@ Madelief; knap hoor, met ook nog een ander kind erbij!! Ik heb nu echt een dagtaak aan één kindje haha! Ik wil al bijna een week foto`s verzenden naar Kruidvat, maar dat is nog niet gelukt...
Zo wat is er weer veel gekletst. Ben de helft al weer vergeten dus sorry als ik niet reageer. @ Jenny hier gaf CB advies om te kolven na je ochtendvoeding. En dan beide borsten. Om alvast een voorraad aan te leggen in de vriezer. En anders kolven en dat aan de kleine geven. Zo maak je niet extra melk aan. ik ben nog niet begonnen maar volgende week wil ik wel starten. @rianne Sommige mensen kunnen niet logisch nadenken. Je komt toch niet als je ziek bent. ik ben tante van een nichtje, Marinde. Ze is vanochtend om 6.30 geboren. Is allemaal vanzelf op gang gekomen gelukkig. We waren gister op bezoek en toen had ze al weeen af en toe niet heel regelmatig dus was afwachten of het door ging zetten. Ze moeten nu 48 uur blijven ivm bloeddruk van me zus. We gaan straks de kleine meid bewonderen. Verder gaat het hier wat minder en dan vooral met mij. Heb bijna de hele dag al huilaanvallen. beetje verlate kraamtranen. Zal ook wel met de spanning van me zus te maken hebben en met gewicht van Mik. Hij was gelukkig goed gegroeit 190gr vanaf woensdag. Dus hij zit eindelijk boven zijn geboortegewicht. Zij gewicht is nu 3840gram.
@ Chrisie: ik denk idd verlate kraamtranen... Ik was even bij de boekwinkel en toen dacht ik toch maar een kaartje meenemen voor manlief. Sta ik toch bijna te janken om al die teksten hahaha!
@ Madelief Vind dat je het heel goed doet in je eentje!! Ik had het gevoel dat ik niet eens meer tijd had voor een boterhammetje toen ik het helemaal alleen moest doen... en jij hebt dan ook nog allemaal uitstapjes gedaan!! @ Kolven Ik wist het hier ook niet wanneer ik moest kolven, want na de ochtendvoeding kreeg ik er niks meer uit?!?! Evi dronk dus alles op?? Ik dacht... hoe dan een voorraadje?? Nu kolf ik bij elke voeding (moet je ook maar net zin in hebben natuurlijk, maar bij mij is het maar 5 min werk!!) en dan geef ik dat in een flesje aan Evi... als ze dan wat laat staan, vries ik het in... anders drinkt zij het dus op! Hmmm alleen vandaag is anders... m'n borst stond om 12 uur op knappen!! Ik heb dus alvast maar gekolft... mevrouw kwam alleen 2 uur later... dus ik denk dat ik deze voeding maar invries en dan m'n volgende borst geef, want anders lopen de kolf en drinken tijden niet meer gelijk ... maarja dat betekend wel dat ik waarschijnlijk meer aan ga maken... maarja... Evi ons vanmiddag trouwens 110cc op!!! Sta er echt van te kijken hoeveel er al uit m'n borst komt... en dat zij dat ook nog opdrinkt! @ Jenny Ja handig die bekers he?! Ik vind het super dingen... heb er nu 2 in de vriezer zitten! Het kan idd zijn dat je mannetje krampjes heeft als hij zo aan je borst zit te "mutsen"... bij krampjes schijnen ze zuigbehoefte te krijgen, kan ik bij Evi ook goed merken... alleen als z'n buikje dan dus al vol zit, schiet dat niet op! Dus dan zuigbehoefte, maar past geen voeding meer bij! Pink doet idd wonderen dan he? Merk jij ook dat als je dan de pink geeft, dat de darmpjes dan gaan werken?? Hier namelijk wel... @ Chrisie gefeliciteerd tante!!! Gelukkig alles goed gegaan!! Weer een klein beetje zorg minder!! Wel vervelend dat je nu een verlate kraamtranen dag hebt! Ik had hem ook wat later... bij dag 10, maar niet zo laat als jij Wel fijn dat Mik nu boven z'n geboorte gewicht zit!! 190 gr binnen een week is toch behoorlijk!! Doet tie goed!! En zolang die groeit, ook al is het maar weinig, zou ik me geen zorgen maken hoor!! Zolang hij te vrede is en alert komt het helemaal goed! Niet te veel naar de regeltjes kijken, maar naar je eigen gevoel luisteren! Niet gek laten maken hoor... @ Hier M'n vriendin is net weg met d'r handkolf en electrische kolf van medela... heb niet echt het gevoel dat het wat toevoegd ofzo, vergeleken met die handkolf van avent! Alleen die electrische kolf is wel handig omdat je dan je handen meer vrij hebt... je hoeft dan niet zo op te letten zegmaar!
