@Burgerlijk ik hou er wel van Wij gaan eind mei weekendje naar centerparcs. @Jenny. Heerlijk even lekker tutten en tijd voor jezelf. @Bah wat een tegenvaller vandaag met het weer. Het motregent hier en is koud. Heb zin in een grootte mok warme chocomel met slagroom. Jammer dat ik dat niet in huis heb. Wel ga ik zo appeltaart bakken jammie. En vandaag maar wat kleding van Mik uitzoeken en in een doos doen, mischien voor de volgende ronde @Slapen. Mik gister om 00.00 wakker gemaakt voor een voeding, Hij dronk de fles helemaal leeg. Dacht nou dan slaapt hij vast wel tot een uur of 6.30. Nou echt niet 4.30 en toen wel om 6.30. Vanavond maar gelijk met hem mijn bedje in. Gister heel erg getwijfeld om hem de nacht in zijn bedje boven neer te leggen maar kan het nog niet. Dus ik houd hem nog lekker bij me op de slaapkamer. Komt vanzelf een keer.
Leuk he, dit heb ik gekocht voor m`n ventje! Beeb slaapt hier ook nog bij ons hoor, over een paar weken maar eens verhuizen!
Jenny, kan foto nu niet zien. Zit op camping vlakbij duitsland en de draadloos internet is hier rot. Heerlijk he, burgelijk. Maar vind dat erbij horen, haha. Wij zijn nu heel burgelijk. Op de camping in de caravan van schoonouders. Het is hier lekker weer. Droog. Jayden ligt te slapen in een campingbed en ik zit Duitse zender te kijken. Vriendlief is naar Aldi om wat lekkers te halen.
@Burgerlijk: jazeker! maar dat trekt vast ook wel weer bij op dit moment is het gewoon even lekker om een burgerlijk gezinnetje te zijn! @geluidjes: 'uhoooohhhhhhh' is hier favoriet, vooral na de fles. of "aaaaaahhhhhhh' (echt een blije zucht) wanneer hij zijn buikje vol heeft @hier: het zonnetje schijnt nog, maar is aan het ondergaan. had nog een eindje willen wandelen maar denk dat ik het hier maar bij laat. al 2x met de auto (en Mini natuurlijk) weg geweest vandaag
hahaha ja da's lief! niesen jullie kindjes ook zo vaak? Mini heeft trouwens vaak de hik. "hik hmmmmmmm.... hik hmmmmmm... hik hmmmmmmm'
@Geluidjes. Hier dezelfde geluidjes. Vooral op het aankleedkussen is hij veel aan het brabbelen. Na het niezen en scheten laten is het dolle pret. Zwanger zijn. nou mis het helemaal niet. Wel af en toe het bewegen van me buik. @Hik. niet meer zo veel als in het begin. @Verder. Vind het echt heel erg maar ga stoppen met BV. Mik is zoveel aan het spugen als hij gewoon uit me borst drinkt. vanacht was het heel erg. Haal hem al heel vaak van de borst af zodat zijn maag het beter aan kan. Nou na een minuut drinken er vanaf en een hele golf kwam eruit dit tot 3 keer toe. mama nat bed nat en 2 hydrofiel luiers. Hij slaapt na de voeding ook heel slecht omdat steeds alles omhoog komt zo zielig. Als we een fles geven heeft hij nergens last van en ik zie het niet zitten om alles te kolven en dit in een fles te geven. Bv hoort makkelijk te zijn als ik weg ga en openbaar wil voeden moet ik eerst voormelk afkolven papje maken met JPM dit geven dan borst en hem steeds van de borst halen en aan eind weer papje geven, dit is niet te doen. Ik heb nu nog 30 voedingen in diepvries ga vandaag me nachtvoeding afbouwen maandag maar eens met LK bellen om te vragen hoe ik het het beste kan doen en welke voeding enz. Weet ook niet of je in het begin BV en KV moet mengen. Hoe moeilijk ik het ook vind ik weet dat ik er alles aan gedaan heb ook in begin met Raynauds en pijn die ik toen gehad heb. Dit komt ondanks de medicijnen toch weer terug, gelukkig niet meer zo erg maar fijn is het niet.
