Mama`s van de mooiste baby`s van begin 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Jenny82, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Sex. HIer ook nog niet het echte werk. Wel 1 keer wat voorzichtig handwerk. Ben er ook wel bang voor maar moeten het maar gewoon weer een keer doen. En als het nog niet gaat gaat het niet. Bij mij was het voor de bevalling ook niet altijd pijnloos dus kan jou angst wel begrijpen annette. Alles op zijn tijd hoor.

@Fles. Zou het gewoon blijven proberen. Toevallig heeft Mik het sinds gister dat ik er soms wat langer over doe wanneer hij de fles pakt. Ook het speentje wil hij niet altijd even makkelijk pakken. Gek he?

@Poep. Nou hier zat het vandaag ook op de rug. Luier kon het niet aan. Het is ook wat dikker aan het worden denk door JPM. Afgelopen dagen was het net water darmen moesten er even aan wennen. Hij had gelukkig wel genoeg plasluiers.

@2de. Zit er al wel over te denken. Maar nog even wachten hoor. Denk als Mik een jaar is dat we er weer voor gaan en hopen dat het dan weer snel raak is. Yan is 15 jaar ouder dan mij dus wil niet dat er heel veel tijd tussen zit.
    De bevalling zie ik niet tegenop doet heel veel pijn maar ik ben het gelukkig heel snel vergeten. Waar ik wel tegenop zit is het zwanger zijn. Heb me bijna 9mnd lang beroerd gevoeld. Maar mischien is dat bij de 2de anders. Maar tot nu toe vind ik het zwanger zijn helemaal niet leuk.

@Uk. Hier vind Mik het niet leuk om op zijn buik te liggen. Ja bij papa of mama wel maar niet alleen. Doen het wel even elke dag maar dan is het al heel snel huilen.

@Nou ik ga lekker van het zonnetje genieten. Eigenlijk moet ik huis beetje op orde brengen. Is echt een puinzooi. Morgen weer een dag.

2. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Annette: vanaf nu gewoon 1 fles blijven proberen en niet meer wisselen dan lukt het vanzelf wel ;)

in bad na prikjes: dat mag hier (lees duitsland) niet vandaar dat ik het had gezegd, maar dames vergeet dat maar gewoon weer als het bij jullie wel mag ;)

Verder voel ik me rot en heb sinds vanmiddag ook de pfffffff dus nu hebben we het lekker samen. Verder zit ik tegen de koorts grens aan (39,1) dus probeer Sophie vroeg in bed te hebben zodat ik ook in bed kan..........schoonmoeder is vanaf woensdag vrij dus die neemt Sophie dan woensdag een dagje zodat ik even kan 'uitzieken'

xxx

3. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Zo, dat was dat! Het stelde al met al niet zo veel voor, twee keer huilen en dat was het al. Gelukkig maar!

Ik heb gevraagd hoe het kan dat in DL andere adviezen worden gegeven. Ze zei dat dat vroeger in NL ook niet mocht omdat je dan niet goed kon weten of de temperatuur steeg door de prikjes of door koorts. Maar tegenwoordig met de zetpilletjes kun je dat wel goed regelen. Vroeger deden ze baby`s dan ook in een koud badje als het verhoging had.

En nu ben ik weer eens doodop. 'Effe' naar het CB, pffffff! Ik moest Floradix kopen van het CB, ik ben benieuwd of dat wat doet.
    Och ja, en ze zei dat als ik me niet goed genoeg voelde om te werken, ik me zo`n 2 weken ziek moet melden en dan maar het ouderschapsverlof op moet nemen ipv straks na de zomer pas. Ja hoor, die heeft zeker het verstand kapot haha! Ziek is ziek en geen ouderschapsverlof, ja toch!?

4. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Bevallen
    06/01 Chahida (Saida) - Imane (3615gr/??cm) - 40w1d
    08/01 Sweetchocolate (Marijke) - Jayden (4190gr/52 cm) - 40w0d:)))
    19/01 Jannebo (Rianne) - Finn (3910gr/ 52 cm) - 39w6d
    21/01 Serendipity (Annette) - Evi Linn (3540gr/??cm) - 40w1d
    24/01 Jenny82 (Jenny) - BV - Joël (3290gr/49cm) - 39w4d
    26/01 Chrisie (Christel) - Mik (3750gr/52cm) - 39w0d
    28/01 Madelief (Esther) - Sophie (3630gr/51cm) - 39w6d
    29/01 Uk2011 (Uk!) - Mini
    06/02 Anmar (Carin) - Lenne (3750gr/52 cm) - 41w3d

Gewicht babys
    Finn: 6000 gram en 59,8 cm op 17-03-2011
    Sophie: 4430 gram en 53 cm op 01-03-2011
    Mik: 4110 gram en 55,5cm op 22-02-2011
    Lenne: 4030 gram op 20-02-2011
    Joël: 4520 gram en 56 cm op 03-03-2011
    Imane: 5150 gram en 60 cm op 08-03-2011
    Evi: 4650 gram 57,5 cm op 17-03-2011
    Jayden: 5850 gram 59,5 cm op 07-03-2011

Afspraken
    22/03 Finn wennen kdv
    23/03 Uk naar gynaecoloog voor eindcontrole
    05/04 Jannebo 1e werkdag! En Finn 1e keer officieel naar kdv!
    07/04 Chrisie 1ste prikjes Mik
    09/04 Jenny met manlief en beeb naar fotoshoot!!
    13/04 Chahida cb 2de vaccinatie
    18/04 Jenny voor echo heupjes ivm stuit (standaard controle)
    18/04 Jenny 3e keer CB
    18/04 Jannebo met Finn naar CB + prikjes!
    19/04 Mini voor de tweede prikjes
    21/04 Jenny einde verlof....
    21/04 Serendipity 3e keer concultatiebureau- prikjes!
    26/05 Jannebo met Finn naar CB + prikjes!
    23/06 Serendipity naar heupjespoli, foto's maken heupjes Evi

Verjaardagen
    11/05 Chahida (word dan al weer 28 )
    24/08 Jannebo jarig (30)
    15/09 Jenny
    06/10 Madelief jarig (30 en een super groot feest!)
    28/01 Chrisie (26)
    16/02 Anmar (29)
    22/02 Serendipity (26)
    30/08 Sweetchocolate (25)

Hoe waren verder alle afspraken vandaag met iedereen?

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ziek is ziek hoor! Als jij nog niet in staat bent om te werken, dan meld je je gewoon ziek, en blijf je ziekgemeld staan zolang het nodig is. Wat nou ouderschapsverlof opnemen?? Dat is zonde en nergens voor nodig wanneer jij aan kunt tonen dat je niet je werk goed uit kunt voeren!
    Floradix is fijn hoor, veel beter dan die ellendige staalpillen. Door floradix kan je tenminste nog naar de wc ook ;)

6. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

No way! Doen we over een jaartje wel weer hahaha ;)
    Maar heb je het al "zelf" geprobeerd? Misschien moet je gewoon even over die drempel heen ZONDER vent in de buurt?
    Hier ook flink wat hechtingen, en ik durf echt nog niet. Ik kom me wel melden wanneer "het" wel is gebeurd, maar dat duurt nog wel een aantal weekjes vrees ik.

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Esther: plast ze nog wel goed? anders kan je zelf ook ORS aanmaken zodat ze in ieder geval niet uitdroogt. Even googelen.
    Jij ook al ziekjes dus. Beterschap! Hopelijk snel weer beter allebei. 39,1 is wel hoog hoor! Bij 38 voel ik me al enorm ellendig...

@Sweet: bij mijn uwv locatie vertelden ze me dat ze niet meer aan die intake gesprekken deden sinds de werkmap. ik vind het best, moet er een half uur voor reizen (auto) enkele reis dus stond er al niet om te springen.
    Ik wist het ook niet hoor, dat je 4w voor einde al moest solliciteren (in ieder geval 1 sollicitatie vertelde ze).
    Ik heb ook alleen maar een gesprek gehad omdat ik te vroeg ww had aangevraagd en ze me dus opbelde dat dat nog niet nodig was "want je hebt dan vast al werk wanneer je verlof afloopt" yeah right! heb mijn situatie maar eens uitgelegd :p

