik kan een kolf lenen van een vriendin. Ga volgende week maar een beginnen kan ik een voorraadje in diepvries aanleggen.

Hier verder vanacht 2 uur met kleine in de weer geweest. Van 3 tot 5. Hij wou niet drinken. om 3.45 eindelijk wat gedronken en dan was hij klaar dacht ik kwam die weer.

Mik ligt nu in kamer naast mij te slapen in zijn grote bed.
    Denk dat ik hem overdag wat vaker op zijn eigen kamer ga leggen. Maar 's nacht nog lekker bij ons.

Verder: Me zus is opgenomen in het ziekenhuis en word morgen ingeleid. Ze krijgt nu medicijnen voor de hoge bloeddruk.
    Gaan straks op bezoek neem ik even wat te lezen voor haar mee.

Hebben jullie de fles gekocht via internet???

5. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    tuurlijk mag je meepraten uk :) erg gezelli!!!!!!

6. Jannebo

Jannebo Actief lid

18 feb 2010
    323
    0
    0
    Grrr mijkn vriend heeft m'n schoonzus, zwager en nichtje binnen gelaten. Ze komen van de huisartsenpost af. M'n nichtje heeft een dubbele oorontsteking, loopoor en koorts! Finn is net een week thuis... Vind 't helemaal niks!

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  8. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    JuJu: Wij hadden dit groepje al sinds mei verleden jaar (zwangerschaps clubs) dus zijn ook bij de mamas met dit groepje verder gegaan :) het januari topic is ons iets te druk, maar bedankt voor de uitnodiging!!!

liefs es

9. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Rianne: gewoon eruit gooien hoor!!!!!Hier komt niemand binnen die ziek is!!!!!

xxxx

10. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Rianne
    M'n vriendin neemt maandag de medela handkolf+electrische kolf mee... ben erg benieuwd! Die medela electrische kolf wordt ook aangeraden door veel kraamzorg dacht ik!! Maar krijg je met een electrische kolf meer melk eruit?? Dat de kans dan minder is dat het terug loopt?? Ik denk niet dat het hier terug loopt zolang ik Evi na de fles, nog een keer de borst aanbiedt! Maarja dat kan straks met werken niet meer natuurlijk!!
    Jeetje kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten dat een ander doodziek kind even langs komt bij Finn!! Niet handig van die mensen!!

Sjees Evi drinkt zojuist een flesje van 100cc op!!! Normaal geeft die linker borst 60cc... ik stond er van te kijken dat er nu in eens 100cc uit kwam!! En ik dacht... ze laat vast wat staan, wat ik kan invriezen... niet dus!! Goh, denk dat ik meer melk aanmaak sinds die kolf ;) Vind ik nu niet erg meer... want sinds het kolven lek ik toch niet meer!!

@ Chrisie
    Spannend zeg van je zus!! Morgen weet je dus misschien meer... wie weet ben je dan wel tante!!!
    Ik heb die fles bij prenatal gekocht, maar hij is op internet ook te koop voor dezelfde prijs, alleen niet bij de prenatalshop volgens mij... maar via google kwam ik wel op een site die hem verkocht!
    Hier slaapt Evi overdag ook in haar ledikantje in haar eigen kamertje... en 's nachts bij ons op de kamer! Vind het voor 's nachts met voeden enzo nog wel fijn! Maar ben ook blij dat ze overdag al aan haar eigen bedje/kamertje went! Wij hebben dit zo vanaf het begin gedaan... maarja ik woon ook in een flat en de woonkamer zit naast haar slaapkamertje... dus dan doe je dat denk ook eerder!

@ Hier
    Evi is zoooo te vrede sinds ze die afgekolfde melk in die fles krijgt... de zuigbehoefte is duidelijk zo veel minder geworden!! En ze hoeft nu bijna niet meer te huilen als ze wakker in bed wordt gelegd! Ben zo trots op haar!! Begin eindelijk echt m'n leventje weer terug te krijgen, hou weer langzaam wat tijd over... naast de huishoudelijke taken ;)

Morgen hebben we een gratis fotoshoot van een student... verwacht er niet te veel van, maar ben wel benieuwd!! Hoop dat ze leuke ideetjes heeft en dat Evi even mee wilt werken ;)
    Daarna komt m'n vriendin langs met haar kleine meid van 3 maanden... zo leuk hoe die kleine van haar al reageert op Evi!!

11. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Jannebo wel heerlijk dat je een vaste ritme hebt, bij mij was het in begin ook goed daarna niet, en nu begint het gelukkig weer te komen, hopelijk blijft het ook, maar moet zeggen dat Imane echt een pittige meid is...

Jenny Gelukkig werkt die Infacol wel bij Imane, ze ligt nu veel rustiger daarvoor echt niet, maar ik blijf haar wel inbakeren aangezien ze dat wel fijn vind...
    En over dat speentje, ik heb je tip effe geprobeerd want de laatste tijden wou ze hem steeds niet toen met dat huilen, nou het werkt inderdaad bij Imane, dus die houden we erin mocht ze weer die erge huilbuien krijgen.

Chrisie ja helaas kan je er weinig aan doen, maar goed ik moet gewoon volhouden voor je het weet is ze al weer stukken ouder en hopelijk worden die krampjes dan ook minder.
    Wat sneu he als ze zo benauwd zijn van de verkoudheid, imane heeft dat nu ook aangestoken door mijn andere dochter, die haar zusje steeds kusjes geeft, vooral als ik bv geef moet ze af en toe echt effe van de borst om adem te halen...

12. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Serendipity ik lees dat jij precies hetzelfde had als ik , slaaploze nachten en veel gehuil..
    Ik merk nu ook sinds ik kolf er veel meer rust is hier in huis, en zij ook veel rustiger is en ik haar gewoon wakker in haar bed kan leggen waardoor ze vanzelf in slaap valt, ben echt minder gestrest, je gaat toch elke keer aan jezelf twijfelen doe ik het wel goed enz.

13. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Nou hier is Imane nu effe 2daagjes weer rustig, ze slaapt weer goed zowel overdag als nacht, maar ze is nu wel vaker wakker en echt alert, ze is ook helemaal dol op haar zus want als haar zus bij haar zit, begint ze geluidjes te maken tegen haar en te lachen, en dan praat mijn oudste weer terug en dan begint ze weer geluiden te maken, net of ze babytaal ana het praten zijn hahahaha...
    Voor de rest heb ik een Medela kolf gehaald laatst bij de kraamwinkel, moet zeggen dat ik die kolf wel vermoeider vind dan de Avent, misschien dat ik de electrische apparaat ga huren voor een paar weken, kijken hoe dat gaat, dat gaat toch wat sneller dan zo met de hand...

Voor de rest heb ik laatst niet zo goed nieuws gehad van mijn nichtje van 16 daar is iets mee gebeurd, heb echt lopen janken gewoon, dus volgende weekend ga ik haar effe bezoeken en effe opvrolijken en er gewoon voor haar zijn...

En oja ik geef ook nog een babyfeest eind deze maand voor Imane, dus moet effe deco spulletjes halen in het roze enz.
    Ik ga verschijnlijk zelf de taart maken en cupcake's , en dan lekker in de avond eten met al mijn vriendinnenen zusje en mams, en dan nog wat spelletjes doen(die ik nog moet gaan verzinnen), lekker dansen enz, dus hoop dat het een geslaagd babyfeestje gaat worden..

14. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    UK2011 Welkom op de topic;)

15. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Er begint weer een beetje gekletst te worden, leuk!
    Ik heb de fles bij de thuiszorgwinkel gekocht.
    Vanmiddag nog even een kleine fes van Avent kopen voor op de kolf zodat die fles daarna mee kan in de sterilisator in de magnetron. Wat een gedoe, zeg hahaha!

Beeb wil té graag overal bij zijn... En dan gaat ie niet slapen en dan is ie zoooooooo moe dat ie heeeeeeel verdrietig wordt. Superzielig!!

Ik ga hem weer even ophalen, hij huilt nu 'al' 2 minuten boven. Etenstijd!! En rara, ook ik heb m`n eten net voor me staan. Ook dat presteert ie de hele week, huilen als wij aan het eten zijn!

16. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hier net de fotoshoot gehad... zal je altijd zien... Evi krampjes :(... Had haar nog even extra borstvoeding gegeven, toen had ze d'r broek vol en was ze weer even wat te vrede en konden er nog wat kiekjes genomen worden! Helaas ligt ze nu ook weer te huilen in bed, vind het zo zielig!! Ze heeft krampjes maar op schoot is ze ook niet meer stil te krijgen, dus hoop dat ze stiekem zo moe wordt dat ze toch in slaap valt!
    Moet binnenkort die venkelthee maar eens halen, hopelijk helpt dat goed!
    Straks komt m'n vriendin met de kleine :) lekker bij kletsen!

17. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Jenny
    Ja!!!! Hier ook... willen eten, als wij eten!! Denk je... ze komt om 5 uur, dus laten we maar om 6 uur eten... komt ze om 6 uur!!
    En anders om natuurlijk ook ;) Hoe doen ze dat??? ;)

Je kan trouwens ook van die avent bakjes kopen... die kan je ook op de avent handkolf doen en kunnen in de vriezer en in de flessenwarmer!! Ik heb ze zelf ook... moet zeggen dat ik wel een flesje gebruik op de handkolf omdat ik die al in huis had... maar gebruik die bakjes voor de vriezer!! Super handig!!
    Zal ff kijken of ik een link kan vinden, dan snap je welke ik bedoel...

En uhm... Evi slaapt :D

18. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
  19. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    hahahaha dat met het eten is erg bekend, volgens mij ruiken ze gewoon wanneer papa en mama willen gaan eten :) hier ook bijna altijd een huilbui tijdens onze maaltijden hoor.

Vandaag ben ik voor het eerst helemaal alleen :( Marc weer werken en Laura naar school....maar moet zeggen dat ik het wel lekker vind hoor!!!!gelijk mijn eigen ritme erin gegooid dat betekend dus eerst lekker slapen tot een uur of 09.00, dan sta ik op en wacht tot Sophie komt voor de fles. Daarna gaat ze in de schommelstoel en kan ik het huishouden gaan doen. Toen zijn we naar de huisarts geweest om een potje te halen om plas van Laura op te vangen (heeft waarschijnlijk blaasonstekeking :( ) en daarna nog een valentijntaartje in de winkel gehaald. We zijn nu net thuis en ze staat op de wasmand in de maxi cosi te wachten tot ze wakker word voor de fles hihihihi.

Hier hebben we ook een erg pittige meid hoor pffffffff, dat word straks nog wat als ze ouder is hhahahaha. Ze krijgt nu 7 voedingen van 135 ml waarvan er toch zeker wel 4 a 5 helemaal op gaan ;). Met de buikkrampjes gaat het goed sind ik sab simplex weer gebruik en ze heeft vandaag dus al 2 poepluiers gehad :)
    Nou ik ga even de kleine meid verschonen en de fles erin doen!!!

xxxxxx

20. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Zo, even (?) rust... Sinds 12 uur was het weer hommeles. Ik heb na 2 uur 'gedoe' hem eindelijk rustig gekregen en heb hem gauw in de wandelwagen gelegd en ben die cups voor de Adventkolf gaan halen. Bedankt voor de tip!! Dat is denk ik veel gemakkelijker dan met flesjes heen en weer gieten. Morgen maar eens uitproberen. Eigenlijk stond het voor vandaag op de planning, maar ja; je weet hoe dat gaat he hahaha! Wanneer moet/mag je kolven en hoe lang enzo? Er zitten hier al wat experts, dus vertel!

Pfff, ik weet dan ook niet wat ie heeft hoor, buik is vol, luier is schoon en aan de borst is ie dan alleen nog maar als een wilde aan het happen en aan het loslaten. En dan gaat ie ook nog eens huilen alsof ie niks krijgt terwijl de tepel 1 cm voor z`n gezicht is. Je zou haast denken dat er niks uitkomt, maar dat kan niet want hij zit helemaal onder de melk op een gegeven moment. Nou ja, zullen wel krampjes zijn denk ik. Dus beetje Infacol gegeven en nu maar hopen dat ie eens lekker door kan slapen, want hij moet zooooooo moe zijn!

Zodalijk komen 8 leerlingen en 2 collega`s kraamschudden. Pfff, ik hoop maar dat ze niet zo lang blijven en dat de kleine zich niet weer meldt. Ik wil hem nu ook niet wakker maken omdat ie nou juist net slaapt. Nou ja, dan hebben we altijd nog de Heilige Pink.

Deel Deze Pagina