@Christel: wat voor jou het beste voelt (ook rust is belangrijk!) is het beste voor je kind. bv en kv kan je combineren, maar dan wel met hypo allergene voeding. wanneer je stopt met bv geven, mag je overstappen op gewone voeding. ik geef nog steeds h.a. vanwege mijn allergieen, maar zou in feite over mogen stappen op standaard voeding. je hebt er echt genoeg moeite voor gedaan hoor! vind het heel knap dat je het ondanks de pijn nog zo lang hebt vol gehouden.
hoi dames, Nou vrijdagavond was een emotionele avond toen manlief vertrok naar marokko, af en toe kan ik hem killen maar nu mis ik hem toch wel erg, hij nam afscheid van de kids gaf ze een dikke knuf en kus en ik kon de tranen niet in bedwang houden. Toen kreeg ik een knuf en merkte ook wel dat hij het ook moeilijk vind om weg te gaan, maar goed wat dat moet.. Hij belde me net dat die op de boot zat van spanje naar marokko, dus dat komt goed... En oja diezelfde avond ben ik ongi geworden, niet normaal hoe erg, ik lek steeds door word er gek van, ben ook contineu aan de chocolade hahahahha, dat verklaard wel een hoop in ieder geval die ongi... Voor de rest gaat het goed met Imane, ze is alleen een beetje verkouden maar dat is alles.. Was sinds gisteren bezig met een traktatie voor Hafsa haar school voor het afscheid van de peuterspeelzaal, pffffff wat een werk zeg, maar het is af gelukkig die bloempotjes, ze zijn echt fleurig geworden net als het weer... Nu nog cupcake's maken en dat is het dan voor vandaag eerst effe de boel opruimen en pannekoeken bakken voor ons...
@Uk. Ok weet ik dat ook weer. Ik wil het zo ie zo heel rustig afbouwen als dat gaat. En mischien de avond en ochtend voeding nog wel geven als ik dannog genoeg productie heb. Ik heb vanochtend aardig wat tranen gelaten, nu gaat het wel weer maar moet er niet te veel over nadenken. Ben zeker nog wel een maand aan het afbouwen. Kan ik er rustig aan wennen. @Chahida. Is ook moeilijk om je man te missen. Gelukkig gaat de reis goed. Hoelang blijft hij ongeveer weg of weet je dat niet?
He meid, Ik had het ook hoor toen ik met de bv stopte , ik voelde me zo schuldig maar ja , je moet maar zo denken je kleine heeft het belangrijkste voeding gehad... Geen idee hoelang die blijft ligt er ook een beetje aan hoe het met zijn vader gaat en afloopt bv. maar als alles gewoon zo gaat blijft die 2 a 3 weken.