@Chahida: sorry, dat was Esther!
    Vliegen is toch nog stukken veiliger dan over de weg hoor! Kijk, jij zit 3 uurtjes in een vliegtuig, maar hij zit 3 dagen (!) op de weg. wie loopt er nou meer (langer) risico? daarnaast, kijk eens naar het aantal vliegrampen in verhouding tot het aantal auto ongelukken ;)
    Leuk dat Imane al begint te brabbelen. Mini doet ook flink zijn best, zo lief! Reageert ook al een beetje wanneer wij met hem praten *smelt*

@Annette: Mini vind alle drupjes heerlijk, die zit te smakken en te grijnzen wanneer hij iets anders krijgt dan melk.
    Flessen: houd het bij 1 fles, dan pakt ze die vanzelf wel. Medela lijkt het meest op een moederborst toch?

8. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Jenny. Wat uk ook al zegt. Ziek is ziek. Gelukkig ging het goed met de prikjes.

@Esther wat een lieve schoonmoeder heb je. Beterschap!!!! Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst koorts heb gehad. Volgens mij toen ik nog kind was. Ben eigenlijk nooit ziek. Afkloppen!!

@Uk. komt vanzelf weer een keer. Hier inderdaad ook eerst zelf gevoeld. Maar werd er helemaal naar van toen.

@Vanmiddag met mik naar me werk geweest en geluncht. Was helemaal op toen ik thuis kwam. Yan heeft lekker gekookt zodat ik toch nog wat op kon ruimen. Morgen maar weer eens wat schoonmaken.

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Bevallen
    06/01 Chahida (Saida) - Imane (3615gr/??cm) - 40w1d
    08/01 Sweetchocolate (Marijke) - Jayden (4190gr/52 cm) - 40w0d:)))
    19/01 Jannebo (Rianne) - Finn (3910gr/ 52 cm) - 39w6d
    21/01 Serendipity (Annette) - Evi Linn (3540gr/??cm) - 40w1d
    24/01 Jenny82 (Jenny) - BV - Joël (3290gr/49cm) - 39w4d
    26/01 Chrisie (Christel) - Mik (3750gr/52cm) - 39w0d
    28/01 Madelief (Esther) - Sophie (3630gr/51cm) - 39w6d
    29/01 Uk2011 (Uk!) - Mini
    06/02 Anmar (Carin) - Lenne (3750gr/52 cm) - 41w3d

Gewicht babys
    Finn: 6000 gram en 59,8 cm op 17-03-2011
    Sophie: 4430 gram en 53 cm op 01-03-2011
    Mik: 4110 gram en 55,5cm op 22-02-2011
    Lenne: 4030 gram op 20-02-2011
    Joël: 4520 gram en 56 cm op 03-03-2011
    Imane: 5150 gram en 60 cm op 08-03-2011
    Evi: 4650 gram 57,5 cm op 17-03-2011
    Jayden: 6350 gram 62 cm op 21-03-2011

Afspraken
    22/03 Finn wennen kdv
    23/03 Uk naar gynaecoloog voor eindcontrole
    05/04 Jannebo 1e werkdag! En Finn 1e keer officieel naar kdv!
    07/04 Chrisie 1ste prikjes Mik
    09/04 Jenny met manlief en beeb naar fotoshoot!!
    13/04 Chahida cb 2de vaccinatie
    18/04 Jenny voor echo heupjes ivm stuit (standaard controle)
    18/04 Jenny 3e keer CB
    18/04 Jannebo met Finn naar CB + prikjes!
    19/04 Mini voor de tweede prikjes
    21/04 Jenny einde verlof....
    21/04 Serendipity 3e keer concultatiebureau- prikjes!
    02/05 Sweetchocolate met Jayden naar CB
    26/05 Jannebo met Finn naar CB + prikjes!
    23/06 Serendipity naar heupjespoli, foto's maken heupjes Evi

Verjaardagen
    11/05 Chahida (word dan al weer 28 )
    24/08 Jannebo jarig (30)
    15/09 Jenny
    06/10 Madelief jarig (30 en een super groot feest!)
    28/01 Chrisie (26)
    16/02 Anmar (29)
    22/02 Serendipity (26)
    30/08 Sweetchocolate (25)