Zucht, kan ik morgen weer terug met die bekers! Heeft ze me de versie zonder deksel verkocht. En ik vroeg nog zo aan haar wat het verschil tussen die twee verpakkingen was... Zelf zag ik het niet, nou zij dus ook niet. Heb ik in ieder geval weer een doel voor morgen, wat zou ik anders toch ook moeten doen Pssst: hij slaapt al vanaf 14.00 uur
hihi bedankt voor de complimenten ik vind het gewoon heerlijk om buitens huis te zijn....... met Laura deed ik hetzelfde, was veel weg. op de gesprekstof over borstvoeding kan ik helaas niets zeggen, dus niet denken dat ik het niet lees kan er alleen niets mee. Jenny: zo hoe doe je dat vanaf 14.00? als ik dat probeer slaapt ze 's avonds niet. slaapt bij jullie de kleine ook in jullie slaapkamer? xxxxxx
@Annette. Dus jij vind de handkolf wel fijn?? Blijf je deze nu gebruiken? @hier. Ritme van mik is weer ver te zoeken. Vanacht heeft hij weer een inhaalslag gemaakt. Om de 3 uur. en voeding van 4.15 was hij pas om 5.30 klaar wel met verschonen tussendoor. En hij dronk steeds goed door. Hij krijgt zo veel binnen dat hij het geneens allemaal weg krijgt loopt hem zo de neus weer uit. Volgens mij heeft hij verlate regeldagen. Want heb niet het idee gehad dat hij ze had rond dag 10. Met mij gaat het weer iets beter. Tot nu toe nog maar 1 huilbui gehad. Ben wel helemaal op. Heb sinds de bevalling geen eetlust. Probeer wel zo veel mogelijk te eten want anders blijft er helmaal niet van me over. Heb een uur geleden met moeite 2 boterhammen naar binnen gewerkt. En ga zo maar wat fruit schillen. Hebben jullie daar ook last van?? Gister bij me zus geweest. Wat een poppie is Marinde. 8pond. Me zus en haar man noemen haar spekkie Ze heeft ook al van die lekkere dikke beentjes en armpjes. Vooral vergeleken met Mik die heeft echt de bouw van zijn vader.
Gefeliciteerd tante Christel! Hier ook echt geen eetlust. Ik leef op een bakje cornflakes per dag. Wel goed voor de kilootjes haha! Verder weinig te melden hier....
Nou hier even klagen hoor Heb na 3 dagen toch maar aan de bel getrokken bij de ostheopaat.........hij gaat me terug bellen want hij was bezig met een patient. Sinds zondag is sophie niet stil te krijgen, zelfs niet op de arm...........ze valt alleen in slaap als ze echt doodmoe gehuild is. Denk dat er iets niet helemaal goed zit dus wil langs de ostheopaat om even na te laten kijken, want bij Laura kwamen we er na 7 weken achter dat ze het kiss syndroom had en daar ga ik nu echt niet op zitten wachten, dus liever een keer teveel dan te weinig toch!!! Echt was net even helemaal op hoor..........heb toen een peuk gerookt buiten en weet je wat.....hij was echt smerig!!!!dus voor mij geen peuk meer!!!!!!!! Moest het eventjes kwijt want zit hier ook maar zo zielig alleen hahahahaha. xxxxx
Esther dikke knuffel. Je mag zeker lekker klagen. Er is vast iets aan de hand anders huilt ze niet de hele tijd. Hopen dat je snel terecht kan. liefs
Thanx christel! Nou de doc heeft terug gebeld en heeft pas 1 maart plek.....dus dat duurt me te lang en ga dus morgen maar opzoek naar een ander....pfffffff.......kunnen ze dan echt niet even een plekje vrij maken voor een 2 weken oud kind die huilt.......