Christel, balen dat je gaat afbouwen. Ik ben na 2 weken begonnen met afbouwen en vond dat zo jammer. Dus ik begrijp je. Bv is zo goed voor een kleine en je wilt toch het beste voor je kleintje. Succes. Chahida, ow wat is dat moeilijk. 2, 3 weken je man missen! Echt rot. Gelukkig zijn er mobiele telefoons. Maar dan nog. Hopen dat de tijd vliegt en je man snel thuis is. Leuk! Die traktatie! Wanneer wordt zij 4? Vindt ze het leuk om naar "de grote school" te gaan? Hier, einde weekendje weg. Was erg gezellig met z'n drieën. Jayden zo gezellig dat hij in de nacht ging praten. En die wanden zijn al niet zo dik dus slechte nacht gehad. Ben wel blij weer thuis te zijn. Eigen hoofdkussen! Had beter zonder kunnen slapen, merkte toch weinig verschil dan. Gisteravond zijn schoonouders geweest. Jayden was van slag, al lang niet meer mee gemaakt. En ja hoor, daar kwamen de adviezen weer. Ze wouden hem zelfs meenemen. Ik ergerde mij groen en geel en heb vaak tot 100moeten tellen om er niks van te zeggen. Was dus blij dat ze weg waren. Daarna gelopen met hond en kind en kind werd rustig en sliep. Fles gegeven en niks meer van gehoord. Heb wéér een afwijzing op werk gehad. Krijg nooit de kans om mijzelf te bewijzen merk ik. Dus gister besloten dat ik in het bedrijf van mijn vriend ga mocht dat lopen. In de administratie. Zag mail van uwv langskomen dat ze omscholingsprojecten hebben voor receptioniste, telefoniste en administratief medewerker. Daar ga ik het met werkcoach over hebben. Hoop dat het mag volgen en hoop dat vriend zijn zaak goed gaat lopen. Dan kunnen wij zelf bepalen wanneer wij voor een tweede willen gaan. Zonder dat je daarvoor eerst moet nadenken of het wel mag van je werk. Want als je zwanger bent en je werkgever weet dat functioneer je ineens niet meer.
@Chahida. 2 ,3 weken dat is lang. Zelf veel leuke dingen plannen vliegt de tijd voorbij en je heb natuurlijk je 2 meisjes nog. Maar leuk is het niet. @Sweet. Verschrikkelijk zulke schoonouders. Wilden ze hem meennemen?????? @Vanacht 1 voeding laten vervallen en flesje gegeven met borstvoeding. Me borsten stonden vanmorgen wel op springen maar geen pijn. Dit een week volhouden en dan weer 1 afbouwen. Mik heeft Spruw kan er ook nog wel bij. Ziet er zo zielig uit maar volgens mij heeft hij er niet veel last van. Kan vanmiddag medicijnen ophalen
Yep, ze wouden hem meenemen. Hadden zelfs al zijn jas gepakt Lijkt wel of hun denken dat wij Jayden niet aan kunnen ofzo, dat we gek zijn. Jayden is niet één van de makkelijkste geweest in de eerste 2 maanden, maar tegenwoordig gaat het heel erg goed. Alleen gisteravond eventjes niet. Nou, wij hebben ook wel eens een baalmoment. Als ik weer zo'n baalmoment heb, moet mijn vriend mij dan ook afstaan aan mijn moeder? Zo van, ze heeft een baalmoment dus alsjeblieft succes ermee? Ik wist het, ik wist het, ik wist het! Is het ene probleem verholpen, komt het andere er al weer aan. Net ff bijna 400 euro minder gekregen dan ik had verwacht van mijn oud werkgever. Ach, leef al zo vanaf augustus in enkel problemen. Is het niet op financieel vlak, is het wel op prive vlak. Er heerst een vloek op mij sinds ik zwanger ben geweest. Kan niet anders. Iemand gunt mij geen geluk, ik weet het gewoon 100% zeker!
Hoera! Één ding gaat goed nu, alle papieren van WW zijn binnen gekomen en zijn er nu mee bezig. En heb in afgelopen jaar 6 maanden meer verdiend, omdat ik meer heb gewerkt en dat wordt meegenomen waardoor WW premie hoger wordt. YOEHOE! Er kan nog één ding goed gaan. Hoera, er is mij iets gegund.