10. sweetchocolate

even update vanuit hier:
    Jayden heeft goed gereageerd op zijn prikken. Huilde wel veel meer, hij had er veel pijn aan. Was echt ontroostbaar en hij was écht heel zielig. Zelfs ik moest er echt om huilen, vond het zo zielig. Normaal huil ik niet als hij huilt, maar nu dus wel. Vorige keer heb ik ook niet om hem gehuild toen hij prikken kreeg. Nu dus wel. Hij heeft van 14:50 tot 16:30 gehuild. Toen maar heel vroeg eten gegeven (hij had vanmiddag om 13:30 uur gehad). Maar hij was daarna wel gestopt met huilen! Had hem daarvoor al gemasseert, geprobeerd te troosten, in een lekker warm badje gedaan. Niks hielp. Tot hij eten kreeg. Om 17:00 uur naar bed gebracht, sliep vrijwel direct. Om 17:45 kwam mijn zusje met haar nieuwe vriend. Jayden was toen klaar wakker dus er maar uitgehaald. Ik had haar nieuwe vriend nog niet gezien. Maar Jayden heeft hem goed gekeurd. Wat was hij aan het lachen naar hem en gezellig aan het praten met hem. Nou, als Jayden hem goedkeurd...;)

Verder weegt Jayden nu 6350 gram en is 62 cm! 10 cm gegroeid en 2160 gram aangekomen in 2.5 maand. Hij zit nog steeds ver boven gemiddelde. Zat hij al toen hij geboren was dus het gaat netjes.

Jayden ligt nu in een normale slaapzak. Las ergens dat hij niet ingebakert mocht liggen vanwege mogelijk koorts. Hij ligt nu echt zo lief. Handen naast zijn oren alsof hij zich overgeeft aan ons. Zo lief. Vannacht ook maar zonder inbakeren proberen. Hij moet het zo wie zo een keer af gaan leren.

Zo, ik ga afsluiten en van mijn avond genieten

11. sweetchocolate

Goede morgen meiden, wat zijn jullie stil!

Wie heeft dat ook, ik vergeet telkens de pil in te gaan nemen:) Ik vergeet het gewoon echt. Het is geen gewoonte meer, geen routine die ik eerst had. Vandaag afspraak bij de HA maken voor advies. Wil geen pil slikken, wel anti-conceptie gebruiken (geen spiraal, ben ik geen voorstander van). Maar dan een lichte variant anti-conceptie. Dacht zelf aan de Implanon. dacht eerst dat de nuvaring wat voor mij zou zijn, maar ook die moet je op vaste tijdstippen verwijderen. Voordat de Implanon is uitgewerkt, zijn wij al begonnen met proberen voor de tweede wereldburger.

12. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Sweet. hier niet aan de pil. Zie er weer tegenop om hormonen te slikken. Erg last van hoofdpijn enz gehad en nu eigenlik bijna nooit meer. Heb recept wel liggen dus kan het altijd halen.

@pff lijkt wel of ik steeds onzekerder begin te worden. Had ik in begin echt helemaal geen last van.
    Mik is nu na een week JPM nog steeds erg dunne ontlasting. Is gewoon bijna water. Wel heeft hij voldoende plasluiers.
    Als hij poep zit hij van voor tot achter helemaal onder en kan de luier het niet aan. Hij heeft wel genoeg plasluiers en temp is ook steeds goed.
    Nou hebben we gister eens minder melk in flesje gedaan van laatste voeding ipv 150 nu 130cc. Als hij eerder honger heeft komt hij wel eerder. Hij kwam nu uurtje eerder 5.00 dus nog netje. daarna weer om 7uur en dronk hij maar 4minuten. Je zou zeggen dat hij zich niet kan overdrinken dan maar meneer is weer aan het spugen. Geen golven maar wel elke keer meer dan een mondje. Dit maakt me zo onzeker. Heb CB al een mail gestuurd wanneer ik een keer extra kan komen wegen hoop dat dat me onzekerheid wegneemt.

13. sweetchocolate

Chrissie, hoeveel JPM doe je erin? Gebruik je nutriton? misschien een optie om even met de JPM te stoppen, zodat zijn ontlasting weer dikker wordt? Anders 1 schepje JPM (Nutriton) op 150cc. Het verdikt wel in de maag. Hoop dat je snel antwoord van CB krijgt. Met Jayden zijn wij gestopt met de nutriton, vanwege verstopping. Plus hij spuugt niet meer. Alleen... Denk niet dat het door de nutriton kwam die verstopping. Hij heeft al 48 uur niet gepoept, ondanks lactulose. Vanmiddag een afspraak bij HA daarover. Plus over mijzelf en anti conceptie.
    Zag dat je in Utrecht woont. In Utrecht stad of omgeving Utrecht? Woon zelf in Nieuwegein.

14. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Sweet. ik heb net met CB gebeld en moet gewoon door blijven gaan met CB. Ik was al aan het minderen met JPM. Ze zei dat het waarschijnlijk ook virus is. Als het nog dag of 3 aanhoud dan toch weer bellen.
    Kreeg advies om hem 2 minuten te laten drinken dan eraf halen en pink geven 2 minuten dan weer borst 2minuten en zo door gaan. Hoop dat dit gaat helpen.

Ik woon in het het mooie Rhenen:D

Vandaag ook zonder puckababy in bed gelegd kijken of hij ook zonder kan. Nou hij deed er 3 keer langer over over om in slaap te komen.
    Ga het straks toch gewoon weer proberen. Als het echt niet gaat leg ik heb hem er gewoon weer in.;)

15. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Die nu 2 schepjes op 150ml.

16. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Zo, we hebben er hier een supernacht opzitten! Ik heb hem om 2130 uur gewekt (weer een zombie haha) en toen was ie pas om 600 uur weer wakker! Papa en mama hebben een beetje bijgetankt hahaha!

Ik ga vandeweek ook m`n HA maar eens bellen. Ik word er niet vlotter en fitter van op deze manier, misschien heeft ze een supertip!? Dat huis heb ik zo langzaam écht wel eens gezien...
    En ik wil van alles, maar loop iedere keer tegen m`n grenzen aan, pfff. Ik begin soms haast te denken dat ik er een beetje depri van word zo. Maar ja, ik weet toch al wat het antwoord is:
    'je hebt een operatie gehad en dat duurt gewoon langer en geef het de tijd'. Dus eigenlijk kan ik me het gedoe besparen. Maar ik ga toch wel gewoon even, al is het maar voor het idee.

We hebben hier geen naweeen van de prikjes, gelukkig. Alsof er niets gebeurd is; hij is net zo vrolijk enzo!

Ik ga even naar de Hema (is om de hoek), 'coffeepads' halen! En ik moest nog iets, maar dat weet ik niet meer. Misschien kom ik er zo nog wel op?!

xx

17. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Goede morgen :)

Nou met mij gaat het nog steeds bagger maar met Sophie al weer een stukje beter :)
    Gisteren om 19.20 fles gehad en tot 04.30 geslapen dus ben erg trots op mijn meisje dat het zo goed gaat in haar eigen kamertje

18. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Balen dat je nog niet in orde bent Esther. Maar wat fijn dat Sophie het zo goed doet!!!

Ik heb een slapend mannetje op mn schouder liggen. Hij wil niet boeren na de fles :p Viel meteen in slaap. Tsjah... wat doe je er aan? Ik krijg hem nu echt niet wakker hoor! Dus ik leg hem lekker in de box onder een dekentje, en ga mn eigen gang hier in huis. Even snel eten koken nu hij slaapt...

19. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Haha nog steeds last van zwangerschapsdementie?

Wat blijf jij lang last houden van die wond en de bevalling! Is je ijzer al gecontroleerd? Ik hoop dat de floradix snel zn werk gaat doen voor je. Is niet alleen ijzer, maar ook kruiden waardoor je darmen beter gaan werken en jij je over het algemeen ook beter moet gaan voelen.

20. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Ik ben weer thuis en ik weet het weer! Panty`s...
    Hahahaha, nou ja; volgende keer maar meenemen. Die laarzen kunnen wel even in de kast, de zomerschoenen maar weer eens opzoeken! Het is écht warm buiten, heerlijk!

---
    @ uk: ik heb een ks gehad, vandaar; maar idd het duurt wel lang, het duurt mij veeeeeeeeeeeeeel te lang.... Ik wil óók weer eens winkelen, of eerst maar eens een keer naar de kapper!!
    ---

Wat doen jullie met de kleintjes als ze weer wakker worden, maar het te vroeg is om weer te eten? Spelen of in de box leggen of!?!

Deel Deze Pagina