Mama`s van de mooiste baby`s van begin 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Jenny82, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Dreamy: Welkom. Dus voor jou geen bevalling meer. Zal ook wel een raar idee zijn.

@Esther. Doe je goed goed je rust nemen.

@Jenny dat is zeker niet niets van je vader.

@ongesteld. Nou het is vandaag alweer over. Gister niet heel veel maar had echt wel maandverband nodig. Wachten het gewoon af.

@ Yan begon gister zelf over een 2de en als die er mag komen laat hij zich helpen. Dus voor mij dan geen gezeur meer met hormonen:D

2. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    kap naar beneden? Liggen de kleintjes dan wel of niet in de zon. Ik dacht dat ze absoluut nog niet in de zon mogen. Zowel voor ogen als huid. Gister Mik wel even mee naar buiten maar gezicht wel bedenkt met hydrofielluier.

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Jenny, jeetje, dat is even wat! Succes en sterkte.

Rest niet zo heel goed onthouden, sorry. Ben vandaag een warhoofd volgens mij, maar mijn hoofd staat er ff niet naar.

Jayden is vandaag voor het eerst naar de opvang. Heb rond 11 uur gebeld en hij doet het super. Alsof hij niks anders gewend is zei de leidster. Haha. Hij heeft zelfs geslapen. Had dat niet verwacht. Hij is in een nieuwe omgeving en hij moest bij zijn opa's en oma's thuis in bed wennen en huilde veel toen hij in bed lag. Maakte niet uit of hij wel of niet moe was, hij wilde gewoon echt niet.
    Hoorde hem ook nog praten. Ow mijn hart ging smelten. Vandaag haal ik hem vroeg op, kwart voor 5. Mis hem wel hoor. Ben blij dat ik afleiding had. Moest vriend wegbrengen naar schiphol.

Vanmiddag weer naar uwv, dit keer voor sollicitatietraining. Daarna hond uitlaten en dan mijn allesje ophalen.

Hier schijnt overigens de zon wel lekker. Maar echt lekker om zonder jas naar buiten te gaan is het niet.

Goed, ik ga de hond ook weer uitlaten.

4. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Sweet. Dus voor 2 dagen alleen.

@Uwv. Zoals de meeste wel weten zit Yan nu ook in WW. Vorige week heeft hij bijeenkomst gehad bij UWV. Nu wou ik me aanmelden bij belastingdienst voor kinderopvangtoeslag. Stom niet aan gedacht daar hebben we nu natuurlijk geen recht op. Volgende week moeten we naar de boekhouder maar aan hem vragen hoe het nu precies zit.
    Uk en Sweet jullie hebben op moment ook geen werk, hoe zit dat dan met toeslag??

Het is hier ook lekker weer, vanmidag ga ik rijden. Heb er weer zo zin in. En morgen naar me andere paardjes. Op het jonge paard hebben ze al gezeten en hij is tot nu toe heel erg braaf.

5. sweetchocolate

Kinderopvangtoeslag krijg je niet. Heb je geen recht op. Hij moet in een reïntegratietraject zitten en dan krijg je weer recht erop. Dan krijg je 20% van uwv vergoed. Rest vult belastingdienst bij.

Alleen... Voordat je in reïntegratietraject zit, ben je al een tijdje onderweg.

Wij moeten het ook doen zonder toeslag. Het is of geen toeslag of boete van veel geld terug betalen en mijn kind van opvang halen. Gelukkig hebben wij nog spaarcentjes achter de hand, maar die zijn na 3 maanden geen toeslag op. Dat is al doorgegeven aan kdv dat hij er na 3 maanden mogelijk af gaat. En als ik weer werk heb melden we hem weer aan in de hoop dat er nog plaats is.

Hoe oud is hij? Hier bij uwv verwacht men dat ik voor 3 maanden wel aan de slag kan. Ik ben 24...

6. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@jenny: heftige operatie, Knuff
    @sweet: telt zw.uitkering niet mee?
    @christel: ik kan freelancen, weet eigenlijk niet of dat ook meetelt? Maar eerst geen opvang nodig.

7. sweetchocolate

@ uk, waarmee? Met aantal maanden ww?

8. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Nee, kinderopvangtoeslag. zwangerschapsuitkering wordt toch ook gezien als werk, waardoor je wel recht hebt op de kinderopvang toeslag, of vergis ik me nou?

9. sweetchocolate

ja zwangerschapsuitkering valt onder werk. Maar hoe dat zit met dan toeslag weet ik niet...

10. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Nou, als je minimaal 1 dag hebt gewerkt in het kalenderjaar, heb je recht op toeslag dacht ik. Anders even de belastingdientst - moeilijker kunnen we het niet maken - bellen ;)

11. sweetchocolate

#531 sweetchocolate, 23 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mrt 2011
    Ow, dan hebben wij er vooralsnog gewoon recht op dus!
    Lees dit toevallig op internet:

Het is volgens mij zo dat het recht op toeslag per jaar wordt bekeken. Heeft je man in een jaar gewerkt, al is het maar een dag, dan heb je voor dat jaar recht op kinderopvangtoeslag. Dus het maakt daarbij niet uit of je man op 1 januari werkte, of dat hij bv op 31 december een dag werkt. Of wellicht krijgt hij gewoon na een paar maanden weer een nieuwe baan. Dus het is wat voorbarig om meteen je kind al van de opvang af te halen.

Pfff, gelukkig heb ik het nog niet stopgezet... Had het al aangevraagd. Ik ben tot 15 februari in dienst van mijn werkgever geweest, dus ik heb wel recht op toeslag. Woei, mijn avond kan niet meer stuk
    (bron: TROS Radar - Toon onderwerp - kinderopvangtoeslag en ww uitkering ) Wel oud onderwerp (2009), maar zal denk ik niet verandert zijn...

12. sweetchocolate

Uk, je moet wel snel zijn. Je kan het maar aanvragen tot 1 april 2011 lees ik, anders wordt het volgende moment 1 april 2012

13. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

De toeslag aanvragen bedoel je? Tsjah, maar Mini gaat in eerste instantie niet naar de opvang, dus waarom zou ik het nu aanvragen. Neem aan dat het in 2012 ook wel met terugwerkende kracht kan mocht ik Mini dit jaar toch nog naar de opvang brengen.

14. sweetchocolate

Weet niet of dat kan... Moet je wel 1dag in dit jaar werken denk ik...

15. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Yan had het hier ook over. Als je dit jaar nog gewerkt heb heb je wel ergens recht op. Volgende week maar met boekhouder oveleggen.
    Morgen kdv bellen en hun ook op de hoogte stellen.

16. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Sweet. Yan is 40 en had nogal een goed betaalde baan. Hij mag nu een helf jaar in zijn eigen branhe solliciteren maar daarna moet hij ook naar ander werk gaan zoeken wat minder betaald.

Maar hij wil waarschijnlijk weer voor zichzelf gaan werken. Ook is hij op het moment bezig om klimpark op te zetten ergens midden Nederland. Daar gaat ook aardig wat tijd en energie inzitten. Hoop dat hij dat van de grond krijgt.

17. sweetchocolate

Klimpark? Zo'n klimwand, die sport zeg maar?

Had Yan voordat hij werkloos werd een eigen zaak? Waarin?

Jayden was vanavond niet lekker. Kwam een hele golf spuug naar buiten. Gelukkig slaapt hij wel maar schrok er best van. Heb hem wakker gemaakt voor laatste voeding. Misschien moet ik dat maar niet meer doen...

Ik ga slapen, zonder vent naast mij. Mis hem wel. Was stil vanavond.

Slaap lekker!

18. sweetchocolate

Ik heb het wiel uitgevonden. Jayden werd vannacht weer wakker en huilen. Normaal geven wij dan de fles maar gisternacht wou hij nauwelijks drinken. Gevolg is dat je 45min van je nachtrust mist. Hij kwam vannacht om 3 uur. Lopen rommelen tot kwart voor 4. Toen in bed genomen, eerst met pink, daar werd hij rustig van. Later speen gepakt en nu slaapt hij. Of hij mist ons, of hij heeft het 's nachts koud. Hoop dat het een fase is.

Ik ga maar weer slapen.

19. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    Jenny Sterkte vandaag voor je vader. Hopelijk verloopt alles goed.

Chrisie: idd geen zwangerschap/bevalling meer voor mij. Nu je het zo zegt is het wel heer raar maar ben blij en gelukkig dat ik het 2x heb mee mogen maken. De eerste zw. verliep heerlijk zonder klachten en de 2e was toch wat minder. Kon op het laatst alleen maar thuis zitten door veel pijn en loop sinds de 13e week zw met veel geestelijke klachten. Ga daar nu ook eindelijk (nu pas)iets mee doen.

Sweet: Wat balen zeg dat zo'n nacht bahbah. Vandaag maar lekker rustig aan doen en misschien nog een dutje mee pakken. Het is helemaal lastig als je alleen thuis bent he.

Hier spuugt L. ook als hij vol zit. Het is sowieso wel een moeilijke eter sinds hij de fles krijgt. Hij laat altijd wat staan en soms komt er nog wat uit na t drinken. L. Komt om de 4 uur en heel af en toe als hij veel heeft laten staan na 3 uur.

Gister weer veel genoten van het zonnetje. Hier laat ik L. nog niet in de zon liggen. Tenminste niet bewust. Als ik aan de wandel ben en t zonnetje staat bij mij in me rug doe ik niet een doek nog over de kap. tis al zo warm en met het dekentje wat hoger ligt L. in de schaduw.

Deel Deze Pagina