@Sweet: fijn dat er toch nog iets goed lijkt te gaan! Een paar weken voordat ik met verlof ging, kwam het uitzendbureau met de mededeling dat mijn contract 1 dag voor ingang van mijn verlof zou worden beeindigd. Betekende dat ik alles zelf moest gaan regelen terwijl zij toen ik 16w zwanger was, hadden toegezegd dat ze mijn verlof gingen regelen, maar: "kwestie van formuliertje in vullen en klaar" zeiden ze. Nou dat heb ik geweten, ben een week bezig geweest met informeren, juiste formulieren printen, invullen, kopieen maken van allerlei bescheiden en toen kreeg ik ook nog een veel te laag dagloon toegekend. Moest bezwaar aantekenen en heb wel gekregen waar ik recht op had gelukkig. Ondertussen kwam ik er achter dat ik voor mijn freelance werkzaamheden een andere zwangerschapsuitkering aan kon vragen, dus ook daar nog wat centjes van meegepikt Ik heb tot half april "verlof" en zal dan ook in de WW vervallen. Zal binnenkort weer eens contact opnemen met het UWV over hoe nu verder te gaan. Ga ik me ziekmelden, of ga ik meteen de WW in en solliciteren. Moet eerlijk zeggen dat mijn hoofd er nog helemaal niet naar staat om te gaan solliciteren. Op welke banen moet ik dan solliciteren? Er is echt niks wat me aanstaat en ik weiger weer via een uitzendbureau te solliciteren, maarja, wie ben ik om dat te bepalen? Ik ben nu 4 dagen vrijwel pijnvrij, dus in principe "genezen", maar voor mijn gevoel begint mijn verlof nu pas. Zou ook niet weten hoe ik moet gaan solliciteren met een baby? Ik bedoel, ik heb niet geinformeerd naar kinderopvang dus weet ook niet of hier plaats is, en ik ga mijn kind niet zomaar bij een wildvreemde dumpen omdat ik moet solliciteren. Nee hoor, dan neem ik hem mee Weet je in ieder geval zeker dat je de baan niet krijgt! *lol* Nee zonder gekheid, ik wil echt wel werken, maar ben er voor mijn gevoel emotioneel nog lang niet aan toe. Heb de eerste twee weken na de bevalling in een roes geleefd, of eigenlijk in shock omdat alles zo fout is gegaan. Heb het gevoel dat ik nu pas echt tot rust kom. Misschien kan jij daar ook wel over meepraten, gezien jullie eerste twee maanden ook niet vlekkeloos zijn verlopen? Oops, lang verhaal
Uk, is er bij een uitzendbureau ook een contract? Huh?! Echt waar joh? Belachelijk. Stom hoor, dat ze je eruit schoppen. Waarom doen ze dat nou?! Nou ja, goed, het uitzendbureau wilt mij om de één of andere manier niet inschrijven:x heb er 2 geprobeerd, en 2 willen het niet (Tempo team en Timing). Herken het helemaal hoor dat je nu niet wilt solliciteren. Ik heb van van verlof ook iets heel anders voorgestelt; Voor de bevalling: RUST. In plaats daarvan alleen maar stress en gezeur gehad. Na de bevalling: Lekker genieten van mijn zoon. In plaats daarvan heb ik een "lastig" kind gehad, waar geen land mee te bezeilen viel, veel huilde (lees: Krijssen). Heb wel wat kunnen genieten van hem, maar toch heb ik het mij anders voorgestelt. Het genieten begint nu pas, nu is hij rustig, huilt niet zo veel meer, lacht meer, kan rustig alleen spelen (als je het al zo mag noemen). Heb je je WW al aangevraagd? Anders moet je nu officieel al solliciteren hoorde ik. Kan je niet zo'n beroepskeuze test gaan doen ofzo? Misschien komt daar wat uit... Misschien kan je de situatie aan het UWV uitleggen, al vrees ik het ergste dat ze niet echt "meewerkend" zijn. Gelukkig ben je nu wel pijnvrij, maar ja... Je bent over ongeveer 2 weken toch wel weer sollicitatieplichtig
Ja hoor, weer een afwijzing. Het zal ook een keer iets anders zijn. Ik weet serieus niet waarom ik solliciteer. Niemand geeft je een kans. En aan mijn werkcoach heb ik geen hol, want die reageert toch niet.