Dát begrijp ik ook niet hoor, dat er geen plekje vrij gemaakt kan worden. Misschien kun je nog eens bellen, beetje acteren (huilen) ofzo? En heel duidelijk maken dat zodra er iemand afbelt, je meteen kunt komen, al is het midden in de nacht? Bij sommige mannen helpt zoiets... @ Christel: gefeliciteerd! Lijkt me heel leuk om allebei een kleine te hebben. Donderdag moet ik naar de huisarts. M`n wond is nog steeds niet helemaal dicht, er komt no steeds wondvocht uit. Voor de zekerheid even laten zien aan haar. Ik vind het eigenlijk wel leuk om weer verder te gaan met een soort afsprakenlijst. Dan hebben we nog een beetje en idee van elkaar wie waar en wanneer naartoe moet? Ik zal het beginnetje maken (eerst even naar beeb haha)
17/02 Jenny naar ha voor wond 21/02 Jenny eerste keer naar consultatiebureau 03/03 Jenny naar kinderarts controle heupjes ivm stuit 09/03 Jenny naar gynaecoloog eindcontrole
Ik vind de tijd trouwens erg snel gaan, ik heb het idee dat het einde van verlof al hartstikke snel is... Het duurt nog 9 weken, maar toch. Volgens mij ben je er zo aan!
Hopelijk kan je snel terecht esther... wat is kiss syndroom? Kraamtranen, verschrikkelijk! Die kl*te hormonen Bloedchagerijnig ben ik wanneer er ook maar iets kleins mis gaat. Ben ook steeds duizelig nog steeds aan bed gekluisterd. De muren komen op me af maar ik kan niks, kan amper lopen dus even wandelen zit er niet in helaas. Net met moeite een evergreen gegeten, bah... dat was weer genoeg voor vandaag...
16/02 Uk wijkverpleegster van consultatiebureau op bezoek 17/02 Jenny naar ha voor wond 21/02 Jenny eerste keer naar consultatiebureau 22/02 Uk eerste keer naar consultatiebureau 03/03 Jenny naar kinderarts controle heupjes ivm stuit 04/03 Uk moet nog afspraak maken met VK voor vroege nacontrole 09/03 Jenny naar gynaecoloog eindcontrole 23/03 Uk naar gynaecoloog eindcontrole
Bevallen 06/01 Chahida (Saida) - Imane (3615gr/??cm) - 40w1d 19/01 Jannebo (Rianne) - Finn (3910gr/ 52 cm) - 39w6d 21/01 Serendipity (Annette) - Evi Linn (3540gr/??cm) - 40w1d 24/01 Jenny82 (Jenny) - BV - Joël (3290gr/49cm) - 39w4d 26/01 Chrisie (Christel) - Mik (3750gr/??cm) - 39w0d 28/01 Madelief (Esther) - Sophie (3630gr/51cm) - 39w6d 06/02 Anmar (Carin) - Lenne (3750gr/52 cm) - Afspraken 16/02 Uk wijkverpleegster van consultatiebureau op bezoek 17/02 Jenny naar ha voor wond 21/02 Jenny eerste keer naar consultatiebureau 22/02 Uk eerste keer naar consultatiebureau 03/03 Jenny naar kinderarts controle heupjes ivm stuit 04/03 Uk moet nog afspraak maken met VK voor vroege nacontrole 09/03 Jenny naar gynaecoloog eindcontrole 23/03 Uk naar gynaecoloog eindcontrole
Weten jullie nog, Marije1980 die ons verlaten had ivm een miskraam? Onlangs plaatste ze toch een berichtje dat ze weer zwanger was? Zo te zien aan haar onderschrift is het weer misgegaan...
ja las het ook.....ze heeft weer een miskraam gehad Ik voel me zo'n slechte moeder op dit moment heb Sophie ingebakerd en in bed gelegd nadat ze had gegeten en ik haar heb geholpen bij het poepen......heb haar laten huilen en nu is het stil......echt vind het zo erg maar ben gewoon moe van al dat gehuil.............hoop trouwens wel dat het stil blijft